Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4423 ggr
Mozzarellan
4/13/13, 8:56 AM

Färsk kokos...

Är färsk kokos ok att knapra på. Hittade 200 gr färsk från Ghana i affären för endast 20 kr.. Bra att ha med sig som alternativ för en babybell??

Annons:
Vifslan
4/13/13, 9:19 AM
#1

Absolut! Låter jättegott. Undrar var man kan få tag i det? Finns säkert på de lokala kinesisk/viatnamesiska affärerna men personalen kan noll svenska/engelska (hur överlever dom egentligen?)

Mozzarellan
4/13/13, 9:25 AM
#2

Min supermarket har massa bra saker 😃 och så bor jag ju i Italien.

Wildrat
4/13/13, 11:18 AM
#3

Hlet ok men med en del kolhydrater så inte i obegränsad mängd.

yvonnel
4/14/13, 3:20 AM
#4

Det går nog bra, det behöver ju tuggas mycket mer än andra nötter så det går ju inte åt så mycket. Kanske bra på annat sätt också, genom att man får tugga mer så stimuleras matsmältningen.

Lyckost som hittar sånt härligt godis i affären, bland det godaste jag vet.

Mozzarellan
4/14/13, 9:14 AM
#5

Har aldrig kollat vad som finns på den hyllan….tar ju bara färska hallon på hyllan under. Ja det kan ju vara bra även på flyget och gott med tuggmotstånd. Får väl låtsas jag är på en öde ö

Ary
4/14/13, 9:54 AM
#6

Vet inte om du kollat dumbbell, men kokos finns där. Antar att det är hel utan skal….. Svårtuggat som snack annars. 😉

Kh 6,1g, fett 33,5g, protein 3,4g/100g

Annons:
Mozzarellan
4/14/13, 10:03 AM
#7

Tack Ary, ja det är redan skalade och rena fina bitar….ser jättefräscht ut. Kanske inte så klimatsmart med direktflyg från Ghana….. Tror inte jag kan äter hur mycket 'kokoskött' som helst, men mer som ett alternativ eller tillägg till övrig mat. Tänkte på flyget, man kunde ha det och lite nötter o mandlar

Wildrat
4/14/13, 11:18 AM
#8

#7 Mandlar och makademianötter (och kokosen) funkar nog på flyg men jag skulle undvika andra nötter utifall nån är allergisk.

Mozzarellan
4/14/13, 12:51 PM
#9

Oj, kan en allergiker reagera på om jag har lite blandade nötter på flyget? Det hade jag inte en aning om. Tack för den infon, bara de inte plockar bort mitt småplock i tullen.

Kajak11
4/14/13, 5:09 PM
#10

ja jag läste om en som åkte direkt in på sjukhus efter att ha suttit nära en i bussen som åt nötter. Inget att spöka med men man tänkar kanske inte i dom banar som inte nöt allergiker. Nu kom jag tyvärr inte på vad nöt men tror inte det var mandel. eller dom du nävnar.

Ary
4/14/13, 8:17 PM
#11

Jordnötter vet jag kan ställa till med mycket i närheten av allergiker. Bekantas son fick en astma attack av att ngn annan på planet åt jordnötter. Många flygbolag har slutat sälja pga det.

yvonnel
4/14/13, 8:48 PM
#12

På flyget tar man ju inte in någon friskluft, den cirkulerar ju, visserligen genom filter men det kanske inte tar allt, förmodligen är det därför folk som flyger ofta blir fökylda. Lite på samma sätt som ventilationen med snurra i taket på hotellrum i varmare länder.

[Petronella Pip]
4/14/13, 8:59 PM
#13

hehe läste #11 så här: ngn på en annan planet… jo där kan man snacka om att vara känslig!

Annons:
Ary
4/14/13, 9:32 PM
#14

#13 Hahaha ja det verkar galet överkänsligt! 🤪😂

Wildrat
4/14/13, 10:59 PM
#15

#9 Jordnötter och hasselnötter är väl värst tror jag , vet inte riktigt hur det är med de andra nötterna.

Upp till toppen
Annons: