Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 11980 ggr
Snipps
3/27/13, 5:23 PM

Svettas under brösten

Hej…jag är en kvinna 50+…har sen ungefär 1 år tillbaka besvärats av  kraftiga svettningar under bysten, det lukta lite syrligt och jag har fått ganska mycket utslag, små vårtliknande utslag, det kliar helt vansinnigt mycket emmellanåt. Jag har en ganska stor byst, använder alltid bh och särskilt viktigt tycker jag när detta problem börjat. Tycker det är så pinsamt, därför har jag inte sökt läkare. Är det någon här som har/ har haft samma besvär, och vad har ni gjort åt problemet?

Annons:
konichiwa
3/27/13, 5:29 PM
#1

Jag känner igen det där.Jag hade svamp på olika ställen på kroppen i många år. Efter en tid på LCHF försvann det och har inte kommit tillbaka :-) Jag tror att det är Candida, som lever på socker.

Snipps
3/27/13, 5:55 PM
#2

Ok…då är det bara att söka läkare då!! LCHF vad betyder det?

MimLan
3/27/13, 6:14 PM
#3

#2 Läs under "OM SAJTEN" här ovanför. Du är på ett LCHF-forum.

Kriss
3/27/13, 7:26 PM
#4

Köp talk på apoteket och talka under brösten.

[Russinflarn]
3/27/13, 7:26 PM
#5

Ja sök läkare - det finns "vanliga" svampmedel på apoteket (för ljumskar och fötter/tår), men det bästa är ju ändå att uppsöka läkare. Jag har via jobbet kommit i kontakt med svamp under byst (och har kraftig byst själv, som lätt svettas, brukar hä på talk efter dusch) - det är viktigt att försöka hålla rent och så luftigt som möjligt. På jobbet smörjer vi med en svampsalva och det brukar funka bra. Men det låter som din svamp har hunnit utvecklats en del, så sök läkare! Inte pinsamt, händer många, många! :)

LCHF är när man äter lite kolhydrater och i stället för kolhydrater äter mer fett för att bli mätt. Med mindre socker och kolhydrater i kosten kan man minska Candida-svampen (som ofta finns i kroppen) - den livnär sig på socker och kan orsaka alla möjliga problem, däribland svamp på kroppen och i underlivet.

Det här var en grovt förenklad förklaring, läs gärna mer här på högersidan under "OM SAJTEN" och så finns det en hel del trådar om Candida med, om du använder sökfunktionen.

Lycka till! :)

Seglarina
3/27/13, 7:43 PM
#6

Snipps

Bara lite nyfiken: Hur kommer det sig att du ställde din fråga i detta forum när du inte vet vad LCHF är? Sen tycker jag absolut att du ska ta reda på mer om vad vi pratar om här. Som sagt läs "OM SAJTEN" 😃

Annons:
Snipps
3/27/13, 8:58 PM
#7

Jag hamnade helt enkelt fel….shit happends!! Självklart ska jag läsa på om detta med LCHF. Jag tror inte jag störde så mycket med mitt inlägg….TACK för att ni svarade och gav goda råd!!

Margareta
3/27/13, 9:15 PM
#8

Hej Snipps och välkommen hit! 

Vi svarar alltid snällt på alla frågor på den här sajten. Det är bara så ovanligt att någon ramlar in helt ovetandes om vad sajten handlar om.

Du har mycket att läsa om du verkligen vill ta reda på vad LCHF är. Det hjälper som sagt mot svamp och annat också för den delen.

Lycka till

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Framåt
3/27/13, 10:18 PM
#9

Det fanns en lång lång tråd här för nåt år sedan om just detta problem. Det var en kvinnlig busschaufför vill jag minnas i norrbotten. Tyvär minns jag inte riktigt hur hon kom tillrätta med sina problem.Någon som kan vara behjälplig i att hitta tråden? Har ett svagt minne om att det var att hålla det sterilt som gällde i henne fall. Men en förutsättning är ju att man vet vad som är fel och om det är svamp eller nåt annat som är grundproblemet.

Seglarina
3/27/13, 10:26 PM
#11

#7 skrivet av Snipps 

Du är så välkommen så och behöver inte be om ursäkt. Kanske var det meningen att du skulle komma hit.
🙂

Upp till toppen
Annons: