Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4500 ggr
Essaka
2/12/13, 9:22 PM

Fettis-dagen

Japp då var semla dagen här, på LCHF bloggar och annat såg man fina bilder på mumsiga nyttiga semlor som såldes på stan el bakades hemma.

Idag bestämde sig jag och mina vänner att gå till Cafe mäster hans i Malmö för att fika. Självklart beställde en del semlor och en del glutenfria och så kom det då till mig. Jag hade funderat lite på det och tänkte att denna gången ska jag fråga vad som finns att erbjudas om man inte önskar mjöl el socker som något gott till fikan. Hade kunnat tänka mig en bit mörk choklad bit el framför allt en liten skål med vispad grädde och hallon. Det borde ju inte vara så svårt och fixa…

Men surare personal får man ju leta efter, det var ett bestämt nej och en suck…typ NÄSTA!!!

Så inga fler besök på Mäster Hans Café i Malmö som inte vet vad kundservice är.

Annons:
[Moa-]
2/12/13, 9:30 PM
#1

Du eftersökte något som ej fanns i deras utbud, jag kan inte se det konstiga i det… Om du ville köpa en bakelse och endast äta grädden och eventuella bär från den har jag svårt att se att de hade hindrat dig.

Du stödjer en "rörelse" som om den spred sig allt för långt hade försatt deras verksamhet i konkurs, jag förstår att de inte är allt för måna om dig som kund.

Essaka
2/12/13, 9:35 PM
#2

Hör till saken att de inte hade grädde el bär då nya semlor, bakverk åkte ut hela tiden. 

Jag skulle ju bestalt för det jag önskade så vad skulle de ha förlorat på saken. Då det skulle varit så enkelt att fixa?!

[Petronella Pip]
2/12/13, 9:56 PM
#3

Kanske "svår" dag att hinna med att fixa annat då 99,9 % av kunderna antagligen vill ha just semlor på själva fet-tisda'n!

Rasken90
2/12/13, 10:11 PM
#4

Hittade detta receptet när jag sökte på google..Att jag inte gjorde det tidigare idag, för då hade jag med kunnat äta en semla idag :-/
Aja man lär sig varje dag :-)

http://www.alltomlchf.se/maten/recept/lchf-semlor/

Trule
2/14/13, 8:39 AM
#5

TS; Jag tror att caféerna blir allt mer lyhörda för att ta in lc-alternativ ju fler som frågar efter ett sådant utbud. Annars vore de ju dumma. Så det är bra att du frågar, tycker jag - men du förväntar dig nog för mycket om du förutsätter att de ska fixa till specialanrättningar till dig.

Jag är övertygad om att det inte tar så länge till innan det finns lchf-alternativ, precis som det numera nästan alltid finns glutenfria alternativ.

Upp till toppen
Annons: