Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 7009 ggr
Vattenskugga
11/26/11, 9:24 AM

Testosteronbrist bukfetma män

På de senaste åren har min man förändrats en hel del. Han har NBCs orsaker till att han borde gå ner i vikt men det går trögt och går långsamt samt suget tar över och han går upp i vikt igen. Jag försöker att få honom att gå med på att prova LCHF men han vägrar. Hans åsikt är att han inte tycker om fett och absolut inte grädde och att han kommer spy om han äter fett. Samtidigt så vet jag att det inte är sant. Han äter med glädje blomkålsmos och tycker det är gott om han inte vet hur det är tillagat. Chokladmouse äter han ett helt vinglas av och slickar sig om munnen. Så ja det är psykiskt han inte tycker om fett. Igår var vi till en läkare för att han skulle få ett födelsemärke borttaget och där på ett bord låg en lapp som beskrev vad testosteronbrist orsakar samt att det är vanligt hos män över 40 som har mycket bukfetma. Dessa var symtomen. Andropause Symptoms The symptoms of male menopause: Irritable Male Syndrome Weight gain Sleep apnea Memory loss Diminished libido Hair Loss Erectile dysfunction Hot Flashes Muscle loss Depression Fatigue Night Sweats Gynecomastia (male breasts) Min man har alla dessa symtom utom det sista (anser jag inte han) och på måndag ska han ta en massa prover. Jag hoppas att få tillbaka den man jag hade för 2 år sedan och att jag då kan förmå honom att prova LCHF. Skriver detta så att andra i min situation kan få sina män med liknande symtom undersökta och om det är en brist så kan medicinering hjälpa till bättre hälsa med lust att ta tag i sin övervikt samt lyckas med det. Valde att posta i OT då jag var osäker vad jag skulle välja.

Annons:
Vattenskugga
11/26/11, 9:28 AM
#1

Liten rättelse skrev detta från min telefon och såg inte att det blev NBC.s vet inte hur det blev så men det ska stå flera

Inkanyezi
11/26/11, 9:45 AM
#2

Jag tycker nog att det kan finnas någon grupp utöver OT där inlägget passar.

Jag är man, och jag har haft en viss bukfetma med några av symptomen som du räknar upp, och De har försvunnit eller minskat efter att jag gick över till LCHF. Det kanske mest märkbara är libido, andropause symptomos och erectile dysfunction. Det finns en tråd om det på forumet; Manligare med LCHF?

Om han inte helt har tappat intresset borde det vara ett rätt övertygande argument.

En liten biverkning som kanske kan oroa dig är att också andra kvinnor märker det Foten i munnen

Det är nog feromoner.

Vattenskugga
11/26/11, 10:06 AM
#3

Tro mig jag har försökt i över ett år men man kan inte tvinga en som är lättirriterad håglös och deprimerad att lyssna läsa och ta in det man säger. Jag har läst den tråden du nämner och ja det stämmer att vår kost ger det resultatet. Det läkaren sa var att minskad bukfetma hos de flesta ökar testosteronhalten men när man har så många symtom som min man har så är det mycket svårt att lyckas eftersom psyket påverkas mycket av en låg (under 8) testosteronhalt. Vad jag minns så sa de att 10-30 är normalt. Har man under 8 kan man medicinera med en kräm och de flesta blir markant bättre efter bara två veckor. Om en adminisratör vill flytta posten till en bättre grupp så gärna för mig.

Vattenskugga
11/26/11, 10:13 AM
#4

För mig är det mycket viktigare att min man får tillbaka sin livslust och att hans Depression och irritation minskar än att libidon återvänder. Visserligen hoppas jag på det med men det är min make och mina döttrars pappa jag vill ha tillbaka och om min älskare dessutom återvänder så är det en bonus.

goliath
11/26/11, 10:37 AM
#5

jag har monitorerat mina testosteronnivåer i många år. Plötsligt dubblades de när jag började på lchf.

Vattenskugga
12/15/11, 5:05 PM
#6

Så där då har vi fått svaret på proverna Normalt bör man ha över 10 men om värdena är under 8 så kan behandling hjälpa. Min mans resultat var 3,9 så han har nu en testosteronkräm som ska strykas in varje dag. Enligt sköterskan så kan en tydlig förändring visa sig så snart som inom 2 veckor. Håller tummarna på att få den bästa julklapp som finns En Glad Jul

Annons:
goliath
12/15/11, 5:14 PM
#7

Se upp så inte du absorberar krämen när ni sover ihop.. ;)

Aniara4
12/15/11, 5:35 PM
#8

Då var det inte så konstigt att han var håglös!

Jens89
7/5/20, 6:58 PM
#9

Undrar om ni har något tips på vilken diet som funkar bäst mot testosteronbrist mm?

Ary
7/6/20, 6:12 PM
#10

#9 Som du ser i inlägg #5 så dubblades Goliaths testosteronvärden på LCHF, så jag blir tvungen att säga LCHF.

Upp till toppen
Annons: