Annons:
Etiketthälsa
Läst 18586 ggr
Mrbearneis
2012-11-28 12:41

Dunderkur mot Candida!

Tjena! här är en lista över bra saker som jag hittat mot candida! ville bara dela med mig utav dem ifall någon lider av candida överväxt:

Grapfruktkärneextrakt -svamp- och bakteriedödande, bra mot Candida
Enbär -bakteriedödande
Olivolja -svampdödande, bra mot Candida
Mjölkört -bra mot Candida
Rabarber -bra mot Candida
Gurkmeja -antiinflammatorisk, parasitdödande
Vitlök -bakterie- och svampdödande, bra för immunförsvaret, blodrenande, full med svavel och selen som är bra mot Candida.
Kryddnejlika -dödar parasitägg
Kokosnötolja -svamp- och virusdödande
Vitamin B8 (Biotin) -motverkar svamptillväxt, bra mot Candida
Pau dárco -té som är svamdödande, bra för immunförsvaret, , bra mot Candida
Malört -parasitdödande
Renfana -parasitdödande, bra mot springmask
Pumpakärnor -parasitdödande
Aloe vera -parasitdödande
Timjan -parasitdödande
Valnötter/valnötsolja -parasitdödare
Olivolja -parasitdödare
Aloe Vera --läkande, antiinflammatoriskt
Granatäpple -bakteriedödande
Papaya -bakteriedödande
(Socker och vetemjöl bör undvikas, även yogurt, alkohol, jäst och svamp)

Undvik alla mjölkprodukter (utom smör) t o m grädde ska undvikas!!. Ät kyckling, fisk, kött , smör, ägg, kokosfett, kryddor av olika slag (gurkmeja, ingefära). (Lite grönsaker) klarar några av men om man vill vara tvärsäker kan man ta bort det med. Fast grönsaker är inte som grädde som är raketbränsle för candidan!

För att påskynda processen kan man använda preparatet Syclovir (rekommenderat av många, naturligt hjälpmedel), vilket är ett naturligt plankton som lurar ut candidan med lite rörsocker ut i tarmen tills överväxten försvinner via avföring.

Observera att detta är en dunderkur.. och kombinerar man olika saker här så lär dina problem minska avsevärt ganska snabbt! Kosten bör man dock hålla cirka 3 månader (sen kan man lägga till något litet försiktigt) och Syclovir kör man tills symptomen har lagt sig.

Som sagt en riktig dunderkur som kommer hjälpa dig som lider!

Annons:
Gronstedt
2012-11-28 12:47
#1

Men glöm inte att candida har man för livet - det kommer alltid tillbaka. Har du en gång varit överväxt så klarar du inte ens den normala mängden candida i och utanpå kroppen. Så ställ in er på att hålla dieten även efter att symptomen försvunnit. Och kom ihåg att candida blir resistent mycket, mycket fort, så använd inget av medlen en enda sekund mer än som behövs och ta dem aldrig i förebyggande syfte.

Internettan
2012-11-29 09:01
#2

#1:

Men har inte candida även med immunförsvaret att göra? Om man får bukt med candidaöverskottet och börjar äta bra mat med rätt näring så borde väl kroppen klara av att hålla den på en normal nivå i fortsättningen?

Eller hur fungerar det? Varför får man tillbaka den menar du? Orsaken från början är väl fel kost och/eller en svag kropp? Om man inte är kroniskt sjuk på något sätt så borde det väl gå att komma tillrätta med problemen?

När det gäller resistens har jag också lite frågor. Vid läkemedelsanvändning (typ antibiotika eller medel mot löss) är ju problemet att man avslutar sin behandling för fort. Då överlever några bakterier - de starkaste - och dessa förökar sig snabbt sen och bildar en mer motståndskraftig stam.

Ibland varnas det för att man inte ska använda sådana medel "för säkerhets skull" pga risk för resistens. Men det blir ju helt fel eftersom om man inte har några bakterier så kan läkemedlet heller inte göra bakterier resistenta.

När det gäller candida, som ju alla människor har på och i kroppen, så blir det förstås något annat. Dessutom antar jag att de medlen som TS räknar upp  inte heller tar död på svampen helt och hållet utan bara minskar den successivt? Hur fungerar resistens då? Är det att ju längre tid svampen blir utsatt för "farliga ämnen" desto längre tid har den på sig att "vänja sig" och mutera? Och att man därför ska förkorta tiden så mycket som möjligt?

Hur vet man när man ska sluta med medlen?

"Every point of view is a view from a point."

Luccy
2012-11-29 10:41
#3

Hur vet man om man har Candida? Skulle gissa på att jag har det, min mage står rakt ut under bysten när jag ätit kolhydrater med mycket socker.

steglits
2013-06-01 16:17
#4

Man kan göra spotttestet. Här en bra sida om candida och läckande tarm.

http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=811&print=1

Upp till toppen
Annons: