Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Övrigt

Danske rikshospital dieten

2013-04-06 09:06 #0 av: Ida78

Hej. Någon som vet vad som händer om man kör denna dieten i 13 dagar o sen övergår till LCHF? Jag tror man går upp lite i vikt igen då LCHF innebär en del fett o danske rikshospitalets diet är ren svält enligt mig.

Min sambo tycker inte LCHF funkar så han påbörjar 13 dagars kuren på måndag men jag avrådde honom men men......

Jag tycker så här, sluta köra ner huvudet i godispåsen titt som tätt o dra ner på vinet så kommer viktminskningen igång med LCHF.

Rikshospitaldieten sägs öka förbränningen o det sägs att om du äter normalkost så går du inte upp något igen under 2 års tid!

Anmäl
2013-04-06 09:41 #1 av: Magica1970

Min man körde den ett par tre gånger (innan vi startade med LCHF). Den sista gången hände inget på vågen troligtvis p.g.a. otryggheten som dieten skapar.

Däremot så körde han en "vit höst" och gick ner 15 kg, så JA, du är helt rätt på det; LCHF fungerar, men inte med godis och vin titt som tätt.

Anmäl
2013-04-06 09:58 #2 av: [Petronella Pip]

Det ska också sägas att "Riket" bestämt tar avstånd från dieten och säger att den absolut inte rekommenderas av dem eller används där och avråder från den.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.