Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Länkar - tidningar/hemsidor

Shirley/viktväktarna bluff

2013-02-12 10:00 #0 av: frazze6

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16223789.ab

Desperata metoder av Viktväktarna eller?

Anmäl
2013-02-12 11:18 #1 av: Mooniq

ja, vad ska man säga... Bülow verkar väl lite over the top oxå.. men men..

grattis till Shirley som har tappat vikt och förhoppningsvis mår bra och trivs med sig själv ..

Kanske väger hon samma om ett år, kanske inte.. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-02-12 13:54 #2 av: Sindri

Man får väl le lite försmädligt åt VV, eller????

Men gratta SC - jag vet inte jag. Hon verkar ha svultit sig ner i vikt  - och betalat hutlöst för det. Det blir tufft för henne att leva i verkligheten igen!

Anmäl
2013-02-12 17:46 #3 av: Trule

Undrar vilka droppar det är de pratar om? Något ämne som kroppen producerar naturligt. Melatonin?

Jag kan inte låta bli att tycka det är trist att SC bantat. Tyckte hon var ett gott föredöme för stora och kurviga tjejer; en stjärna som verkade må bra med sin kropp och som INTE bantade ner den.

Anmäl
2013-02-12 18:30 #4 av: maxiq

En artikel i Expressen från december:

"Shirley Clamp berättar att hon genom åren testat många olika dieter utan att uppnå det resultat hon velat - sedan i somras har dock kilona rasat tack vare Viktväktarna som hon numera är talesperson för"

"Sedan dess har hon använt sig av Viktväktarnas poängsystem samtidigt som hon tränat hårt med en personlig tränare"

"Kosten: Shirley har följt Viktväktarnas program och håller koll på sitt energibehov via så kallade "points". Hon äter samma saker som tidigare men i betydligt mindre portioner. Sedan har hon ökat intaget av frukt och grönt"

Anmäl
2013-02-12 20:16 #5 av: Zepp

Ja.. fruktgrönt är ju nyttigt!

Det menar iallafall Dole.. och de borde ju veta sånt?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-04-19 18:12 #6 av: maxiq

Nu är Viktväktarnas TV-reklam med Shirley tillbaka igen. De verkar tro att det dumma folket har glömt efter två månader...

Anmäl
2013-04-19 19:18 #7 av: goliath

Dropparna det är snack om är ska vara HCG om jag inte minns fel.. I sverige finns HCG som läkemedlet pregnyl, som injeceras subkutant. Jag har aldrig hört om droppar under tungan.. Men även om det nu är HCG och det absorberas så är det en fruktansvärt korkad metod för att gå ned i vikt. Rent av potentiellt skadligt. Att det är ett kroppseget hormon är dålig retorik för att ofarliggöra det. Insulin är oxå kroppseget..

Om HCG på wiki:

"As of December 6, 2011, the FDA has prohibited the sale of "homeopathic" and over the counter hCG diet products and declared them fraudulent and illegal."

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_chorionic_gonadotropin

Anmäl
2013-04-19 20:18 #8 av: [Petronella Pip]

Då kan man käka sorbitol istället!  Lipar

ur wiki

Sorbitol kan ha en laxerande effekt, och vid för stort regelbundet intag kan det leda till magproblem med massiv viktnedgång som följd.

Anmäl
2013-04-19 20:23 #9 av: kaisakavat

Läste just det där på Wiki. Man blir inte precis sugen..

#8 Eller se till att skaffa sig regelbundna maginfluensor.. Eller låta kapa av ena benet. 'Säkra' viktminskningsmetoder allihopa. Skämtar

Anmäl
2013-04-19 20:48 #10 av: goliath

hehe... jag hade hellre valt både maginfluensa och sorbitol framför HCG asså.. HCG har liknande bieffekter på en man som anabola steroider har. Begge leder, genom negativ feedback, till att egenproduktionen av ett annat hormon som heter LH stängs av. Hos en man styr LH testosteronpruduktionen. Ingen LH, inget testosteron.. Inte speciellt trevligt för en man att vara testosteronlös i en period..

Anmäl
2013-04-19 20:59 #11 av: kaisakavat

goliath - Men huvva.. Och det används som bantningsmedel. Behandlar de några herrar på den där bantningskliniken?? Snart förvånar ju ingenting längre..

Anmäl
2013-04-19 21:08 #12 av: goliath

Huvva ja.. Norlänning? :)

Jag har oxå undrat över det..

Och dessutom är effekterna av hcg som bantningsmedel omdiskuterat. I bulow metoden har jag för mig att man sätts på en diet på 500 kcal om dagen.. klart folk går ned i vikt.. Men megatveksamt om det är pga dropparna.. Förhoppningsvis är det faktiskt inte hcg i dropparna eller att det är det men att det inte absorberas oralt... Pregnyl ska ju administreras med subkutana injectioner..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.