Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 7256 ggr
vonki_13
3/17/13, 7:58 PM

Vägen till mitt framtida jag!

Hej kära medlemmar!

Har precis blivit medlem idag, och här tänkte jag att ni skulle följa mig på min resa till mitt framtida jag!

Precis som många andra äter jag enligt LCHF, och har 25-30 kg kvar till min målvikt. Jag har redan ätit enligt LCHF till och från under ett års tid och har lyckats gå ner 12 kg, men det är en lång väg kvar! 

Först en liten intro om mig mitt nutida jag: Jag heter Veronika, är 26 år och är delvis student (tillfälligt, pluggar in en termin på komvux för högskolebehörighet) och delvis pokerproffs. Innan jag började plugga den här terminen levde jag som pokerproffs i 1,5 år, och tänkte fortsätta med det igen när den här terminen är klar!

Jag tror starkt på struktur, och första steget till att nå sina mål är att faktiskt skriva ner dem! Så here it goes:

* Gå ner till ca 65 kg (är 1,60 lång)

* Få in träning på rutin (minst 3 ggr/v)

* Sluta röka

* Få bukt på mina depressioner.

Dagens utgångspunkt: 92,6 kg.

Jag kommer att gå in närmare på delmål och fler mål lite senare, men dessa är huvudmålen! Jag jobbar en hel del med personlig utveckling och allt som hör därtill… tidshantering, effektivitet, kost… you name it!

Jag är en ganska känslomässig person och kommer ofta in i depressionssvackor. Depressionerna och vikten är, och har under många år varit, problemen med stort P i mitt liv. Kan tillägga att jag genomgår en neuropsykiatrisk utredning så hoppas få lite hjälp därifrån att kunna lista ut orsakerna till och eventuellt lösningar till depressionerna. För övrigt så har jag haft en hel del problem med relationer, delvis pga deppandet men delvis pga mina känslomässiga problem. Skam den som ger sig, har en alldeles underbar pojkvän sedan ca 6 månader tillbaka (vi har dock bara träffats 2 ggr på "riktigt" än eftersom han bor i Tyskland - buhu!) och jobbar stenhårt med att reda ut alla problem i mitt liv. Gäller bara att lista ut i vilken ordning man ska ta allt! :) Som tur var är min pojkvän en riktig läckerbit och träningsfreak med både magrutor och starka armar - så jag får en hel del stöd från honom vilket är super!

Jag har precis käkat LCHF igen i en vecka (egentligen i en månad men jag har fallit dit pga dåligt mående och haft rejäla festdagar efter typ en vecka, sen börjat om och försökt igen och trillat dit) och jag tror jag är inne på 7 dagar utan fusk imorgon! Den här gången ska det hålla hela vägen! :) Invägningar sker på söndagar och jag kommer att försöka hålla tråden så aktiv som möjligt!

Är någon nyfiken på något eller undrar över något så fråga på! Jag kommer att vara helt ärlig och öppen både mot mig själv och andra så ingen fråga är för dum här inte! :)

Vänligen,

Veronika

Annons:
vonki_13
3/17/13, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Alla trådar blir ju lite roligare med bilder… så jag bjuder på en sen april -12 då jag vägde som mest! Inga bilder jag är direkt stolt över kan jag säga…

vonki_13
3/17/13, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lite nyare bild, nog den enda jag har, med mig och min pojkvän… 12kg mindre och det syns nog ganska bra även om jag inte syns så mkt! =)

Kokosbollen
3/17/13, 9:29 PM
#3

Hej! Gud vad spännande, jag registrerade mig idag och vi är såå lika! Jag är dock tyngre och längre än dig, väger 104-105 / 170 cm och har gått ner ungefär 7 kg. Ska också ner till 65kg! Det ska bli riktigt spännande att följa dig, nu blev jag lite peppad såhär på söndagskvällen att sköta kosten och mina terapeutiska övningar :)

lila82
3/17/13, 10:34 PM
#4

Ska bli spännande att följa dig🙂 Själv är jag för feg för att vara öppen och att lägga upp bilder trots att det är så inspirerade att se sina och andras framsteg! Lycka till!!!

vonki_13
3/18/13, 9:06 AM
#5

Vad kul med svar i tråden redan!! :) Tack så mycket båda två! Hoppas att det kommer gå bra för er och fortsätt gärna att skriva här också! =)

Satt och letade lite idag efter trådar om sötningsmedel eftersom jag får för mig att jag stannar i vikt/inte går ner mkt alls veckor då jag unnar mig att köpa hem 1,5l cola light tex (vilket jag gärna gör ibland). Jag hittade följande tråd vilken jag tycker är väldigt läsvärd!! http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d715d07b9cb46221d06cac5-om-sotningsmedel?articles-1

Så inget mer sötningsmedel för min del! Det innebär tyvärr också att jag får skippa tuggummit =(

Veckans mål:

* Helt låta bli sötningsmedel

* Äta frukost!!!

* Träna 3 ggr

Jag har alltid varit en slarver med måltider och går ofta runt hungrig större delen av dagen (har liksom vant mig med hungerkänslor) och skippar ofta både frukost och lunch. Det enda jag brukar ha vana på är en kopp kaffe eller två med grädde i.

Men nu ska här skapas nya vanor! Sen om frukosten blir 2h efter jag vaknat kan jag köpa nu i början, det viktigaste är att jag börjar äta något tidigt på dagen och inte väntar till på EM… :) Sen bygger vi vidare därifrån!

Pussgurkan
3/18/13, 9:52 AM
#6

Välkommen hit (båda två). Var flitiga med att läsa och skruva på forumet, här finns otroligt många duktiga "kompisar" som gärna delar med sig av sin kunskap. Själv är jag också "ny" här, ny igen kan man säga. Jag har ätit lchf ordentligt och gått ner men pga olika skäl "trillade" jag ur lchf'andet. Men nu är det nya tag igen som gäller. Vi får hålla lite "kol på varandra" och stötta varandra.

Annons:
smjb
3/18/13, 4:42 PM
#7

Vilken Tjej! Ska bli så roligt att följa Dej Jag är också rätt ny och kämpar med 4 till 5kg så nu har Jag lagt till lånpromenader varje dag minst en timma. Jag har redan gått ner en del är 55år 159lång och väger 65kg… Som sagt ska bli väldigt roligt kanske få tips och peppning. Lycka Till så hörs Vi snart igen 🙂

[Petronella Pip]
3/18/13, 7:19 PM
#8

Fina bilder! Och visst syns det stor skillnad! (kanske tur nedre bilden var beskuren hehe)

lila82
3/18/13, 7:49 PM
#9

#5

Känner igen mig själv… brukade äta dåligt (dvs lite) på dagen och sedan var jag så hungrig på kvällen!! Det låga blodsockret då ledde till att jag köpte godis på kvällen.

Håller med dig om sötningsmedel , och eftersom det är sött så skapar det ett sötsug även om det inte ska höja blodsockret…. Provade glass sötad med stevia och jag tänkte på den där glassen i 3 dagar efteråt haha.

Det bästa är att undvika allt sött tills man är avgiftad!!

odjuren
3/18/13, 10:02 PM
#10

Jag känner igen mig, frånsett att jag alltid ätit frukost då jag brukar vakna av hunger.. Men att slarva med maten känns som mitt andra namn, har perioder i livet då jag inte ens blir hungrig!!

Jag har själv (enligt mig) ca 20 kg ner till mitt mål på 63kg och har i en vecka gått på lchf och för tre veckor sedan slutat (gör ett tappert försök) röka och röksuget har försvunnit med att jag plockat bort massor med kolhydrater!

Ska bli riktigt skoj att följa dig på din resa!!
Ska själv ta bilder på hur jag ser ut nu och sen hur jag ser ut om någon månad eller så :D

//Odjuren

www.odjuren.com

lila82
3/18/13, 10:18 PM
#11

Ja samma här, jag åt alltid frukost för jag vaknade alltid vrålhungrig. Nu äter jag "aldrig" frukost för jag är inte hungrig nu!!

Och frukost ska vara den viktigaste måltiden på dagen, så man får upp förbränningen och inte småäter onyttigt senare!! Javisst slv…😡

odjuren
3/18/13, 10:25 PM
#12

jag äter frukost hemma ca 40 min efter att jag vaknat för jag hinner inte på jobbet för bussarna är aldrig i tid :(

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/19/13, 8:34 AM
#13

Åh vad kul med så mycket svar!! :) Tack för alla kommentarerna och välkomnandena! :)

#6 Pussgurkan: Jag hittade faktiskt din blogg som jag kollade genom lite snabbt! Ska läsa lite noggrannare sen och lämna ett avtramp! =)

#7 smjb: Oj! Det var duktigt gjort!! Du ska vara stolt! :) Jag läääängtar så tills jag börjar närma mig målvikten också :D Kämpa på! :) Du är välkommen att skriva här hur det går för dig! =)

#8 Petronella Pip: Tack! :) Jag tycker att de första bilderna är hemska dock :D Och ja, jag kan erkänna att det kanske var tur ;) Eller otur, för damerna att det inte syntes mer av min läckerbit hihi! <3

#9 lila82: Haha ja så gjorde jag väldigt ofta också. Och helst en pizza eller något annat riktigt onyttigt som gick snabbt också 🤔

#10 odjuret: Tack! Wow, bra jobbat med rökningen!! Jag ska ta tag i det lite senare när jag blivit av med alla övergångssymptom och känner mig stabil i mitt mående, annars kraschar jag i väggen, har testat några gånger :/ Bilder tycker jag absolut att du ska ta!! Det är en riktig motivation! Blir enklare att komma ihåg sanningen om hur man faktiskt såg ut 20kg tyngre också och behålla motivationen att inte gå upp :D

Annons:
vonki_13
3/19/13, 8:49 AM
#14

Igår var jag riktigt trött större delen av dagen. Jag lyckades få i mig frukost, lunch, och lite extra kyckling bara någon timme efteråt eftersom jag redan var hungrig igen och så trött att jag fick lov att vila på sängen =(

Till middag fick jag en av de godaste rätterna jag ätit tror jag!! Mamma hade gjort fisk (nån vit i block, antar torsk eller något) och trots att jag inte är mycket för fisk så råkade jag nog överäta ganska duktigt igår ☺️Jag är inte jättestrikt vare sig gäller kalorier eller kolhydrater, jag har hittils kunnat äta under 50g och gått ner i vikt så jag unnar mig grönsaker och sånt ganska ofta, dock bara sådana med lågt kh innehåll… tillbaka till fisken!! Den hade bakats i ugn tillsammans med en sås gjord på: lök, creme fraiche, philadelphia vitlök, grädde och bacon…. mmmm, smakade verkligen gudomligt!!! Jag tror jag tar resterna till brunch idag helt klart! ;)

Vet inte om den extrema tröttheten beror på att jag är på väg in i en svacka, eller om det är en övergångsgrej eftersom jag börjat på LCHF igen… i vilket fall som är det bara att kämpa vidare. Ska även kämpa för att få göra ett sköldkörteltest… när jag var på min första intervju i min neuropsykiatriska undersökning frågade hon om jag gjort ett sådant test och jag svarade nej, vilket hon tyckte var mycket märkligt… jag tänkte inte mer på det, men sen när jag hittat lite kommentarer om det här på khif googlade jag fram lite mer om det (hypotyreos tror jag det hette) och jag kände igen mig i följande sympton:

Trötthet, trögtänkthet, frusenhet, minnesproblem, minskad ämnesomsättning (tror jag iaf), förstoppning, ökat sömnbehov, håravfall, koncentrationssvårigheter, kalla händer och fötter, muskelkramper, värmekänslighet, sug efter söta saker, "kraschar" efter kl 15 på EM, rycker till ofta, sömn gör ej att man känner sig piggare, halsont (t.o.m opererat bort halsmandlarna för att jag haft så mkt halsinfektioner), hemorojder, hög puls (min ligger strax över 90), PMS (brukar ha rejäla problem med både humör och smärta), mental slöhet, förlust av motivation, mardrömmar, lätt upprörd, vill vara ensam, humörsvängningar, Depression, oro/nervositet, känslor av bitterhet, tappar självförtroendet.

Ja jävlar vilken lista! Känner igen mig mer eller mindre i dom olika symptomen och har kopplat vissa till andra anledningar (de flesta till dåliga konstvanor, dålig kondis, Depression osv) men jag tycker ju HELT klart att det finns en solklar anledning att testa. Så jag tänker pusha på för att få göra testet, och sen får vi se. Fortsätter ju ändå jobba på att lösa allt själv… :)

vonki_13
3/19/13, 7:46 PM
#15

Blev slarv med frukosten idag. Blev bara några klunkar grädde. =( Vips så var det dags att duscha och göra sig redo för skolan.

Ni som faktiskt äter frukost, har ni några bra förslag? Funderar på att testa LCHF-kaffe ( http://www.alltomlchf.se/maten/recept/lchf-kaffe/ ) eftersom jag gärna vill ha något "lätt" till frukost och är van att dricka kaffe, men kokosfett? Den dom länkar till tycker jag verkar dyr och verkar omständigt att behöva beställa hem sånt från nätet, någon som vet om man kan få tag på det i vanliga mataffärer eller dylikt?

vonki_13
3/19/13, 7:50 PM
#16

Tjuvställde mig f.ö på vågen idag, den visar neråt woho!! Längar sååå tills på söndag så jag får skriva ner en officiell siffra! :) börjar närma mig årslägsta (eller ja egentligen : fleraårs-lägsta!) humöret är iaf glatt och jag vet inte om det finns ett samband men jag var piggare och hade mer energi idag än igår också! :)

lila82
3/19/13, 8:05 PM
#17

Det finns inte en hälsokostaffär nära dig? Eller en välsorterad mataffär… Cocosa har en bra sort www.cocosa.se . Biofoods är mkt bra och billig, 400g för ca 45kr, här ser du hur burken ser ut www.biofood.se

Coop-butiker ska ha biofoods kokosfett och även renee voltaires produkter. Annars har ica-butiker kungmarkattas produkter, dock lite dyrare…

Och grattis till viktnedgången🥳

odjuren
3/19/13, 8:18 PM
#18

#13
Tack! Jag känner mig väldigt stolt! Lyckades vintern -12 hålla upp med rökningen i 10 veckor med konstant röksug men så fort dom plockade stygnen på handen så va ciggen tillbaka.. :/

Ska ta bilder på söndag efter vägning och mätning så kan jag göra ett dokument på datorn med sånt, o även kanske lägga upp i min blogg :D Kan hända att de kanske kommer upp en här me om de e ok att jag i så fall lägger i din tråd?

//Odjuren

www.odjuren.com

[Petronella Pip]
3/19/13, 8:23 PM
odjuren
3/19/13, 8:25 PM
#20

#14 Vad duktig du är! Och grattis till nedgången! Jag längtar till söndag me, då blir de vägning, mätning och söka kläder i källaren att använda som måttstock! O även shoppa på lördag!!!! De e LÄNGE sen!

Tips på frukost: Jag själv äter ägg o bacon för tillfället o jag älskar de! men så älskar jag bacon, allt blir godare med bacon :D Men jag har en kompis som bakar lchf scones som tydligen ska va kanongoda! har själv inte hunnit baka dom ännu men kan skicka receptet till dig om du vill?

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
Mozzarellan
3/19/13, 9:06 PM
#21

#19. Vilken. Bra tråd. Behövde se den , helt fantastiska resultat. #16. Härligt när det går nedåt.

odjuren
3/19/13, 9:32 PM
#22

#19 Tack!! Visste inte att de fanns

//Odjuren

www.odjuren.com

yvonnel
3/19/13, 10:50 PM
#23

Om du har hypotyreos, vilket jag väl kan tänka mig på din beskrivning, så ska du se till att du får kollat kortisol/njurfunktion innan du börjar med levaxin, och en sak till, var väldigt noga med uppföljande kontroller via fastande blodprover för att få en bra dosering av levaxin, begär att få alla sådana tester i utskrift.

Detta bara för att tala om vad jag själv borde ha gjort i 10 år och därmed kanske mått lite bättre och vägt mycket mindre.

lila82
3/20/13, 12:36 AM
#24

Här hittar du massor med recept:

www.kokaihop.se

vonki_13
3/21/13, 7:41 PM
#25

#17 Kanon, tack för tipsen! :)

#18 Asbolut!! Du får gärna posta bilderna här :)

#19 Tack! Visste inte att den fanns =)

#20 ! :D Då längtar vi båda ;) men tiden verkar gå så sakta?! :D Bacon och ägg är lite för "tungt" för mig att äta på morgonen, men äter det gärna till brunch annars =) Absolut, tar gärna ett recept på scones!! :)

#23 Oj, tack så mycket! Ska se till att skriva ner detta! Uppskattas verkligen!

#24 Underbart, tack!! :D Ska genast in och leta lite :)

vonki_13
3/21/13, 7:44 PM
#26

Idag har varit en riktig skitdag. Sov ganska dåligt och har varit helt slut i kroppen hela dagen. Sådär trött så att när jag reser på mig så går pulsen upp och känner mig helt mörbultad i hela kroppen…

Tur nog blev jag en ANING piggare nu på kvällskanten och har lyckats spela lite poker iaf =) Men någon träning blir det nog inte den här veckan om jag fortsätter vara såhär trött heller… :S

Har även varit FÖR sugen på kolhydrater, och helst i form av choklad eller bakverk =/ Trots att det ligger sånt nere i köket lyckas jag ändå ge fan i det, känns så skönt! :) Hoppas jag blir helt avgiftad snart så att sugen försvinner helt, och energin kommer tillbaka lite ^^

odjuren
3/21/13, 8:13 PM
#27

Här kommer receptet! Har inte hunnit prova själv ännu men ska försöka hinna till helgen när jag äntligen är lite ledig!

Scones.

4 ägg,

1/2 dl creme fraiche,

1 dl vispgrädde

2,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver
1 krm malen kardemumma
1/2 msk fiberhusk
1 krm salt

-Sätt ugnen på 200 grader
-vispa ihop ägg, grädde och creme fraiche
-bland ihop de torra ingredienserna i en annan skål
-Rör in i äggsmeten och låt svälla i en kvart
-Klicka ut ca 6 runda bullar på en bakplåt
-Baka i mitten av ugnen till de blivit gyllene (ca 30 minuter)

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
vonki_13
3/23/13, 8:40 AM
#28

Kanon, tack så mycket!! :) ska testa det sen =)

Imorgon är det SÖNDAAAAAG!!! :D Är nog ganska ensam om att önska att helgen är över innan den knappt börjat ;)

odjuren
3/23/13, 9:02 AM
#29

hehe jag är lite sån me, skönt att vara lite ledig men jag vill jobba igen :P
Hoppas att din vecka har gått bra med maten o allt sånt!! :D

//Odjuren

www.odjuren.com

ASD66
3/23/13, 4:33 PM
#30
vonki_13
3/23/13, 10:08 PM
#31

odjuren: hehe, jag vill inte jobba igen, jag vill ha invägning!! ;D

#30 tyvärr ser jag inte vad du skrivit, är bara blankt och tomt =(

Har spenderat TIMMAR till att läsa om magnesium idag. Hittade en väldigt intressant artikel: http://www.kostdemokrati.se/margareta/2013/03/19/fantastiska-magnesium-weston-a-price/

Den är väldigt lång, och jag läste inte allt men det mesta. Äter inte av födoämnena som innehåller mkt magnesium, så ska köpa hem ett magnesiumtillskott och se om jag märker någon skillnad! :)

Med det menar jag några av symptomen jag tycker passar in. Klistrar in en lista på symptom om någon mer intresserar sig för att läsa mer om det efter det sen.

Symptom vid brist

Symtom kan vara: huvudvärk (migrän), muskelsvaghet, kramper, matsmältningsproblem, hämmad tillväxt, nervproblem, beteendestörningar, störningar i hjärtfunktionen, hjärtklappning, trötthet, irritation, sömnproblem (vakna ofta och för tidigt), dålig aptit och för högt Blodtryck, kramp i benen, tics, diabetes. Övervikt genom störd insulinkänslighet, se insulin.

Stod även på annat håll om Depression och något i stil med hormonell obalans eller något.

Hur som haver kan det inte göra saken sämre i alla fall. :)

PS: Imorgon bitti är det vägniiing!! :D

odjuren
3/23/13, 10:20 PM
#32

hehe du tänker så du! Jag vill oxå ha vägning i morron! och mätning! Sen får de bli måndag o jobb igen! Rastlös som fan idag :( o inte känt för att göra något vettigt heller

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/23/13, 10:54 PM
#33

Hehe, samma här =) fast jag ser mina timmar spenderade vid datorn läsandes om kokosfett och magnesium som väl förbrukad tid! :) Nu är magneisumtillskott (en av de bättre sorterna) och kokosfett beställt från bodystore! :)

Skriv gärna här imorgon hur det gick med vägning och mätning! :D

odjuren
3/23/13, 11:18 PM
#34

Jag har vart duktig o köpt ett stoooort glas på DollarStore idag så jag kan dricka c-vitamin på jobbet istället för "Vitamin Water" som innehåller koffein… 

Ska skriva hur de gått, ska se om jobbarkompisen kanske kan fota i morron med tanke på att gubben inte är hemma o jag ska iväg…

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
vonki_13
3/23/13, 11:44 PM
#35

tänk på att akta dig för sötningsmedel bara, som jag läst finns i de flesta C-vitaminbrus… personligen är jag ganska säker på att det hämmar min viktnedgång, så tänkte bara ge en liten varning! :)

hehe, annars får du väl göra som alla andra, kamera + spegel! :D

Just det!! Beställde även ett paket sådana här när jag ändå var i farten: dom hade mkt bra omdöme och verkar inte innehålla något tokigt, och dessutom näst intill 0 i kolhydrater! http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/shirataki-nudlar-200-g

Någon som har testat eller har något annat bra/dåligt att säga om dem?

odjuren
3/24/13, 8:08 AM
#36

Vonki_13 på en vecka är de -2,4kg!! jag är såååå nöjd!! måtten vet jag inte om de e någon skillnad på då jag inte mätt förra veckan!

//Odjuren

www.odjuren.com

odjuren
3/24/13, 8:17 AM
#37

jag klarar mig inte utan mina c-vitaminer, tycker inte om vatten som de är så behöver lite smak på de :P och kolsyrat vatten (som de bara finns här) är BLÄÄÄÄÄÄ

Mina speglar står på så konstiga ställen så vet inte om de skulle funka, men får testa :D Sen blir de foto en gång i veckan

//Odjuren

www.odjuren.com

[Petronella Pip]
3/24/13, 9:15 AM
#38

Såna shiritakinudlar köpte jag för bra länge sen, de ligger i kylen och är så himla äckliga att varken jag eller maken vill ha dem, så de åker nog i sopen förr eller senare, brrr.

vonki_13
3/24/13, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Jäklars odjuret, bra jobbat!!! :D Måste kännas super! :) Vad jag brukar göra är att stoppa i en 5-8 hallon (beroende på vattenmängd) i en flaska/bägare och/eller citronmellis etc, då får vattnet smak men utan kolsyra! Inte blir det så mkt kh heller för man äter ju inte hallonen :)

#38 jasså :( Det lät ju inte bra… nåja, jag får testa en gång själv i alla fall och se hur det blir!

VECKOVÄGNING!!

Såg att jag skrivit fel, jag vägde 92,3 förra veckan och inte 92,6 som jag råkade skriva här.

Idag pendlade vågen mellan 90,9 och 91 innan den bestämde sig för att stanna på 91. Jädrans, hade ju varit kul att komma ner på ett nytt kilo :D men det innebär -1,3 kg den här veckan vilket jag är SUPERNÖJD med!! Snart nere på nästa delmål som är 90 kg (fast känslan är ju härligast när det står 89,9 såklart ;)).

Men framför allt så innebär det: EN NY LÄGSTAVIKT!! Som lägst har jag varit nere på 91,4 i år/förra året. Såååå motiverande! Nu känner jag att jag inte kommer att ha några problem att hålla i det här! :)

Jag tänkte bjuda på en till hiskelig bild. Minns inte när jag tog den, det var en bild under ett tappert (och misslyckat) försök att sluta gå upp och faktiskt gå ner (innan LCHF dvs). Jag tog bilden för att jag skulle kunna jämföra sen, när jag faktiskt kom i mina jeans igen!

Jag kommer ta en ny bild med samma jeans då jag kommer ner till 85kg, borde komma i dem då! :) På bilden vädge jag nog ~95-100 skulle jag tro.

vonki_13
3/24/13, 11:36 AM
#40

VECKOGENOMGÅNG!!

Hållt mig borta helt från sötmedel!! Woo!!

Fuskat lite med frukost, men ofta har det blivit brunch iaf!

Inte tränat en enda gång, har varit så ruskigt trött hela veckan. =(

Trots alt nöjd med veckan som gått. Rom byggdes inte på en dag, och det mina livslånga problem kommer heller inte lösas på en vecka. Nu tar vi nya tag! :)

NYA VECKOMÅL!

* Fortsätta låta bli sötningsmedel

* Dricka LCHF/fett-kaffe till frukost

* Träna 1 gång

Testat LCHF-kaffe till frukost idag, ska kolla hur länge jag håller mig mätt på det. Inget svårare att få i mig än vanligt kaffe, så är nog en bra frukost för mig så här i början tills jag vänjer huvud och kropp att få i sig mer på morgonen :) Ska även försöka ta mig iväg på yoga imorgon! =)

vonki_13
3/24/13, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Vafasiken, bilden kom ju bara upp mini på sidan. Ska jag skämmas ska jag skämmas rejält! Här kommer bilden igen :D

Annons:
vonki_13
3/24/13, 7:55 PM
#42

Tror jag skrämde bort alla med bilden på min tjocka mage… 🤪

odjuren
3/24/13, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Härligt att de går neråt för dig me! 
Jag va ju o köpte kläder igår som jag ska ha om 1,5 vecka när jag ska till England!  Underbart med lite nytt :D Mitt första delmål är 1,3kg bort och de innan den 4:e april då jag åker på semester!

Ska försöka lägga in en bild me!

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/25/13, 9:44 AM
#44

Ååå England! Vad avundsjuk jag blir! :D försök planera lite i förväg dock så att det inte trillar dit och äter kolisar, är ganska svårt att motstå när man är ute och reser :)

1,3kg blir ju en baggis bara du håller i! :D Heja heja! Bilden blev ju bra! :) Tänk sen om några veckor eller nån månad när vi får jämföra och se hur smala och smärta vi börjar bli! :D Förresten odjuret, hur gammal är du? :)

Sitter nyduschad och sörplar i mig mitt smörkaffe (frukost, victory!) och ska snart bege mig mot skolan.. föga motiverad men hey, bara en lektion så inte helt fy skam :)

vonki_13
3/25/13, 9:45 AM
#45

Och nu lite måndagsmotivation till alla jag inte skrämde bort… :D

Jag vaknade tidigt idag,entusiastisk över alla spännande saker jag skall göra innan dagen är över. Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.

Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret …eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.

Idag kan jag mumla om min hälsa …eller glädja mig över att jag lever.

Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner…eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.

Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet …eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.

Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra …eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ.

Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapadoch här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.

Ur boken: Små ting

[Petronella Pip]
3/25/13, 11:01 AM
#46

Tror du inte vi sett betydligt värre! 😉 Behöver bara titta i spegeln….

odjuren
3/25/13, 6:46 PM
#47

#44

Vi har snart kört tre veckor och sa att vi skulle köra dessa veckor innan  semestern, och trivs vi (vilket vi gör) så fortsätter vi efter resan! Men under resan så kommer de bli kolhydrater ska dock försöka undvika så mycke jag kan! English brekfast tex :D MUMS!!!

Nja bilden blev inte så bra med tanke på att jag vred mig så på fredag (eller söndag) när jag ändå e ledig så ska gubben få fota mig så blir de nog bättre, då kanske till o me jag blir nöjd :P

Jag är nyligen 27 år fyllda :D

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/26/13, 9:17 PM
#48

#46 hihi, kanske sant men ändå 😊

#44 Aaah! :)

Som jag nämnt innan har jag varit sjukligt trött vissa dagar. Idag var en sådan dag, trots att jag sov 8-9h så vaknade jag trött och inte på så värst glatt humör =( Pinade mig iväg på lektion men något annat fick jag inte gjort idag, var för trött och grät en skvätt innan också =/ Men idag fick jag hem mitt magnesium, så tänkte börja med det nu och skriva ner om jag märker någon skillnad.

Tänkte försöka använda mig av någon slags skala där 0 är dödstrött, skulle inte orka med att gå ur sängen, 5 får vara en "normal" (inte min snittdag mao men en dag då jag varken känner mig pigg eller trött alls) dag och 10 får vara typ piggare än piggast! 

Idag låg jag nog med andra ord på en 2:a kanske.

Annons:
odjuren
3/26/13, 10:06 PM
#49

#48 De kan nog va bra att mäta trötthet, jag själv har helt plötsligt blivit morron pigg så funderar på att gå upp extra tidigt i morron o handla innan jobbet, måste ha en ny elvisp då min (pappas fd tror köpt på ÖoB) är ca 5-6 år gammal och börjar lukta illa och visparna är snart trasig.. Köpa lite mat me o försöka att komma ihåg att ta me de hem oxå, vilket jag glömt i två dagar nu!! GAAH!! Minne sämre än guldfiskarna på jobbet!

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/27/13, 6:35 PM
#50

#49 Ja, det tror jag med :) haha! jag har typ el-fobi (vet hur fånigt det låter :D) så jag vägrar använda sådana där billigare versioner som luktar konstigt i början ^^ :D

Har bestämt mig för att vänta med att ta magnesiumtabletterna ett tag, eftersom jag var in på möte idag igen på min neuropsykiatriska undersökning och då sa hon att HON tyckte jag skulle få göra både sköldkörteltest och en del andra tester för att liksom utesluta det först, hon tyckte absolut att det skulle vara STEG ETT. Så får vi hoppas att läkaren håller med henne… men i vilket fall som helst vill jag inte påverka några provresultat med att ta tillskotten nu och normalisera värdena eller förbättra dem, vill ju veta vad som i grund och botten orsakar/t mitt mående. 

Kl 08 idag var jag piggare än igår. 3,5/10 Wooh! ;) Har nog hållt mig mer eller mindre på den nivån idag, har inte orkat pluggat något hemma men jag tyckte jag kunde få unna mig att ta det lungt efter mötet och 3h i skolan direkt efter :) 

Fick mig en shock imorse. Ställde mig på vågen för att jag tänkte det kunde få vara kul att se en siffra på 90,x som det kanske borde stå med tanke på att jag vägde 91.0 i söndags. Till min fasa stog det istället 91.6 :o Vet inte alls vad som hänt. Det enda jag gjort annorlunda än förut är att jag druckit 1x0,5l mineralvatten med smak två dagar i rad, men det stog inget om sötningsmedel och bara "naturliga aromer" så jag antog att det kunde vara ok. Någon som vet om det är ok eller inte att rekommendera?

Hur som helst blir det lite striktare fram tills på söndag nu, kan ta att vågen visar +-0 på söndag men ett plus, oavsett det är +0,1 vill jag INTE SE!! :D

vonki_13
3/27/13, 8:51 PM
#51

Just det!

Jag hittade en fruktansvärt intressant undersökning som kostdoktorn gjort!

http://www.kostdoktorn.se/hur-man-gar-ner-i-vikt-undvik-sotningsmedel/

Precis som jag misstänkte så avstannade min viktminskning med den dumma lightcolan! =)

odjuren
3/28/13, 8:02 AM
#52

#50 Jag har fuskat igår! FY MIG!!!! Men åkte bil halva natten och var tvungen att hålla mig vaken så nu från idag blir de stenhård träning och försöka äta så lite kolhydrater jag bara kan! Men magen mår INTE bra idag, uppsvälld och bubblig, no more mjöl eller karra

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/28/13, 11:52 AM
#53

#52 attans! men snedsteg händer, bara att dra lärdom av det och nästa gång du ska ut på en så lång resa får du förbereda och ta med dig LCHF-anpassad mat! ;) babybel ostar är bra att ha med sig! Det brukar få vara min matsäck tillsammans med lite annat :)

Idag var en FRÖJD att ställa sig på vågen! Körde en strikt dag igår med fettkaffe, bacon och ägg bara… Resultatet: 90,9 (-0,7kg) på vågen idag. :) Måste ju helt enkelt vara så att jag av en eller annan anledning samlade på mig vätska eller så :) Men jag vill gärna ha ett resultat på söndag som iaf visar minst -0,5 kg till så det får bli ganska strikt i några dagar till 😊

odjuren
3/28/13, 5:02 PM
#54

#53 De gick inte att förbereda så mycke då jag bara va hem, kasta 0av mig skorna o bytte byxor o skor o sen åkte jag hem till jobbarkompisen där vi käkade o sen åkte ner mot Skellefteå (37 mil bort) så hann inte sticka på ica o köpa en sallad som jag hade gjort annars

Idag däremot har de blivit sallad till lunch och ikväll blir de kanske hemmagjorda chicken nuggets

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/28/13, 5:12 PM
#55

Då förstår jag :) Inte helt lätt alla gånger :D

Åh gud! hemgjorda nuggets lät sjukt gott! har du något recept (eller iaf vad du använder dig av?) ? :D <3

Annons:
odjuren
3/28/13, 5:59 PM
#56

Finns på kokaihop, kan skicka länk när jag testat.. Vet dock inte vad vi ska ha till

//Odjuren

www.odjuren.com

Mozzarellan
3/28/13, 6:57 PM
#57

Låter spännande, hoppas dom blir bra….lite currymajjo till??

odjuren
3/28/13, 7:17 PM
#58

Frågade gubben va han ville äta, fick två allternativ o han ville ha mer smak så de blir en köttfärsgratäng istället med massor med gottit på :D

Men på söndag ska jag testa dom där nuggetsen när jag är gräsänka

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/28/13, 7:58 PM
#59

Håller också tummarna för att det blir bra! :D

Glömde av mig lite idag med att äta lite striktare 😊 Kom av mig alldeles när jag kände doften av den nygrillade kycklingen mamma hade köpt hem! Till blev det en liten sallad på bladspenat (på förpackningen stog det 0,5g kh/100g och hela förpackingen var på 65g så det tog jag rikligt av =)) två tomater (dock delade ju alla på salladen, eller ja 4 av oss iaf =)) och en rödlök + fetaost. Blir ju en såååå god sallad och tror inte det blir så hemskt mycket kolisar ändå :) tog även en klick keso till. Mamma var gullig och tyckte att "ja men jag tyckte att det KANSKE kunde ersätta potatissalladen (som resten åt av) lite iaf". Hihi. Sa dock att det inte behövs någon till nästa gång :)

odjuren
3/28/13, 8:57 PM
#60

Snäll mamma du har som hittar ersättning åt dig! :D

längtar till de e mer eller mindre snöfritt mao ca en meter bort av de så svärfar tar fram grillen!! mmm en flinta eller liknande med maaaaassa vitlökssås!!!

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
3/30/13, 11:59 AM
#61

Idag är en sån där jävla trökdag. Känner mig deppig och nere, utan egentlig orsak. :( Har nervryckningar i ögat idag igen (vilket jag hade hela dagen igår också) vilket irriterar mig. Känner av det hela tiden. >.< känner mig även knasig i ögonen generellt, liksom svårt att fokusera blicken, känns som jag skelar lite. Ska boka en tid hos en optiker och kolla upp det bara för att vara på den säkra sidan.

Egentligen vill jag bara gräva ett osynligt hål i sängen där jag kan gömma mig från omvärlden resten av dagen, men jag borde skriva klar en uppsats och spela en del poker. :( Ska dricka upp mitt bullet-kaffe som jag iaf hittade motivation att göra i ordning så får vi se om någon timme hur allt känns. Har jag tur så kanske jag får NÅGOT gjort idag iaf!

Ary
3/30/13, 3:21 PM
#62

Magnesiumbrist? Sedan kan brist på sömn och vila tydligen spela in.

Annons:
vonki_13
3/30/13, 9:31 PM
#63

#62 Jo jag har läst på en hel del om magnesiumbrist :) ska förhoppningsvis få göra ett blodprov på det snart, tillsammans med hypotyreos och förhoppningsvis B12 och lite annat :) Men tack för tipset!

Gör dom inte testerna ska jag tjata på dom och får jag ändå inte göra dem så ska jag börja testa med olika tillskott ändå, har redan köpt hem magnesiumtabletter t.ex. :)

Blev ganska nöjd ändå! lyckades övertala mig själv att spela lite poker, eftersom jag varit klar i knoppen men trött i kroppen… kan ju sitta ner när jag spelar så lyckades spela i 7h ändå, med tanke på hur dagen började är jag riktigt nöjd! :)

vonki_13
3/31/13, 11:34 AM
#64

INVÄGNING!!

Vikt vid start av blogg: 92,3 kg

24/3: 91,0 (-1,3 kg)

Idag 31/3: 89,6 (-1,4 kg)

Tagit ett nytt delmål!! Alltså 90 kg :) Wooh, överlycklig! Nästa blir 85!

Och vilket gott skratt jag fick mig i morse. Har kollat fel på vågen hela veckan… hade nog gått NER till 90,6 i onsdags vilket jag läste fel och trodde jag hade gått upp 0,6 kg :D Kontrollvägde mig säkert 7 ggr i morse men den visar bestämt 89,6! :D så lycklig 😍

Mozzarellan
3/31/13, 11:49 AM
#65

Gött att det rör på sig…. Här blev det måttband , då vågen står still… Och det har rört på sig och det känns så bra, behövs ju mentala peppar emellanåt.

odjuren
3/31/13, 12:08 PM
#66

Härligt!!! Grattis!

//Odjuren

www.odjuren.com

glitterfisk
3/31/13, 12:14 PM
#67

Går ju jättebra, det här. Härligt!

sockersorg
4/1/13, 3:04 PM
#68

vonki_13: det som funkar (helt sjukt) ÖVERDRIVET BÄST för mig när jag är sådär trött och seg och inte orkar med NÅGONTING, är att ge mig ut och lunka. Ju snabbare desto bättre, efteråt känner jag mig som en GUD. Alltså: En lugn och fin promenad ger mig ingenting, då blir jag bara tröttare. Jag måste ta ut mig lite, kämpa lite på allvar. Då får jag resultat :)

vonki_13
4/1/13, 6:11 PM
#69

Tack så mycket hörrni! Så underbart med stöd här 😍

#68 Bra att det funkar för dig! Däremot funkar det inget vidare för mig, iaf inte när jag är iväg på friskis & svettis-pass… tar flera timmar om än hela dagen för mig att ta igen mig efter ett pass när jag "tar i" lite. Men tack för tipset! :)

Inget fusk i påsk! Det enda som jag kanske KUNDE avstått var en klick rödbetsallad 2 dagar i rad men det tänkte jag att jag gott kunde unna mig till påsken sådär eftersom den bara ligger på en 11kh/100 och jag tror att jag tog en 50-70g och brukar kunna äta en del kolhydrater utan problem :) Får vänta tills på söndag med domen 🤐

Blir en tuff vecka, fortfarande väldigt trött om dagarna och den här veckan MÅSTE jag pressa mig själv att skriva en massa skolarbeten, suck. NEJ! Ingen suck. Tänka positivt ska jag göra. Bara någon månad kvar tills friheten sätter in! =)

Annons:
vonki_13
4/2/13, 12:39 PM
#70

#65 Förlåt Mozzarellan, tänkte faktiskt skriva och fråga dig hur mkt du har kvar till din målvikt osv, har du någon egen tråd man kan följa? :) var helt snurrig igår när jag skulle svara :D

Mozzarellan
4/2/13, 1:13 PM
#71

Har en tråd som heter: lchf i annat land. Målvikt, vi får väl se vad kroppen vill, men under 70 hade ju inte vart fel….började på 87.6 och nu står jag på 84.2 på 9 v nu. Åt lite antihistaminet för nån vecka sen som jag inte tålde så jag stoppade av med både piller och vikt. Är 48 år, 176 lång och extra kilona finns fördelat all over. Välkommen över.

vonki_13
4/3/13, 11:29 AM
#72

Hittade på din tråd! Ska bli kul att följa :)

Idag vet jag inte riktigt vad som är felet. Igår var jag sjukt trött. Idag är jag kanske inte LIKA trött i kroppen men känner mig lite deppig idag också. Energinivå 2.5/10. Ska testa att ta en proteinshake som min kära pojkvän såg till att jag tog innan nyår där när jag både gick på LCHF och tränade. Vad jag vet gav det ingen negativ inverkan på viktnedgången och så trött som jag är just nu är jag desperat att känna mig iaf LITE piggare så att jag orkar skriva klart alla skolarbeten 🤓Känns värt ett försök.

Mozzarellan
4/3/13, 11:59 AM
#73

Kul o bli hittad.. Känner mig piggare sen jag införde lite multivitamin och D o kalcium i kosten.

vonki_13
4/3/13, 12:09 PM
#74

Tack för tipset! :) Men jag väntar fortfarande på att få reda på om jag ska få göra blodprovet för att ta reda på om det är brist på något, så jag vill inte gärna börja med tillskott fören jag fått göra provet, vill med säkerhet veta vad som kan ligga bakom så att allt går rätt till sen.

Har redan köpt hem magnesiumtillskott, ska även köpa D-vitamin och funderat kring en multivitamin också men känner att jag måste läsa på mer om det först för att hitta en som är riktigt bra. :)

Lelle74
4/3/13, 8:43 PM
#75

Hej!

Kul att följa din tråd, coolt att du är pokerproffs! 🙂

Har som du haft min historia med depressioner och försöker lära mig leva med det, inte lätt att äta rätt när svackorna kommer. Starkt jobbat av dig att skriva den här tråden så öppenhjärtligt. Ser fram emot att fortsätta följa dig och din minskning.

Angående din trötthet så känner jag igen mig. Bra att du väntar på provsvaren innan du gör några justeringar. Jag fick själv en kur på 10 sprutor B12 som hjälpte mig enormt, 3 sprutor/vecka hos distriktssköterska. Efter det har jag ätit B12-tabletter så tröttheten håller sig oftast borta. Äter även magnesium mot restless legs och zink mot godissuget som jag även hoppas försvinner med LCHF.

Fortsätt leva väl och skriva, kul och inspirerande att läsa!

vonki_13
4/5/13, 3:12 PM
#76

Dagen startade ganska bra idag, trots tandvärk så har jag varit glad och dansat runt till musik och kännt mig pigg. Blev än gladare när jag fick brev att jag ska få gå och ta mitt blodprov…

Men sen ringde jag och frågade vad dom skulle ta för prover, ville ju gärna veta… ska BARA få ta för hypotyreosen. Men jag ville ju även ta för järnbrist, B12, magnesium och kortisol som dom flesta också har liknande symtomsbilder på :( Blir så jävla trött. Tårarna forsar och jag vet att jag borde vara glad som i alla fall får gå och kolla hypotyreosen men jag orkar bara inte vara trött mer, jag vill orka LEVA MITT LIV och framför allt kunna sluta beskylla och hata mig själv så mycket för att jag inte orkar det jag vill och bara är en tjock latmask. 😢

#75 Inlägget värmde när jag läste det, jag skall svara dig sen när jag känner mig lite gladare :(

Annons:
vonki_13
4/6/13, 7:37 PM
#77

Fick prata med en sköterska igår och hon förklarade en del om varför jag bara får ta hypotyreostestet till att börja med, kan förklara lite senare. Känner mig iaf bättre på den fronten.

Idag blev en sån där riktig skitdag. Energin ligger verkligen på 0 idag, både deppig och trött och känslig :( Grät en del efter att jag vaknade, ingen vidare start på dagen. Har knappt orkat mig ur sängen idag, men jag bestämde mig för att ta en offdag och vila mig inför morgondagen istället, stressar jag mig själv en dag som den här så känns det som att jag inte kommer må något bättre imorgon heller.  Haft lust att äta upp hela världen idag känns det som.

Åt en hel del smörgåstårta idag (dock LCHF, jag bakade den igår eftersom brorsan fyllde 18 och jag också ville ha något gott att äta) och 4 bitar ischoklad (LCHF) som jag gjorde för några dagar sedan. Mamma har precis åkt och handlat pizza, så till mig blir det en kebabsallad och en cola light. Med tanke på dom fuskvändor jag haft tidigare gånger när jag mår som jag gjorde/gör idag känner jag att jag måste ge mig själv godkänt. Även om det egentligen är dumt att göra det, så är det ändå en del av min verklighet det här med tröstätandet, och brukade jag åka och köpa riktig choklad, äta en pizza istället för kebab och äta chips m.m. Även om jag känner att jag fuskar lite idag så är det ändå LCHF-vänlig mat. Även PMS den här veckan och denna kombinationen brukar ställa till det så jag inte orkar stå emot alls. Nu har jag iaf stått emot halvt, även om jag tror att jag skippar vågen imorgon 😞

vonki_13
4/7/13, 7:00 PM
#78

Stolt idag! Städat nästan hela rummet och spelat några timmar med :)

Men det jag är allra stoltast över, såklart… så kom mer besök idag för att fira bror som fyllde 18 i fredags. Satt länge och väl och sneglade på kladdkakan och cheesecaken mamma bakat och visst fanns tankarna där… bara strunta i allt och äta lite gudomligt gott fika. Men så hittade jag på lite färska jordgubbar istället, och vispade en rejäl skvätt grädde och höll mig till det! :)

Eftersom jag också skippade vågen (eller nja, skippade att skriva ner resultatet iaf) så skrev jag ner mått istället :) 18/4 var några veckor efter att jag började på LCHF för ca ett år sen, mittenraden var vid senaste mätningen 20/11 2012 (ska tillägga att jag hade ett avtramp på typ 3 månader efter mätningen i november). Till höger dagens mått :)

18/4 (2012)   20/11    7/4

Arm (40,5)    (39)      36,5

Midja (94)     (87,5)    85,5

Navel (118,5) (108)    106,5

Rumpa (122) (117)     114

Lår  (75)       (72,5)    71

Vader  (51)   (49)       48

Ska försöka glädja mig åt siffrorna och bli av med depp-humöret som hängt på även idag, även om det känns bättre än igår. :)

Mozzarellan
4/7/13, 7:47 PM
#79

Härligt med nya positiva siffror och bra att du inte föll för frestelserna. Grädde och jordgubbs är ju perfekt och gott.

vonki_13
4/8/13, 9:49 AM
#80

#79 Ja, absolut! Tack så mycket =)

Sjuk ångest idag. Vet inte om det beror på att jag ska iväg och ta blodprov kl 14. Brukar alltid bli alldeles illamående och yr =( Hatar nålar och blod, usch! Men har ingen som helst lust att gå till skolan innan det heller, men jag måste tvinga iväg mig själv, en av dom sista föreläsningarna och går jag inte får jag bara mer att göra hemma ändå.  Blir en tuff vecka generellt, jättemycket plugg, blodprov, besked på blodprovet, tandläkaren för steg 1 i rotfyllning, 2 muntliga presentationer inför hela klassen… Längtar tills fredag EM när allt är över! 😓

Lelle74
4/8/13, 2:04 PM
#81

Håll ut, this too shall pass! Bra räddning på ditt "avsteg", eller rättare sagt liberalare LCHF-kost, vet själv hur svårt det är när humöret dippar kraftigt. Bra att fokusera på måtten istället för vikten, du kan väga dig nästa vecka, eller hur? 🙂

Lycka till med blodprov och skolan, du klarar det här!!!

vonki_13
4/8/13, 7:11 PM
#82

#81 Tack från djupet av mitt hjärta för ditt peptalk! Känns bättre! ❤️Blodprovet avklarat, tyvärr har tanden börjat göra lite mer ont så fick unna mig några timmar i sängen när jag kom hem idag och invänta att värktabletterna skulle ta sig. Men faktiskt så håller jag modet uppe i alla fall! =) Fick lite smått gjort i skolan också.. men snart kommer jag till dom där dagarna när jag inte kan skjuta upp det mer utan måste skriva mer eller mindre hela dagarna, men… då brukar man inte hinna med att känna av att man lever heller så ;) hihi. Blir en tidig kväll, med The walking dead 2 och vila inför morgondagen. :)

Kämpa på alla där ute! Ge inte upp när det känns som tuffast… Allt löser sig till slut, och till slut känns allt bättre… och gör det inte det, så är du bara inte framme vid slutet ännu… 🌺

glitterfisk
4/8/13, 7:45 PM
#83

Snygga siffror! Och det känns nästan som att de är mer "värda" när de hållit över tid. Kör på!

Annons:
vonki_13
4/9/13, 3:45 PM
#84

#83 Tack så mycket glitterfisk! =) Hihi ja, det kanske du har rätt i! Ska bli spännande att se hur måtten ser ut när jag kommer ner till målvikten. :)

Måste väl vara bland dom bästa känslorna ever… att komma hem till en lugn och tyst lägenhet efter 5h på skolan… byta kavajbyxorna till mysboxor, sätta upp håret i en boll på huvudet, laga sig något gott att äta och sen få mysa ner i soffan/sängen i ett par timmar och vila… ❤️😊

vonki_13
4/9/13, 8:59 PM
#85

Tänkte jag skulle sätta mig och skriva upp lite fler LCHF-recept, för att kunna unna mig lite mer god mat och variera lite… självklart klickar jag in mig på alla godsaker i första hand… cheesecake, kladdkakor osv. 🤫

Nåja, den uppgiften får jag ta mig an en annan dag, när mitt tydligen igångtriggade sötsug försvunnit igen 😊Tur jag tog förnuftet tillfånga och gjorde fläskkarré till lunch istället för våfflor som jag först blev sugen på (givetvis med grädde och hallon till 🤐).

vonki_13
4/10/13, 11:13 AM
#86

Försökt få tag på sjuksköterskan idag för att få reda på provsvaren, men hon har inte svarat… får hoppas hon ringer upp mig under morgondagen.

Åt en väldigt god morotskakstårta inatt… 😕 Har lite hatkärlek till dessa kolhydratfrossa-drömmar måste jag säga… förvisso är det ju på något vis kul att få äta lite gott på nätterna utan att egentligen fuska, men jag får ju sån ångest både i drömmen och när jag vaknar… 😢

vonki_13
4/11/13, 9:59 AM
#87

Känner mig som en halvt ny människa idag! INGEN SMÄRTA I TANDEN!!

Nästan så att jag hade glömt bort hur skönt det är att inte ha ont… ömmar fortfarande lite där jag fick sprutorna och så, men nu är nerverna döda och det ligger massa antibakteriellt medel och verkar i väntan på själva rotfyllningen… himmelsk känsla trots att jag är trött, så känner jag liksom ett lugn och en slags lycka pyr lite inifrån 😊😍

Måste få skryta lite också. Igår på den muntliga presentationen (då vi skulle presentera ett arbete vi gjort om organisation och ledarskap) var vi faktiskt bara 5 av typ 17 som faktiskt gick dit, och bara TVÅ av oss som faktiskt hade gjort uppgiften och kunde presentera den!! Då blir jag faktiskt riktigt stolt att jag är en av dom två trots att jag kämpar med så mycket annat! Visst, jag vet att någon/några andra kanske också kämpar med en del, men jag vill ändå få vara stolt! Dessutom fick jag mkt beröm av läraren också som tycker att jag "växer" så mycket under kursens gång och har så mycket bra tankar och funderingar m.m… blir ju så himla glad när man får höra sånt! 😍🌺

(hihi, kommer i skrivande stund på mig själv med att sitta och sjunga med i "4 Non blondes - Whats going on" för fulla muggar…. heeeeey eeeey eeeeey eyyyyyyy I said HEYYYYYYYYY whats going onnnnnn 😂*fniss* Det om något är ett tecken på att man mår bättre!!)

Zolunia
4/11/13, 11:58 AM
#88

Älskar den låten! 👍

vonki_13
4/11/13, 1:29 PM
#89

Ja visst är den bra! :)

Fick tag på sköterskan äntligen. Hon säger att mina värden på testerna är "nästan perfekta". Postat dem här på forumet för att se vad någon av dom som verkar väldigt kunniga säger. Hon skulle höra av sig igen i nästa vecka för att se om dom själva kan utreda mig något mer eller om dom remitterar mig till VC ist 😓 Känns nästan som ett bakslag, jag hade nästan hoppats på att det var hypotyreos så att jag kan få någon hjälp. Är ju så sjukt trött och dessa förbannade deppressioner går mig på nerverna, framtiden känns ju minst sagt kämpig om jag inte hittar någon orsak och/eller hjälp som gör att dom blir mildare :( FAN! Nu sitter jag och kämpar med tårarna istället, den här dagen som började så bra!

odjuren
4/11/13, 8:07 PM
#90

Skönt att dina prover är bra!! :D

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
vonki_13
4/13/13, 9:16 AM
#91

#90: Både ja och nej. Hade det varit hypotyreos hade det varit lättare att få hjälp att må bra. Nu vette sjutton om jag får någon hjälp.

Fick inget vidare avslut på veckan heller, vaknade med svullen hals och förkyld igår, så jag går runt och nyser och snorar mest. Går runt är väl också en överdrift, orkar inte med så mycket så det blir mest soffligg och vila nu =) Får hoppas jag blir av med det så snart som möjligt!

vonki_13
4/13/13, 10:35 AM
#92

Kan ju tillägga att det var lite jobbigt igår =) kroppen berättade för mig innan jag åt frukost att den minsann ville ha kexchoklad, calzone extra allt m.m som jag hittade i frysen… snabba kolhydrater för att orka bekämpa förkylningen?! Om jag minns rätt orsakades mitt avhopp i Jan p.g.a att jag blev sjuk och hade sånt sug efter allt sånt att jag inte orkade stå emot. Hur blir det för er andra när ni blir sjuka?

Gjorde i vilket fall en smoothie till frukost bestående av lite hallon, en klick creme fraiche (hade ingen turkisk yogurt så testade med cf), lite vatten och sen grädde… mums tyckte kroppen! Blev även 2 rostade bröd med ost på, har några skivor kvar sedan jag bakade förut 😍

Till kvällskvisten blev det grillad kyckling, en klick creme fraiche, lite röd lök, en liten tomat, några jalapenos och stark salsasås! + lite ost =) Tyckte kroppen kunde behöva det för att friska till sig och visst mår jag nog faktiskt lite bättre idag tror jag :) Däremot tror jag inte vågen blev LIKA glad för det blev ganska mycket kolhydrater tror jag, men det gör inget för först och främst vill jag ju bli frisk nu!

Misstänker att förkylningen även gör att man drar på sig lite extra vikt i form av vätskor? Dricker mer vatten än jag brukar också. Vågen visade idag 90.0 vilket betyder att jag ligger på + fortfarande efter 2 veckor, men i torsdags var den nere på 89.7 hmm. Veckan innan visade vågen (det jag aldrig skrev ner) faktiskt hela 91.0 så blir ju ändå -1kg den här veckan, men det känns ju som om jag borde strunta lite i siffrorna just nu och bara fokusera på att bli frisk (menar dock inte att jag tänker fuska, utan bara låta bli att bry mig så mycket om resultaten) så att jag kan komma tillbaka med full styrka igen och kämpa vidare! 👋

glitterfisk
4/13/13, 4:27 PM
#93

Låter klokt! Bli frisk först och främst. Men håll dig till hyfsat tillåtna livsmedel. Det är så lätt att balla ur och så svårt att återgå till kosten sedan. Vikten kan du kolla om en vecka eller två… Krya!

vonki_13
4/14/13, 9:29 AM
#94

#93 Jadå, jag försöker hålla mig till ganska strikta livsmedel ändå, och har faktiskt varit ganska pigg både igår och idag trots att jag fortfarande har förkylningen och en del halsont kvar =) Tack!

Vägde mig ändå idag, kan fasiken inte låta bli 😊Vägde faktiskt 89.2 så det blir en ny lägstavikt igen, wee! :)

Vikt vid start av blogg: 92,3 kg

24/3: 91,0 (-1,3 kg)

31/3: 89,6 (-1,4 kg)

Idag 14/4 (obs!2v): 89,2 (-0,4 kg)

Total viktnedgång LCHF: -15,4 kg!

Väldigt nöjd eftersom jag vägde 91,0 förra söndagen (vilket blir +1,6 den veckan av blandade orsaker) och 89,2 den här veckan vilket blir -1,8 och jag misstänker att mycket av det är vätska, men jag är nere på en ny lägstavikt och känner mig redo för en ny vecka med nya utmaningar! Förhoppningsvis får jag se 88,x nästa vecka vilket skulle vara jätteskönt! =) När jag äntligen kommer ner till 85kg har jag något att se fram emot: Flera högar med kläder jag tror jag kommer att kunna komma i då!!! Bland annat jeansen från tjockisbilden 🎈

odjuren
4/14/13, 10:43 AM
#95

Grattis!!! Va du är duktig som kämpar på så!

//Odjuren

www.odjuren.com

jossa5
4/15/13, 3:58 PM
#96

Härligt med nedgången! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

vonki_13
4/15/13, 4:02 PM
#97

Tack båda två, vad goa ni är ❤️

Annons:
vonki_13
4/16/13, 4:08 PM
#98

Hemska förkylning! Men den börjar ge med sig 🥳

Pluggat trots att jag varit sjuk, har mer "ork" i kroppen trots att jag är sjuk än vad jag haft på länge och känner en glädje som sprudlar inombords så jag är ganska lycklig ändå! 😊Synd bara att jag måste plugga så himla mycket, hade gärna haft tid och energi kvar till annat. Men nu är det inte många veckor kvar!

vonki_13
4/16/13, 7:28 PM
#99

Ibland blir det väldigt tydligt att många familjer idag har väldigt dumma matvanor och gärna tar det som är mest "bekvämt".

Mamma skulle jobba kväll idag, så min bonuspappa tog hand om handlingen. När jag kom ner i köket frågade jag vad det skulle bli för mat (ja, ibland är det väldigt bekvämt att bo hemma! 😊) varpå han svarar att det bara är att välja, han har köpt hem massa olika!

Så jag tittar på bordet där han lassat ur matkassen och där finns visst flera val! Pytt i panna(fryst,färdig), fiskpinnar, grillkorv och färdigköpta köttbullar. Bara en massa skitmat och inget jag får eller vill äta. Inte alls så att jag tänker som en "bortskämd unge", för jag är ju helt kapabel att laga mat själv och hittade lite kyckling som står i ugnen nu, lite mozarella och tomat så det lider ingen nöd på mig, men det jag reagerade på och blir lite ledsen inombords över är att jag vet att detta är vad som betraktas som mat för min bonuspappa, är ju egentligen bara mest skit i allt han köpt hem. 😕 önskar att det vore enklare att övertala dem att äta mindre fabrikerad mat och ibland når väl mina budskap fram, och ibland blir familjens matvanor bättre p.g.a att jag måste ha mer "riktig" mat, men oftast bara om mamma får som hon vill när det ska handlas och lagas mat, tyvärr.

odjuren
4/16/13, 9:42 PM
#100

hihi bortskämd :P *ironi*

Skönt att de iaf fanns lite kyckling hemma… Själv har jag varit lat idag o köpt kycklingburgare o stekt med ost på :D Mumma!!!

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
4/21/13, 4:13 PM
#101

Pust. Haft en riktigt jobbig vecka. Skönt att den är över!

Förkylningen är äntligen borta. Istället har jag haft lite problem med ögonen och hade en sån fruktansvärd huvudvärk igår att inte ens ibumetin hjälpte.

Skäms för övrigt över veckan som gått… Mitt upp i slutspurten på en riktigt jobbig uppsats blev det lite problem med pojkvännen och besvikelse, ångest, stress, sjukdom… allt blev för mycket. Jag åt kexchoklad och chips. 😢 som tur var hittade jag styrkan att nästa dag låta bli att äta upp det som var kvar, och det blev det enda snedsteget (ptja, utöver fanta light och några light-energidrycker som också strider mot mina senaste mål)… resultaten av mitt fusk blev vänligare än jag trott, eftersom vågen imorse landade på 89.6 vilket bara innebär ett plus på 0,4kg. Så glad att jag lyckas hålla mig under 90-sträcket.

Det jag inte hittade var styrkan att ta itu med omvärlden. Stängde in mig i min egen lilla bubbla och för att hinna och orka med mina studier stängde jag av min facebook, skype och bestämde mig för att hålla mig undan KiF samt andra eventuella sociala nätverk också. Ville eller orkade inte släppa in andra i bubblan.

Men så idag fick jag äntligen skicka iväg en av mina uppsatser, den jag fasat mest inför. Argumenterande sammanställning i Svenska 3. Det är det ämne som ger mig mest prestationsångest, eftersom jag vet att jag kan och bör prestera högsta betyg och eftersom jag har samma lärare som jag hade i svenska A och B så förväntar sig även hon att jag åter plockar ett MVG (eller ett A som det nu heter).

Som det ser ut just nu så har jag inte orken att fokusera stenhårt på kosten. Inte så att jag gör medvetna avsteg eller så, men från det att jag vaknar till det att jag går och lägger mig om kvällarna så är det skolarbeten i huvudet på mig, eller så försöker jag undvika att tänka på problemen med pojkvännen. Det känns viktigare just nu att få klar mina skolarbeten så att den psykiska pressen jag känt sista månaderna äntligen kan få släppa. Får hoppas att jag sakta men säkert får mer ork över till kosten allteftersom jag skickar in arbeten de kommande veckorna… :)

odjuren
4/21/13, 8:09 PM
#102

Du är jäkligt duktig trots problem! 

Du kommer klara detta kanon!!!

//Odjuren

www.odjuren.com

vonki_13
4/22/13, 8:55 PM
#103

Tack för stödet… 🌺

Eftersom det verkar vara dags för PMS igen hade jag föga lust att plugga idag. I brist på annat städade jag lite, och provade de kläder som ligger och väntar, eftersom jag inte kom ihåg riktigt när jag senast provat dem… kom i ett par kostymbyxor, en skjorta och något par tränings/mysbyxor. Så kul! Längtar tills jag kommer i ännu mer av de två banankartonger med kläder som väntar på mig 😍

För övrigt filosoferat lite idag över mål för året… eller mer än så kanske, framtiden? Vad vill jag göra? Vart vill jag åka? Som det ser ut i nuläget åker jag nog ner en månad eller två till Tyskland i Juni/Juli när mina studier är avklarade, för att spendera tid med pojkvännen. Efter det funderar jag på att bosätta mig i Malta ett tag. Mycket pokerspelare där, och lätt att få tag på en lägenhet, vilket jag inte kan säga för varken Sverige eller Tyskland, suck.

Kokosbollen
4/26/13, 11:22 AM
#104

Gud vad duktig du är! Heja heja 😃

Åh, känner igen känslan när man kommer i något efterlängtat… Jag kom i ett par jeans för några dagar sen, man blir såå peppad! Och att bo i Malta låter ju onekligen inte fel 😉

Annons:
odjuren
4/26/13, 8:45 PM
#105

Åh va härligt att du kommer i dina gamla kläder igen!!! Jag vill oxå komma så långt att jag vill prova gamla kläder! 

Hoppas att du får allt de du planerar för framtiden!

//Odjuren

www.odjuren.com

Mozzarellan
5/17/13, 1:10 PM
#106

Hallå där, Undrar bara hur är läget, ett tag sen du skrev något. Hoppas allt är bra vore kul o få följa din resa här.

Upp till toppen
Annons: