Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 13663 ggr
KatNyb
2012-11-21 12:20

Varning för RawFood Shop!!!!

I juli beställde jag varor för 514 kr. Så fick jag veta att varorna var slut. Jag hade redan betalt (27 juli). Jag har skickat massor med mail (jag har sparat alla), ringt Klarna och Payex och min bank ett antal gånger. Idag 21 nov, efter fyra månader, har jag fortfarande inte fått mina pengar. Jag funderar på att polisanmäla företaget för stöld. Det här är inte ett seriöst företag!

Annons:
yvonnel
2012-11-21 14:07
#1

Himla bra att du berättar sådant här jag har blivit lurad också nåra ggr, oftast inte på stora belopp men absolut ska man göra vad man kan för att både bekämpa, stå på för sin rätt och hoppas att det ska ordna sig.

Banken kan inte göra något, iaf var det vad dom sade till mig när jag ville få tillbaka mina pengar. OBS! inte samma företag som du råkat ut för, det finns många fler som inte sätter ärligheten överst på listan.

springer
2012-11-21 14:24
#2

Jag har handlat från samma företag utan problem. Dom meddelade mig vid en beställning att varorna var slut. Några dagar senare var pengarna tillbaka på kontot. Jag fick dessutom rabattkod att använda vid nästa köp. De är även snabba att svara på mail.

Konsumentverket borde kunna tipsa om hur du ska gå tillväga.

crikarlshamn
2012-11-22 12:02
#3

Kontakta ditt kreditkorts företag, be dem skicka dig ett formulär att "contest" en debit summa.

uuu
2018-02-19 18:58
#4

fel

KunskapÄrMakt
2018-02-21 13:43
#5

#4: Bra inlägg.

gun92884
2018-02-26 18:51
#6

Betala alltid med kreditkort över nätet så  du kan automatiskt spärra betalning om det behövs. Det händer ibland att jag har problem med försäljare på Amazon och då hör jag av mig till AmEx och de spärrar på en gång.

Annons:
Upp till toppen
Annons: