Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 3348 ggr
LatMask
2011-05-15 13:11

OT- Kullamust, mmm...

Ja, det här är förstås så långt från LCHF som man kan komma! Men jag måste ändå skriva om gudadrycken: Kullamust!  

Som det står på flakan är det "Ren äppelmust och inget annat, kallpressas ur 1,3 kg svenska äpplen. 0% tillsatt socker, 0% kolsyra, 0% alkohol". Innehåller 7,4 g kolhydrater/100 g.

Den har en ren, frisk äppelsmak och vacker, guldgul färg. Kanske nåt för oss som inte triggas igång av den trots allt, söta smaken. Tror den kan funka som måltidsdryck någon festlig gång och absolut som alkoholfritt alternativ för gäster.

Annons:
konichiwa
2011-05-15 13:36
#1

Om inte vatten är tillsatt så bör den vara rätt så koncentrerad i smaken. Om man då spär med lika delar vatten, kan man ta sig ett glas nångång. Jag älskar äppelmust.

Lina Strindlund
2013-12-31 17:38
#2

Den är ju supergod! Jag brukar köpa den med äpple och jordgubbsjuice!

nu har jag hamnat på ett forum jag inte vet vad det handlar om, är det anti-kolhydrater? 

hursomhelst den är jättenyttig ju! Dock kan man få trög mage av äppeljuice, men denna dryck gav då inte den effekten på mig. Beror ju på vad man kombinerar med såklart, men helt klart blir det denna dryck till nyårs skålen!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

hemul
2013-12-31 19:55
#3

Har du City Gross där du bor? De har alltid oxbringa till bra pris (runt 65 spänn om jag minns rätt). Det är som kossans sidfläsk och är supergott. Man kan göra mycket mer på det än koka och äta med rotmos. Blir jättebra att bryna i bitar och göra grytor på, långkok är nödvändigt dock. Finfin buljong kan man koka på benen också.

Orakletidelfi
2013-12-31 23:53
#4

😐  must kan va "a must", men vad nu oxbringa har med saken att göra vet ju inte jag! 😇

hemul
2014-01-01 01:49
#5

Ha ha! Jag postade i fel tråd. Skulle vara i den om fettrikt kött. 😃

Upp till toppen
Annons: