Annons:
Etikettövrigt
Läst 4494 ggr
Ida78
2013-04-06 09:06

Danske rikshospital dieten

Hej. Någon som vet vad som händer om man kör denna dieten i 13 dagar o sen övergår till LCHF? Jag tror man går upp lite i vikt igen då LCHF innebär en del fett o danske rikshospitalets diet är ren svält enligt mig.

Min sambo tycker inte LCHF funkar så han påbörjar 13 dagars kuren på måndag men jag avrådde honom men men……

Jag tycker så här, sluta köra ner huvudet i godispåsen titt som tätt o dra ner på vinet så kommer viktminskningen igång med LCHF.

Rikshospitaldieten sägs öka förbränningen o det sägs att om du äter normalkost så går du inte upp något igen under 2 års tid!

Annons:
Magica1970
2013-04-06 09:41
#1

Min man körde den ett par tre gånger (innan vi startade med LCHF). Den sista gången hände inget på vågen troligtvis p.g.a. otryggheten som dieten skapar.

Däremot så körde han en "vit höst" och gick ner 15 kg, så JA, du är helt rätt på det; LCHF fungerar, men inte med godis och vin titt som tätt.

[Petronella Pip]
2013-04-06 09:58
#2

Det ska också sägas att "Riket" bestämt tar avstånd från dieten och säger att den absolut inte rekommenderas av dem eller används där och avråder från den.

Upp till toppen
Annons: