Annons:
Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 7556 ggr
aussiemia
6/5/12, 6:27 AM

Panera kyckling

Jag har precis upptäkt dukkah som är jättebra att panera i.

Man grovmaler hasselnötter (eller vilken annan nöt som helst) och blandar i kryddor. Tradionellt sett så används sesamfrön, coriander och kummin. Salt och peppar.

Klappa in det på tex ett kycklingbröst, ha på olivolja och skiva vitlök och grilla eller stek. Jag har bara gjort det på grillen men idag ska jag steka i pannan.

Receptet kommer från masterchef här i Australien och det är verkligen superenkelt och supergott!

aswedishsmorgasbord.com

Annons:
Ann57
6/5/12, 8:14 AM
#1

Intressant. Det vore roligt om du rapporterade resultat och någon form av recept med ungefärliga mått./ Ann

Aliki
6/5/12, 12:28 PM
#2

Jag panerar fiskfiléer i mald mandel och kryddblandning. Även som mandeltäcke över fisk i ugn….Hur gott som helst!

denkal
6/6/12, 6:46 PM
#3

Det jag undrar nu när det ändå finns en post om panering.

Kolla man på andrahandsaffärer finns det en hel del nötmjölrivare/mandelmjölrivare eller vad dem kallas. Liknar en köttkvarn fast i miniformat. Det lustiga är att det lär varit en populär sak för x antal år sedan som fallit i glömska. Hur billigt som helst att köpa sådana och riva lite mjöl när behover finns är ju inte så jobbigt? Undrar bara om det är billigare alt än att köpa färdigrivet på affären?

Har inte haft så stenhård koll på hur man kan nyttja nötter och speciellt baka ur LCHF… Massa stevia osv. Är så van med socker ;)

[Pennylane1]
6/6/12, 6:51 PM
#4

mandelkvarn heter de, och man får jättebra mandel/nötmjöl om man mal med dem, fast Lidls som kostar ca 20 för 200 gram blir väl lite billigare om man betänker att  det är skalad mandel. Man får väl ge minst 20 för oskalad. Dock är det inte riktigt så finmalt som det blir i mandelkvarnen.

misty09
6/6/12, 7:06 PM
#5

Jag gör alltid skinksnitzel med mandelmjöl. Bankar köttet, doppar i uppvispat ägg och vänder sen i mandelmjöl. Steker i mycket smör och serverar med kapris,citron och persiljesmör. Familjen märker ingen skillnad mot detta och det gamla ströbrödet.

Upp till toppen
Annons: