Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 10264 ggr
glitterfisk
9/16/12, 7:05 PM

Glitterfisk tar tio till

Hej!

Glitterfisk här. Kort historia: I stort nöjd med min tillvaro. Har i hela mitt liv haft viktproblem, varit hos skolsköterska, WW you name it. Hittade lchf 2008 och har ätit så till och från sedan dess. Mår bättre på till än från. Då gick jag ned 15 kg som jag sedan gått upp igen. Helt övertygad om att min kropp inte är så bra på att hantera kolhydrater.

Nyårslöftet till 2012 var att ta 20 kg som jag tröttnat på. Kände mig inte bekväm i trånga utrymmen etc och fattar att min vikt inte är så hälsosam i längden. De kilona försvann lagom till 1 sept. 20 kg på åtta månader och jag har nått mitt mål. Om hur detta gått till har jag beskrivit i min tråd "En frustrerad glitterfisk!" som jag mycket använt till att jobba med mitt beteende och bolla tankar om högt och lågt, mycket allvar och en del humor. (Länken till tråden kommer i första kommentaren.)

Så bestämde jag mig för att ta 10 kilo till. Om det kommer denna tråd handla. Det kommer att ta tid och det får det, men bort ska dom!

Jag började med att balla ur, det har inte hänt på de 8 månader jag hållit på aktivt. Det har varat i tre dagar och denna vecka kommer jag att vara strikt för att komma tillbaka till kosten. Har en deal med HejdåTjockma om en strikt vecka där maten skrivs upp i tråden. Det kommer jag inte att göra sedan, då blir det fokus på tankarna igen, men första dagarna handlar det om mat. Vill inte släppa detta nu och gå upp igen! Har prövat det förut….

Vill gärna vända och vrida, bolla och diskutera med er andra här på kif, tankar och kommentarer uppskattas således!

Annons:
glitterfisk
9/16/12, 7:08 PM
#1

Här kan man se min gamla tråd

En frustrerad glitterfisk!

om någon händelsevis skulle vara intresserad…

kaisakavat
9/16/12, 7:27 PM
#2

Hej i nya tråden!

Självklart flyttar man in.. Cool

Och följer till att börja med dina och trådkompis äventyr under kommande veckan.

Lycka till, till er båda!

glitterfisk
9/16/12, 7:36 PM
#3

Välkommen, kaisakavat! Du är ju min bästa knas-tankar-bollare i tråden!

Tack för lyckönskningen!

Har börjat bra idag. Bulletkaffe i morse, omelette till lunch och stekt karre med beasås och några gröna blad och färska champinjoner till middag. Tror att jag är nöjd för idag, annars blir det en bulletkaffe till.

Min striktare vecka kommer att bestå av det, bulletkaffe på förmiddagen, kokt ägg med majjo till lunch om jag är hungrig och middag med kött/fisk, smörbaserad sås till middag. Ev lite ost på kvällen om jag är hungrig.

Så borde jag väl vara på banan igen till nästa helg!

jansan
9/16/12, 8:11 PM
#4

Lycka till Glitterfisk!

Följer Din tråd. Skulle vara kul o veta längd och vikt så du inte gör samma tabbe som jag höll på att göra dvs bestämma sig för ett för lågt satt viktmål.

Är själv 57 år, 1,79 cm och jag (många) har bestämt mig för att ligga mellan 81-83 kg. Ser faktiskt nästan för smal ut. Grov benstomme och ganska mycket muskler gör väl sitt till men 75, sedemera 78 kg som ju varit mina ursprungsmål är på tok för lågt.

När jag mönstrade vägde jag 70 kilo. Då var jag stark o vältränad och vägde rätt då. 70 kilo nu och jag skulle inte se klok ut (om jag gör det nu ens) Glad

Äter o kompenserar med kolhydrater nu ganska rejält men ingen större viktuppgång. Har legat still nu mer eller mindre i snart 14 dgr och pendlat mellan 81-83 trots att jag igår åt bl.a 3 polarbröd och 2 husmans.

Som sagt…är supernöjd med att jag nått mitt mål och är alltid mätt o belåten.

Lycka till nu men sätt inte för låga mål Glad

Kajak11
9/16/12, 9:13 PM
#5

Ja, jag vill gärna följa dig i din nya tråd.

Det kan nog vara att man får balla ut ind i mellom. Man är vel inte guddomlig:-)

En semester får ochså gärna bli bra. Men man kan ju försöka göra ett avtal om att man får dricka typ ett glas rötvin på kvällen och ha ost till.

Massor med ost och ägg till frukost?

Sedan skippa lunch och då äta mer på kvällen.

Då kanske det blir bra:-)

Trevlig vecka med strikt kostholl.

glitterfisk
9/16/12, 10:27 PM
#6

# 4 Jansan, välkommen hit till min nya, kanske gladare tråd. Kul att du är här! Jag är inte så mycket för exakta siffror… men är lagom lång och ganska tjock… När jag tagit dessa 10 skulle jag nog kunna gå ned 10 till eller rentav 15, men det tror jag inte att jag vill. Dessa 10 är i alla fall inte ett för lågt satt mål. Jag tror att det är lagom, för mig… Klokt tycker jag att du inte pressar dig ned till en för låg vikt, fattar inte vad det tjänar till. Härligt att du är nöjd nu och att du mår bra!

# 5 Kajak, välkommen! Nej, jag gillar inte att jag ballade ur, men nu hände det och det enda jag kan göra åt det är att ta mig samman och se till att komma in i god mathållning igen, så då blir det striktare kosthållning, tack det kommer att gå! Ja, tack sedan blir det semester, vill vara inne i god kosthållning innan det, annars vet man inte hur det går. Jag tror att det ska gå bra med ägg till frukost, sallad till lunch och kött, grönsaker och vin på kvällen. Det gäller bara att jag blir trygg i kosten innan. Önskar dig också en god vecka!

Annons:
Effie
9/17/12, 5:33 AM
#7

Jag hänger också gärna med i den nya tråden


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

combat66
9/17/12, 8:05 AM
#8

Här vill jag oxå gärna hänga med!Cool

Jag började med strikt LCHF efter Kristihimmlesfärdshelgen ´å har plockat -14 kg, men ett ´å annat snedsteg har det vart på vägen. Men nu känns det som jag hamnat rätt, har dock svårt nu med de sista 6-8 kg där jag vet att jag ska ligga för att inte bli för "knotig". Tränar dock 2-3 tuffa Bodycombatpass i veckan, vilket gör att jag har fått lite snygga muskler på köpet, de väger nog lite oxå.Glad

Men jag följer dig gärna här som sagt! Lycka till! ´å skam den som ger sig!

Aniara4
9/17/12, 10:46 AM
#9

På'rom bara!

HejdåTjockma
9/17/12, 11:09 AM
#10

Så himla bra namn! Det låter så enkelt ju, att bara ta tio till…

Ses på banan! Flört

KarinJ46
9/17/12, 2:52 PM
#11

Jag vill också vara med! Heja Heja Glitterfisk Glad

glitterfisk
9/17/12, 8:27 PM
#12

# 7 Välkommen , Effie! # 8 combat66 Snyggt jobbat! 14 kg är mycket, och fort har det gått! Träning är härligt! Och här aktar vi oss noga för att bli för knotiga och att ge sig! # 9 Aniara, jajamän, på'rom bara! # 10 HejdåTjockma, ja, nu tar vi tio till! Tackar extra för stöd att komma på banan igen. Nu när jag måste skriva i tråden vad jag äter kan jag ju inte misslyckas! Och inte vill jag ju vara sämre än dig, nej strikt vecka blir det, iaf vardagarna denna vecka! # 11 KarinJ46 Klart du ska, tack för hejarop!

glitterfisk
9/17/12, 8:40 PM
#13

Tänkt efter idag. Och märkt att jag inte vill gå upp igen. Har så många gånger gått ned en bit så att jag och kroppen känner oss ok med varandra, som nu. Och slutat, och naturligtvis börjat gå upp igen. Det vill jag inte. Jag vill verkligen ta tio till. På något sätt brukar jag tro att jag inte kan, inte får. Men jag kan, och får. Och tänker faktiskt göra det. Denna månad kommer väl bli lite av en paus emellan de 20 och de kommande 10, åt mycket ett tag och ballade ju ur sedan. Denna vecka blir det strikt och nästa vecka ska jag åka på semester. När jag kommer hem igen är det oktober, då sätter jag igång igen. Det känns nytt och lite farligt för mig. Men värt att kämpa för. Jaha, så maten idag'rå: fettkaffe på fm, två kokta ägg med majonnäs på em och middag blev fläskkarre med kryddsmör, grönsallad och lite parmesanost. Kaffe med en msk grädde efter.

Annons:
anrose
9/18/12, 11:28 AM
#14

Hej!

Är ganska ny på forumet, så jag hänger på denna tråd också.Min viktnergång går ganska bra nu, men motgångarna kommer säkert. Kan vara bra att se hur ni hanterar motgångar och kanske få lite råd.

Lycka till glitterfisk

glitterfisk
9/18/12, 10:31 PM
#15

# 14 anrose, Välkommen till forumet, och till min tråd! Härligt att det går bra med viktnedgången.. Ja, sedan kanske det kommer olika situationer som måste hanteras, då är detta forum ett bra ställe att stöta och blöta sina tankar på, tycker jag. Tack för lyckönskningar, och lycka till själv! Idag har jag druckit fettkaffe på förmiddagen och ätit gravad lax med hemgjord majonnäs som jag smaksatte med dill och röd caviar, blev en ganska god romsås utan mejerier. Hade ägg med till jobbet också men de hann jag aldrig äta, tur att man står sig länge på fettkaffe:) Stress. Jag fattar inte hur man gör. Fattar inte hur man gör mitt jobb. Har planerat, strukturerat, prioriterat. Har en agenda jag tror på. Så händer massa akuta saker som behöver prioriteras. Och där står jag, mitt i soppan, och försöker se lugn och trygg ut. Så familjens behov. Och så skriva på en av tentorna tills nu. Egentligen gillar jag alltihop, jobbet, familjen, studierna och livet. Men äggen hann jag aldrig fram till och jag fattar verkligen inte hur man ska göra… Fast på nåt sätt brukar det ändå lösa sig, till slut!

HejdåTjockma
9/18/12, 10:55 PM
#16

Det låter som att du är tillbaka i rutinerna med maten. Men den där stressen…

Den tråkiga sanningen, som inte är så rolig att höra, är att det går bara strukturera och planera till en viss gräns, sen måste man inse att man inte kan göra allt man vill/måste/borde och helt enkelt tacka nej till vissa saker. Dygnet har bara 24 timmar hur man än vänder och vrider på det, och sen är det "bara" att prioritera det man tycker är viktigt.

Jag vet att det är skitsvårt, speciellt om man brukar klara allt och dessutom verkligen vill. Men om man ska må bra också så måste det upp på listan och nåt annat flytta ner. Och om man stressar på i 170 i förlängningen så blir ärligt talat det man gör inte så bra till slut, men det fattar man inte när man är där. Tyvärr vet jag vad jag pratar om. Och om det inte är en väldigt begränsad tid som är så stressig så…är det verkligen värt det?

Hoppas att du hittar ett bra sätt gliterfisk, och att du tar mina välmenta råd på rätt sätt!

glitterfisk
9/19/12, 9:29 PM
#17

Välmenta råd gillar jag och vet dessutom att du har rätt. Det blir ingen kvalitet i längden… Och kan sluta i katastrof… Funderar men har ingen lösning i sikte riktigt än… :/ Och jag gör bara ett rätt av fyra. I min förra tråd skrev jag ju om att jag skulle må bra och tappa vikt genom att göra fyra saker. Maten, träna, vila och njuta. Vid en snabb utvärdering ser jag ju att det enda som funkar just nu är maten; fettkaffe, köttet i en köttgryta på arbetslunchen, 2 kokta ägg med majjo och nu gravad lax med majjoromsås, blev det idag. Träning blir ingen, tidsbrist och fortfarande inte helt återställd i knät. Vila, ja, jag sover iaf de timmar jag hinner ligga i sängen, och njuta, nja, det känns som att all övrig tid liksom är intecknad. Men i nästa vecka blir det ändring! Då ska jag ha semester och åka till Medelhavet! Då går maten sämre, träningen osäker men vila och njuta i topp!

HejdåTjockma
9/19/12, 9:41 PM
#18

Mmm, Medelhavet! Du får väl göra de där fyra i skift nu då till att börja med. Bra att du får tillfälle att klämma in de två viktiga nästa vecka.

glitterfisk
9/20/12, 8:56 PM
#19

Maten funkar finemang! Men det är också det enda… Mot tentaskrivande!

kaisakavat
9/20/12, 9:02 PM
#20

Jag tror på dig! STORT lycka till med tentan! Skrattande

Annons:
glitterfisk
9/21/12, 8:42 PM
#21

Tack, kaisakavat! Trött, skriver på tentan… Brutalt sugen på kaka! Tänker INTE falla! Men det är nära… Några tips?

kaisakavat
9/21/12, 9:02 PM
#22

Tänka på hur sur man blir på sig själv  efteråt..? På hur det 'känns' då..

Eller göra en rituell och enormt elegant piruett med kakan på fat i ena handen, varpå man freesbee-slänger denna rakt ner i sophinken..? Skrattande

glitterfisk
9/21/12, 10:07 PM
#23

"Eller göra en rituell och enormt elegant piruett med kakan på fat i ena handen, varpå man freesbee-slänger denna rakt ner i sophinken..?" Haha, kaisakavat, du har en enastående förmåga att uttrycka dig! Nu har jag som tur är ingen kaka, aktar mig noga för att ha det, men hade jag haft det hade jag noga övervägt att göra en rituell och enormt elegant piruett med den rätt ned i sophinken! Kommer att klara det, men ikväll är det en kamp.

kaisakavat
9/21/12, 10:28 PM
#24

Kämpa på - vi vet alla hur det känns och skickar CYBERSTYRKA till dig över det osynliga nätet!

Kram!

HejdåTjockma
9/21/12, 11:00 PM
#25

Kämpa glitterfisk! Tänk på det där med hur kakan är i munnen några sekunder men man får kämpa bort den från låren sen. Kram på dig, och lycka till!

glitterfisk
9/22/12, 10:43 AM
#26

En sak med det här sättet att äta fattar jag inte. När man håller på och är inne i det är det kan det gå långa perioder som är lätta. Maten flyter på, man äter lchf, äter när man är hungrig. Allt känns bra och man ser liksom inte de andra sakerna som andra kallar mat, men inte är det. Pasta, bröd, kakor, marabou mjölkchoklad i affären. Det är lätt, ingen kamp och man lider inte det minsta. Så finns det andra perioder, då suget blir starkt. Ibland så starkt så att man ger efter för något som jag gjorde förra helgen. Och då är det svårt. Har kämpat med att äta bra denna vecka men är fortfarande sugen. Jag fattar inte hur det kan vara så olika. Vad är det som gör att man blir sugen rätt vad det är när man inte tänkt på kolisar och sött på flera månader? Vad utlöser det? Och hur kommer man tillbaka till det goa lchf-läget där allt flyter på? Ett mysterium för mig…

HejdåTjockma
9/22/12, 11:00 AM
#27

Jag undrar också… Läste någon teori om att det går i vissa cykler, tror att det var tre månader. Eller så är det bara ibland en massa smågrejer (mens, stress, ledsen, ätit för lite) som var för sig är hanterbara, men allt på en gång blir övermäktigt? Den sista teorin tror jag mer på. En annan sak jag funderar på är att vi är så många som trots vår inställning till LCHF som livsstil och inte bantningskur har slutat, gått upp, och nu börjar om. Jag är ju likadan, men är just nu fullt och fast övertygad om att jag alltid ska äta så här. Igen. Och jag vet att jag har varit det innan, men misslyckats. Och ja, jag kan komma ihåg att jag har tystat den lilla välmenta rösten som sa att jag nog inte borde köpa den där godispåsen, genom att äta ännu mer och tänka att jag är värd det och det är ju så gott. Men hur ska jag se till att inte hamna där igen? Min inställning just nu är att jag inser att jag inte kan äta som alla andra (precis som när jag slutade röka och insåg att jag aldrig mer skulle ta en cigarett) och så länge jag vet och accepterar det så kommer det gå bra. Men har jag inte fattat det innan och det har ändå gått åt skogen? Kanske inte, och i så fall kan det vara det som gör skillnad den här gången. Hoppas det. I så fall, tack för Hjärnkoll på vikten, jag förstod mycket nytt när jag läste den, även om jag trodde att jag kunde "allt" innan.

Annons:
kaisakavat
9/22/12, 12:30 PM
#28

Jag kanske inte riktigt svarar på dina frågor, för jag ramlar ju inte av LCHF - mer än en gång i början - och har inte heller omstartsproblemen som följer på det. Men den gången jag ramlade av lärde mig att tänka på helheten och inte bara bantning, vilket jag tror var första steget till att kunna hålla mig på banan.

Har kört några år nu. Förut tyckte jag det var självklart att sikta på strikt, inte nu, men jag spårar inte ur helt nånsin - och jag vet verkligen inte säkert varför. Men jag vet några saker som hjälper mig. Tror också de stöttar varandra också, som en kedja av styrmedel. Och om en sak sviktar finns de andra där.

  • Jag mår skit om jag spårar ur, orkar inte må skit mer än nödvändigt
  • Bristen på ork gör det vettigt att förenkla saker. När jag är på affären och handlar så går det snabbt. Inga stopp vid dumheter. Matlagningen är också enkel, orkar sällan med utsvävningar. Lat?
  • Inte problem med sug, ifall jag inte triggar det genom att äta för liberalt. Tur!
  • Dåligt med pengar. Det mesta struntet är inte värt pengarna. Igår köpte jag några praliner ur Coops 'premiumlyxgodisbyttor' - och jo, det kostade mer än det smakar.. faktiskt. Snål?
  • Mina smaklökar har blitt 'hjärntvättade'. Det jättesöta är inte gott på riktigt. Och jag ogillar 'geggiga' grejjer, t ex chips som fastnar i tänderna. Konsistensen av mjöl är äcklig, smaken lite unken, e t c..

Men sen… så finns det nog en rätt stark psykologisk komponent också. Jag vill verkligen inte tappa greppet och låta kolhydraterna styra mig. Det gäller ju iofs för de flesta, men i mitt fall blir det lite extremt, tror jag är överkänslig mot självförakt. Dels växte jag upp med många uttryck av förakt riktat emot mig inom familjen. Men det är också nutiden, det är liksom tillräckligt att jag inte är frisk eller kan kotrollera FK eller annat skit, tänker INTE dessutom ge kolhydraterna rätt!! Icke!! Skrikandes

Jag har alltså projicerat mina kors på kolhydraterna. Hehe!!!  Och det kan de gott ha. Kolhydraterna. Det är trevligt att vinna ett och annat krig ibland, för självkänslan. Cool

Hm.. ja det här blev nog rätt långt och massvt, sorry. Vet inte om mina punkter gäller för någon annan. Kanske vissa av dem.. men tänker att det verkligen inte är några märkvärdiga skäl. Det är bara ett antal omständigheter som råkar finnas där..

Det är ju individuellt vad som styr och motiverar oss.

Kajak11
9/22/12, 2:51 PM
#29

Jag var nästan när att glömma hur jag brukar att äta i går.

Det fannas jättebra gräddbullar av mörk chokolad, men tänkte att man mår ju äckligt efter sådant, och det hjälpte.

Sedan är det viljan, och att jag kan välja att äta något annat.

Hälsan och vikten och allt annat, magproblem om det sporer ut. Faktisk har magproblem haft en större effekt dom senaste månader. Att man vakner på natten om man äter något fel.

Men klart, om man är på sämre humör och har en uppgivande känslo i magen, då finns tanken om att äta fel där. Godis är inget interessant mer, då blir det hellera mörk chokolad, men det är inte ofte det händer.

Jag har bara lust på mer mat, och det kan möjligen sprora ut, om inte viljan bestämmar.

Trevlig semester och njut med det du planlägger du vil njuta avCool.

glitterfisk
9/23/12, 10:06 PM
#30

Kloka tankar, ska svara på dem mer när jag har bättre tid. Åt lite mer igår, då blev suget bättre. Vet inte om jag faktiskt äter för lite. Det ska jag lura på sen. Imorgon bitti bär det av på semester! Spännande att kolla storleken på flygstolen. Och skönt att sola, bada, umgås, vila och njuta.

Kajak11
9/24/12, 6:41 PM
#31

Trevlig semester. Hoppas verkligen du får njuta sol och avslappning. Höstmys . Herrar regn och kallt i Malmö. Fryser….

glitterfisk
9/27/12, 10:33 PM
#32

Har det härligt på semestern och jobbar hårt på vila och njuta.Tungan ute

Lchf men ej som hemma, det är semester.

Filosoferar och tänker många tankar och ser mönster. Får nog tänka högt här i tråden när jag kommer hem igen och blir ensam med datorn lite oftare.

Både flygstolen och badräkten passar bättre. Ja, det är helt klart värt kampen.

25 grader i Medelhavet. Livet är gött!

Ha det gott, ni med!

HejdåTjockma
9/27/12, 10:37 PM
#33

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss Glad Härligt att höra att du vilar och njuter, fortsätt så!

glitterfisk
10/5/12, 5:37 PM
#34

# 26, 27, 28 Fattar fortfarande inte vad det är som gör att det ibland är lätt och ibland svårt. Cykler eller många orsaker som påverkar… Ja det gäller att vara uppmärksam och lära känna sig själv. Och visst är det konstigt att man efter att ha mått bra på denna kost ett tag ändå kan börja övertala sig själv att det är ok med godispåsen! Och att den lusten och rösten kan bli så stark att man liksom " glömmer bort" det man vet… Nu är jag i alla fall inne i en vanlig period igen och inte sugen på skit. Skönt! Ja, vi kan inte äta som andra, det går inte. Vet ju att det är så. Stundtals kan det kännas lite sorgligt! Alla andra på jobbet äter bullar på kanelbullens dag. Utom jag. De andra är smalare än jag. Men när jag deppat för det en stund inser jag att man kan ha svårare handikapp än så… Kaisa kavat, du verkar ha god koll på vad det är som gör det går bra för dig. Anledningarna verkar inte så kul en och en, men de håller dig på banan. Får en fundering till, du är inte så strikt alltid. Undra om det är en anledning till att det går bättre. Du får inte panik om du äter lite choklad eller en bit frukt. Du tar det lilla, så är det bra sedan. Tror att många med mig får spader om vi blir sugna och gör det till en stor grej. Som till slut kan resultera i ett avsteg. Eller så är det tvärt om livsfarligt att resonera så för oss och mig, liten sak kan sätta igång stort sug… Som sagt tidigare; var hittar man manualen till denna kropp??? Jaja, det är väl bara att experimentera vidare. Tack för att ni delade era tankar!

Annons:
kaisakavat
10/5/12, 6:05 PM
#35

Jag kan göra vissa utsvävningar utan att få oövervinnerligt svårt sug efter mera. Visst får jag sug, men hanterligt.

Men däremot - det är inte DÄRFÖR som jag lyckas hålla mig på banan. Jag har alltid hållit mig på banan, de första flera åren på LCHF åt jag strikt, aldrig ens uppåt 20 g/dygn kh, utan absolut max var 12-15 och ofta under 10.

Mitt fall är kanske dåligt att utgå från, det går lätt för mig av nån anledning.. och jag tror faktorerna jag skrev ovan liksom 'ringar in' det hela.

Eller kanske är det bara fråga om två faktorer; Jag gillar kött - och LCHF är enkelt, allstå; jag är lat. Flört

Experimentera får man, inte mycket annat.. Ibland får man inte svaret på frågan 'varför'.. men det hindrar ju inte att man kan fortsätta söka ändå. Glad

glitterfisk
10/5/12, 8:14 PM
#36

Ojoj, hörde du att jag nästan höll på att övertala mig själv att det skulle gå bättre om man äter lite "godis" ibland?! Tur att du tog ur mig det snabbt! :) Är helt impad av dig kaisakavat som inte ramlar ur. Det beror nog på massa olika saker och du beskrev det snyggt ovan. Måste inte veta VARFÖR jag får lust att balla ur ibland, men skulle vilja veta HUR jag ska göra för att hänga i… Och inte hamna i det där hejdåtjockma skriver om att ha bestämt sig för att äta såhär för att man mår bra av det och sedan dränka det beslutet i socker. Jaja, nog om det. Jag har haft semester. Det var underbart. Nu är jag lugn och fin igen, inte stressad alls. Det var mycket enklare och roligare med 20 kg mindre. Jag upptäckte att jag gillar mig som jag är nu. (Om man läst min tidigare tråd vet man att jag ibland får panik när kroppen ändras och jag tror att jag hellre vill vara som vanligt. Alltså tjock.) Kände mig betydligt mer bekväm i ett flygplan, inga problem med att få plats, behövde inte oroa mig för längden på bältet och storleken på stolsgrannarna. Det var också angenämare att visa mig i baddräkt på olika ställen och jag höll inte på med saronger och grejs lika mycket som vanligt. Det är ju också lättare att röra sig. Så jag är nöjd. Och kommer att ta 10 till, för att jag vill! Det är värt det.

kaisakavat
10/5/12, 8:28 PM
#37

Ler stort.. Du skriver så härligt!

Tänkte iofs inte alls att du 'höll på att övertala dig själv'.. men ville förtydliga mig själv ändå.. Var inte impad av mig. Jag är inte duktig. Visst får jag säga åt mig själv på skarpen ibland, t ex häromdagen när jag kom på att det måste vara en sk*tbra idé att köpa Snickers.. för de innehåller väl ändå mest nötter, eller hur!?

*LOL* Idiotiskt.

Men jag har det ju LÄTT. Det bara funkar. Duktigt är att orka kämpa emot när det är SVÅRT.

Det är hursomhelst kul/fint att konstatera, att du och jag är lika i vissa avseenden. T ex en ständig strävan efter att förstå, att förstå varför. Icke, att man ger sig. På nåt j*dra sätt ska det väl gå att få svar!! Skrikandes

Och du..

Det är jättekul att läsa att din semester blev så fin. Att du kan glädja dig är ju bara SÅ viktigt!

glitterfisk
10/6/12, 9:55 PM
#38

Tack! Gillar både att skriva, ta reda på saker och åka på semester. :) ja, man kan se likheter i hur vi tänker och resonerar. Skulle inte förvåna mig om vi gillat varandra IRL också… Varit på IKEA idag. Renoverar köket och behövde köpa lite grejer. Då man inte har något kök hemma utan försöker klara sig så gott man kan framstår deras restaurang som ett bra alternativ. Där gjorde jag en ny iakttagelse om nya kroppen. Det brukar kännas trångt för mig på deras runda stolar med ryggstöd, brukar få ryggstödet rakt i höfterna på nåt sätt. Nu satt jag helt bekvämt! Ja, gillar nya, något mindre kroppen! Och fick ny kraft av deras kyckling med beasås. Annars blir det lite svårt med maten utan kök. Sedan jag kom hem från semestern och gubbarna börjat riva ut det har det verkligen blivit improvisation. Frukost oftast svart kaffe, har pulverkaffe, kaffekokare och micro i hallen, till lunch har jag kokat ägg på jobbet och middag har blivit sådär. Någon gång har jag handlat avokado och rökt fläsk på hemvägen, en annan gång grillad kyckling. Det har också blivit en del ost och nötter. Hoppas att köket snart är klart så jag får packa upp mina grejer och njuta av det nya fina. Och ta itu med de där tio jag alltid tjatar om. :)

glitterfisk
10/7/12, 1:10 PM
#39

Idag har jag promenerat för första gången sedan jag skadade knät. 5 km i prat takt med vänninan. Det var skönt och gick bra, men det känns lite i knät. Vill ju vara hel! Glad ändå att det gick! Saknar att träna. Ska försöka prova motionscykeln och kanske försöka gå på vattengympa snart.

kaisakavat
10/7/12, 5:20 PM
#40

Hur har du skadat knät? (dåligt minne)

Kan det hjälpa att stötta knät gm att linda det innan du går..?

Jag skadade ju knät ifjol iom cykelvurpa - och jag tyckte det hjälpte att linda det lätt.. som stöd. Ifall jag skulle belasta lite extra. Men jag är ingen expert, kanske är det dumt. Obestämd

MillisB
10/8/12, 9:05 PM
#41

Imponerad över din beslutsamhet. Hur har jag missat tidigare tråden? Hmm. Jaja. Önskar dig lycka till med de sista tio också!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Annons:
combat66
10/9/12, 8:13 AM
#42

#39 Skönt att du kan röra dig mer nu. Man mår ju så mycket bättre när man kan det. Jag hade jättejobbigt när jag vart 15 kg tyngre, ont i fötter ´å knän, men efter enbart -5 kg så försvann det mesta. `Å nu tränar jag gympass som Bodycombat, Bodyattack, spinning mm. som aldrig förr, ´å det har blivit ett begär! Har inte kroppen fått minst två pass/vecka så mår jag skit. Så kommer man bara igång ´å är lite"tuff" vid sig själv i början så fixar man detta. Men jag hade som håll hake att hade jag bokat in mig på ett pass fick jag inte boka av det om inte det var så att jag skulle va "dösjuk". En princip som gjort att jag tom. tränade i våras på semstern på Teneriffa.Cool ibland har mina två barn fått följa med när inte sambon kunnat va hemma, "Kidzclub" som de har på Sportlife är superbra där jag tränar( Jönköping). Så man måste sätta lite "hållhakar" på sig för att komma igång, man är ju lat ibland! : ) Lycka Till!!Skrattande

glitterfisk
10/13/12, 10:28 AM
#43

# 40 kaisakavat, Jag har stukat knät, mycket irriterande! Ja, linda det är en ide, gjorde det i början. Slutade med det sedan då jag har ett åderbrock strax över knät på det benet, fick för mig att det skulle bli värre… Men klokt, kan linda knät just när jag promenerar. # 41 välkommen Millis! Ja beslutsamheten är stor men det har dessvärre inte varit så mycket verkstad på sista tiden. Dags att ta tag i saker och ting igen, mer om det nedan. (den gamla tråden finns ju kvar, men är lång och snirklig… Vet inte om jag kan rekommendera den.) # 42 combat66, Vad härligt det låter att du kommit igång och att träning blir så positivt som ger lust kraft och glädje! Vill också komma igång så. jag var ganska mycket på gång i våras och somras med träning och njöt av det, inte sådana pass som du men mycket powerwalk etc, det var härligt. Jag hann precis köpa ett kort för att jag tänkte komma igång med mer träningsformer, men så kom knät. Ska försöka komma igång i den takt knät håller. Ja, man får vara enveten!

glitterfisk
10/13/12, 11:03 AM
#44

Ja beslutsamheten är stor men det händer inte så mycket. I alla fall inte på vågen. Sedan jag gått ned mina 20 kilo första september har inget hänt. Och har nåt hänt så är det nåt halvkilo upp. Nu kommer undanflykterna. Omständigheterna kanske man också kan kalla det om man är vänligt inställd: Det var skönt att vara klar. Kroppen känns bättre. Urballningen i början av sept. Semesterresan till Medelhavet. Stressigt på jobbet. Köksrenoveringen. Det stukade knät som satte stopp för träning. Såhär kan jag ju inte ha det. Nu är det dags att agera. När jag tog de 20 innan var det genom bra mat, träning, vila och njuta. Så får det bli med de kommande 10 med. Maten, bra lchf. Periodisk fasta på fm när det passar. Dvs är jag inte hungrig på morgonen dricker jag svart kaffe. Äta när jag är hungrig. Inte extra gott. Träning, värre med knät, men får börja promenera så smått. Och se om det funkar att cykla på motionscykeln. Och prioritera tid att gå på vattengympa. 120 min i veckan borde gå. Ja det blir målet från och med veckan som kommer. Antecknar träningen i funbeat. Vila och njuta. Ge mig tid till vila och prioritera att göra roliga saker. Njuta och vila i stunden där jag är även i stressiga perioder. Framförallt måste jag prioritera träning igen, det är det jag varit sämst på på sistone. Ja, nu sätter jag igång på riktigt med de 10!

kaisakavat
10/13/12, 11:48 AM
#45

Okey!

Hejjar från hejjarklacksposistion och väntar på rapporter. Framför allt rapporter om att du är nöjd med dig själv, att du känner dig vara på rätt spår. Sen kommer minuskilona som bonus!

glitterfisk
10/13/12, 11:35 PM
#46

Tack kaisakavat, hejarop mottages tacksamt! Lika bra att börja rapportera med detsamma:) Mår ganska bra. Håller vikten ganska bra. Lever mitt liv. Längtar så tills jag gått ned de 10 och kan börja testa hur jag kan göra för att hålla dem borta. Idag åt jag två kokta ägg med smör på morgonen, en kotlett med beasås och sallad till lunch och lite tapas, såklart lchfvänliga och ett glas gott rött vin på restaurang på kvällen med trevlig väninna. Sen bio. Nu när jag kom hem avsmakade jag mitt glassexperiment jag gjorde tidigare. Så kan jag lätt leva men för att tappa skulle jag hoppat tapasen, vinet och glassen… Rotar ju runt nåt bedrövligt i mitt kök, hittade sådana där små plastformar man kan göra pinnglassar i. Skulle precis slänga dem när jag ändrade mig, vispade två ägggulor med lite kaffepulver och en tsk sötning och hällde i blandningen i kanske två dl vispad grädde och pulade ned blandningen i formarna medels en sprits jag också så lägligt hittat:) Åt en nu, gott! Formarna ska inte slängas längre… Jag som inte skulle ha nåt extra gott… Tur att det snart är måndag!

HejdåTjockma
10/14/12, 8:20 AM
#47

Det är precis som du säger: det går att leva så här, men för att tappa så måste man skippa den där lilla guldkanten. Jag kommer också på mig själv med att 1. Ha undanflykter och förklaringar 2. Ladda upp inför någon slags bantningsryck - gillar ingetdera. Imorgon är det måndag, då kör vi! Strikt+träning. Såg du förresten Vetenskapens värld om träning? För insulinkänslighetens skull kan det räcka med några minuters träning i veckan påstods det. Heja heja! Det bara ska ju gå, eller hur?!

glitterfisk
10/14/12, 9:54 PM
#48

Ja, undanflykter… Istället för att se dem som skäl att vara mer liberal, borde man fundera på hur man kan fortsätta mat och träning trots omständigheterna. Hur kan jag äta bra trots att jag renoverar köket och tentapluggar? Vilken träning är möjlig med ett stukat knä? Det vore de bästa frågorna. Ja, imorgon blir det strikt. Har tjuvstartat idag med fettkaffe till frukost och långkokt köttgryta till middag. En kopp grönt te nu på kvällen. 30 min på motionscykeln, knät verkar ha överlevt. Bantningsryck… Kanske är det dags för det nu, gillar det inte heller egentligen. Vill att det ska gå med den något liberalare variant jag äter. Den är förresten inte liberal alls men tillåter någon gång ett glas vin etc. Bakat lchf har jag inte gjort sedan i påskas…. Hur kan ett lchf-bantningsryck se ut nu då? Ufo/fakir? Kaloribegränsa densamma? Periodisk fasta? Fettfasta? Jag tror att jag börjar med att strikta till kolhydraterna, typ ufo, bort med mejeri, vara noga att äta bara då jag är hungrig och försöka öka träningen, som varit noll senaste månaden. Eller vad funkar bäst? Ja, klart, på nåt sätt ska det gå!

Annons:
glitterfisk
10/15/12, 9:40 PM
#49

Vattengympa idag! Skönt och gick bra med knät. Lchf-kaffe på fm, två kokta ägg med majo och två skivor ost på em och en liten portion köttgryta med extra smör efter träningen. Sen en av mina glassar. Men de är små, ca en halv dl av blandningen av vispad äggula och vispad grädde. Svart kaffe under dagen, försöker att minska men är en kaffemoster… Japp, glitterfisk är på gång! Och förresten, nåt måste ha hänt med kroppen i alla fall. Jag har köpt nya jeans, samma modell som vanligt, men en storlek mindre. Och idag har tre personer i helt olika sammanhang sagt att jag ser smal ut nu.

kaisakavat
10/15/12, 9:56 PM
#50

Duktig glitterfisk!! Glad

Bra att knäet håller. Och att du verkar glad.

Kaffemoster - här är en till..

MillisB
10/15/12, 10:10 PM
#51

Låter som bra mat idag.

Jag jobba också med att få ner kaffedrickandet…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

HejdåTjockma
10/16/12, 9:55 AM
#52

Härligt att se att du är igång med träningen? Själv kan jag knappt gå idag pga hård styrketräning igår. Bästa sortens värk iaf. Håller tummarna för att ditt knä samarbetar.

Jag trivs med och tror på periodisk fasta, så det lägger jag in här och där. Mornarna nu för tiden består av fettkaffe/fettchoklad/fette eller ingenting. Utom på helgerna, då blir det oftast omelett. Och så fösöker jag dra ner på mejerier, nötter och vin. Antar att det är det som gör min LCHF liberal. Och ibland äter jag ett hemodlat äpple t ex, och bär. Så jag tror att jag har hittat ett sätt att leva och må bra där jag kan stå still i vikt. Och så kanske jag behöver dra ner portionerna lite, jag äter nog i princip lika mycket nu som jag gjorde för 19 kilo sen, och det behövs såklart inte. Ska jag äta mycket/liberalt ska det vara runt hård träning, när kroppen kan hantera det.

Funderar på att dra igång en ny tråd också, det har inte hänt ett smack med vikten sen jag startade min nuvarande. Bara samma kilo upp och ner, och en massa tankar och funderingar så klart. En "nu ska de sista 10 bort-tråd" får det bli, snart iaf.

Hurra för mindre jeans, grattis! Det är tydligt även här att kroppen ändrar form när vågen står still. För egen del vet jag att regelbunden träning gör skillnad också, jag får bättre hållning t ex, och då ser jag nog smalare ut.

glitterfisk
10/19/12, 1:08 AM
#53

Festat på konferens. Haft på mig klänning och kännt mig snygg! Återkommer (när jag nyktrat till…;)

kaisakavat
10/19/12, 12:59 PM
#54

Äsch då. Hade kanske varit kul att lära ifall du skrivit INNAN du nyktrar till.. ifall det hade varit nån skillnad. Flört

J*kligt kul att du känner dig snygg och har kul. Cool

Kajak11
10/19/12, 4:18 PM
#55

Det låter ju festligt:-)

Annons:
glitterfisk
10/20/12, 3:06 PM
#56

Ja, det är ett gissel det där med bantningen… Försöker några dagar med endast fettkaffe och en portion fet middag. Men så händer annat i livet, vill ju gå ut på lördagkvällen på restaurang och bio med väninna, njuta och ha trevligt! På konferens med jobbet vill jag både uppföra mig ordentligt och ha skoj, inte dricka fettkaffe istället för måltiderna! Det gäller nog att hitta en balans. Kanske periodisk fasta, fettkaffe, verkligen äta efter hunger och nära nollan när man är hemma i vardagen och kan göra det, men delta i det andra, med stor måtta och så lchf- vänligt det bara är möjligt, när det är läge på det. Det är ju det där med vila och njuta också… Upptäckte två saker iaf på konferensen denna vecka. Jag gillade att ha på mig klänning, rutiga strumpbyxor! Iofs svart i svart men ändå! Utsläppt hår och festa med yngre gardet. Tidigare har det ofta blivit svarta tantbyxor tillsammans med de lite äldre… Ja, kajak11, det var riktigt festligt och kaisakavat, tror att du ska vara tacksam att jag inte försökte skriva mer. Kul hade jag i alla fall. Den andra saken är som jag konstaterat tidigare att det är lättare att äta avvikande eller vara besvärlig när resultatet är uppenbart. Anläggningen vi var på nu serverade inte mkt riktig mat. Vid fika fanns det bara kaffebröd och frukt förstås och juice, så sunt så… Och vid lunch hade de satsat på efterättsbuffe istället för salladsbuffe innan. Iaf så gjorde det att jag under första dagen bara ätit en bit vit fisk till lunch på hela dagen. Middagen på kvällen bestod också av huvudrätt och dessert. Var inte mätt efter bitarna av mager kycklingfile heller… Då kunde jag med att vara besvärlig. Jag bad om ost istället för desserten, sade att jag inte äter socker och att jag inte är mätt. Jag fick en fin tallrik med olika ostar. Detta hade jag inte kunnat med förut. Ja, du hejdåtjockma, kanske är det som vi sagt tidigare att träning är viktigt. Bra att fokusera på träningen och göra den ordentligt, då kommer maten på köpet. Jag har börjat komma igång igen, har 120 min i veckan som mål nu. Då blir vi starka, friska, bättre hållning, rör oss raskare och ser allmänt smalare och mer hälsosammare ut. För fast vi lever ett bra liv måste de tio bort! En ny tråd kanske inte är så dumt, en som fokuserar på dem! (fast vet inte förstås om jag tycker att det hjälper så mkt i mitt fall… Vågen står stilla och verkar inte läsa här:) men vi ger oss inte, du har rätt; det bara ska gå!!!

glitterfisk
10/21/12, 11:45 AM
#57

Portionsstorlekar Pratas det om här och där på forumet och det slås fast att man inte kan äta samma portioner som då man vägde 20 kg mer. Kanske gör jag det. Jag får börja se över mina portionsstorlekar. Och bli än mer noga med att lyssna på kroppens signaler. Äta när jag är hungrig och sluta när jag är nöjd. Min fina, ganska storväxta och vältränade son som precis som jag lätt lägger på sig några kilon bad mig just att hjälpa honom att tappa tre han lagt på sig under sommaren och hösten och semesterveckan nyss. Han brukar äta åt detta hållet men också en del kolisar. Vi bestämde just att köra striktare i november. Hoppas att han kan tappa sina tre och att jag kan få lite ny inspiration.

kaisakavat
10/21/12, 12:02 PM
#58

Så roligt att teama upp med sonen! Hur gammal/ung är han?

Hoppas det ska gå fint för er båda.

Det där med portionsstorlekar.. Att se över dem är bra. Jag brukar göra avchekningar då och då, men i mitt fall för att jag inte ska äta för lite.

Många äter ju fritt, ganska så mycket, i början, och fortsätter av vana. Då är det troligen läge att justera ner. I andra fall har man redan anpassat sig neråt till mindre mat. Bra att kolla upp alltså.

MillisB
10/21/12, 2:30 PM
#59

Ja, det är ju också något att tänka på, det med portionsstorlekar.Och att inte fortsätta äta fast man egentligen är nöjd…

Lycka till med striktare mat framåt juletider.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
10/21/12, 6:33 PM
#60

Tack för lyckönskningar från båda två. Sonen fyller snart 18. Han bor här och äter det vi har hemma, jag har alltså stor möjlighet att påverka hans kost. Han var rultigare förr men mår också bra på mer fett och framförallt protein och mindre kolisar. Äter nästan inte bröd. När vi slutade med margarin, och började med riktig mat, ja det är väl mer än fem år sedan försvann hans astma. Han var helt smal ett tag förra året då han jobbade lite på det med mat och träning. Nu tränar han lite mindre och har alltså ökat tre kg. Han vill testa lchf mer strikt. Så, japp vi kör på det ett tag. Tidigare har jag aldrig "bantat" honom utan varit noga med att ha rätt grejer hemma och säga att han är fin och bra som han är. Det är han också, helt underbar!:) jaja mammor… Så idag handlade jag turkisk yoghurt till honom istället för vaniljyoghurt och gjorde musli på hackade hasselnötter, hackade solrosfrön, kokos, linfrön och psyllumfrön. Blir fin frukost tillsammans med ett kokt ägg, skinka och ost. Hans kost kommer ändå att vara mer liberal än min. Han tränar mkt och är ung man med endast ett fåtal kg för mycket. Ja kanske skulle jag mäta min mat, ibland tror vi ju att jag äter för lite, då passar det inte att minska portionerna… Får jag inget resultat även om jag skärper mig ordentligt nu i november får jag nog göra det. Såg att kostdoktorn skrev om matdagboken. Är den bra eller finns det bättre alternativ? Testade min mat för längesedan men blev smått galen… Svårt att hitta ingredienserna. Vilka verktyg funkar bäst?

combat66
10/21/12, 8:46 PM
#61

# 60 Glitterfisk Jag kör dumbbell.se, en gratisversion där man kan lägga in mat, vikt,mått, träning mm. Tycker att den är helt ok, ´å inte krånglig. Man kan använda sin FB inloggning.

Kajak11
10/21/12, 9:07 PM
#62

Jag har också använt dumbbell..se till att kolla maten. Den funkar bra. Tipset är att nolla kolhydrater men få grönsaker. Se också portions storlek.Man Blir lite förvånat över hur mycket mat det Blir när man skal trycka in det på dumbbell. Lycka till.

Annons:
glitterfisk
10/22/12, 8:36 PM
#63

Tack för tips, combat66 och kajak11! Om det inte lossar nu i nov ska jag kolla min mat i dumbbell. Kanske är det bra att veta vad man gör innan man börjar ändra. Det känns både ock för mig. Vill inte mäta, räkna och hålla på, samtidigt är jag lite nyfiken och vill se om jag kan fatta vad som påverkar. Ja, man får se… En bra sak med sonen på lchf är att jag lagar mat mer ordentligt. Idag fick vi vitkålspasta till köttfärssåsen. Jag strimlade vitkål i långa smala strimlor, stekte på svag värme i en riklig smörklick, en liten gräddskvätt på Slutet att koka i. Blev milt och gott att lägga under köttfärssås och riven ost. Sånt brukar jag aldrig orka bry mig om, bara till mig själv.

Kajak11
10/22/12, 9:34 PM
#64

Vi hade lax och grönkål i ugnen på en botten av grädde. mums. Ja jag kollar inte dumbbell för tiden. Försöka i stället att inte ha så.många nötter och yoghurt. Bara yoghurt i helgen till frukost men då äter jag ochså ägg och ost. Sedan blir det bärs kaffe och lite grädde på eftermiddagen till det blir kväll och middag. Det verkar ju bra att ni är två LCHF:-)

glitterfisk
10/27/12, 9:31 AM
#65

#64 lax och grönkål låter gott! Idag blir det lax med dill och citron här. Kläder Nu vet jag att jag gillar den något mindre kroppen, har inte panik för den som i förra tråden. Jag vet t o m att jag skulle vilja vara dessa 10 kg mindre. Det är skönt! Detta med att kroppen blivit lite mindre medför dock att kläderna inte passar. Ja, det är positivt, lättare, mer hälsosamt och snyggare att vara lite mindre. Men det känns irriterande att kläderna inte passar. Kylan är på väg och jag upp i klädkammaren för att prova och plocka ned höst och vinterjackor. Jag kunde verkligen inte ha dem! Liksom tält. Jag som hade flera riktigt snygga. Och kallt är det! Efter att ha frusit en vecka i för tunna kläder blev det shopping igår. Hittade en fin, mkt förvånad när det var skärp på och första tanken inte var hur man tar bort det utan istället knäppte det för att kolla. Såg bra och vanligt ut. Köpte jackan, dyr var den. Så nu har jag en fin, men inget att variera med… Och fem tält i klädkammaren. Samma med byxor. Brukar ha massor… Nu har jag ett par svarta jeans och ett par blå. That's it. Fast jag skulle inte vilja byta tillbaka till kroppen som passade i kläderna.

Kajak11
10/27/12, 10:13 AM
#66

Härligt med ny vinterfracka. Ja, det blir ju lite annorlunda om du skal ha totalt byttat ut i kläderna…..går du i kjol?

Då kan man ju liksom gömma mycket båda den ena och andra vägen för man måste byta storlek, eller hur.

Stretch jeans kanske passar nu?

Ja, det är kallt.

Jag kom på det nya Emporia i går i Malmö, direkt efter jobbet. Det är et nyt köpscenter som öppnada d. 25. oktober, och jag fick totalt spader. Många folk och jättestort center var det. Men det var ju höstlov..och folk var nykfikna.Jag gick bara och handlade i Willys och hade nästen inte koll på hur man kom ut igen, fick nästan klaustrobi. Ja, det var bra att komma hem igen.

Trevlig lördag.

HejdåTjockma
10/27/12, 11:54 AM
#67

Sälj tälten! Glad

glitterfisk
10/27/12, 3:11 PM
#68

Ska skriva sista tentan på utbildningen jag går. En ganska omfattande historia. Tentaångest. Går omkring och värker. Äter nötter och annat jag hittar i skåpen. Nepp, Glitterfisk, ta dig samman och skriv!!! Typ nu, alltså!

HejdåTjockma
10/27/12, 3:34 PM
#69

Släpp nötterna, genast! Och du, stort lycka till, det kommer så klart gå jättebra!

Annons:
combat66
10/28/12, 3:45 PM
#70

Jahopp, då har jag ökat 2 kg upp! Enbart på fredag-lördag då jag vart på Galej i GBG. Hemskt att va i andras händer när det gäller mat, ´å så hungrig jag har vart!! `Å mått precis kasst både igår ´å idag, magen har inte vart min bästa vän dessa två dagar, men jag förstår den ;) `Å har fått halsont, som ett brev på posten när man ätit massa socker ´å mjöl. Får ni detta fenomen oxå? Så nu är det bara att ta tag igen, i morgon blir det BodyAttack träning på mitt schema, vad har du på ditt!SkrattandeLängtar redan!!

glitterfisk
10/28/12, 9:18 PM
#71

Combat66, tror du inte att det är mest vatten? Att kroppen samlat vatten i glykogenlagret när du ätit kolisar? Ät vanligt eller tom striktare några dagar så rinner det nog ut. Ja, inte mår man gott av kolisar… Härligt med ett tufft träningspass imorgon!

Min vecka innehåller inte så mycket träning dessvärre. Ska jobba måndag och tisdag, svåra och långa dagar och sedan skriva på tentan onsdag, torsdag och fredag. De dagarna får jag i alla fall komma ut på en promenad.

Så är det snart november. Har ju allvarliga planer på att öka intensiteten då, både på träning och kosthållning. Skulle vilja tappa ett par kg. Tänkt om jag kunde lyckas med två i november. Ja, lurar…..

Och Hejdåtjockma, jag har kollat på tradera mellan skrivanfallen. Sugen på att testa. Ska nog göra det när tentan är klar och saker lugnat ned sig lite. Då kommer kanske grejerna till användning också. Det känns ju miljövänligt och fint….

Och idag inga nötter! Inspirerad av Knaster har jag gjort fläsklägg och coleslaw. Först var det gott men blev snabbt för mycket. Får se om jag äter resten imorgon eller om det åker i sophinken…. Mätt och nöjd är jag ialla fall.

HejdåTjockma
10/28/12, 9:56 PM
#72

Låter spännande med intensiv november. Har du en specifik plan eller kör du på känn? Vet att du har resonerat lite kring att hålla koll på kalorier etc.

Jag är så innerligt trött på att det inte har hänt nåt på min våg sen semestern. Eller, det syns tydligen på mig, men varken våg, måttband eller kläder visar nån skillnad. Så jag kommer följa dig intresserat, och förhoppningsvis kommer det funka att köra lite hårdare även för mig, kring redan inplanerade resor etc.

Jag har också funderat kring stillasittande, hur stor skillnad det gör. Jag har sett vetenskapens värld om det och häromdagen kom det nån studie om att just stillasittande är farligt, även om man tränar. Och jag sitter hela dagarna och kvällarna, förutom när jag är medvetet aktiv och tränar. Så jag borde verkligen börja stå upp och jobba åtminstone, mer än jag gör idag. När jag försöker så blir jag ganska snabbt trött i rygg och svank, men det i sig är väl en anledning att göra det oftare. Så, mer bålträning. så jag kan stå upp och jobba mer, och bli friskare och smalare.

glitterfisk
10/28/12, 10:07 PM
#73

Alltså, jag har inte planen klar för mig. Det är den jag lurar på. Ska i alla fall väga mig 1 nov och rapportera här, och sedan söndagen den 25 nov. Sedan åker jag på resa igen, där kommer jag att festa rejält och inte tänka på vikt i första hand. Skulle vilja tappa två kilo på den tiden.

Jag kommer att köra fokuserat. Öka träningen som nästan varit obefintlig hela hösten, tror att det blir powerwalks i första hand. Vara uppmärksam på vad jag äter. MBCkaffe nästan dagligen. Ja, jag kommer nog lura ut en plan och återkommer med den 1 nov.

Går det inte bra med två kg så, får jag nog börja väga och registrera maten. För jag vill verkligen tappa dessa 10. Och att väga och räkna är ju iaf bättre än någon VLCDvariant….

Ja, stå och jobba är inte dumt, ibland känner jag att jag får mer energi när jag gör det. Och jag tror att det ligger mycket i det du säger, både med kontinuerlig rörelse och med träning.

glitterfisk
10/31/12, 8:10 PM
#74

Lurar på planen. Försöker läsa i min gamla tråd hur jag gjorde när det gick bra. Lite svårt att utläsa. Det är mycket tanke-bollningar i tråden men inte så mycket konkret. Jag tror att jag tränade mer än nu. Ganska mycket främst powerwalks. Så åt jag bara när jag var hungrig. Jag vet att jag inte tränat nu sista månaderna pga knät. Men jag tycker att jag ätit bra. Ändå visar vågen ett litet +. Tror att planen är såhär: skriva i tråden tydligare hur jag gör, vad jag äter, hur jag tränar. Bokföra här för att kunna utvärdera. Och gärna bolla upplägg med er. Annars är det samma som vanligt. Äta, när jag är hungrig, bara då, bra lchf, utan extra gott. Träna, flera gånger i veckan, helst varje dag, fast vila när det behövs. Vila, försöka att inte stressa, unna mig pauser, lite mindfullness kanske… Njuta, av livet, göra roliga, härliga saker och njuta av dem. (idag har jag varit på dagspa med väninna, sånt gillar jag…) Funderar på att väga mig varje dag och skriva siffror här också för att se om jag kan fatta vad av ovan som påverkar. Jag kommer börja med en tvådagars egen variant av fettfasta för att försöka få kroppen att komma ihåg att man kan leva av kroppsfett också. Jag kommer då att dricka lchf-kaffe, och egenkokt buljong (sedan fläskläggen häromdagen) vatten, kaffe och te. Blir jag hungrig så att jag inte kan sova på kvällen är det ok med två ostrullar med smör, alt ett kokt ägg mosat med smör. Tror att detta också kan vara bra för att starta om och kanske bryta ovanor. Och komma ihåg att jag vill detta och att det är viktigt på riktigt för mig.

Lilltilda
10/31/12, 9:33 PM
#75

Håller tummar och tår för att du kommer igång med viktnedgången igen! Motivationen saknas då inte. Förr eller senare hittar du en lösning!

~God loves you, and I´m trying! ~

glitterfisk
11/1/12, 10:34 AM
#76

Tack, lilltilda! Ja, vill verkligen att det ska börja släppa igen. Men nu sitter det som berget. Nu går det dessutom åt fel håll. Vägde mig nu, gått upp två kilo. Glitterfisk blir frustrerad igen! Innan jag kan ta två nya kilon, måste jag alltså ta de två jag gått upp. Alltså 4 kg måste bort akut. Helst innan 25 nov. Kan bli svårt. Då får det väl ta lite längre tid då, men denna tillskärpning som börjar nu ska pågå tills de är borta. Idag 4,1 till målet. Kör min egen fettfastavariant och ska ta en knapp timmas powerwalk senare.

Annons:
kaisakavat
11/1/12, 10:51 AM
#77

Inte är det kul när det går åt fel håll. Urk. Men du har snart hittat tillbaka till din tidigare så väl fungerande rutin. Gillar det du skriver, om att både vara 'duktig' på rätt sätt och att kunna njuta av livet.

Och nej, stressa inte. Se på kilona med 'milt men bestämt kärleksfullt tålamod' Flört.

Hejarop och pepptjo från mig!!

HejdåTjockma
11/1/12, 11:00 AM
#78

Dagen D! Det kommer gå bra detta, du får dela med dig av vad som funkar och inte (jag kämpar ju på mitt håll, avskrev det där med att räkna och väga) så att vi kan peppa och kanske lära oss nåt.

**Stor lycka till-spark från Malmö**

Lilltilda
11/1/12, 1:15 PM
#79

Åh va trist med siffror åt fel håll! Inte roligt alls! Hoppas hoppas hoppas att det snabbt vänder nedåt igen.

~God loves you, and I´m trying! ~

glitterfisk
11/2/12, 8:43 AM
#80

# 77 och 79 Ja, urk och riktigt tråkigt med siffror åt fel håll! Blir arg och ledsen. Och vet inte riktigt varför, tycker att jag skött maten. Men jag har ju inte tränat och så kan man inte komma ifrån att det varit stressigt i perioder. Njuta måste jag, annars är det inget kul och stress påverkar väldigt negativt för mig. Ja, hoppas verkligen att det vänder! Fort! # 78 Men igår var dagen D! Dags att sätta igång! Känns ändå skönt. Ja, jag tänker skriva tydligt här vad jag gör och vad som händer. Vill gärna ha hjälp att tolka det och förstå samband. Kanske lär vi oss nåt. Pep gillas också! Maten igår var min egen fettfasta variant. Det blev två fettkaffe, två stora koppar hemkokt buljong, två koppar vanligt kaffe och ca en liter loka. Det gick bra, var lite hungrig på kvällen men det struntade jag i. Sov gott i alla fall. Blev ingen powerwalk men istället en mil i ganska bra tempo på träningscykeln. Vila och njuta, vet inte, skriver för fullt på min sluttenta på utbildningen. Det är både jobbigt, frustrerande och ganska mysigt. Jag är hemma och skriver och gör saker i min takt och jag är egentligen intresserad av ämnet. Men det hade varit goare att vara ledig…. Idag 3,4 till målet. Egen fettfasta och någon form av motion idag med.

glitterfisk
11/3/12, 9:59 AM
#81

Min egen fettfastavariant igår bestod av två fettkaffe, som innehöll 80-100 g fett tillsammans och en kopp hemkokt buljong. Två koppar svart kaffe och två glas Loka, och vatten från kranen. Ett mulivitaminpiller. Motionen var en powerwalk på endast 30 min, men det gick undan. Idag 2,0 till målet. Alltså tillbaka på -20. Fast resultater handlar säkert mycket om tappad vätska och tomma tarmar. Fortsätter min fettfasta idag också. Idag ska jag skriva vidare på min tenta men först en lång powerwalk med vännina. Brukar gå 6 km, men idag ska jag försöka hänga med på 8. Ha en go lördag, alla!

HejdåTjockma
11/3/12, 11:16 AM
#82

Wow, man riktigt känner energin och beslutsamheten! Jag tror ju som du vet verkligen på att ruska om kroppen för resultat, precis som en fasta gör. Men man måste nog vara på rätt ställe mentalt också, för att kunna förvalta resultatet. Och det är du! Ser fram emot att läsa om fler tricks och framgångar.

Kajak11
11/3/12, 2:40 PM
#83

Jag tycker du är mycket stark att du orkar fettfasta medan du skrivar på en uppsats och sedan också.motionera. Jag är hyfsat imponerad! Trevlig lördag och kom i håg att drycka tillräckligt också.

Annons:
MillisB
11/3/12, 8:45 PM
#84

Spännande med fettfasta. Tror det är något att testa för mig också så småningom. Bra med handfasta tips, hur mycket man äter osv.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
11/4/12, 8:48 AM
#85

Fettfastan igår bestod av två fettkaffe, ca 80 g fett tillsammans, två koppar hemkokt buljong, några koppar svart kaffe och vatten. Gick bra, lite seg kanske. Svagt illamående på kvällen. Powerwalken som skulle bli 8 blev bara 4… Ösregn. Vill inte skriva mer på tentan.. Tråkigt. Men hoppas bli klar idag. Idag 1.9 till målet. Funderar på att fortsätta fettfastan ett par dagar till men lägga till ett kokt ägg också. Vet inte hur bra det är i längden att äta 0 protein. Någon som vet? Idag sitta och skriva klart. Motionen blir nån dryg mil på träningscykeln här hemma. # 82 tack, ja nu är jag ganska beslutsam. Och tänker försöka få ned vikten 1,9 till och hålla den där. Alltså helst innan 25 nov. Hoppas att jag kan leverera framgångar och trix! # 83 tack, ja, när jag väl bestämt mig för nåt är jag envis! # 84 MillisB ja, fettfasta kanske är ett sätt att ruska om kroppen. Kanske ett sätt att få igång den igen när den hamnat på nån sorts platå. Vet inte… Blir glad om mina erfarenheter kan vara till hjälp för någon annan. Njut av söndagen!

Kajak11
11/4/12, 12:20 PM
#86

Jag har inte erfarenhet med fett fasta men på helgen äter jag lite mer till frukost och sedan försöker jag inte äta innan kväll. Om frukost intas ca. kl. 9 och kvällsmat kl. 19 har jag kanske några koppar kaffe med tesked grädde i. Om jag har sprungit en lång runda har jag kanske en skiva skinka och ost efteråt. Det drar gång i förbränning med fett men ägg är bra för mättnads känslan. Har 2löskokt ägg var dag till frukost och ibland 1 kokt ägg till lunch Och bara på helgen lite yoghurt. Det verkar att vara fler som har cuttet ner på protein menhelt att sluta med protein blir fel. Det är bra för muskelopbyggning med protein.

HejdåTjockma
11/4/12, 3:49 PM
#87

Jag skulle absolut lägga till lite protein, tror inte det är bra att vara utan för länge (vet dock inte biologin bakom).

Lycka till med slutklämmen på tentan, så du kan få göra lite kul grejer sen också (som att titta på Downton Abbey och träna)!

glitterfisk
11/4/12, 11:39 PM
#88

Ja, ägg är fina fisken!

Äntligen är tentan skickad. Så får vi se om jag får den i retur… Blev inget tränat idag, behövde all tid till skrivandet.

Ja, nu går livet in i en ny era! Jag kan träna och kolla på Downton Abbey! och andas ;)

Maten idag har blivit ett kokt ägg med smör, två stora muggar hemkokt buljong, en fettkaffe och en multivitamintablett. Kör nog på ett par dagar till, kanske två. Men då blir det två ägg!

jansan
11/4/12, 11:45 PM
#89

Glitterfisk #74:

Du skriver: "Funderar på att väga mig varje dag och skriva siffror här också för att se om jag kan fatta vad av ovan som påverkar."

Gör det!!!

Jag gör det själv och jag tycker det fungerar suveränt!!! Väger mig varje morgon o kväll och har ritat upp viktkurvor sedan den 19e Juni. Enormt kul o intressant att kunna se sin viktnedgång Glad

Lycka till!

HejdåTjockma
11/5/12, 6:44 AM
#90

Andas är bra :-)

Annons:
glitterfisk
11/5/12, 9:15 PM
#91

Imorse 1,5 till målet.

Maten idag, fortsatt egen fettfasta: Innan jobbet svart kaffe, lunch fettkaffe i termos, middag två kokta ägg med smör och nu ska jag dricka en kopp buljong innan jag lägger mig.

Träning, 1 mil på träningscykeln. Gick ganska långsamt, men det är femte dagen av min fettfasta. Jag är nöjd med att det gick.

Vila och njuta, njutit av mitt jobb idag, gillar det. Och planerat hösten och julen med mannen. Inte stressad idag alls.

Tänker mig min fettfastavariant imorgon med, sedan får det vara nog.

# 89 Ja, min förändring brukar inte vara lika stor som din. Ett hg upp eller ned i flera veckor är inte så kul… Men kul att det går så bra för dig! Nu skriver jag dock hur jag ligger till i relation till mitt mål som jag vill nå innan 25 nov. Det är tight för mig att hinna. Skiver också mat tydligt för att sedan kunna se vad som fungerar och inte. Tacksam för hjälp med analyser sen.

# 90 :) Idag har det gått bättre med den saken!

glitterfisk
11/6/12, 8:31 AM
#92

Oj då, imorse 0.1 till målet.

Fettfastan idag med, sedan gäller det verkligen att börja försiktigt. Egentligen kan man ju inte gå ned så mycket i fettvikt så fort. Undrar lite vad som hänt. Eller så är det vatten och jag har ökat ett kg tills imorgon. Så försiktigt för att bibehålla nya vikten!

Men bra känns det! :)

HejdåTjockma
11/6/12, 8:49 AM
#93

Hurra! Kul att du får så fina resultat, grattis!

Lilltilda
11/6/12, 11:29 AM
#94

#92: härligt! Mjukstart låter smart efter den fettfastan. Hoppas att kilona håller sig borta även sedan.

~God loves you, and I´m trying! ~

kaisakavat
11/6/12, 11:44 AM
#95

Heja heja!!

Har knappt varit inne på KIF på över en vecka och sitter och läser ikapp.

Blir impad av din förmåga att verkställa din plan. (Själv känner jag mig mest som ett asplöv i vinden..) Och du får resultat. Och mitt i tenta å allt. Håller alla tummar och tår för gott resultat även där.

Fråga: Blir du inte hungrig när du fettfastar?? Eller 'tom-i-magen' på ett jobbigt sätt??

(kanske har du skrivit om det.. och jag missat?)

MillisB
11/6/12, 2:15 PM
#96

Bra jobbat med resultatet efter fettfastan! Det är definitivt något jag ska testa om det går i stå så småningom!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
11/6/12, 10:15 PM
#97

En bra dag idag! Morgonens resultat var ju roligt! Skrattande

Så fick jag reda på att tentan blev godkänd! Befriande! Glad Och en bra dag till på jobbet.

Svart kaffe till frukost, fettkaffe till lunch, vattengympa som är bra efter jobbet, två kokta ägg med smör. Mineralvatten, multivitamin.

# 93 HejdåTjockma: Tack, ja, glad!

# 94 Lilltilda: Japp, mjukstart och se till att hålla kilona borta!

# 95 Kaisakavat: Gott att se dig igen! Fast denna gången har jag inte varit orolig, vet att du varit på finbesök i storstaden.

Jodå, ganska envis är jag när jag väl kommer igång, med tentor, fettfastor och annat. Men jag behöver lura ett tag först, så startsträckan kan bli lång…. Man får vara ett asplöv… ibland är det en del av processen. Och man måste känna och tänka ett tag först, hur skulle man annars veta att man gör rätt saker?

Hungrig, skojar du? - bara förnamnet!! Inte hela tiden men till och från. Det där med att äta när man är hungrig tog jag en paus ifrån… Det har gått bra i alla fall men en del viljestyrka har det krävt…

# Millis B: Tack! Ja det kan vara ett sätt att komma igång igen. Men inget för nybörjare… Men tror att du också hållit på ett tag?

Ha det gott alla och hjälp mig hålla tummarna för morgonvägningen imorgon! :)

Annons:
Kajak11
11/6/12, 10:22 PM
#98

Ja jag skulle inte kunne klare detta. Grattis med tentan.

kaisakavat
11/6/12, 10:44 PM
#99

Startsträcka - DET känner jag igen. Det är som om man måste koka ihop det hela mentalt ett tag, innan det händer. Jag har asplövat ett bra tag nu, men idag jäddrar! Nu får det vara färdigtjorvat.

Tack för bra-tänk-skriv och all sorts inspiration. Glad

glitterfisk
11/7/12, 8:45 AM
#100

Kära nån! Imorse målet  -0,9.

Jag vet inte vad det är, vatten, tomma tarmar eller nåt men faktum är att imorse var mitt tryck mot jordytan exakt 5 kg mindre än för sex dagar sedan.

Så svårt att veta hur jag ska fortsätta nu. En liten del av mig är sugen på att fortsätta likadant och se om viktminskningen kan fortsätta. Samtidigt tror jag inte att det är bra att äta för lite för länge, risk för svält, muskelminskning och matorgie när man slutar… Kanske bäst att sluta nu som jag tänkt och börja äta vanligt försiktigt och försöka att inte gå över mitt mål. Nu blir jag sådär ambivalent igen…

# 98 Kajak11: Jodå, om du verkligen ville hade du klarat!

# 99 Ja, när man varit som ett löv för vinden ett tag är det dax för lite action! Tack själv för detsamma!

HejdåTjockma
11/7/12, 9:45 AM
#101

Fantastiskt ju, stort grattis! Men ät som vanligt nu är du snäll, och gör hellre om det här om några veckor.

kaisakavat
11/7/12, 9:54 AM
#102

Vet inte hur det kommer sig - men jag missade det du skrev om tentan.. Grattis JÄTTEMYCKET!!! Skrattande

De förlorade 5 kilona är säkert vätska och mindre maginnehåll, men det är med största sannolikhet även minskning av själva dig.

Vid det här laget känner du mig.. tillräckligt för att veta att jag tycker man ska äta. Vill inte att någon ska behöva hamna i mina supersvackor, eller ja, i sina egna supersvackor som följer av för lite mat över tid. Men samtidigt läser jag i olika trådar om fasta och fettfasta och folk tycks må bra. Kanske jag inte ska applicera min egen utmattning på andra.. typ.. vi har inte samma förutsättningar.

Och det tar ju ett tag innan 'lite mat' blir 'för lite mat' på ett skadligt sätt.

Är två kokta ägg allt du äter, förutom fettet o buljongen? Ett sätt kanske är att utöka det mål mat du äter, så det blir rejält större, men fortsätta köra periodisk fasta och dricka fettkaffe+buljong övrig tid.

Lilltilda
11/7/12, 10:00 AM
#103

Stooort Grattis! Men säger som övriga, det är dags att börja äta nu (mjukstart!). Speciellt med tanke på att du riskerar att bryta ner kroppen om du fortsätter. En fettfasta då och då gör nog ingen skada (även om jag själv inte vill utsätta min kropp för en sådan för att jag är rädd att jag får för starka "svälta-mig-själv-smal-tankar" av det. Jag har varit i tassemarkerna kring ätstörningar för många år sedan och vill inte hamna där igen).

~God loves you, and I´m trying! ~

MillisB
11/7/12, 9:00 PM
#104

#97 skrivet av glitterfisk,

Stort grattis till så massa minus på vågen! Och nej, någon nybörjare är jag inte längre. Har försökt mig på LCHF i perioder från 2007… Men först nu börjar jag få ordentlig ordning på maten och förstå vad som händer i kroppen.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Annons:
glitterfisk
11/7/12, 9:04 PM
#105

Ja, jag bryter det här fettfastandet nu. Svält är inte så klokt, ens om man dricker kokosfett ;).

Jag har gjort precis som kaisakavat föreslår (utan att ha hunnit läsa kommentaren) och det blev svart kaffe till frukost, fettkaffe till lunch på jobbet och lagad middag hemma, som dillkött fast med kokt kyckling i. (Kokade kycklingbuljong en fettfastadag…) Grädde och cf i såsen. Åt inte överdrivet men en portion rejäl nog att göra mig mätt ordentligt. Kanske buljong innan jag kryper till kojs.

Tog 30 min på motionscykeln när jag kom hem, innan middagslagning. I övrigt har jag härjat på på mitt jobb, ganska många konstiga saker men det löser sig nog, det ena efter det andra…

# 101 Hejdåtjockma, ja du har rätt, dags att börja äta. Jag gör det!

# 102 Kaisakavat Tack för grattis! Ja det känns verkligen skönt! Ja, läge på att äta. Svält är inte bra för något. Kul att vi tänkte samma kring kostupplägget!

# 103 Tack för grattis, så skönt att det släppt lite i alla fall. Men nu börjar jag så långsamt att äta och kan ju fettfasta igen om ett tag om det behövs.

Jag tänker alltså inte fortsätta med detta nu. Mitt mål tänkte jag ju nå innan 25 nov, nu kommer jag att ha detta mål och att hålla mig kring det i hela nov. Om andan faller på sänker jag målet två kilo i dec och gör mitt bästa i början på månaden för att nå det och hålla resten av månaden.

Kommer alltså att skriva vikten + eller - i relation till målet. Gör det varje morgon. Kör några dagar som idag, svart kaffe till frukost, fettkaffe till lunch, lchfmat till middag och kanske buljong på kvällen. Hoppas att kunna hålla mig strax under målet.

Ja, det är mycket med det jordiska…;)

crikarlshamn
11/7/12, 9:54 PM
#106

Underbar läsning!  Grattis :o)

glitterfisk
11/8/12, 9:10 AM
#107

Minus idag med! 0,6 ned så nu målet - 1,5.

HejdåTjockma
11/8/12, 9:18 AM
#108

Wow, så kul att det håller i sig! Det är du väl värd efter allt slit!

Lilltilda
11/8/12, 10:01 AM
#109

#107 Grymt! Va kul!

~God loves you, and I´m trying! ~

glitterfisk
11/8/12, 7:53 PM
#110

Tack, ja det känns kul. Nu i eftermiddag mår jag inte helt bra. Vet inte om energin är slut för att jag ätit för lite, eller om jag druckit dåligt. Eller om det är jobbet. Ganska lurigt idag, vet inte helt hur jag ska lösa en del grejer. Men jag kommer nog på nåt, det brukar jag. Är i alla fall trött och lite ledsen. Orkade bara cykla 6 km på motionscykeln, brukar ju ta en mil. Åt ordentligt sedan och hoppas att jag snart mår bättre i kropp och själ. Maten idag, svart kaffe imorse, fettkaffe till lunch och en rejäl middag med ungsstekt lax och kall sås av cf, majjo och kryddor som jag åt mycket av, mer än en halv burk cf och minst 2 msk majjo. Sedan en ostrulle med smör. Nu är jag riktigt mätt som ni förstår och kommer inte att äta mer ikväll. Träningen alltså 6 km på motionscykeln. Blir spännande att se vad detta gör med vikten imorgon bitti.

HejdåTjockma
11/8/12, 8:27 PM
#111

Det låter som låg energi, hoppas det går över tills imorgon!

Har du dragit ner på portionerna i och med fastan? Jag vet att jag brukar göra det mer eller mindre omedvetet, om jag t ex har varit magsjuk.

Och du, 6 cyklade km är bättre än att göra ingenting. Det är ju bra att du lyssnar på kroppen och avbryter när det inte funkar, precis som vi tränar på att känna efter med mat, mättnad och hunger.

Annons:
kaisakavat
11/8/12, 8:49 PM
#112

Trist att du inte mår bra. Men som HejdåTjockma hoppas även jag att det går över fort!!

glitterfisk
11/9/12, 7:23 AM
#113

Tack, mår lite bättre nu. Har säkert dragit ned på portionerna. Blir mätt fortare och är noga med att inte stoppa in extragrejer. Måste nog äta lite mer. För lite mat kan ha varit en anledning till trötthet och illamående igår. Budgetarbete kan ha varit en annan… Jag är en eldsjäl, brukar få pengarna att räcka till mycket men gillar inte att få neddragningar som jag ser får koncekvenser för kvaliteten i arbetet med de som behöver. Jaja, det ordnar sig, ska bara strida och slita lite först… Ned idag med! - 0,6. Alltså målet - 2,1. Inte klokt, just nu har jag varje dag vikttapp som hade gjort mig nöjd på en vecka. Men jag ska inte bli så till mig för det att jag äter för lite. Jag ska äta mer.

HejdåTjockma
11/9/12, 8:38 AM
#114

Bra tänkt! Om jag känner att jag behöver en skjuts snart ska jag absolut testa lite glitterfiskfettfasta jag också, men bara i två-tre dagar (brukar vara svårt att hitta fler dagar i sträck utan en massa sociala grejer inplanerade, som inkluderar ätande). Och så är det ju det där med träningen som jag prioriterar högt.

Jobbigt att hamna i kläm med budgetar etc, hoppas det ordnar sig!

Känner du skillnad på kroppen? Alltså mindre i omfång, lösare fett eller så?

glitterfisk
11/10/12, 10:07 AM
#115

Idag - 0,5 = målet -2,6.

Mat igår: svart kaffe till frukost, fettkaffe till lunch och en stor entrecote med baconsmör och sallad till middag. Blandade smör och baconmjukost till kryddsmör, blev riktigt gott.

Ja, glitterfiskfettfasta verkar inte så dumt!Glad

Fast svårt när det är mycket sociala grejer inplanerade. Det brukar jag också ha, men nu har jag klarat mig ifrån det. Först var jag ju hemma och skrev på min tenta och hade tackat nej till alla aktiviteter för att jag var tvungen att skriva. Och i veckan har jag bara jobbat och inga aktiviteter som inkluderade nödvändig mat inträffade. På min egen arbetsplats är folk vana nu att jag dricker lunch ur min termos och att jag inte fikar och ingen bryr sig. Det är mer när jag måste sköta alla kontakter utåt det blir knivigare… Men det har inte varit något sådant nu.

Men snart börjar det igen, slutet på november är fullt av sådant och sedan kommer hela december med allt vad det innebär.

Och ja, det märks på kroppen, den känns annorlunda att ta i, det saknas bitar…Flört och kläderna blir stora och löst blir det som är kvar. Nedermagen är helt lös, valken är nästan borta…. Händerna ser annolunda ut när jag skriver på datorn. Och det går nästan lite väl fort, tycker att skinnet på underarmarna är löst med. Men det ordnar sig nog om ett litet tag.

Idag tror jag nästan att jag ska lägga till ett mål till. Fettkaffe till frukost, en liten lunch och sedan middagen. Det kan nog inte skada. Och jag har en mogen avokado och kräftskjärtsröra i kylskåpet… får nog bli lunch.

Så får jag väl ta en promenad och städa lite. och njuta av att jag inte måste skriva tenta 13 timmar…. Vara ledig helt enkelt.

Önskar alla en bra dag!

crikarlshamn
11/10/12, 10:23 AM
#116

Underarmarna:

Om du har en stol med armstöd, sitt i den och häv dig upp ett par gg, öka successivt.

ALt. reverse eller upward plank position/Purvottanasana:
Hur:
http://www.yogajournal.com/poses/2474

Rätt utförd pà denna sidan:
http://www.sparkpeople.com/resource/exercises.asp?exercise=142

Pà bilden nedan är nacke och armbàgar fel vinklade.

glitterfisk
11/10/12, 11:46 AM
#117

Crikarlshamn: Tack för ideer med underarmarna! Själva yogaövningen ser ut som att jag skulle få ont i axlar och handleder men jag ska prova. Och tipset att häva sig upp i en stol med armstöd aska jag verkligen prova, har skrivbordsstolar med armstöd både hemma och på jobbet. Kan bli en vana. Skulle behöva snygga till armarna. Just nu känns det som att huden är lite för stor med. Men får dricka mycket, smörja mig med bra cremer och vänta ett tag, så hoppas jag att det kan krympa lite.

crikarlshamn
11/10/12, 12:55 PM
#118

Glitterfisk, har även jag  (mycket!) svaga handleder.

Jag tränade först upp pà stolar och sedan yoga övningen mot säng eller soffa.

Kan nu göra yoga övningen pà golvet men hàller armbàgarna lätt böjda samt händerna i en position som inte "stressar" leden.

Känn dig fram, i yoga fàr inget göra ont, men mànga glömmer det  :o)

Detta är det absolut mest perfekta jag hittat för att träna upp underarmar.

Huden: smörj med karbaid kräm (apoteket har bra), mest effektiva jag hittat förutom en metod som använder long wave RF teknologi som stimulerar collagen produktionen. Omedelbart synligt och man känner hur huden stramar till men kvicksilverdyrt.

Träna, smörj med karbamid och skrubba med havssalt ger ocksà resultat även om inte sà snabbt.

Annons:
glitterfisk
11/10/12, 2:24 PM
#119

Ja, börjar med stolen… Lite sugen på yoga är jag allt. Ska vänta tills jag gått ned lite till, sedan tror jag att jag ska försöka leta på nåt bra ställe. Vet att de har på gymmet där jag just nu endast vattengympar men hört att det inte är så bra där. Ja, huden… Den har hängt med ganska bra tidigare, har ju gått ned 20 kg på åtta månader. Det gick bra med huden. Sedan stod det still. Så började jag ju fettfasta nu i nov och har ju tappat mer än 6 kilo på en dryg vecka. Nu känns huden stor. Men jag kommer inte att fortsätta krympa i denna takt och jag har gott hopp om att huden kommer ikapp. Men tack för tips om karbamid, ska omedelbart inköpas och insmörjas på hela kroppen dagligen. Det andra du pratar om som stimulerar collagenproduktionen, gör man det på salong? Härligt med snabbt resultat. Håller resultatet i sig eller går det över efter nån vecka? Är det brutalt dyrt? Kanske skulle jag vilja göra sådana behandlingar när jag närmar mig målvikt. Överarmarna är inte heller snygga om sanningen ska fram…

crikarlshamn
11/10/12, 5:39 PM
#120

Hej igen,

Ja de görs pà salong och vet inte priser i Sverige men jag tittade in pà ebay och maskinerna finns i mindre storlek för ca 700svk, jag ska köpa en och testa - säger till om bra, för priset för en maskin är mindre än en behandling här.

Och det hàller ett tag.  Glad Jag gapade över resultatet första gàngen…  minus 10àr!

Här är en länk som förklarar relativt bra hur det fungerar.

http://www.bellaskin.com.sg/treatments_06.html

Q&A
http://www.bacsitu.com/serviceen.php?id=4

Och tvà lite mer tekniska men gàr att förstà

http://www.lipotherapeia.com/cellulite-questions-answers/skin-tightening-and-cellulite-reduction-with-monopolar-vs-bi.html
http://www.ideal-laser.com/e/products/plist/rfbea/p23.html

Apparaten jag köpt
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330812307110

kaisakavat
11/10/12, 6:11 PM
#121

cricarlshamn - Intressant! Tack för info, från mig. Glad

glitterfisk
11/11/12, 10:32 AM
#122

Idag + 0,7. Målet - 1,9. Tror att + beror på fläsklägg. Jag kokade fläsklägg igår och åt en del. Mådde illa igen, på något sätt verkar min kropp inte gilla fläsklägg. Ganska salt också. Jag mådde illa och fick dricka massa mineralvatten inatt. Ja, vet inte… Mår fortfarande lite illa. Ingen fara, tappat så mycket så fort och jag tror att det släpper igen. Och jag håller mig under målet. Maten igår, fettkaffe till frukost, avokado med kräftsallad från delikatessdisken till lunch, äcklig fläsklägg med pepparrotsås till middag. Motionen blev 50 min promenad. Nu njuter jag av kaffe med grädde! Det var längesedan… Njut av söndagen!

crikarlshamn
11/11/12, 10:45 AM
#123

Fläskkött kan var inflammerande och dà är det vatten du lagt pà dig i dag.

En snabb promenad, en bit färsk ingefära… och drick mycket vatten.

Jag kan reagera liknande pà fläsk men inte pà vildsvinskött.

Har just druckit min MBC med kakaofett. Lite annourlunda, smakar vit choklad Flört och doftar ljuvligt.  Hoppas magen accepterar bättre än kokosfettet.

glitterfisk
11/12/12, 11:32 AM
#124

+0,1 = målet - 1,8

Ja, hoppas på vatten, annars får det väl vara som det är. Tänker äta lite mer i alla fall och ligger ju en bra bit inder målet. Och jag känner att jag har krymt, kroppen är konstig, saknas bitar och kläderna är stora.

Vit choklad, det låter nåt det! Var köper du kakaofett? Har det lika bra egenskaper som kokosfett?

HejdåTjockma
11/12/12, 12:19 PM
#125

Klok som en bok!

Håller med om det där med vit choklad, låter lovande! Jag klarar inte heller kokosfett i kaffet (just nu, magkatarr), men med smör, kakao, vatten går det bra. I te funkar det också, så just nu dricker jag många kryddiga teer mixade med kokosfett och smör, det smakar chailatte!

Konstig? Som i mindre eller på nåt annat sätt?

Annons:
kaisakavat
11/12/12, 1:01 PM
#126

Intressant möjligen om fläskköttet och vätska/inflammation även för mig. Jag äter ju endel fläsk, om än förstås en massa annat sorts kött också.  Inte för jag ser nåt akut samband, men sånt kan ju ha fördröjning jag inte märker.

glitterfisk - är det 'bara' på fläsklägg du mår skumt? Hur mår du på annat fläsk?

Annars verkar det ju gå rätt bra, du är ju definitivt på banan med käket och den där avocado-kräftstjärtslunchen blir jag avunds på. Glad

crikarlshamn
11/12/12, 1:11 PM
#127

Cocoabutter - ebay.com

8 oz. Organic Raw Cocoa Butter Pure And Unrefined - Cold Pressed 1/2 Lb.

8 oz. Organic Raw Cocoa Butter Pure And Unrefined - Cold Pressed 1/2 Lb. Item: 221092978204 Seller User Id: humbleheadquarters Feedback: 2,532 | 100% Returns: Accepted within 14 days Watch this item

glitterfisk
11/12/12, 8:34 PM
#128

Måste äta mer, fast jag inte vill. Mått illa idag när jag druckit fettkaffe. Det gick bort är jag åt ost. Känner inte hunger mer, bara illamående. Ätit idag: kaffe till frukost, fettkaffe till lunch, tre ostrullar med smör som mellanmål innan kvällsarbete och nu när jag kom hem den andra avokadon med resten av kräftsalladen, avslutade med en av mina små glassar, knappt en halv dl vispad grädde och lite äggula. Men mått lla på jobbet så att jag ej varit effektiv. Får ta med något annat än fettkaffe imorgon. Kanske 2 ägg mosade med smör? # 125 hejdåtjockma. Kroppen, ja konstig för att det fattas bitar. Sitter i soffan med fötterna upp och det saknas kropp på utsidan av låren. Och lite varstans. Folk säger hela tiden att det var värst vad jag smalnat av nu. Önskar att det gick att fortsätta men det gör det ju inte när man mår dåligt. Äter nu och tar ett tag till sedan. # 126 kaisakavat, har inte märkt det med fläskkött innan men mådde illa när jag åt det i förrgår. Sedan tyckte jag att jag mådde illa av fläskfile igår med. Eller så är det inbillning eller kokosfett jag mår illa av. Vet inte. Men kommer inte att koka fläsklägg på länge… Avokado med kräftsallad är mycket godare! # 127 crikarlshamn, tack ska kollas upp. Gör du likadant med det som med kokosfett, fettkaffe eller vad gör du med det?

crikarlshamn
11/12/12, 9:07 PM
#129

Precis som fettkaffe Glad

Och, ät bara om du är hungrig eller lite mindre fett och krispigsallad med gurka och tomat?

Jobbigt att mà illa… Kanske kroppens sätt att säga nàgot?

Kram!

kaisakavat
11/12/12, 10:52 PM
#130

Jag håller med oavnstående - det låter jättejobbigt.

Nu vill ju jag inte vara enformig-tjatig Skäms men illamående blir jag när jag har ätit för lite ett tag. Riktigt genuint illamående. Och måste tvinga i mig mat tills det släpper.

Det måste förstås inte vara så för dig. Det kan bero på nåt helt annat.

Ja, illamående sätter sig typ på 'fantasin', till slut imbillar man sig både det ena och det andra och vet inte vad som är sant. Och det har väl att göra med den nedärvda instinkten, att illamående är tecken på 'förgiftning'. Så vi får leda till det vi åt innan illamåendet kom av säkerhetsskäl..

Jag har ännu svårt för vaniljgräddglass, blev magsjuk en gång efter att ha ätit det. Typ i början av 70-talet. Onödigt långsint säkerhetsminne, tycker jag..

Tungan ute

HejdåTjockma
11/13/12, 8:08 AM
#131

Hoppas du mår bättre idag! Jag tror också att du måste äta mer, och minns när jag var i samma läge och du sa åt mig att äta omelett med krispig gurka. Det var ett bra tips! Glad

Jag är likadan med lchf-semlor som kaisakavat är med vaniljglass. Fick kräksjukan efter att ha ätit en semla i vintras och kan inte tänka mig att äta det igen.

Hos mig kan illamåendet även vara magkatarr, men hoppas verkligen att det inte är det du har fått.

Lilltilda
11/13/12, 11:20 AM
#132

Sällar mig till skaran som hoppas att du börjat må bättre nu. Omelett och krispiga grönsaker är oftast lättätet tycker jag med så jag håller med ovanstående om att du ska följa ditt eget tidigare råd :)

~God loves you, and I´m trying! ~

Annons:
glitterfisk
11/17/12, 11:52 AM
#133

Målet - 0.5 Slutat må illa, men fick med kokosfett och börja äta rejält. Lärdom av detta blir att detär bra för mig med fettfasta för att komma igång är detmstår still. Men intenför länge. Tänker att det jag tänkt frå början var rätt, kanske tre dagar med fettkaffe och buljong och sedan tre med fettkaffe och kokt ägg. Och äta vanligt på sjunde dagen. Ja man måste prova. Och även om jag gått pp en del så håller jag mig under målet och det var ju faktiskt målet…:) Så jag är nöjd. Veckan har varit helt vimsig på alla fronter. Men nu är jag på gång igen! Njut av helgen!

MillisB
11/17/12, 3:51 PM
#134

Bra jobbat att hålla dig under målet! Fortsätt så ;-)

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
11/25/12, 11:17 AM
#135

Ballar ur lite då och då. Sen tillbaka. Lite fram och tillbaka. Inte bra. Beror på stress och massa olika saker. Håller på att tänka på vad jag egentligen vill och är snart tillbaka på riktigt.

kaisakavat
11/25/12, 11:42 AM
#136

Vi ser fram emot att få dig tillbaka på riktigt. Glad

Ta den tid du behöver. Är du kvitt illamåendet helt?

Lilltilda
11/25/12, 12:25 PM
#137

#135 Stress är inte bra. Hoppas att du hittar ett lugn snart. Att stanna upp ibland och tänka efter är bra.

~God loves you, and I´m trying! ~

MillisB
11/25/12, 1:42 PM
#138

Hoppas du snart hittar tillbaka.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

HejdåTjockma
11/25/12, 2:51 PM
#139

Påminnelse i all välmening: Du vet ju vad du egentligen vill!

Annons:
Kajak11
11/25/12, 10:48 PM
#140

Sköta om dig. Det är allvarligt om man får stress…

Hoppas du hittar lösningen, kanske ta lite ledigt??

Det är bra med promenad och annat lätt fysiskt så man inte är i sitt huvud konstant.

Lycka till och se till att få slappnat av, ja, det är ju enkelt att skriva, men så är det.

glitterfisk
1/10/13, 10:35 PM
#141

Efter fettfasta, illamåendet, nödvändigheten att äta nåt som gick att äta vilket innebar en del kolisar och det sug det innebar vilket ledde till ätande av lite "varierad kost", en jul, ett jullov och ganska mycket total vila även från träning och kloka kostvanor är jag nu tillbaka på banan. Riktigt ur fas, alltså inmundigande av Jansson, aladdin och sånt, var jag bara mellan jul och nyår. Eller säg från den 20 då…. Till sist mådde jag illa av det istället och det var dags att ta tag i sig själv igen, och vips så lägligt, kom ett nytt år med nya möjligheter! Så nu är jag igång igen med klok lchf och träning i ordentlig dos och mår fina fisken igen! Vågen har jag inte besökt, men kommer i år att ta dessa 10! Sen tror jag att jag är nöjd. Tack för omsorg i kommentarerna. Nu kör vi vidare!

Lilltilda
1/10/13, 11:06 PM
#142

Härligt att se dig tillbaka på banan och dessutom peppad! Go go go!
10 försvinner garanterat detta år.

~God loves you, and I´m trying! ~

mosadiket
1/11/13, 6:39 AM
#143

Jag är med,behöver få bort en massa kilo, hur går din fettfasta till?

kaisakavat
1/11/13, 6:58 AM
#144

Välkommen tillbaka! Glad

Kajak11
1/11/13, 7:34 AM
#145

Gott nytår Glitterfisk. Bra att du är tillbaka. Tänkte på dig. Ja nytår år och nya reflexioner. Hoppas du inte har så mycket stress i livet. Säger en med massor av ekström tid på jobb efter nytår och himla mycket annat på f den lediga tiden. Men januari i min bransj är den värsta månad på året. Tur är att mitt ideella föreningsarbete gir energi. God dag.

MillisB
1/11/13, 10:36 PM
#146

Jag instämmer med tidigare inlägg, trevligt att du är tillbaka igen. Klart du tar de sista tio kilona i år. Till julen har du klarar biffen;-) Nu kör vi!!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Annons:
glitterfisk
1/12/13, 7:20 PM
#147

Tack för välkommen-hälsningar och glada tillrop! Ja i år kommer jag att ta de där 10 kilona! Är peppad! #143 mosadiket, lite högre upp i tråden har jag noga beskrivit hur jag gjorde. Det är dock inget jag rekommenderar eller tänker göra om då det slutade med att jag mådde mycket illa och inte kunde fortsätta med lchf på ett tag. Det är mycket bättre att göra detta långsiktigt. Vid något tillfälle kommer jag att fettfasta på fettkaffe, buljong, te, kaffe och vatten ett par dagar. Sedan samma men med några kokta ägg ett par dagar men sedan snabbt återgå till att äta riktig mat. Nu när jag är igång igen har jag ibland bytt lunchen mot fettkaffe men varit noga med att äta bra lchf-middag. Efter julhelgens sittande har jag blivit sugen på träning, tränar en hel del och njuter av det. Har också vågat mig in på gymmet och ska se om det kan vara en träningsform som passar mig. Var rädda om er!

MillisB
1/12/13, 9:59 PM
#148

Bra att du är peppad. Det är en bra ingrediens för att lyckas!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

mosadiket
1/13/13, 9:14 AM
#149

OK, tack Glitterfisk för dina tips, jag har gjort en Atkinsfettfasta en gång för att testa, men jag gör inte om den , jag mådde så dåligt, illamående och huvuvärk hela tiden. Men vad är det med min kropp? Jag känner som att alla här klarar att gå ner i vikt, de måste ju precis som jag ha barn, familj, stressigt jobb, oro, glädje, ja hela skalan, jag kan ju inte vara den enda med rörigt stressigt liv?

Varför funkar inte viktnedgång för mig? Vikten står stilla som ett berg, det går ju inte att flytta.

Medlem
1/13/13, 10:09 AM
#150

#149 Kan det vara till hjälp att avbryta LCHF en dag för att ge viktnedgången en spark? Jag har en viktnedgång som är lite knepig. Jag står stilla en tid men sen rasar vikten och som sen står still osv.

mosadiket
1/13/13, 1:51 PM
#151

#150 Avbryta LCHF en dag, hur gör jag då?

Nu förstår jag nog inte…..Min viktnedgång finns inte, jag gick upp 12 kg under första halvåret, jag fattade inte att man var tvungen att ha koll på kcal, trodde man kunde äta tills man blev mätt och det var ju så gott med mat efter många

år med VV och pulver Förvånad,sen har jag varit fast där, det har inte inte hänt någonting, det kvittar vad jag gjort av allt jag läst här, och haft hjälp av coach, nada, tyvärr.

Men jag testar mer än gärna din metod, kanske jag funkar som du, om du har lust att förklara vad jag skall göra.

MillisB
1/13/13, 2:49 PM
#152

Starta gärna en egen tråd mosadiket. Beskriv där vad och hur mycket du äter. Gärna lite personlig info som längd, vikt och om du är man eller kvinna. Då vill du få hjälp av andra som varit med länge. Lycka till! Glitterfisk: du kommer snart igång med träningen antar jag?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Medlem
1/13/13, 4:38 PM
#153

#151 Avbryta lchf en dag innebär att du intar mera kolisar, kanske ett äpple eller en potatis osv för att avbryta platån. Det är som att chocka kroppen på något sätt. Testa vad som funkar för dig.

Alla de rekommendationer man får om lchf passar inte alla. Jag har tyvärr kommit på det väldigt sent och trodde som du, att man skall äta tills man blir mätt. Så funkar det inte för mig. Om jag äter mig mätt innebär det att min vikt står stilla. Jag måste tyvärr räkna kalorier fast det är lchf. En hel del rekommendationer passar mig inte. Jag kom på vad som funkar för just mig och min vikt bara rasat fast nu går det lite sakta och jag förstår varför. Jag har 9 kg kvar tills jag blir nöjd och går jag ner ytterligare 5 kg då är det bara att vara glad för det.

Annons:
mosadiket
1/13/13, 5:54 PM
#154

#152 Min egen tråd heter Fläskfia.

#153 Kan vi fortsätta prata i min tråd Fläskfia ? Jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om detta, det stämmer in på mig.

glitterfisk
1/13/13, 8:44 PM
#155

# 152 skojar du?:) jag tränar som en galning. Har en resa framför mig som innebär en hel del vandring och andra motionsaktiviteter i grupp. Blev lite nojjig för om jag skulle orka hänga på… Så här vattengympas, powerwalkas och gymmas det allt vad kroppen håller. Mer fokus på det än på maten just nu faktiskt. Fast när jag tränar såhär och tänker på baddräkten, ja det är ett varmt ställe, så funkar maten bra med. #149 mosadiket, jag har också väldigt svårt att gå ned. Känner igen din känsla att det går bättre och lättare för alla andra. Jag har märkt att det är viktigt att inte stressa. Men jag fattar inte hur man ska låta bli. I perioder stressar jag med viktuppgång som följd. Kanske blir detta lite bättre med träning, ska prova. För att tappa vikt måste jag äta ganska strikt, och inte mer än jag behöver. Gärna periodisk fasta när det passar. Nån fettkaffe till lunch ibland. Lagad mat till middag. Börjar jag äta nötter, ost, alltför rikligt med cf mm går jag lätt upp. Vet inte hur du lever och vad som kan göras, ska kolla lite i din tråd så snart tid finns och se om jag får några ideer. Det där med att bryta lchf en dag skulle jag inte våga, när jag gör det blir jag lätt sugen på mer kan få svårt att återgå till rätt kost. Att ta 10 kg är ingen barnlek för mig. Men med envishet ska det gå!

mosadiket
1/13/13, 9:54 PM
#156

#155 Jag är väldigt strikt, brukar skriva in i dumbbell och nu senaste tiden har jag kört på 1500 kcal per dag 5 kh.Kanske får jag till en promenad varannan dag på 5-8 km.kör pf till lunch varje dag, men har på sistone mått illa.

mosadiket
1/13/13, 10:06 PM
#157

#153 vad heter din tråd, så kan jag kanske hitta något tips.

MillisB
1/13/13, 10:55 PM
#158

#155 Har nog läst fel/alltför fort… Sorry! Nu ser jag ju, när jag scrollar upp, att du hade börjat träna men att du skulle in på gym också, det var nog det jag läste…

Låter ju toppen med all den motionen Flört Hur fort märker du förbättringen i formen?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

kaisakavat
1/14/13, 7:33 AM
#159

Det är roligt, glitterfisken, att du är tillbaka. Motiverad och på banan. Har saknat dig.

glitterfisk
1/18/13, 10:05 PM
#160

Packar sommarkläder! Härligt att den mindre versionen är de som passar!

Annons:
kaisakavat
1/19/13, 6:40 AM
#161

Ååh, härligt! Glad

MillisB
1/19/13, 9:46 AM
#162

Grattis till en mindre version av dig själv!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
1/23/13, 6:25 PM
#163

Tack! Den mindre versionen av mig själv har sina fördelar. Har åter en mer aktiv semester än vanligt och njuter av det. Man kan vandra en knapp mil på en vulkan och våga sig ned i långa grottor under marken. Inte dumt!

glitterfisk
1/23/13, 6:26 PM
#164

Dubbelt… Dåligt wi-fi på hotellet.

MillisB
1/24/13, 8:29 PM
#165

Låter härligt!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
2/1/13, 9:40 PM
#166

Mår fina fisken just nu om någon händelsevis skulle undra. :) Jobbet känns mer under kontroll än vanligt. Maten funkar. Jag håller på att skruva upp träningsdosen, tänkte kolla om träning kan hjälpa lite mot stress. Dessutom kanske det hjälper kroppen att orka och hålla längre till allt man vill använda den till. (oj, hörde jag ett uns av ålderskris…:) Lagom solbränd och stark i benen efter resa med mycket vandring, till sydligare breddgrader förra veckan. Mm, bra, helt enkelt! (En vacker dag kanske jag köper nya batterier till vågen också och kollar hur det går med de 10. :)

kaisakavat
2/1/13, 9:49 PM
#167

Å så härligt det låter. Så glad att det går bra för dig och lite avunds på det där med sydligare breddgrader, stark ibenen solbränna och vandring.

Hoppas planen med träning som antistress ska funka fint.

Kram!

Annons:
MillisB
2/1/13, 10:42 PM
#168

Skönt att få ett livstecken från dig! Och bra att allt går bra.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

glitterfisk
2/8/13, 9:00 PM
#169

Ny våg. Inte bra. Sonen väger samma på nya vågen. Jag väger tre kilo mer… Fast jag har mina minsta byxor, brukar jag inte ha på denna vikt. Det är något med lchf och måtten, måtten minskar, inte vikten. Fattar inte hur det går till eller hur det ska sluta. Det går alltså åt fel håll, istället för att ta tio till har jag lagt till tre. Så nu är förra årets minskning inte 20 utan 17… Frustrerande! Och 13 ska bort… Jag tycker att det går bra med maten och tränar glatt och ofta. Kan man få byta kropp?

Kajak11
2/8/13, 10:18 PM
#170

men muskler väger mer än fett. Om du använder mättband ser du skillnad? Dessutom…har du en våg som visar fett procent? Då ser du kanske minskning när du tränar. Ja jag är inte nöjd med egen vikt men hoppas det blir bättre. Hoppas också att få mer gång i träning när tid. Men springar några gångar i veckan.

Ary
2/8/13, 11:41 PM
#171

Nya vågar är lite luriga…… Är du säker på att den inte diffar på din vikt men inte sonens? Ni väger väl inte samma? Hur verkar det med kläder, måttband?

Mozzarellan
2/9/13, 9:58 AM
#172

Hej, brakar in i tråden , som jag nu läst till frukost. Vilken resa du gör, grattis.tycker det är väldigt intressant och ta del av era andras resor, stop och annat som händer under tiden. Funderingarna ibland blir ju många och då är det skönt o veta att man inte är ensam utan att man minns vad som händer med er andra o t lärdom till sig själv… Själv är jag inne på lchf sen knappt två veckor och det går bra, förutom tryck över bröstkorgen efter mat.

kaisakavat
2/9/13, 1:57 PM
#173

Jag förstår att du noterar våg-grejjen. Samtidigt - vågar är som vågar är.. De talar ju - som andra är inne på - inte om VAD det är som väger. Vätska, organ, muskler, fett?? 

Och sen.. mätverktyg. Det är långt ifrån säkert att 'det går åt fel hål' - det handlar ju med största sannolikhet om den nya mätapparaten, en 'administrativ' förändring, inte en verklig. Då kläderna säger nåt annat. Att sonen står på samma, kan bero på att vågen mäter lite olikt er gamla, i vissa viktspann.

Tänker.. Som när agenterna i gamla filmer 'synkroniserade' sina klockor. Inte var det nån av dem som trodde 'tiden' förändrades då, egentligen. Bara utgångspunkten för mätningen.

Jag använder måttbandet parallellt med vågen. Om vågen plötsligt ändrat sig mkt, så checkar jag av med måttbandet. Eller tvärtom.

Brukar mäta överarm, bystmått, midja, höftbenshöjd, stuss och låren upptill. Men man kan förstås mäta färre ställen, utifrån hur ens egen kropp formas/omformas. Vi är ju olika.

glitterfisk
2/12/13, 10:44 AM
#174

Dessvärre väljer jag att tro på nya vågen. Ni har så goda avsikter allihop men rädd att förvanska sanningen till min egen fördel. Sonen väger samma och visst väger jag mer men skillnaden är inte enorm. #170 kajak, nej den väger inte fettprocent. Kanske skulle jag köpt en som gjorde det. #171 Ary, Jag använder inte måttband, kanske skulle jag börja med det, men känner i mina kläder. Jag har samma brallor som jag fick köpa efter fettfastan i nov då jag vägde nästan 5 kg mindre. 172 Mozzarellan, välkommen i tråden! Ja nog är det en resa alltid! Hade bara önskat lite snabbare hastighet…. Ja, gillar också att läsa om andras historier och skriva lite om min egen. Det hjälper när vi inspirerar varandra! Jag är i alla fall säker på att lchf är rätt sätt och jag önskar dig lycka till med detta. #173 kaisakavat- min favorit bollare, ja jag vet det är bara siffror. Men nåt måste jag gå efter och jag tror på nya vågen, pga sonens samma vikt. Glad att jag kan ha minsta kläderna i alla fall. Och att jag tränar och känner mig stark. Men är frustrerad på riktigt att vågen inte flyttar sig. Jag körde hårt i förra veckan ett par dagar med fettfasta, då rörde sig vågen två kg ned. Så hade jag en underbar helg på spa, helgen som var, tränade och vilade mycket. Och åt. Inte överdrivet, men lunch och middag med förättsbuffe och frukostbuffe. Jag åt inte jättemycket och bara lchf. Fast det blev två glas vin och ett glas champagne, vi hade saker att fira. Och vikten fastnade på exakt samma hekto som innan. Samma igår och idag. Lite ledsen, men framförallt fundersam. Vet inte hur jag ska komma vidare. Tränar ganska mycket och äter ganska lite. Tänk om jag äter för lite. Vet inte om jag vågar prova att äta mer med risk för mer uppgång. Nej, vet inte riktigt hur jag ska komma vidare. Kanske är det bara tålamod som gäller…

Annons:
kaisakavat
2/12/13, 1:14 PM
#175

Men glitterfisken.. Inte vara ledsen.

Cyberkram från tjat-kavat!! 

En helg med champagne och träning - låter för mig som att utvärdering just nu är lite vanskligt. Men rätt typiskt att man just i det läget får för sig att summera.

Men ok. Säg att du är på en platå nu. Det kanske är så.

Kanske behöver du mer bränsle (mat) med tanke på din aktivitetsnivå. För att få igång förbränningen på riktigt. Du har ju - om jag inte minns fel - misstänkt dig själv äta lite även förut. Eller?

Om det är så, så kan vara dags för 'påfyllning' av näring och energi - och kanske går vågen upp lite av det - men isåfall är det nog rätt saker som ökar; organ, muskler, sånt som hållits tillbaka tidigare av det ev. underskottet. Inte fettvikt.

Försök att inte stressa. Synkronisera om, och utgå från siffran på den nya vågen. Glöm den gamla - det finns ingen återvändo ändå. Och det du gör är rätt! Det är bra för din hälsa oavsett ifall vikten rasar just nu eller inte.

Vet ju inte dina ätrutiner i detalj, om du verkligen äter för lite eller inte, men du misstänker ju det själv. Och om man misstänker det själv, så finns risken att man t o m äter mindre än man tror.. Om jag utgår från mig själv.. hm..

Prova lägg på lite extra mat. 

Och upp med nosen!

Kajak11
2/12/13, 5:43 PM
#176

#174. Jag vet inte om en våg med fettprocent mätninger är helt korrekt, om det är en man köper i vanlige äffärar; min fettprocent förandrar sig mycket, men om jag tester morgon fett procent och sedan har typ en springrunda är det mycket stor skillnad. Jag tittar nu på fettprocenten gör att ha koll på, att den inte går upp generelt. Tyckar inte om att ligga för högt där.  Jag stolar nog mera på mättbandet:-) Men förtsätta på din nya våg, det är ju samma vikt den mäter oavsett. Det är samma problem var enda gång man byter våg. Ny våg ny vikt.

Jag har fullt och helt förståelse för din besvikning kring vikt när man ochså tränar, och jag upplevar akkurat samma sak; at det skall så lite till för att det hela är förstört, men nu har jag en ny "teori"- learning by doing, typ, att om man äter kolhydrater (vin, mat eller hur som helst), och kanske mycket mer änn vanligt, då kan det förstöra en lång period på LCHF där man har levt annorlunda. Akkurat nu verkar mitt hormonella system inte villa kobla tilbaka till LCHF efter att jag har varit 14 dagar i Sydindien (ja, jag åt ris och allt vegetariskt och lite socker, men vi fick mjölk kaffe var enda dag, och kanske lite socker i värman, och jag kunne int eäta LCHF där). Så akkurat nu har jag ochså cuttet ner - inget grädde och ost i två dager, men det blir nog lite ostsås till fläskfilet i kväll.

Men det finns kanske ochså den hormonella påverkning, att man har sin ålder med…(46 år, snart 47 år, hmm)

Ja uppmuntrar dig att förtsätta med din träning, att inte äte för lite, da jag har mistanke till at förbränningen nedsättas, och kanske bara äte lite flera gångar om dagen - men inte för ofta och inte för mycket heller, detta för att inte sätte förbränningen hellt ner. Det är ju ochså vinter och kanske lite svärt att bevara den värma känsle i kroppen om man inte för lite. Smör, lite ovenjordsgrönsaker, lagom med kött (inte för mycket protein; 1 gr. pr. önskat kilograam vikt), och sedan ha TÅLAMOD, det sista det värsta. Vet inte om något hjälpar, men jeg hoppas det.

Go for it:-)

glitterfisk
2/15/13, 8:58 PM
#177

Ja, ni har rätt, inte bästa läget att utvärdera. Dags att lugna ned sig… Och kajak, jag är ju inte heller helt ung längre, man får ta det en bit i taget. Så det är dags för glitterfisk att lugna ned sig och se nyktert på saken. Jag har gått upp tre kilo. Jag vill tappa dem och tio till. Först och främst får jag ta de där tre. En bra sak är att jag känner mig stark, tränar och mår bra. En annan bra sak är att kläderna inte blivit för små trots att jag gått upp. Men vikten måste bort. Jag hittade kostdoktorns råd för folk som har svårt att gå ned i vikt. http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/ Tänker att jag får jobba igenom tips för tips och spegla och reflektera kring dem i relation till mig och mina vanor. Kanske är jag så hemtam i detta så att jag missar? 1. Välj lågkolhydrat. Ja, får bli ännu mer noggrann med att kolla att det jag äter verkligen är lågkolhydrat. Han skriver också att kalorier räknas, men vi behöver inte räkna dem då vi ofta får lust att äta lagom när vi äter low carb. Jag skall vara noga med att inte okynnesäta utan äta det jag behöver för att jag är hungrig. Kanske äter jag för lite mat men stoppar in några mandlar mellan varven. Inte så väldigt lågkolhydrat och kan snabbt bli kalorier som räknas. Så… åter till riktig mat, low carb, när det behövs. Det ska jag tänka på några dagar.

Kajak11
2/15/13, 11:57 PM
#178

ja det gäller att få brasan i gång. Alltså fettbränslan. Det verkar att vara lite olikt men nu har jag kollat många trådar och mia egna beskrivna resultat. Var enda gång det har spårat ut tar det för mig flera veckor att få tillbaka före vikten. Jag har i denna vecka i stort sett cuttet ut ost och grädde men i kväll blev det lite hemmagjord lakritsglass osockrad. Lite nötter och ost till kvällsmat utövar kött och spenat med lite bacon. Det blir lite mysigt ätandet fredag kväll men jag har ichså svårt att lade bli att äta ost. Funkar nästan bara i matlagning nu. Kanske blir man kolliderat känsligare efter tid på LCHF? nu kanske yoghurt på helgen lördag ichså söndags frukost annars inte. Jag tar lite smör och löskokt ägg till frukost och har cuttet portion ner. Två gångar i veckan bara ett hårdkokt ägg och lite gurka i lunsj pausen Annars svart kaffe och örtte om dagen. Men fettbränslan var bättre i funktion för jul. Hann att komma tillbaka i januari men sedan var resan ett snedsteg Teori det dröjer en månad innan det komma att bli resultat. Fett och kanske inte mejerior. Och 1 gram protein per. önskad kilo vikt.. typ 70 team protein för 70 kilo….det är nog detta jag sökar att följa i vardagen. Sedan promenad på helgen och motion 3 gångar i veckan eller 4 gångar då.måste det bli fettbränsla:-) ja Glitterfisk du får det till. Med tålamod. Trevlig helg.

glitterfisk
2/24/13, 9:43 AM
#179

Hej! Nu har det rört på sig lite, tappat något kilo denna vecka. Så nu rör det sig om ca 2 kilo i första etappen. Sen de 10…. Jag har tänkt noga på att det jag äter ska vara lågkolhydrat. Mandlar och nötter har jag hoppat över, kanske smååt jag det. Så har jag hållit i min träning, mår fantastiskt bra av det. Blir stark i kroppen. Nästa tips kostdoktorn har är att äta när man är hungrig. Det ska jag tänka på i veckan, att äta när jag är hungrig. Och inte om jag inte är hungrig. Lita på att kroppen vet. Träna på att känna skillnad på lite sug och när jag behöver äta. Och fortsätta träna. Och tänka på lågkolhydrat. Så får vi se om det kan ramla av nåt kilo till de närmsta veckorna! Lev väl!

Kajak11
2/24/13, 9:57 AM
#180

det verkar funk. Ja LCHF och träning funkar bra tillsammans. Kosten gör att man blir mindre sliten än på många kolhydrater. Har just laddat ägg och ost och paprika in för en liten tur på längdskidor. Har inte tränat skidor grundet för lite snö i Malmö och för lite tid vid stugan. Nu funkar din kost och träning. Grattis:-)

glitterfisk
3/2/13, 9:57 AM
#181

Vågen ser ut att ha rört sig något halvkilo ned i veckan. Så officiella viktnoteringen i början av mars är att det är 1,5 kg kvar tills jag är på samma notering som lägsta vikten förra året då jag ju tappat 20. Skulle kännas gött att lyckas göra mig av med dem under mars månad. Fortsätter att träna, det är skönt och jag blir pigg. Så trött på att vara trött! Fortsätter kolla på kostddoktorns tips. Tips nr 3 är att äta riktig mat. Det gör jag. Jag äter inte konstgjorda lågkolhydratvarianter av kolhydratmat. Men jag ska göra om tipset lite för att passa mig. Men "ät riktig mat" ska jag i veckan tänka på att äta riktig mat, inte snacks som ost, nötter eller annat emellan. Jag ska hålla mig till måltider som jag äter när jag är hungrig. Är jag hungrig får jag laga eller värma riktig mat och göra en måltid av det. ja, 1,5 kg i mars är nu närmsta målet! Wish me luck!

Annons:
Kajak11
3/2/13, 10:14 AM
#182

det låter ju.mycket bra! Ja det är nog sant med riktig mat..det blir längdskidor här u vecka 10. Hoppas att klart av att äta ordentlig. Hoppas mars blir bra för dig. Här här det ochså gått bättre trots stress med rapport skrivning bredvid arbetet . Trevlig helg.

MillisB
3/3/13, 10:02 AM
#183

Önskar dig lycka till med att tappa 1,5 kilo nu i mars månad!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Mozzarellan
3/3/13, 10:48 AM
#184

Följer dig i din resa 😃

kaisakavat
3/3/13, 11:06 AM
#185

Det är roligt att läsa. Du låter lugn och samtidigt fokuserad. På rätta spåret.

Hoppas du mår bara bra.

glitterfisk
3/16/13, 10:44 AM
#186

Tack, Kajak! Och tack för lyckönskningar, MillisB. Välkommen Mozzarellan, sällskap på resan uppskattas! Tack, kaisakavat, ja, jag mår bra, känner mig stark och lugn. Hoppas att du också mår bra. Bäst av allt är att kroppen känns stark. Jag har fortsatt träna en hel del. Jag orkar gå, bära väskor i långa trappor, det känns inte jobbigt alls. Jag lyfter upp vänninans resväska på hatthyllan på tåget när hon är osäker på att orka. Känns underbart skönt! Vill fortsätta att vara såhär. Ska fortsätta träna. Kroppen krymper långsamt. Jag kommer i kläder som hängt ett tag. Jag är mindre än när jag tappat de 20 kilona förra året. Men jag väger något eller några kilon mer. Vågen rör sig vansinnigt långsamt, och det kan vara både ned och upp… Jobbar mot målet i mars att tappa de där 1,5-2 kilona jag väger mer. Ja, då kommer kostdoktorns fjärde tips lägligt. Mät dina framgångar smart. Han skriver att det är fantastiskt att byta fett mot muskler och att det är bra att mäta sig. Jag har inte mätt mig men känner i kläderna. Kanske ska jag börja mäta mig och ta måtten varje månad, då jag också tar månadsvikten. Ja, så får det bli. En avstämning av kroppsstorlek varje månad, med mått och vikt. Börjar runt första april. Nej, nu är det dags att åka till gymmet, och sedan ut i solen! Njut av helgen!

kaisakavat
3/16/13, 11:38 AM
#187

Så glad jag blir av att läsa din 'rapport'.  Tack, för det.

Att mäta sig är en bra metod. Och en gång i månaden låter vettigt.

En bra helg till dig också!

Tyroidea
3/16/13, 2:26 PM
#188

Jag tycker att www.matdagboken.se är ett suveränt redskap!

När man reggar precis vad man ätit så får man syn på saker som man inte tänker på, många bäckar små etc. Det blir lätt för mycket kolhydrater nämligen med lite extra mandlar, tomater och turkisk yoghurt.  Sedan minskar risken för småätning mellan målen också har jag märkt.

Man får man också upp näringsstaplar vilket är väldigt intressant. När man inte äter fullkorn etc är det lätt att få brist på tiamin, B1 http://sv.wikipedia.org/wiki/Tiamin Inte bra eftersom det bla behövs för kolhydratomsättningen, vet inte exakt hur det funkar, men kanske en brist påverkar insulinnivåerna och därmed viktnedgången? Jag har börjat ta tillskott och märker redan förbättringar av hyn mm.

Annons:
glitterfisk
3/23/13, 9:11 AM
#189

187 Tack för stöd och stöttning, kaisakavat! 188 Välkommen Tyroidea! Ja, tack för tips! Jag har tidigare inte velat regga min mat, vill helst inte hålla på att väga och ha mig… Men tänker göra det om jag inte får resultat. Och du har en stor poäng i att det är bra att kolla ibland för att se om man får i sig alla nödvändiga ämnen. Tiamin tex har jag aldrig tänkt på. Ja, en vacker dag gör jag det, då ska jag testa matdagboken. Det verkar som att det släppt lite. I tre dagar har morgonvikten varit under mitt mars-mål, under de 20 tappade förra året. Jobbar nu på att det ska hålla i sig månaden ut. När jag tänker på varför det blev så nu har jag två små förklaringsförsök. 1 det är rätt period i månaden, hormonerna snälla. 2 jag har tänkt lite åt fakirhållet, inte energibegränsning, pf osv utan ägg, majonnäs, fett kött och beasås osv, inte jättestrikt men åt det hållet när det har passat. Kanske passar det mig bättre. Eller så är det bara tillfälligheter… Och femte tipset från kostdoktorn är att tänka långsiktigt. Det handlar om att ändra vanor och göra livsstilsförändring på lång sikt. Min största förändring i år är att jag börjat träna. Nu i slutet av mars håller det fortfarande i sig! Tror att det snart blir en vana! Ta vara på helgen!

glitterfisk
3/28/13, 9:11 PM
#190

Ja, idag var sista gången i mars jag har tillgång till våg. I fem dagar har jag vägt under mitt mars-mål. Jag har klarat de där 1,5-2 kilona jag hade kvar till att vara tillbaka på 0, dvs -20. Det är jag glad för. Nådde alltså mitt mål! Målet för april är två kilo till, så att jag har tagit två av de 10. Och att fortsätta träna, mår så gott av det. Det ska jag göra genom att äta mer fakir-aktigt när det funkar. Inte stenhårt, tänker uppföra mig socialt när så förväntas. Det verkar inte som att jag kan vara helt strikt heller, då jag börjar må illa som jag frågade om i en annan tråd. http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/515204c6ce12c474d300007d-ufo-mar-illa?discussions-1 Så det kommer att blir lite grönsaker ibland och lite mejeri också när andan faller på, men ändå begränsat. Ja nästa tips hos kostdoktorn är undvik frukt och öl. Det gör jag. Frukt är socker och öl är äckligt. Ska alkohol intagas blir det i form av rött vin. Ja, alltså, två kilo till i april! Jag vill! Jag kan! Jag ska! Glad påsk!

Kajak11
3/28/13, 10:03 PM
#191

Bra kämpat. Glad påsk.

MillisB
3/28/13, 10:13 PM
#192

Vilken kämparglöd! Du kan klara två kilo i april, absolut;-)

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

vonki_13
4/2/13, 12:43 PM
#193

Go go glitterfisk! Blir faktiskt riktigt glad bara av ditt alias :D hihi!

Visst kan, och visst SKA du ta dom där två kilorna, det tror jag på! :)

kaisakavat
4/3/13, 12:03 AM
#194

Helt underbart att följa dig. Din motivation, dina tankar. Och du ser.. de där kilona du upptäckte när du bytte våg - de är borta nu. Om jag fattar rätt.. och fler drar sin kos.

Hejja dig!

glitterfisk
4/13/13, 10:03 AM
#195

191 kajak, Tack, ja, jag kämpar på oftast går det bra men stundtals är det en kamp… 192 Millis, Tack, jag jobbar på det! Läste din blogg och ser att du också kämpar på. Härligt! 193 vonki_13 yepp, here we go again! Tänker ta de där två kilona i april. Är dessutom på god väg! 194 kaisakavat, Tack! Ja det känns ganska bra med detta nu. gillar särskilt att jag verkar hålla över tid. De där 20 som försvann förra året har jag ju liksom fortfarande borta, trots att det gått ett år. Det är en förändring i mitt liv. Du vet, de brukar alltid komma tillbaka snabbt. Jag tror inte att jag vill det nu. Tror att jag kommer att hålla de borta. Kanske för alltid! Ja, jag kämpar alltså på och det går ganska bra. Det blir fakiraktigt men inte helt strikt för jag mår så illa. Dessvärre har jag inte kunnat träna för jag har varit sjuk, lyckades få influensa över påsk som inte riktigt vill ge med sig. Vikten kryper sakta nedåt och jag är fortfarande bestämd med att nå mitt april-mål på två kg. Kostdoktorn säger undvik sötningsmedel. Det gör jag, har egentligen rensat bort sådant ur min kost. Någon gång ibland kan det bli något glas lightläsk, ex lite julmust. Tog också en c-vitaminbrus här nu när jag var sjuk och inte hade ex paprika. Men det tillhör ovanligheterna. Så säger han att man ska se över sina mediciner. Jag äter inte några alls. Undrar om det är bra eller om jag borde gå till läkaren och se om jag behöver några? Ja,ja det löser sig! Kämpa på därute! /Glitterfisk

Annons:
kaisakavat
4/13/13, 11:08 AM
#196

Alltid en pärs när man bli sjuk. Blir ju obalans på allt ju.. Hoppas du snart är pigg igen.

Även jag drack lightmust under påsk. Och i förrgår tog jag c-vitaminbrus på grund av paprikabrist.. Inte helt bra förstås, dessa sötningsmedelm mm skit som följer med. Men såna gånger brukar jag tänka 'dum ursäkt nr 1': Nåt ska man ju dö av.. 🙂

Kajak11
4/13/13, 12:54 PM
#197

Glitterfisk du är en fighter och det är bra jobbat. Jag hade mycket svårt att gå ner igenefter påsk. Har upptäckt att för mycke mat också är boven till viktuppgång för min del men det slank lite påsk äggner. Nu hat två veckors strikt mat uppsyn hjälpt. Att sova och vila är verkligen nödvändigt också. Hoppas du mår bättre nu.

MillisB
4/14/13, 12:45 PM
#198

Hoppas att du mår bättre nu och att influensan snart har gett med sig. Skulle tro du klarar april månads mål om minus två kilo, det hoppas jag i alla fall att du ska göra! Kram

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Upp till toppen
Annons: