Annons:
Etikettövrigt
Läst 6638 ggr
annamanna
2013-04-10 08:34

cocillana!

Har en förskräcklig hosta just nu som jag lindrar med medicinen cocillana. Är det någon som vet om den innehåller socker? Försökte tolka innhållsförteckningen men tycker att det är svårt. Om den har socker som ingrediens hostar jag nog hellre!

Tacksam för svar!

Annons:
Marinas Mix
2013-04-10 08:53
#1

efter vad jag kan se så innehåller den sackaros, en sockersort

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Blodpudding]
2013-04-10 09:25
#2

Men ta din hostmedicin. Du ska inte ta den resten av ditt liv.

Wildrat
2013-04-10 10:20
#3

Ta hostmedicinen. Det är ingen stor mängd socker och det är bara en begränsad tid. Vill du minska mängden ändå så ta bara till natten så du får sova. Dålig sömn hindrar också viktnedgång…

Aniara4
2013-04-10 11:07
#4

Ja, det är socker (känns på den äckelsöta smaken), men är man sjuk så är man, och det är ett h-e att hosta så man inte kan sova.

annamanna
2013-04-10 11:10
#5

Tack för svar! :-) Ja, det är en väldigt liten mängd man tar så jag fortsätter nog med medicinen. Men lite förvånad (och naiv kanske) är jag, trodde att socker var förbjudet i medicinska preparat.

Wildrat
2013-04-10 11:16
#6

#5 Haha, nej socker brukar vara den främsta ingrediensen. Är det inte vanligt socker så är det laktos, de allra flesta piller är uppbyggda av laktos. Inte ens azofärgämnen är förbjudna i läkemedel TROTS att man vet att de ger problem för vissa.

Annons:
Heffe
2013-04-10 12:07
#7

Jag har konstaterat att Fishermans friend, Salmiak hjälper strålande mot hosta. 
Det är dessutom den enda av märket som inte innehåller något annat sötningsmedel än sorbitol vad jag kunnat hitta!

Innehållsförteckning: Sötningsmedel: sorbitol. Naturliga aromämnen: lakrits, salmiak, mentol, pepparmyntolja laktrisarom. Klumpförebyggande medel: Magnesiumstearat. Färgämne: sockerkulör.

OBS! Andra smaker av märket Fishermans Friend kan innehålla detta: 

Innehållsförteckning: Sötningsmedel,: sorbitol, aspartam och acesulfam-K. Aromämnen: citrusarom, mentol, citronsyra. Klumpförebyggande medel: magnesumstearat. Färgämne: Kurkumin. Innehåller sorbitol (90g /100g).

annamanna
2013-04-10 12:18
#8

Fishermans friend, Salmiak ska jag testa, tack för tippset Heffe! Och just salmiak tycker jag är så gott. :-)

Marinas Mix
2013-04-10 13:26
#9

Ja Fishermans Friendmed salmiak, är den absolut bästa. Och ibland har de superbra erbjudande på dem, så då laddar jag upp rejält med dem.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Wildrat
2013-04-10 14:24
#10

Fishermans Friend med mint (frisk mint, tror jag) tycker jag funkar bäst. Den kan man lägga under läppen så håller den länge och mintångorna dämpar hostan. Men de är laxerande vid hög konsumtion… Hade en sån i munnen dygnet runt i ett par veckor när jag var sjuk i julas och attan vad dålig i magen jag blev :)

Upp till toppen
Annons: