Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1731 ggr
[Ebidda98]
4/2/13, 4:54 PM

Positiva tråden

Hej!

I positiva tråden skriver vi om framsteg man gjort :) Minsta lilla sak räknas! Skriv era mål eller kanske om något duktigt ni gjort idag, som att träna eller att ni hoppade över den där lilla godisbiten? 

😃

Annons:
Mooniq
4/2/13, 5:04 PM
#1

järnkoll på sockermonstret 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Siggebus
4/2/13, 5:33 PM
#2

Järnkoll här också + att jag endast har 1 kg kvar till mitt slutmål!

Mooniq
4/2/13, 5:34 PM
#3

#2 Härligt att höra!! blir mc-byxor på till sommaren då gissar jag.. dem diskuterade vi i en annan tråd.. mina går på men helt ok om jag krymper lite till.. men jag är ju på gång i alla fall.. sakta men säkert 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Ebidda98]
4/2/13, 5:40 PM
#4

Kul att höra båda två! Snyggt jobbat 😃

Lusthan
4/2/13, 5:51 PM
#5

Hoppade över fikat idag på jobbet och verkar vara på banan ordentligt nu efter påsken.

Siggebus
4/2/13, 5:52 PM
#6

#3
Njaaaeee, det måste varit någon annan du diskuterat mc-byxor med. Visserligen har jag en gammal engelsk MC från 1952 men den är inte igång och själv har jag inget Mc-kort :)
Men däremot ska jag klättra upp på min pålle igen på fredag. Det är 25 kilo sedan jag gjorde det sist och då lät han så här när jag satte mig typ: "Oooouuuhhhh!!" ha ha 😃
Får väl se hur det går.

Annons:
[Ebidda98]
4/2/13, 5:53 PM
#7

#5 Bra! 😉

Mooniq
4/2/13, 5:56 PM
#8

#6 ok nån annan med häst på bilden som jag bubblat med då ju 🙂skit samma  - klappa om pållen - jag e klart avundsjuk. sålde sista hästen när jag var 23.. .. och det var 23 år sen. hugaligen..😮

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Siggebus
4/6/13, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här kommer bilden på en mycket positiv grej - jag vågade sitta upp igen efter många års frånvaro förutom ett försök för 25 kilo sedan då jag gav upp igen.
Vägde då 85 och kände mig mycket obekväm.
Nu 63 kilo och hästen blev nog lyckligare den här gången ha ha …och JAG med!

Mooniq
4/6/13, 1:42 PM
#10

#9

Härlig bild! jag e klart avis!! 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Petronella Pip]
4/6/13, 2:48 PM
#11

Nu vet jag inte mycket om hästar men 85 kilo är väl en baggis för en häst? (inte ponny då)

Annso_
4/6/13, 3:02 PM
#12

85 kg för ett kallblod är inga problem bara hästen inte är helt totalt omusklad anser jag, men finns alltid olika åsikter..Dom flesta turridningar har 90 kg som gräns på både kallblod och islandshästar och då kan ju turerna vara 4 h långa

Siggebus
4/6/13, 4:28 PM
#13

#11
Nej normalt sett är det nog inga problem men precis som Annso_ säger så bör kanske hästen inte vara totalt omusklad.
Men sedan får man också ta med i beräkningen HUR ryttaren rider - är det en total nybörjare som inte kanske kan rida "ihop" hästen så den går lite mer samlat och gymnastiskt och använder sina muskler så kan det bli problem.
En nybörjare med dålig balans på en omusklad häst är nog ingen hit om det blir för mycket.

Dock inte om man skrittar en liten stund, det är jag övertygad om 🙂
I mitt fall var det mest jag som inte kände mig bekväm när jag vägde 85.
Det kändes ostadigt och som om jag inte riktigt kunde hålla om hästen och sitta ner ordentligt i sadeln.
Nu däremot var det helt annorlunda, jag kunde omsluta hästen på ett helt annat sätt 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: