Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5596 ggr
crikarlshamn
2012-04-21 19:08

Kolhydrater i gram - Android Apps?

Har hittat en som hjälper mig hàlla kollen pà gram kolhydrater ätits. (Free)

Tror den är svensk (Sillens AB), hittade lätt produkter inlagda fràn nätet. Ska tydligen finnas pà Svenska?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sillens.shapeupclub&hl=en

http://www.shapeupclub.com/

Nàgon som hittat bättre eller liknande?

Annons:
jesterl
2013-03-29 13:14
#1

Har just upptäckt att det äntligen kommit en LCHF app till Android. Den heter LCHF :)

Mooniq
2013-03-29 13:32
#2

jag kör på med www.dumbbell.se den tycker jag är bäst. och det ska finnas app¸ men har inte lurat ut hur jag laddar ner den.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

odjuren
2013-03-29 14:13
#3

#2 Du går inpå google play eller app store o söker på dumbbell, dom har flera olika appar, matdagbok och träningsdagbok bla!

//Odjuren

www.odjuren.com

Mooniq
2013-03-29 14:23
#4

#3 

tackar!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Amandla
2013-03-29 16:40
#5

Jag har provat dumbbell-appen och den segar ner hela mobilen. Jag har avinstallerat den och jämfört två gånger och det står även i kommentarerna om den att den uppför sig så. Men jag kör via datorn istället och den versionen har många fler funktioner. Provade även nätversionen i mobilen men det funkade inget vidare med pop up-fönstren man använder för att lägga in uppgifter, det gick inte att vare sig flytta dem (kom inte åt där jag skulle skriva in livsmedel, vikt osv) eller stänga dem 🤫


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
crikarlshamn
2013-03-29 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Fortsätter med shapeup i android som uppför sig bra.

För att fà den mest kompletta informationen jag kommit över pà nätet samt GRATIS prova denna om Engelskan inte är ett hinder:

http://nutritiondata.self.com/mynd/mytracking

Hur det ser ut:

Annons:
crikarlshamn
2013-03-29 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
crikarlshamn
2013-03-29 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
jesterl
2013-03-29 20:54
#9

#5 LCHF appen är enkel och snabb. Dessutom fungerar den utmärkt på Android surfplattor! Helt klart värt pengarna :)

crikarlshamn
2013-03-29 21:04
#10

Jesterl,

Väntar nog lite, för närvarande har endast en person gett referens.

Det stàr att den innehàller 55 recept men inget om individuella ingredienser/matvaror.

Samt en person som gett 5 stjärnor

Tveksam…

jesterl
2013-03-29 21:29
#11

Crikarlshamn

Som sagt, hittade appen igår och verkar vara nypublicerat. Jag har iaf investerat 10 kr (det är ju löjligt billigt) och tycker att appen fungerar utmärkt.  Vet inte riktigt vad du menar med "…inget om individuella ingredienser/matvaror?". Jag har iaf bläddrat genom några recept och även lagat två rätter, fläskkotlett med soja samt blomkålsris. Det blev supergott! Så jag kan bara rekomendera appen till alla som har behov av en enkel LCHF app för Android.

crikarlshamn
2013-03-29 21:35
#12

Hej jesterl

Vad jag undrar är om man hittar individuella matvaror som smör, paprika, nötkött etc och om man kan lägga in egna recept… eller om man bara kan följa den med redan inlagda recept?

jesterl
2013-03-29 22:05
#13

Hej igen

Nej du kan inte skriva in egna recept. Den fungerar snarare som en receptsamling. Har också upptäckt att man kan köra appen även om man inte har någon täckning/internet. Perfekt för stugan :-)

Annons:
crikarlshamn
2013-03-29 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jesterl,

"receptsamling" tack, inte en app för mig tyvärr. 

Mer intresserad av näringsvärden etc.

Du välkommen att titta in pà vänstra sidan här pà forumet.  Finns en bra sammling med LCHF recept.

Upp till toppen
Annons: