Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsovinster

Stor effekt när jag slutade med mjölk

2011-10-23 14:27 #0 av: Besika

Jag har ätit LCHF i 4,5 år och var riktigt sur över att min psoriasis blommade upp för ett år sedan, efter att ha varit borta i 10 år. Trots cellgift och biologiska läkemedel. (Har grav psoriasis-artrit)

Nu har jag varit tvungen att göra uppehåll med dessa mediciner och bara väntat på att leder och psoriasis ska bli ännu värre. Det blev det 08/09 när jag var tvungen att göra uppehåll.

Men... så fick jag för mig att sluta med mjölk Inte för att jag drack mycket, det var bara 1,5 dl i en latte varje dag. Slutade med ost när jag ändå höll på...

På två dagar märkte jag skillnad på psoriasisen, som blev bättre. På en vecka hade den ljusnat, minskat och flagar inte. Mina knogar på händerna har minskat massor i svullnad, så jag har fått hudveck och gropar mellan senorna, som nu syns.

WOW säger jag bara!!!!!

Anmäl
2011-10-24 06:02 #1 av: Internettan

Grattis - vad kul att läsa! Skönt när man kan hitta roten (en av rötterna?) till problemet.

Anmäl
2011-10-24 06:09 #2 av: Mervi

Så skönt det måste vara. Mjölken är ofta boven i mycket.

Ha det bra.

Anmäl
2011-10-24 09:12 #3 av: Jojo55

Hur är det med grädde? Äter du det?

Anmäl
2011-10-24 10:28 #4 av: Lynxx

De som har bevär av olika slag - kan gått prova en period utan mjölkprodukter.

/L

Anmäl
2011-10-24 10:46 #5 av: dufva

Ja, spannmål och sedan mjölk är det man ska testa skippa först vid såna besvär Skrattande

Anmäl
2011-10-24 11:11 #6 av: gun92884

Tank om jag kunde overtala min basta vaninna att sluta med spannmal men det ar hopplost. Hon har psoriasis som ar valdigt besvarlig ibland men hon tror inte pa mig ... eller rattare sagt, hon vill inte ge upp brod och kanelbullar ... Hon bor har i Staterna dar hon dessutom har hon en svardotter som ar sjukskoterska och som sager att det absolut inte skulle gora na'n skillnad ... sigh ...

Anmäl
2011-10-24 11:26 #7 av: Besika

Jag tror ju att jag fick så snabb effekt just eftersom jag varit utan spannmål så länge.

#3 Jag tar grädde ibland, men har dragit ned på det också. Antar att jag kommer märka skillnad efter ett tag, när jag testar att ta det igen.

Min pappa testade också och hans "onda" finger är mycket bättre.

#5 Det är intressant det där, hur en del inte vill veta. Men även de som vet kan tycka att det är så jobbigt att de inte klarar av en viss diet även om de blir bättre...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.