Annons:
Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 10957 ggr
misty09
2011-05-29 16:29

Kycklinggratäng med taco och cashewnötter

Gjorde denna gratäng förra helgen och vill gärna dela med mig av receptet. Prata om snabbmat. Mycket, mycket gott. Tanken är att man ska fylla tortillabröd med gratängen. Det fick min familj göra själv tog jag sallad till.

1 färdiggrillad kyckling

1 röd lök

4 msk tacosås

2 dl vispgrädde

1 påse tacokrydda eller hemgjord

2 tomater

2 dl riven ost

1 dl cashewnötter

Sätt ugnen på 225° Bena ur och rensa kycklingen. Hacka löken. Koka upp grädden i en kastrull tillsätt tacokryddan. Lägg i kycklingköttet och löken låt sjuda nån minut. Smöra en form. Slå i kyckling/gräddblandningen. Lägg på skivade tomater, droppa på tacosåsen och toppa  med osten. Strö över nötterna och gratinera sen i ca 20 min.

Äts med sallad eller fyll en tortilla med röran om du inte äter LCHF.

Varför inte fylla Moniques äggwraps med detta måste bli kanongott.

Annons:
emji
2011-05-29 17:52
#1

Jisses vad gott det låter…och smidigt! Måste jag testa!

Tack för tipset Glad!!  Jag tror som du att det kan bli utmärkt fyllning i wraps.

misty09
2012-05-07 18:31
#2

Detta blev kvällens middag. Puffar det lite då detta absolut är en stor favorit hemma. Hade hackade paranötter idag istället för cashew och råa kycklingbröst som jag förstekte istället för grillad kyckling. Mindre kolhydrater och blev nästan godareFlört

Tortillabröd till gubben som inte äter LCHF och lchf plattbröd till mig och sonen….att suga upp den goda såsen medFlört

Emmin
2012-05-07 18:32
#3

Det lät riktigt supergott! Detta måste testas snartast!

misty09
2012-05-07 18:38
#4

P.s Jag använder tacokrydda från LCHF butiken utan kollisar eller gör själv. Recept finns här på mk. Köpt innehåller socker har jag för migRynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: