Annons:
Etiketthälsa
Läst 8694 ggr
ronjaian
1/2/12, 10:19 PM

Vilken magnesiumolja?

Undrar om någon har koll på de olika magnesiumoljorna som man sprayar på kroppen.? Köpte en från bodystore först, men den blev liksom vit och torkade PÅ huden. Nu har jag köpt en betydligt dyrare variant från rawfoodshop och den torkar inte som den billigare varianten. Nån som vet om det är värt att köpa den dyrare varianten eller gör de samma nytta? Tacksan för svar!

Annons:
Qamilla
1/4/12, 10:57 PM
#1

Magnesiumoljan kan lämna lite "vitt" efter sig när den torkar. Det blir som när man badar i saltvatten och inte sköljer av sig efteråt. Kroppen tar upp magnesiumet i ca 20-30 minuter sen kan man tvätta av det.

Tror inte det spelar någon roll vilken magnesiumolja man använder bara det är magnesiumklorid. Jag gör min själv och den funkar jättebra.

andreaswatz
10/23/13, 4:12 AM
#2

Hej

Den magnesiumolja jag använder funkar bra och ger ingen vit hinna och är inte så farligt dyr:) Köpte den hos Biglife.se kolla och jämför priset tror den är billigare än dom andra.

Magnesiumolja

Ha det bra:)

Andreas

Internettan
10/23/13, 5:27 AM
#3

Min ger inga spår heller. Men den irriterar huden på vissa ställen. Kan inte ha den på armarna eftersom det småsvider/kliar ganska rejält ett tag efteråt. Går bättre på benen/låren. Jag har inte känslig hud eller så, och de första gångerna gick det bra på armarna. Sen blev det värre och värre. Det räcker att det kommer lite på underarmarna när jag smörjer in benen så börjar det klia. Undrar varför?

"Every point of view is a view from a point."

andreaswatz
10/23/13, 12:08 PM
#4

Hej internettan

Kan klia om man är ovan det gör det även på mig när man gjort ett uppehåll. Hur länge har du använt magnesiumolja

Vad jag har läst så ska det vara för att man har magnesiumbrist i kroppen, och det är därför det kliar i början för att sedan avta. Men det får man kolla upp om det stämmer.

Jag har ont i korsryggen så jag använder den endast på ryggen, har ingen erfarenhet på övriga ställen på kroppen.

ha det bra

Andreas

Lillulla
10/23/13, 10:50 PM
#5

#1 Qamilla, hur gör du magnesiumolja själv?

Internettan
10/26/13, 10:08 AM
#6

#4:

Hej!

Jag började använda det för ca tre månader sedan och i början nästan varje dag. Nu den senaste månaden blir det lite då och då, när jag kommer på det.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
konichiwa
10/29/13, 2:22 PM
#7

Jag vill också gärna veta hur man gör magnesiumolja själv! Jag har två 25 kg säckar med magnesiumklorid liggandes till ingen nytta (används som dammbindande på grusvägar).

Upp till toppen
Annons: