Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1296 ggr
[Elsyann]
2012-10-24 14:07

Elsyanns bekännelser

Jag har smugit på sajten i flera år, men först nu känner jag mig redo att börja med LCHF. Inte för att jag inte tidigare varit övertygad om att det är rätt för mig, utan för att jag varit allt för säker på att misslyckas. Jag har ett mångårigt matmissbruk bakom mig trots mina relativt unga 25 år och har lidit av såväl anorexi som bulimi under långa perioder av mitt liv.

Jag är nu normalviktig, men väger mer än någonsin. Det känns ovant och obekvämt, men hälsomässigt utgör just vikten knappast ett problem. Det gör däremot mitt tröstätande. Jag har många matrelaterade tvång, men uppfattas förmodligen som en väldigt hälsosam person av de flesta, då jag löptränar mycket och alltid varit sportig och haft ett glatt ansikte utåt.

Jag har man och barn som är helt utan missbrukartendenser när det kommer till mat och jag har inga planer på att leda in dem på LCHF då de mår bra av det de äter idag (givetvis äter vi redan i dag fullfeta mejeriprodukter och i vårt hus kommer varken läsk, sockrade flingor, kräm och liknande innanför dörren). Jag blir således ensam om min kostomläggning, men min man är mycket stöttande och vill göra allt han kan för att hjälpa mig.

För några veckor sedan skadade jag benet i ett fall och min löpträning kommer att ligga på is året ut som det ser ut nu. Därför känner jag att det är en perfekt tidpunkt att lägga om kosten. Nu vill jag inte ha det såhär längre! Vill inte att maten ska styra mitt liv, vill inte trycka ner känslor med kolhydrater.

Jag skulle gärna gå ner 8-10 kg, men det är ändå sekundärt. Först och främst vill jag bli av med mitt matmissbruk. Jag är nervös, men beslutsam. Nu är det dags!

Annons:
zieLiz
2012-10-25 06:07
#1

Lycka till med kostomläggningen! Glad

odezza
2012-10-25 11:00
#2

Lycka till! Glad

"still lost in space and time"

[Elsyann]
2013-05-30 18:44
#3

Åh, det var länge sedan jag startade den här tråden! Idag är jag 10 kilo lättare och mår så mycket bättre, men nu är det dags att gå upp i vikt igen då jag är gravid igen ❤️. Är bara i vecka 10, men såhär långt har det gått kanon med kosten, inget illamående eller sötsug.

Mooniq
2013-05-30 19:09
#4

stort grattis till lillbattingen som e på G och att du mår bra och lättare i kroppen. Roligt att läsa ☀️😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: