Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman

Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman

Hej Herr Skaldeman.

2012-06-21 22:05 #0 av: Mixa20

Jag undrar om du möjligtvis vet varför jag "sväller" i kroppen på em/kvällen.

Känns inte bekvämt alls i mina kläder och undrar vad jag gör för fel?

Äter 100-110 g Fett 67-75g Protein och 2-8 g kh / dag.

Kan de låga kh intaget vara orsaken till detta?

Hoppas att du möjligtvis har ett svar på detta.

Trevlig Midsommar! Skrattande

Anmäl
2012-06-22 17:42 #1 av: spirit

1 200-1 300 kcal kan vara i underkant energi- och fettmässigt. Får du i dig tillräckligt med salt? Minst 10 g upp till 100 g är oskadligt för en frisk människa. För litet salt kan man dö av, kallas värmeslag, cirkulationskollaps, natriumbrist, vattenförgiftning, SIADH, SISWI eller eldaresjuka.

Läs mer på http://kostkunskap.blogg.se/2012/june/slvs-saltrad-enligt-slv.html

Anmäl
2012-06-23 16:56 #2 av: Zepp

Nu heter ju inte jag Skaldeman.. men dristar mig till en gissning i allafall!

På eftermidagen har man fyllt på med mat, tarmen är påfylld likaså depåer av fett, glykogen och vatten.

På natten så fastar man och vatten går åt, man andas ut en hel del, maten har sjunkit ner och kroppen tullat på föråden.

Även jag är smalare om maggen på morgonen!

Alternativet är att göra som de gjorde i ett experiment med möss.. de var vakna hela natten och åt bara då.. kanske du då svullnar mindre under dagen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2012-06-23 17:26 #3 av: Mixa20

Detta fenomen började på mig efter jag hade dragit ner drastiskt på KH.

Anmäl
2012-06-23 19:30 #4 av: Zepp

Sväller i kroppen är en rätt luddig symptombeskrivning om man säger så?

Att maggen kan svullna av lite olika anledningar under dagen tex matintag, gas vatten och annat är en sak.. gör den det utöver det vanliga så är det något annat.

Annars så brukar problemet vara det omvända, då fibrer från kolhydratkosten dels fyller tarmarna och sen ger gas när bakterierna handhar dem.

Det är möjligtvis inte som så att du ökat ditt mejeriintag?

Anmäl
2012-06-23 20:07 #5 av: Mixa20

Nej de har jag dessutom dragit ner på.... Äter iofs ost (Brie) men har slutat

med CF, och mängder med grädde max 1 msk/dag, ingen yougurt. Äter fetaost på får och get och chevre.

Anmäl
2012-06-23 20:12 #6 av: Zepp

Testa iallafall att utesluta alla mejerier förutom smör och ost.. eller köp bara laktosfria.

Som laktosintollerant kan jag lätt svullna upp i magen om jag går över en viss gräns.

Anmäl
2012-06-23 21:13 #7 av: Mixa20

Jag har bara haft laktosfria produkter då jag är laktosintollernat.

Anmäl
2012-06-25 23:19 #8 av: Mixa20

* puffar i hopp om att herr Skaldeman kanske läser detta*

Anmäl
2012-06-25 23:26 #9 av: Zepp

Herr Skaldeman är nog upptagen med LCHF-magsinet för det mesta.

Sen så.. om du bättre beskriver "sväller" i kroppen lite mer exakt så kanske någon som haft samma problem tidigare skriver något om deras erfarenheter.

Anmäl
2012-06-25 23:41 #10 av: Margareta

Det står i gruppens rubrik att det här inte är någon frågelåda längre. Gruppen finns kvar sen den tiden Sten Sture var här och svarade eftersom det finns många som vill läsa även det som är gammalt.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2012-06-26 08:16 #11 av: Mixa20

Tack för ditt förslag.

Har ställt frågan på fler ställen och forum.

Ingen som har svarat så det är nog bara jag som har detta bekymmer.Gråter

Ja de ser jag ju att det står.... knäppa mig...

är bara så desperat med detta knepiga fenomen som jag har fått och

önskar ju att få svar någon gång.Skäms

Anmäl
2012-06-26 09:01 #12 av: [Pennylane1]

du fick ett svar i #1 som du inte kommenterat?

Anmäl
2012-06-26 09:15 #13 av: Mixa20

Se där.... Salt får jag i mig då jag inte kan äta mat utan de.

Minneral salt med jod använder jag. Så saltbrist har jag inte.

Tror ju inte att de är de som är mitt bekymmer.

Kan jag få för mycket salt i mig så de binder vatten då?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.