Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 26374 ggr
andbjo
2012-02-02 16:16

LCHF lunch i Göteborg

Eftersom jag jobbar inne i stan har jag satt samman en lista på ställen där man kan äta LCHF lunch i Göteborg.

http://hejtack.blogspot.com/2012/02/lchf-lunch-i-goteborg.html

Fler tips?

Annons:
Lojs
2012-02-02 16:17
#1

Jättebra lista, men du har inte ungefärliga priser?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

andbjo
2012-02-02 17:23
#2

Har inte priserna i huvudet, men jag tror att alla ligger på mellan 80 och 99 kr.

afret
2012-04-09 23:24
#3

Inget ont egentligen om Musses GrillHouse men jag var där förra helgen med min sambo. Jag beställde Kyckling Tavuk (Kolgrillat Kycklingfilé dvs.) Valde bort kolhydraterna och bad att få mer sallad och Majjo vid sidan. Tror ni dem hade det i köket? Nej. Okey har ni smör då? Neej, bara Lätta smör som vi serverar till maten. Jag blev besviken men valde att sitta kvar för sambons skull. Blev jag mätt? Inte det minsta. Sen sprang jag över till andra gatan och åt en burgare utan bröd och sallad på Kosmos istället.

NUMERA har Café Kosmos LCHF på menyn. Fett, ovan jord grönsaker och protein. Rekommenderas varmt till Alla LCHF:are i Göteborg. En lunch kostar 95 kr och då ingår en STOR salladsbuffé som man kan plocka från.

yvonnel
2012-04-10 00:48
#4

Tack för den infon, kan inte du komma med själv? Du har väl sett att vi är några som då och då brukar träffas här i Göteborg.

Det skulle ju vara skoj med en ny i gänget.

Denna gången blir det i närheten av Valhalla sporthall eftersom vi ska till Stenmässan också.

yvonnel
2012-04-10 01:09
#5

Jag kopierade din fina lista för det händer så ofta att man inte får tag på länkar efter ett tag.

---------------------

Musses Grillhouse (Kungsgatan) serverar kolgrillade grönsaker med tzatziki till den grillade köttbiten eller laxen.

Soho (Södra Larmgatan) har en stor buffé som man fördet mesta kan få till en bra LCHF-lunch i från.

Golden Days (Södra Hamngatan) har en jättebuffé på lunchen som utan problem blir LCHF-vänlig.

Tabla (Världskulturmuseet) har också en trevlig buffé på lunchen.Många gånger finns både riven ost och en fet dressing på buffén.

Hemköket (Stigbergstorget) har ett kolhydratsfritt alternativ för en femma
extra.

yvonnel
2012-04-10 01:28
#6

Tabla serverar lunchbuffé mellan 12-16 lördag/söndag för 85 kr.

Det tyckete jag verkade både gott och humant i prisväg.

Dit får vi gå någongång.

Annons:
eva-
2012-05-02 13:42
#7

hej=)

av ovan nämnda ställen har jag bara provat CAFE KOSMOS, och dem ger jag högsta poäng, bra mat o schysst lunchställe helt enkelt. så ja vill puffa för cafe KOSMOS!

har även provat lunch på Feskekôrka. tog en skaldjurssallad, inte jättekul faktiskt även om räkor alltid är gott. o rätt dyrt 129 kr. när ja frågade om skaldjurssoppan så var det både maizena o potatis i:(

ngn som hittat ett gott lchf-alternativ på feskekôrka annars?

nästa gång ska ja nog dra med killen till Tabla (världskulturmuseet):)

tistelflikkan
2012-05-02 19:24
#8

jag va på feskekôrkan idag, käka dock inte på restaurangen utan köpte en skaldjurssallad i en av diskarna och satt ute i solen och åt. 79 kr, tycker det va ett mkt bra pris. i salladen va det blandade grönsaker, ett halvt ägg, räkor, kräftor och dessutom en bit brieost samt aioli. mums!

***
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

eva-
2012-05-03 07:27
#9

hej hej:)

tack för tipset. då är det alltså både godare o billigare o köpa sallad över disk:) ska ja prova.

ha det gott!

Coronella
2012-08-05 12:20
#10

Mellanlandar i Göteborg i morgon. Tid för lunch mellan tåg och danmarksbåt. Siktar in mig på Hemköket (verkar ligga bra till). Eller är det någon som har bättre förslag?

Metnal
2012-08-16 08:40
#11

Jag rekommenderar Bäckebols taverna/ BBq galore som ligger ungefär vi bäckebol om man hänger där ute. Underbar grillbuffe tis och torsdagar, med grymt salladsbord med goda såser, fetaost och en jättegod tomatblandning!
(skrev om det snabbt här: http://thefatcheerleader.com/2012/06/19/lunch-med-hojdarna/)

Även ute vid lillhagen på den reasturangen (jag inte kommer ihåg vad den hette) har grillbuffé på torsdagar.

Daddyssons i frölunda (ute vid 421 nästan) har GI-tallrik som alternativ varje dag. Det är kött/fisk med sås och grönsaker, och självklart salladsbuffe, med världens godaste vitlökssmör till! Ibland även fröbröd. Rekommenderar dom starkt! Bara bra råvaror och väl tillagat!

Hälsningar

Linnéa :)

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

[Annamaja27]
2013-05-15 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Åt en helt ok lunch på Café Kosmos.

Hamburgare (jag valde bort osten) med smörfräst vitkål och två majonässåser. Mättande o gott.

Upp till toppen
Annons: