Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsa

Ostabstinens?

2013-03-26 18:19 #0 av: Seglarina

Undrar om det är därför jag mår så extra dåligt idag. Jag har bestämt mig för att sluta med mejerier av ko. Get och får "får" jag äta har jag bestämt.

Jag hör till dem som inte har något problem att stå med kylskåpsdörren öppen och sleva i mig en burk creme fraice. SÅ jag tänker att det är bäst att sluta med mejerier eftersom jag inte kan styra det.

Hörde på radion att någon forskat om mjöl och mejerier och bokstavsbarn/autistiska. Att det är beroendeframkallande och kan förvärra sjukdomen och att dom hade en lång avvänjningaperiod. Det borde nog gälla vuxna också.

Sen blir det väldigt tråkigt också, när varken socker mjöl eller mejerier är tillåtna, vad ska man fredagsmysa med? Kanske grönsaksstavar med majonäsgegga, någon som har förslag?

Anmäl
2013-03-26 18:54 #1 av: annainorrland

Ost kan du väl äta om du undviker grädde + cf. Jag brukar tärna upp en västerbottensost. Gott och nyttigt. Ost kan man inte vara utan

Anmäl
2013-03-26 19:04 #2 av: Seglarina

Hm, ja kanske det. Har suttit här hela eftermiddagen och varit sugen på att åka till affären, men tänkt att det i allafall inte finns något att köpa där. Men jag kanske ska åka dit endå och köpa en västerbottenost.Skrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.