Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 6330 ggr
odjuren
2013-03-26 19:55

Mäta midjan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
De finns sääkert redan en tråd om detta men jag gör en ny iaf!

Jag vill mäta min midja men är inte säker på vart jag ska mäta, dels går mina höftbenskammar ganska högt och revbenen långt ner så de finns som inget naturligt ställe fören jag är över revbenen eller nere på höften.
Lägger upp en bild som ni som kan hjälpa mig gärna får spara ner o rita in streck för ungefär vart jag ska mäta för midjan så jag gör rätt nästa gång jag ska mäta :P

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
Zepp
2013-03-26 20:20
#1

Använd byxorna, de brukar sitta på samma ställe.. och har de blivit lösare.. ja då har något positivt hänt.

Man mäter på samma ställe hela tiden.. om man vill mäta.. tex exakt vid naveln.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JMW
2013-03-26 20:56
#2

Nog har du väl ändå ett mellanrum mellan höftkammen och nedersta revbenet? I det mellanrummet ska du mäta om det är midjemått du vill ha.

Svårt att med bilden säja nåt, verkar som du har midja högt upp. Man brukar ju säja att midjan är där man är som smalast.

odjuren
2013-03-26 22:00
#3

#1 Jo jag ska använda mig av att testa byxor, tyvärr har jag mest med stretch i :/ men tror jag har några par som e riktiga jeans :P

#2 Jo min midja (där jag är smalast) är väldigt hög, mitt på revbenen ungefär känns de som :/ Och mellanrummet mellan höftbenen och revbenen är minimalt

//Odjuren

www.odjuren.com

[WickedAlly]
2013-03-26 22:06
#4

Har likadan kroppsform, hög midja och breda höfter. Mäter där jag är smalast och vid naveln :)

odjuren
2013-03-26 22:15
#5

#4 Skönt att höra att de inte bara är jag…. Men jag sitter alltid stadigt på min stora bak :D
 Ska se om jag lyckas nå bra med måtten på söndag

//Odjuren

www.odjuren.com

[WickedAlly]
2013-03-26 22:18
#6

#5 Samma här, fast nu börjar jag känna att det finns ben där inne, haha. Var längesedan jag kände det.

Annons:
odjuren
2013-03-26 22:25
#7

#6 Jag har ju av någon mystisk anledning alltid haft en benig bak även om de alltid varit mycke kött/fläsk på den.. mina rumpben är tydligen mycke hårdare än köttet :P

//Odjuren

www.odjuren.com

Upp till toppen
Annons: