Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi

Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har/har haft fibromyalgi

Lchf kost o fibromyalgi

2012-09-23 12:10 #0 av: ilan

Har ätit LCHF kost ett år och mår mycket bra av det. Har diabetes och har kunnet minska insulindosen betydligt. Den blir inte alls enforming, den kan vara ganska enkel. Jag går aldrig omkring och är hungrig eller sugen. Det finns ju massor av recept , enkla eller krångliga om man vill det. Massor  på nätet.med fantatiska "brödrecept". Om man inte känner för att laga något kan man ta  detta "bröd" med ägg eller kött och  bli mätt. Kan sakna potatis ibland men eftersom jag behöver gå ner i vikt så avstår jag. Sötsuget är borta totalt. För fibromyalgin har det inte gjort något alls, inte ännu i alla fall!

Anmäl
2012-09-23 22:02 #1 av: Framåt

Jag hade för mig att jag sett att Sanna Ehdin skrivit om kost och fibro men jag hittar inte igen det nu! Jag tror att det har betydelse vilken kost man äter även när  den är LCHF -kostkvaliten avser jag.LCHF är en väldigt bra början men det räcker nog inte tyvär om inte kosten har hög kvalite och fyller just den personens behov samt inte innehåller nåt man blir sämre av.Lättare sagt än gjort!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.