Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4816 ggr
goliath
2013-04-22 00:03

Varför man inte alltid går ned i vikt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin illustration tycker jag..

Annons:
stepside88
2013-04-22 08:16
#1

Absolut!

Tvärstannat i vikt men börjar se antydan till muskler

vilket jag tycker är trevligt, sen vad vågen säger är

ju inte så noga 😃

välmående
2013-04-22 09:13
#2

Tankeväckare!

bra med motion inte bara kosthållningen men en del behöver nog ned i vikt först för att kunna röra sig smidigare. Det kan bli sån slitage på kroppen annars…..tack för dessa bilder, motivationen för fysisk aktivitet ökar!

Zepp
2013-04-22 11:34
#3

Här är en till.. en något äldre variant.. så det finns hopp även för oss något kommna till åren!

http://everydaypaleo.com/attention-scale-addicts-part-2/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
2013-04-22 17:27
#4

#2

Japp..

Och faktiskt kan detsamma inträffa även om man inte tränar.. Kosten ändrar hela den hormonella bilden som kan stimulera till muskeltillväxt.. Man kan spontant minska i fettmängd och öka i muskelmassa.. Men klart, detta förstärks om man tränar…

kaisakavat
2013-04-22 18:19
#5

Just det har jag varit med om. Byggt muskler på LCHF medan jag varit utmattningssjuk så knappt orkade släpa mig till o från soptunnan/postlådan..

Större styrka alltså, men samtidigt envis brist på uthållighet och en stumhet i arm- och benmusklerna som inte är att leka med.. Men riktigt glad över den positiva effekten. Innebar bl a att jag slutade ha ont i ryggen.

Gick ner rätt mkt i vikt under den tiden jag 'byggde'. Men sen har det inte gått lika bra - och har numera vikttendenser uppåt. Det är surt. 😭😓 Men men.. 🙂

Upp till toppen
Annons: