Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt

Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå upp i vikt

Gå upp i vikt med LCHF?!

2012-04-19 14:22 #0 av: MTR-82

Hej! Jag försöker gå upp i vikt (174 cm, 53 kg), tränar 5-6 pass varje vecka. Jag har fått en hel del muskler sedan jag började aktivt November 2010. Vikten går sakta med säker uppåt.

Är det någon mer här som är underviktig som äter LCHF - eller tänkt börja? Jag ska börja snart tänkte... ska trappa ner nu så jag är helt ''fri'' 1 Maj! Skrattande

Hur har det gått för er som äter LCHF? Går ni upp (eller ner?) i vikt?

Anmäl
2012-04-19 19:46 #1 av: odezza

Kolla de här trådarna.

Bild på Glennarts nya fysik

Göra en Glennart

"still lost in space and time"

Anmäl
2012-04-19 20:10 #2 av: MTR-82

Tack för länkarna! Synd att han inte är aktiv här längre.

Anmäl
2012-04-19 20:16 #3 av: odezza

Ja. han uppnådde sitt mål, och har gått vidare med sitt liv. Tråkigt för oss, men antagligen bra för honom.

Anmäl
2012-04-19 20:17 #4 av: MTR-82

Ja verkligen... hur länge höll han på? 1 år...?

Anmäl
2012-04-19 20:19 #5 av: odezza

Det kommer jag tyvärr inte ihåg.

Anmäl
2012-04-19 21:12 #6 av: _Lo_

Ät gärna rotfrukter istället för ovanjordgrönsaker till dina måltider. Du kan även äta lite ris, quinoa och någon potatis ibland om din mage tål det. Du kan även unna dig lite frukt, bär och juice om du tål det utan att få besvär med gasbildning. Ät regelbundet, frukost, lunch, middag och gärna 1-2 mellanmål. I övrigt så är det bra att äta vanlig lchf.kost med rikligt med fett och tillräckligt med protein. Träna hellre på gym än löpträna.

Anmäl
2012-04-20 08:00 #7 av: MTR-82

Jag som tänkt låta bli mat som kommer underjord... Obestämd Jag känner att jag verkligen vill testa att ta bort kolhydrater helt,, har börjat minska mer och mer nu.. för att vara helt ''fri'' 1 Maj.

Jag äter väldigt mycket, (och för stora portioner, det erkänner men jag äter verkligen som en häst, ha ha!) blir 7 mål/dag + proteindryck (köttproteinpulver, utan socker och kolhydrater) då jag kört något extra hårt pass. Kör nästan bara styrke, men lite dans också som nöje & avkoppling emellan det hårda... Cool

Anmäl
2012-04-20 08:49 #8 av: Henrik70

Jag har gått upp ca 20 kg sedan jag började äta LCHF för 5 år sedan. Jag har blivit mer bredaxlad och mina kläder sitter bättre på mig. Det var först när jag bytte kost som jag började få lite muskler av träning. Innan var jag som en pinne, nu ser det normalt ut även om jag fortfarande är smal.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.