Annons:
Etiketthälsa
Läst 7377 ggr
Mabrotnosh
2/13/12, 1:19 PM

Tappar hår

Har nu ätit LCHF sedan början av oktober och gått ner drygt 30 kilo, men jag tycker att håret börjas tunnas ut mitt på huvudet. Vad lider jag brist på? Eller gick min viktminskning för fort så min kropp fick en chock? Nån annan som tappat hår på skallen. Kan väl tillägga att jag är tjej och egentligen inte borde tappa hår, nu vet jag iallafall hur det känns att närma sig 40 som man och se hur mcdonalds m:et får större och större bågar.

Annons:
Zepp
2/13/12, 3:58 PM
#1

Man tappar hår vid bantning, graviditet, trauma och lite andra skäl.. sk tillfälligt håravfall.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ewa N
2/13/12, 5:12 PM
#2

Jag har oxå tappat hår. började med lchf i maj 11 tror att det blev en chock för kroppen. Jag började äta priorin i början av januari och nu har mitt hår börjat komma tillbaka, jag har stubb i luggen och känner stubb i hårbotten. Det går snabbare att få tillbaka håret om man äter priorin det stimulerar hårsäckarna.

ScarletMajesty
2/13/12, 9:49 PM
#3

Jag tappade också hår, men det berodde på diverse brister. Började massera in håret i ricinolja som man köper på bl.a apoteket och håravfallet återgick omedelbart till normalt :)

Sweli
2/13/12, 10:28 PM
#4

Jag tappade hår i flera månader men nu har jag slutat att tappa hår.

Håret känns ändå lite tunnare än förr.

Jag ska börja att ta vitaminer för håret nu snart och hoppas att det blir bättre.

yvonnel
2/13/12, 10:42 PM
#5

#0

Något tillskott som heter Silicia brukar ofta omnämnas när det gäller hår och naglar. Jag har tappat mycket hår på senare tid/år men tror att det kan ha att göra med åldern till en del iaf.

LCHF följer jag efter bästa förmåga men går inte ner i vikt trots det, kan ha att göra med sköldkörteln.

Sweli
2/13/12, 11:51 PM
#6

#5 skrivetav yvonnel

Jag provade ett helt paket Silicia men gjorde ingen skillnad.
Så nu ska jag testa detta preparat:

Den verkar ha bra vitaminer och mineraler.

Ridge Crest Herbals, Hair ReVive, 120 Veggie Caps $22.88 $46.99 (51% Off)

(41)

Annons:
Birgitta Barbro
2/14/12, 12:59 AM
#7

Jag gick ner 14 kg på 3 månader med Xtravaganza för ett par år sedan, och tappade massor av hår. Kilona är tillbaka och tack och lov håret också med bara vanlig mat. Har ätit LCHF nu till 70% i drygt ett år utan att gå ner, men magen är plattare och jag älskar maten. Håret är kvar. Jag verkar vara extremt kolhydratkänslig, det är mitt bekymmer. Det beror på mitt jojobantande genom livet, så nu rensar jag bort fler och fler saker. Hoppas att jag hittar en nivå där kroppen släpper fettet men inte håret.

Sweli
2/14/12, 1:11 AM
#8

När jag sitter och tittar på TV brukar massera hårbotten med fingertopparna för att öka cirkulationen i hårsäckarna.

vitamingrossisten
5/6/13, 10:21 AM
#9

Prova med Biotin i tablett form;

http://vitamingrosissten.shop.textalk.se/ovrigt/

Mabrotnosh
5/7/13, 11:07 AM
#10

Nja tror inte det. Jag gillar inte piller.

Zepp
5/7/13, 11:10 AM
#11
Lilltilda
5/7/13, 11:14 AM
#12

Första halvåret med lchf så tappade jag mycket hår men sedan anpassade kroppen sig. NU har jag massor med fjun och kortare strån i olika stadier som växer så det knakar, så det verkar vara så att kroppen skickar ut nytt hår nu. Det kommer att ta sin lilla tid innan mitt långa hår är lika tjockt som det en gång i tiden var, och jag lär få fler än ett psykbryt över småstrån som spretar rakt ut, men jag fäller i alla fall inte onormalt med hår längre.

~God loves you, and I´m trying! ~

CasaRamon
5/7/13, 11:47 AM
#13

Har levt enl LCHF i drygt 5 år. Efter 1 år började jag tappa hår. Trodde inte att omställningsbesvär skulle komma så sent, men det gjorde det.

Nu är mitt hår tjockare än innan och känns bättre.

Så ha tålamod, håret kommer tillbaka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: