Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter

Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har koncentrationssvårigheter

Övergångsvesvär

2013-03-19 16:13 #0 av: Flaffy

Jag har ADHD och mår bra med LCHF men trots detta faller jag tillbaka till soclerfällan och då är det kört. Nu har det hänt igen...

Nu har jag börjat om igen och ska fortsätta så! Får dock förjävkiga övergångsvesvär blir helt typer i hjärnan och kan inte sitta stil har nog redan varit i kylskåpet 10ggr för att se om det finns något att äta. Hjärnan skriker efter socker men jag försöker stå emot. Fler som upplevt detta?

Anmäl
2013-03-19 18:01 #1 av: Medlem

Jodå, det är rätt vanligt därför tycker jag man ska trappa ner kolisarna. Sista gången jag körde lchf varade övergångsbesvären i 3 veckor i form av lågt blodsocker, yrsel och trötthet. 

Anmäl
2013-03-20 08:33 #2 av: Dicobayo

Funkar det bättre med mer fett?
Köp en burk kokosfett och ta helt enkelt ett par matskedar av det när du blir hungrig, mättar snabbt och länge.

Sedan vad gäller övergångsbesvär i övrigt så kan det vara saltbrist, många som får det iom att man tappar mycket vatten i början.
Pröva då att blanda ut en tesked salt i ett glas vatten och drick det.

Anmäl
2013-03-20 09:50 #3 av: smjb

Jag har också ADHD och lchf funkar jättebr för mej the med coccosfett OM jag blir sugen...

Anmäl
2013-03-20 10:32 #4 av: Flaffy

Då ska jag testa kokosfett för som det är nu vet jag inte hur länge jag klarar av innan jag tar en godisbit (kolhydrater äter jag annars inte alls utan är bara i form av socker/vitt mjöl).

Anmäl
2013-03-20 16:36 #5 av: [förgätmigej]

Tänk bara på att man till att börja med kan bli illamående av kokosolja om man inte är van. Man får börja med lite, kanske en tesked och sen kan man öka mängden. Ett par matskedar låter mycket om man inte är van. Kan dessutom orsaka lite väl frekventa toabesök, inte så kul.

Anmäl
2013-03-20 17:19 #6 av: MimLan

Det kan hjälpa rätt bra att bara äta på av LCHF-mat. Varje gång du står i kylskåpet tar du ett gäng ostskivor med smör, t.ex.

Anmäl