Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6872 ggr
savonit
2012-08-21 10:19

Magic Bullet Chokolat Mix

Sorry för att jag snor namnet och skapar en ny tråd men var bara tvungen att testa Oboy med samma koncept som Magic Bullet Coffee.

Och se det bler riktigt bra troligt vis bästa LCHF oboyen jag testat.
Så:

En kopp kokhett vatten

3 tsk kakao
3 tsk sukrin, kanske sukrin + stevia mins inte vilken blandning vi hade i burken.
2 msk smör

1 msk kokosfett

Mixa ihop alla ingredienser.
och givetvis njut.

Men kom ihåg smaken är som baken, söta och krydda med kakao efter behag…
Även fetta på efter behag.

Men detta var gott.

Annons:
[förgätmigej]
2012-08-21 10:40
#1

Och jag gör ischoklad! 150 g kokosfett, 15 g kokos, 1 dryg matsked kakao, lite vaniljpulver och pyttelite stevia.blir 10st. Man kan förstås variera smaksättning i det oändliga.

Jag har druckit te med kokosfett i innan, men i min mun känns det flottigt. För mig fungerar "ischokladen" bra. Jag får inget sötsug av den.

crikarlshamn
2012-08-21 10:49
#2

fràga - 15 g kokos… om inte fett, är det dà flingor eller?

Làter som Mocca glacé även känd som Pavé de Genève… mmm.. föreslàr att du provar att pudra över med kakao Flört ska prova…

http://www.du-rhone.ch/Praline.aspx?id=47&lang=en

savonit
2012-08-21 10:53
#3

#1 sambon som älskar te och älskar magic bullet coffee, avskyr magic bullet tee det funkar inte alls.

Så det är kanske inte så gott.

[förgätmigej]
2012-08-21 11:15
#4

Jo kokosflingor är det. det blir ju bara ett gram i varje och det är gott med det lite tuggiga.

crikarlshamn
2012-08-21 11:25
#5

Glad

tack!

konichiwa
2012-08-21 13:03
#6

Jag har gjort en gräddigt god choklad på det här viset ett tag. Fungerar jättebra som frukost OCH lunch. Jag dricker inte kaffe men det här går lika bra. Jag gör som bullit Coffee men utan kaffet och med kakao o stevia strö istället. Ibland ett rått ägg i också. Då kör jag allt 20 sek i mikron efteråt för säkerhets skull. Dvs det råa ägget blir kokt och det blir varmt o gott. Fantastisk upptäckt detta! Jag gör det inte som bantningsmetod utan för att jag tycker det är så tråkigt att laga mat. En gång om dagen räcker.

Annons:
Paukku
2013-02-25 08:21
#7

dricker inte heller kaffe så det här låter bra =) fast vilken kakao använder ni?

Mooniq
2013-02-28 07:58
#8

Provade detta idag - men det blev en blandning på kakao och  lite koffeinfritt kaffe med osaltat smör - tog mindre sukrin än TS och det var helt ok.. Körde det i mixern, och det kändes inte fett och var heller inte "tjockt" att dricka..har för tillfället inget kokosfett hemma, ska beställa idag.. kul med variation till äggfrukosten.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
2013-02-28 08:50
#9

#7  Paukku

jag köper Kung Markattas kakao. Jag gillar deras koncept med ekologiskt och fairtrade. Jag blev impad av min lokala lilla ica-butik som hittat Kung Markatta och satt in på prov i sortimentet..🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sindri
2013-02-28 09:04
#10

…och ett uns vanilj till är också gott. Jag tar kanske ½tsk sukrin - det räcker gott som sötning.

Tips! När jag skrapat ur vaniljstänger lägger jag skidorna i en liten burk, häller på sukrin och får på så sätt färdigt vaniljsukrin.

konichiwa
2013-02-28 09:45
#11

Man kan göra eget vaniljextrakt också. Ett spritutdrag av vaniljen alltså.

Skär upp vanilj'skidorna' på längden och skär dem sen i mindre bitar. Lägg i en liten glasburk och fyll med okryddad vodka eller rent brännvin så att det täcker. Sätt på lock ordentligt och låt stå mörkt i minst 2 veckor och skaka om varje dag. Ju längre det står desto bättre. Sila av resterna av vaniljen i melittafilter och släng (eller låt det ligga framme några dagar och sprida vaniljdoft) och förvara sen vaniljextraktet i en mörk glasflaska. Perfekt i glass, vaniljsås, kakor, mjölkchoklad.

Ja, ni vet :-)

Rasken90
2013-02-28 12:32
#12

Jag har redan ätit min frukost idag, men jag kan ju säkert göra något liknande till mellanmål :-)

Hittade ögon kakao i skåpet, 15g/100g Kh, och 2tsk är 5g så tycker jag att det räcker med det :-) Sen har jag steviosa(Stevia i tablettform som upplöses i hett vatten), men jag kommer nog inte ha något smör i mitt utan endast kokosfettet(har cocosa som är smaksatt) så får min choklad med kokos smak vilket jag tror blir helt okej :-)

Mooniq
2013-03-07 08:22
#13

lite kenel eller kardemumma e gott oxå, som smakbrytning till kokosen och kakaon

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
jamtlandstjej
2013-03-07 09:43
#14

Jag gör MBC-chokladen med kakao, smör,hett vatten och lite salt. Saltet lyfter fram kakaosmaken och nån sötning behöver jag inte tillsätta. Är så "avsötad" så jag tycker det bli riktigt läbbigt om jag tillsätter nån sötning. 😛
Ibland tillsätter jag en aning kokosfett också, men just nu är det slut i min burk…

Använder för övrigt alltid vanligt smör,inte osaltat, och helst av märket Valio då jag tycker det är godast.

Carinha40
2014-05-20 17:01
#15

Jag provade idag och fick en underbar chokladdryck.

Smakade lite som bounty choklad.

2 msk kakao

3,5 dl kokande vatten

2 msk kokosfett (jag hade cocosa med smak)

Jag gillar ju sött dessvärre, så jag tog typ 1/2 dl hermesetas strö.
Det blev visst 2 tekoppar, så det räcker till 2 om man inte är gam, som jag.

För hela satsen typ 400 ml, som det blev är innehållet:

23 gram fett

3,3 gram protein

 4,2 gram kolhydrat

totalt 289 kalorier

Det var verkligen en fröjd att dricka och jag skall ha med detta i termos när jag har kurs, för då hinner man inte äta på de 6 1/2 timme jag kör.
Innan har jag druckit naturdiet, men det är slut med det nu :-)

annamanna
2014-05-20 18:21
#16

Detta var faktiskt riktigt smarrigt, tack! :-)

Upp till toppen
Annons: