Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2872 ggr
michynagy
4/11/13, 1:19 PM

vad gör jag fel?

Jag började ca 1,5 mån sedan och först gick jag ner ca 2 kg men nu går jag upp på ena dagen och ner de andra, men ca 2 veckor har ja gått upp. Jag fuskar inte äter nästan inga kolhydrater lite purjolök i omeletten (bacon+smör+1 ägg+1/2 dl grädde). Med kött tar jag en tomat. Vad gör jag fel?

Annons:
[Petronella Pip]
4/11/13, 1:42 PM
#1

Hur mycket övervikt har du? Hur många sådana omeletter äter du? Hur gammal är du? Man, kvinna? Det behövs lite mer uppgifter för att du ev. ska kunna få bra svar!

Du får skriva ner det totala matintaget på en dag.

Tyroidea
4/11/13, 4:28 PM
#2

Använd en våg och www.matdagboken.se så ser du hur du äter.

michynagy
4/11/13, 4:57 PM
#3

jag är kvinna 64 år och 10 kg övervikt. Jag äter omelett varje morgon och sedan  ev.liten lunch inte alltid för jag är så mätt. Kl 17-19 äter jag middag. Jag väger mig varje dag

Miss-S
4/11/13, 7:00 PM
#4

Dra ned pa protein och mjolkprodukter, gradde och ost framforallt. Eftersom jag har en del kroniska akommor + jobbstress ater jag halva dagsbehovet av protein for att ga ned i vikt. Ater jag hela dagsbehovet gar jag upp. Suck. Ocksa 10 kg overvikt.

Magica1970
4/11/13, 8:32 PM
#5

Frågan är snarare; vad väger du till dina 164 cm? Viktstressen kan orsaka två kilo på vågen samt all annan stress som du kan drabbas av. Vågen är ingen bra måttstock för hur du egentligen mår och att väga sig varje dag är bortkastad tid.

[Petronella Pip]
4/11/13, 8:36 PM
#6

Du måste precisera mer än så, vad består middagen av? Vad består lilla lunchen av? Hur ska vi annars kunna svara på vad du gör för fel!? OM du gör något fel…

Annons:
michynagy
4/11/13, 10:25 PM
#7

Hej Petronella

Lunch om jag tar den innehåller  ca -2 dl yoghurt eller halv avokado+ett kokt ägg

Middag är heta räkor eller kyckling, eller kött  med blomkål/broccoli (lite)

Sindri
4/11/13, 11:28 PM
#8

#7 skrivet av michynagy 

Jag skulle göra omeletten på två ägg, alt. ett ägg plus en äggula. Dra ner på grädden.

Om du behöver lunch avstå yoghurten, ta ett kokt ägg med lite smör.

Lägg till mera fett till middagen. Det står ingenting om att du äter såser eller kryddsmör.

Läs gärna på om kokosfett, äggmjölk, Magic Bullet Coffee (MBC) här på sajten (Du har väl sett den fina sökfunktionen ovanför inläggsrubrikern?).

Tyvärr är det så för oss kvinnor 60+ att vi ofta tål väldigt lite mejerier. Därför är kokosfett så bra som omväxling till smör.

Gör lite olika kryddsmör och ha i kylen, det är gott både till kött, fisk och varma grönsaker.

[Petronella Pip]
4/12/13, 7:25 AM
#9

# 7 jag tror tyvärr jag ger upp, det verkar inte riktigt som du vill ha hjälp när man får draaaaaa alla uppgifter ur dig? Trodde det framgått av mina tidigare frågor att du måste ange mängder också? (middagen?) Jag överlåter åt någon annan att försöka hjälpa, nu ska jag åka till min brors begravning 😕

Magica1970
4/12/13, 3:56 PM
#10

#7 Skippa mejeriprodukter under två veckors tid för att se om du får resultaten du önskar. Smör är ok.

#9 Beklagar sorgen :(

[Petronella Pip]
4/13/13, 7:58 PM
#11

 tack Magica1970!

Upp till toppen
Annons: