Annons:
Etiketthälsa
Läst 1396 ggr
Seglarina
2013-03-26 18:19

Ostabstinens?

Undrar om det är därför jag mår så extra dåligt idag. Jag har bestämt mig för att sluta med mejerier av ko. Get och får "får" jag äta har jag bestämt.

Jag hör till dem som inte har något problem att stå med kylskåpsdörren öppen och sleva i mig en burk creme fraice. SÅ jag tänker att det är bäst att sluta med mejerier eftersom jag inte kan styra det.

Hörde på radion att någon forskat om mjöl och mejerier och bokstavsbarn/autistiska. Att det är beroendeframkallande och kan förvärra sjukdomen och att dom hade en lång avvänjningaperiod. Det borde nog gälla vuxna också.

Sen blir det väldigt tråkigt också, när varken socker mjöl eller mejerier är tillåtna, vad ska man fredagsmysa med? Kanske grönsaksstavar med majonäsgegga, någon som har förslag?

Annons:
annainorrland
2013-03-26 18:54
#1

Ost kan du väl äta om du undviker grädde + cf. Jag brukar tärna upp en västerbottensost. Gott och nyttigt. Ost kan man inte vara utan

Seglarina
2013-03-26 19:04
#2

Hm, ja kanske det. Har suttit här hela eftermiddagen och varit sugen på att åka till affären, men tänkt att det i allafall inte finns något att köpa där. Men jag kanske ska åka dit endå och köpa en västerbottenost.😃

Upp till toppen
Annons: