Annons:
Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 5449 ggr
annamanna
9/16/12, 11:47 AM

Fylld kyckling! Några förslag?

Tänkte helsteka två kycklingar idag till middag. Skulle vara trevligt och lite spännande att fylla dem med något mer än örter. Är det någon som har några trevliga förslag? Jag tänker mig mig en fyllning med ex färs av något slag och/eller kycklinglever. Kanske fläsk!

TackGlad

Annons:
Hindås
9/16/12, 12:43 PM
#1

Jag föreslår att du blandar rpsemarin, tinjan och vitlök med lite olivolja cch lägger blandningen under skinnet påvid kycklingbrösten, pressa över citron. Fyll kyckling med citron. In i ugn 225 grader40 min med folie över kycklingbrösten, därefter 40 min utan folie.

Gör god sås av stekskyn, tillsätt vatten och vispa ur plåten, häll i 2d l grädde.

annamanna
9/16/12, 1:07 PM
#2

Det låter väldigt gott, tack!

[AntoniautanX]
9/16/12, 1:22 PM
#3

Min mor brukar göra en jättegod fyllning till den helstekta kalkonen.

Hon har i:

- Hårt vispat ägg. Gula och vita vispas för sig.

- Mald lever och ev. annan inälvsmat som följer med. T ex hjärta och mage.

- Brynt lök

- Skorpmjöl

- Salt och peppar…. och därefter är det bara den egna fantasin och smaken som sätter gränser för kryddningen.

Lever mm, lök och kryddor blandas noga, därefter blandar man i äggen försiktigt, så inte luften går ur.

För att det ska bli lchf, så måste man ersätta skorpmjölet med något.

annamanna
9/16/12, 3:13 PM
#4

Tack för receptet #3!

Har nu innhandlat kycklinglever och tänker blanda finhackad lever med stekt lök, grädde och perilja och fylla kycklingen med. Återkommer med hur det smakade.

Medlem
9/18/12, 9:56 AM
#5

Jag brukar ha denna fyllning: hackad lök, hackad vitlök, hackad persilje, hackad chili, hackad ingefära, curry och en näve russiner.

Upp till toppen
Annons: