Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 1666 ggr
Smulan Y
2012-10-16 16:00

Ska gå på Bröllopsfest, behöver lite tips

Hej,

I helgen ska jag på Bröllop vilket ska bli jättekul. Tänkte höra om ni har några bra tips om man vill hålla sig så gott det går till LCHF.

Det är ju sittande middag med 3-rätters så det kan bli knepigt men ska försöka i högsta möjliga mån undvika de värsta kolhydraterna. Kanske ska ta med lite "snacks" i väskan så jag kan fylla på om det krisar.

Bröllopstårtan går nog att undvika helt och om den kommer till bordet kanske man bara kan dissikera den lite och äta grädde och frukt. Det kommer nog slinka ner något glas vin.

Har ni några bra tips eller knep på hur man ska kunna göra det bästa av situationen. Hur har ni gjort när ni gått på sittande middagar?

Annons:
MimLan
2012-10-16 16:06
#1

Ät dig mätt i förväg så är du inte beroende av maten som serveras. Ät sen som du vill och fortsätt ät LCHF dagen efter.

Lilltilda
2012-10-16 16:14
#2

Säger som MimLan, grunda med bra mat innan så är det lättare att bara välja det bästa av den mat som serveras. Oftast kan man väl äta något av det, men det är jobbigt om man ska gå hungrig. Ha ev. nån babybellost, nötter eller liknande i handväskan om festen blir lång och suget sätter i och inget av det serverade går att äta.

~God loves you, and I´m trying! ~

Smulan Y
2012-10-16 16:26
#3

Tack :)

Jag ska se till att grunda bra och ha med mig ost och nötter.

hemul
2012-10-16 16:47
#4

Äsch, på en bröllopsmiddag lär det väl inte bli pastasallad eller pannkakor precis. Ät köttet och skippa bröd och potatis eller vad det nu är till eller ät bara lite av det. Smör finns det säkert.

Upp till toppen
Annons: