Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Kostomställning-blödning

2013-03-11 19:35 #0 av: Essaka

Hej!

Har sökt lite här på sidan angående mitt problem, men har lite andra frågor.

Jag la om min kost till LCHF i slutet av nov 2012 och jag mår hur bra som helst. (Äter strikt, har väl några trivsel cm runt midjan kvar innan jag är nöjd).

Jag äter även Levaxin pga underproduktion, det upptäcktes tidigt och har aldrig känt av några problem av min struma. Samt att levaxin dosen har varit stabil från dag ett och aldrig behövts ändras. Började äta det när jag va 14 och nu är 33 år.

Jag äter även Yasmin PP och gjort det i några år.

Har väl mer el mindre haft små blödningar under hela tiden jag ätit LCHF. Var så glad att denna månaden så klarade jag nästan hela utan att få blödningar men några dagar innan det väl va dags så kom de såklart suck. Hur har ni andra det?

Hur lång tid brukar det ta för kroppen att ställa om sig?

Anmäl
2013-03-12 16:30 #1 av: Essaka

Verkligen ingen som kan känna igen sig angående mitt problem???

Anmäl
2013-03-12 16:47 #2 av: Mooniq

Jag hade småblödningar under ca 6 månader. Kanske min ålder (47) eller  kosten som ställer mycket till rätta i kroppen. Nu funkar kroppen perfekt

När jag åt Yasmin så fick jag sista året med dem oxå blödningar, sen bytte jag till Mini-pe och de funkar perfekt.

Kanske ska du byta piller? sen kan ju kosten vara en orsak.. jag är lite osäker.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-03-12 17:03 #3 av: Ary

Jag har inga egna erfarenheter men har läst om flera som äter  tar just Yasmin som fått tillbaka sina blödningar med lchf.

Håller med #2 om att testa ett pillerbyte kanske skulle vara en idé.

Anmäl
2013-03-12 17:32 #4 av: MimLan

Fundera på om tillsättning av hormoner är bra för din kropp öht?

Anmäl
2013-03-12 18:10 #5 av: Emmson

Intressant. Jag äter Yasminelle p-piller och har nu gått på LCHF-kost i sju veckor. För några veckor sedan kom blödningen en vecka tidigare än vanligt och då funderade jag på om det berodde på kosten, men tänkte att det nog var att dra det hela för långt. Nu har det dock skett exakt samma sak igen, blödning (om än dock liten) en vecka för tidigt. Jag brukar annars vara väldigt regelbunden.

Nu ska jag inte säga att dessa två tillfällen utgör något fullständigt empiriskt dataunderlag för några vetenskapliga slutsatser direkt, men det är ju en intressant iakttagelse!

Och min ålder bör inte ha något med det hela att göra då jag är 25.

Anmäl
2013-03-12 18:27 #6 av: Essaka

Tråkigt om man ska behöva byta Yasmin till något annat då jag verkligen trivs med dem. 

Pratade med barnmorskan om detta med blödningar och kostomställningen, då jag undrade om det var så att kroppen inte kunde ta tills isg hormonerna så det va därför jag fick blödningar men tydligen skulle det inte alls påverka utan man var skyddad.

Anmäl
2013-03-12 19:15 #7 av: Tyroidea

Jag har hypotyreos och äter LCHF: Har upplevt samma sak. Mycket blödningar. Tråkigt tycker jag och trött blir man. Det verkar som om Levaxinet inte är rätt inställt ännu så det är väl en orsak, men jag hade inget blödningstrassel innan jag började äta mer strikt LCHF:

Också svårt att veta hur ofta man behöver söka för detta? Jag var en gång för ett år sedan och då sa jag inget om kosten. Gyn sa att det kanske var hypotyreosen eller en cysta men inget myom i a f. Nu har jag inte orkat gå dit igen och vill inte äta hormoner. Har nu börjat på akupunktur hos en kinesisk läkare. Det har tidigare hjälpt mot blödningstrassel. 

Anmäl
2013-03-13 10:03 #8 av: nyborjare08

LCHF är ju en hormonreglerande kost (hormonet = insulin) och det brukar rapporteras om "konstigheter" i samband med menscykeln för många. Jag har uppfattat det som en övergående grej för de flesta men det blir kanske annat om man har en sjukdom i botten och/eller äter p-piller. 

Anmäl
2013-04-06 18:46 #9 av: DonL

Har ätit lchf i två veckor nu och har i stort sett blött varje dag sedan jag började. Äter Cerazette som jag annars aldrig blöder på. Hade hoppats på att detta skulle gå över men det verkar ju inte så med tanke på vad alla ni andra skriver här :(

Anmäl
2013-04-06 19:15 #10 av: Mozzarellan

Jag äter cerazette och är blödningsfri innan och även nu efter 8 veckor med lchf. Dock hade jag lite "känningar" ibörjan och nån sa att den kan komma tillbaka.
Glad att den aldrig kom 😃

Anmäl
2013-04-06 19:25 #11 av: Essaka

@mozzarellan

Peppar peppar....

Men för varje månad som gått har det faktiskt blivit bättre och det känns som min kropp börjar stabiliseras, vilket jag glad över.

I början var det konstant blödning och nu kan det komma några innan än beräknat vilket e skönt med tanke på innan;).

Anmäl
2013-04-07 00:42 #12 av: DonL

Antar att jag får försöka bita ihop någon vecka till o hoppas att det ger med sig helt enkelt. Annars får jag nog fundera på ett byte, för att blöda i tid o otid vill jag iiinte göra, är ju van att slippa det helt :P

Anmäl
2013-04-07 11:56 #13 av: Tyroidea

Akupunktur verkar hjälpa på mig i alla fall!

Anmäl
2013-04-21 23:09 #14 av: Valin

Jag äter Neovletta och har också mellanblödningar (det kom i samband med att jag började med LCHF)

Först hade jag mellanblödningar i 2 månader, sen stabiliserades det en månad, och du är blödningarna tillbaka igen... 
Någon som vet varför det fluktuerar så?

Anmäl
2013-04-22 09:26 #15 av: hockeytroll

Jag äter cerazette och jag har märkt att jag får blödning dagen eller dagarna efter jag återgår till lchf efter avsteg!

Anmäl
2013-04-22 14:37 #16 av: modesty007

Pratade med min GP (husdoktor) om att jag fått tillbaka lite oregelbudna blödningar (tidigare stav o blödningsfri) sen jag började med lchf och hon trodde att den kunde bero på ökad fettnedbrytningen i kroppen.

Anmäl
2013-04-24 19:16 #17 av: DonL

Känns verkligen otroligt tråkigt att man ska behöva blöda i tid o otid när man hittat det perfekta sättet att gå ner i vikt och må bra på! Men det är väl att bita ihop som gäller..

Anmäl
2013-05-07 08:12 #18 av: missaz

Jag blödde konstant i 2 år då jag gick på p-spruta och åt LCHF. De dagar som var blödningsfria var lätträknade.... Nu har jag startat om på LCHF igen efter ett par års uppehåll (mer eller mindre) och har börjat blöda igen. Denna gång på hormonspiral. Hoppas VERKLIGEN att det inte blir kroniskt denna gång också, det fixar jag bara inte... Är också väldigt intresserad av att få reda på VARFÖR man blir mer blöd-benägen på LCHF kost.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.