Annons:
Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 11088 ggr
Siggebus
2013-04-16 12:48

De där SMÅ smörpaketen ni vet?

Har en fråga:
De där små portions-smörpaketen som finns på restauranger etc - kan man få tag på sådana som privatperson?
Har tänkt ibland att det skulle vara himla bra att ha sådana med sig ibland om man är ute och äter men de är lite snåla med fettet.
Eller om man vill ha i sitt kaffe 🙂
Tips på om man kan köpa/beställa sådant?

Annons:
korseett
2013-04-16 12:53
#1

Du kan nog be din lokala matbutik att beställa hem till dig nästa gång. Går nog att ordna

MimLan
2013-04-16 16:14
#2

Välsorterade mataffärer har dem, vanligtvis affärer som säljer mycket lunchmat.

De brukar kosta 1,50-2 kr då. Enklare är att skaffa en liten ask eller burk som du har förberett i kylen och bara kan ta när det behövs. Jag använder ofta små minimarmaladburkar eller rom-brukar för sånt.

Kajak11
2013-04-16 17:36
#3

ja skulle ju ha det i kaffet nu. På kiosken inget smör och nu blev det en kaffe latte i istället som mättnad efter lite mat innan möte. Det blir kvälksmaten. På jobb kan jag köpa smör till kaffet till frukost i morgon.

[Petronella Pip]
2013-04-16 17:41
#4

Vi var ute och åkte häromdagen och köpte kaffe på OK maken tog latte… det innebär ca 75 % mjölk…  15 gram kolisar om det är en stor latte… (fyra dl.) huuu och brrrr…  och minimalt med fett.

Kajak11
2013-04-16 18:19
#5

jag vet.. Det är inte det bästa lösning. Har bara ätit ett ägg och drycker fett kaffe till frukost. Får lade bli latte. Brukar kanske att bli en i veckan annars.

[GoForIt]
2013-04-16 19:13
#6

På s k Snabb-cachar som t ex Martin Olsson finns storpack med portionsförpackningar av såväl smör som grädde men det förutsätter så klart att man är företagare för att få handla (och bor i närheten eller kan handla på beställning). Men kanske känner Du någon småföretagare som Du kan handla genom :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: