Annons:
Etikettövrigt
Läst 2189 ggr
Margareta
2013-04-15 22:23

LCHF-kryssningen 6år

Ja så många gånger har vi som var med från början kryssat med Silja Galaxy. Mycket har varit sig likt under alla år, den goda stämningen och alla matnyttiga föreläsningar. En del har ändrats och varit lite fram och tillbaka. Särskilt fredagkvällen. En del har ändrats till det bättre hela tiden… Föreläsningslokal, Siljas förståelse för LCHF-mat och en hel del anat. Det bästa av allt - alla underbara deltagare som återkommer år från år. Nu 320 stycken plus alla talare, crew med anhöriga. Vad tycker ni som var med? Visst var det bästa kryssningen hittills? Jag själv gillade fredagkvällen med stor del av buffetmatsalen fylld av glada LCHF-are. Det var svårt att hinna äta när man kryssade fram mellan matköerna och träffde alla trevliga människor. Vi behöver mycket tid att bara umgås och byta erfarenheter med varandra. Vad säger ni andra som var med?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
akitornas matte
2013-04-16 01:17
#1

Min första LCHF-kryssning blir nog dessvärre den enda.

Fredagskvällen började bra med trevlig middag. Fortsättningen med mingel blev inte av eftersom det blev allför trångt för just detta.

Föreläsningsdagen blev inte heller så lyckad. Konferenslokalen som ska ta 320 personer gör visserligen det men det icke sluttande golvet gjorde att bara de första 2 - 3 raderna såg vad som förevisades på bildskärmarna. Luften tog snabbt "slut"  och både huvudvärk och trötthet infann sig. Under bensträckarna var det närmast omöjligt att förse sig med kaffe och isvatten eftersom utrymmet utanför konferenslokalen definitivt inte var anpassad för så många personer.

Föreläsningarna var alla intressanta men jag skulle velat haft mer/djupare/nyare info. Många av oss har ju "snöat in" på LCHF och är rätt pålästa och vetgiriga.

Alla som hållit i trådarna ska dock ha stort tack då jag vet vilket "hästjobb" det är att dra runt ett dylikt evenemang.

För mig kanske Säffle kan vara ett alternativ värt att prova någon gång. Vi kanske ses där.

kitabu
2013-04-18 16:41
#2

Finns det inga som helst positiva omdömen?

undrar

Helena Hesselmark

Karin20
2013-04-20 17:54
#3

Jodå Helena

//Karin

kitabu
2013-04-20 19:15
#4

Så bra. Kan du skriva var man kan läsa dem?

annalenag39@hotmail.com
2013-04-20 23:20
#6

Jag var mycket nöjd med kryssningen; välorganiserad och prisvärd. Som "ung" inom LCHF, tyckte jag det var fantastiskt att träffa de "stora", och vanliga likasinnade, inom det här. Förnämligt med alla föreläsningar, svårt att rangordna.

Visst är du Margareta en av arrangörerna? Jättebra betyg, ifrån mig. Jag kan absolut tänka mig att åka fler gånger.

Annons:
kitabu
2013-04-21 13:55
#7

Tack Karin, jag hade nog förväntat mig att få se en del kommentarer på denna site, eftersom all information innan evenemanget publicerades här. Inte alla är inne på alla siter och forum.

#6 Jag tror nog att det är Karin20 som arrnagerat alla kryssningarna eventuellt med hjälp av någon eller några andra.

Däremot kommer jag ihåg att jag kom med förslaget när jag läst om kryssningarna i Karibien som anordnades av Jimmy Moore, redan hösten 2007 eller våren 2008.

Synd att man inför kryssningsprogrammet tycks glömma bort diabetiker typ2 som kanske är de som har allra bäst nytta av LCHF. Nu verkar inriktningen mera var åt friskvårdshållet. Inget fel i det men man kunde kanske skänka även andra en tanke.

mvh

Helena Hesselmark

diabetiker typ0, sedan mars 2007

Margareta
2013-05-07 16:18
#8

Historik kring LCHF-kryssningen

Jimmy Moore annonserade första kryssningen i Karibien från hösten 2007 och den genomfördes ungefär samtidigt som vår 2008 och initiativtagare var Helena Hesselmark som frågade här på forumet om vi skulle göra något liknande. Skillnaden är att deras kryssning varierat mellan 5-7 dagar och vår är 23 timmar. De har tre förläsningsdagar mot vår enda.

Karin Eldh (Karin20) nappade på idén och har alltid varit den som förhandlat med Silja Line och med alla talare. Jag har haft en mer praktisk roll förutom att vara bollplank åt Karin när det gäller talare och programutformning. Jag har gjort namnskyltar, tryckt och delat ut programblad, fixat incheckning  mm

I takt med att Silja förstått att vi är en återkommande grupp har de bidragit med mer service vid ombordstigning tex incheckning och programblad. Vi har allteftersom fått bättre lokaler och bättre service ombord. I år var enligt min åsikt klart bästa gången hittills.

Från i år försöker jag trappa ner på allt vid sidan av mina två jobb (varav administrationen av LCHF-magasinet är det ena), men det är svårt att säga nej när andra sliter. Jag tränar på det för att själv orka och hittills har det fungerat bra.

LCHF-campingen i Säffle tex har från och med i år en helt egen lokal grupp som sköter alltihopa.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: