Annons:
Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 25175 ggr
Agnez94
2012-09-02 13:08

Kycklingkrydda

Hejsan!

Harni några bra tips på en god krydda/annan smaksättning till kyckling, tycker bara om kyckling om den är ordentligt kryddad. Skrattande Vet någan kanske också hur den kryddblandning ser ut som de använder på city gross/ICA för att få sing grillad kyckling så god! Tungan ute Asså receptet utan alla tillsatser då!

Tack på förhand!

Annons:
DesK
2012-09-02 13:12
#1

Det bästa är att göra sin egen kryddblandning. Jag använder ofta chilepeppar, vitlök och salt + fyller hel kyckling med en blandning av hackad persilja, vitlök och lök.

I butikrna använder de vanligen någon färdig grillkrydda och dessa innehåller oftast en massa onödigt jox, tyvärr.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mooniq
2012-09-02 13:40
#2

Jag har jobbat inom chark för många år sen, den grillkryddsblandningen innehåller mängder av salt och E-ämnen.

Jag har köpt kryddblandningar på lchf-butiken, och de är goda. Håller med om att kyckling ska vara rejält kryddad..

jag älskar vitlök, grönpeppar och rosépeppar, det använder jag ganska mycket i all matlagning. Curry är ju en storfavorit - där man kan köpa grundkryddorna och göra sin egen curryblandning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

modesty007
2012-09-02 21:43
#3

Citron eller lime till kyckling är underskattat, inte bara saften utan cest (skal från ovaxade), lite kokos med kryddor.

Sweli
2012-09-03 00:43
#4

jag brukar köpa kryddor på IHerb.com i USA som är organiska, saknar även salt.

Frontier Natural Products, Organic Ground Poultry Seasoning, 16 oz (453 g) $20.65 $29.50 (30% Off)

Jag brukar köpa allkrydda, citronpeppar och även BBQ seasoning som är enormgod Tungan ute.

Det är mycket billigare än att köpa i Sverige och man slipper betala 800 kr/kilo för salt!

Frontier Natural Products, Organic Barbecue Seasoning, Salt-Free Blend, 2.05 oz (58 g) $4.11 $4.89 (16% Off)

Frontier Natural Products, Organic Lemon Pepper, 16 oz (453 g) $13.79 $19.70 (30% Off)

Frakten brukar vara 24 kr för 1 kilo och 27 för 2 kilo.

Om du inte har köpt där tidigare använd coden YEW765 då får du 5 dollar rabatt på första beställnigen

hemul
2012-09-03 01:00
#5

Du kan fråga i charken. De kan printa ut en lista på ingredienser på en apparat de har! Det är väl p.g.a allergier och sånt antar jag. Ofta är det tyvärr glutamat i. En del ICA gör sin egen från grunden, men på "min" stora ICA Supermarket kommer den färdigmarinerad i stora hinkar.

Upp till toppen
Annons: