Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Bästa hushållsvågen/köksvågen

2012-10-20 16:39 #0 av: Amm0

Kan ni tipsa om den bästa vågen? Vill ha en som väger exakt!

Anmäl
2012-10-20 16:50 #1 av: Hanveden

Om det är den bästa vet jag inte men har köpt en tidigare sort på Clas Ohlson

som är ok.

Digitalvåg.

mLCHFh  Cool .

Anmäl
2012-10-20 17:05 #2 av: Amm0

Har du testat så den ger samma vikt om man väger flera gånger på rad?

Anmäl
2012-10-20 17:42 #3 av: Fiana

Varför är det så noga att den är super exakt när exempelvis tabellvärden på näringsinnehåll inte är i närheten av exakt rätt?  (gäller även vad som står på förpackningen)

Lovar att innehållets sammansättning kommer variera mer än vågens värden kommer göra det gällande en köksväg om det inte är en riktigt riktigt urusel våg som varierar en 50 gram eller så.

Anmäl
2013-09-22 09:37 #4 av: Lchfman

Har ni några tips på vågar?
Jag vill ha digital, tarefunktion, upp till 3-5kg
1g noggrannhet, omedelbar start, och inga höga piiiiiiip.

Tips?

Anmäl
2013-09-22 10:31 #5 av: Mooniq

jag köpte en bra digital våg på Göfab för många år sen. Inga ljud, Tara (nollställning vid belastning). Klarar upp till 5 kg. Litet platt runt batteri som håller i evigheter.

Tror att min våg kostade 279 kr då- 4-5 år sen. så lägger men ungefär den summan så får man rätt bra våg.

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-09-22 10:48 #6 av: Lchfman

Ja det är inga problem att hitta en våg, men att hitta en med funktionerna jag nämner är frågan.

Jag har en som är köpt på classe i sjön.
Hel ok, men några fötter saknas så den vickar, dessutom är det flera sekunder i uppstart, och irriterande högljudda pip.

Det står sällan att den piper eller inte piper tex i funktionsbeskrivningen.

Anmäl
2013-09-22 13:35 #7 av: hemul

http://smartson.se/test/hem-tradgard/hem-hushall/Test_-_13_hush%C3%A5llsv%C3%A5gar.html

Anmäl
2013-09-22 13:59 #8 av: Jojomaja

Jag har inte provat den här men jag blir ju nyfiken, även om jag inte kör 5:2 ... Glad (Man undrar hur de hunnit skapa en 5:2-våg redan?)

5:2 dietvåg med näringsvärdesanalys.

Visar kalorier, protein, fett, kolesterol, kolhydrater m.m för varje vägd matvara.

Innehåller 950 st förprogrammerade matvaror med möjlighet att lägga till ytterligare 50 st egna matvaror. Maxvikt 5 kg.

5-års garanti.

http://cdon.se/hushall/beurer-5-2-koksvag-ds61-p24851224

Anmäl
2013-09-22 14:04 #9 av: Lchfman

Hahaha, man vill ju vara kräkas på kommersialiseringen.

Nu står det snart 5:2 på allt i från bilar till badbollar.

Anmäl
2013-09-22 17:30 #10 av: kaisakavat

http://www.rusta.se/digital-koksvag-gron-p90951438.aspx

Anmäl
2013-09-22 17:35 #11 av: [fass]

#10: Mycket bra pris! Är den bra?

Anmäl
2013-09-22 17:53 #12 av: kaisakavat

Ingen aning. Jag googlade bara..  Tyst

Själv har jag en annan - en Melissa - köpt till bra pris för ett antal år sen på Coop. Samma funktioner. Pålitlig i högsta grad förutom när batteriet håller på att ge upp. Men då blir det så fel att man genast fattar det är fel, så det kan jag leva med. Glad

Anmäl
2013-09-22 18:18 #13 av: Lchfman

#10 & #12
Du tillför verkligen guldinformation i frågan.
:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.