Annons:
Etikettövrigt
Läst 11853 ggr
wilda2011
2011-04-08 12:29

LCHF Camping i Säffle 2011

Tid 30 juni kl 18.00-3 juli kl 15.00

Plats: Duse Udde Camping Säffle

Välkommen på LCHF träff i campingmiljö.Vi umgås under lättare former med eget självhushåll,varvar med föreläsningar av bla Sten Sture Skaldeman, Annika Dahlqvist, Andreas "Kostdoktorn" Eenfeldt och Monique "LifeZone,halvåtta hos mej"Forslund

Restaurang,butik och Campingstugor finns

Bokning av boende+camping sker genom Campingen http://www.duseudde.se Kostnad campingavgift + 350 kr/pp (för föreläsningarna alla dagar)Meddela vid bokning att du/ni är med på LCHF träffen

Bokning av endast LCHF träffen sker genom AnnSofi Bengtsson 0727 -326170 och kostar 350 kr/pp (föreläsningar alla dagar)

Vi mjukstartar på Torsdagen med att träffas och trivas Grilla/äta och kanske ta ett glas vin för dem som kan och vill. På fredagen startar vi också lugnt och kanske kollar in de vackra omgivningarna Kanske tar en lunch i Restaurangen som även serverar LCHF på menyn senare ser vi fram emot att lyssna på någon föreläsare. Lördag och söndag blir det flera föredrag

Det skall bli så kul att få träffa er och att få ha trevligt tillsammans Ni skall få se att det finns mer än en "köpp kaffe" i Säffle

Välkomna /AnnSofi

Annons:
Ann57
2011-04-08 17:33
#1

Det är tyvärr något fel på länken.

jag googlade istället och kom fram./Ann

bigkajsa
2011-04-09 07:09
#2

Hej1

*Är det tänkt att det ska vara träff både i Säffle och Trosa?????

/Birgitta

wilda2011
2011-04-09 08:04
#3

Bigkajsa

LCHF-Campingen blir på Duse Udde i år (inte Trosa)

www.duseudde.se

Jerker63
2011-04-09 09:32
#4

Jaha… då sket det sig! :(

ullebull
2011-04-09 17:25
#5

Jaha, då blev det inget för oss . Sorry.

Cajsavarg
2011-04-10 10:34
#6

Är det till campingen som vi betalar föreläsningsavgiften?

//Fat makes Me fit//

Annons:
Cajsavarg
2011-04-10 10:35
#7

Är det till campingen som vi betalar föreläsningsavgiften?

//Fat makes Me fit//

Margareta
2011-04-10 16:30
#8

Den som bor på campingen betalar dit - de som bor någon annastans betalar till mig eller AnnSofi

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cajsavarg
2011-04-11 12:18
#9

Nu har jag bokat en stuga i Säffle! Ser fram till att återigen få träffa många trevlia LCHFáreSkrattande

//Fat makes Me fit//

Ann57
2011-04-11 15:06
#10

Jag har också bokat en stuga, som jag skrev i Skaldemans tråd som "for vidare". Glad Det skall bli mycket intressant att träffa andra som äter LCHF./Ann

michi77
2011-04-13 13:32
#11

Hej

Om man bor i närheten och bara vill gå på enstaka föreläsningar, går det?

Finns det något program att tillgå? Vill gärna testa på Zumbapass med Monique.

Lykopen
2011-04-16 07:23
#12

Det låter intressant och spännande. Och Duse Udde är en fantastiskt skön plats så den platsen kommer inte att ångras! Ska uppåt Värmland och skogarna i sommar så kanske jag kan komma även till föreläsningarna och samvaron. Jag kanske har läst slarvigt, men finns det senast datum för anmälan o.s.v.?

korseett
2011-04-16 16:07
#13

Välkommen till vackra Säffle alla! När ni ändå är här kan jag rekommendera att gå in till Spirea, hälskosten inne i stan för hon har ett fint sortiment med LCHFprodukter. Sen kan ni komma till mig för ansiktsbehandling eller massage hihiFlört Har öppet torsdag och fredag inne i stan. ( lite diskret reklam haha)

Jag blir med på föreläsningarna men sover inte på Duse utan hemma ett par mil bort. Ska bli kul att träffa både gamla som nya ansikten.

Annons:
Margareta
2011-04-19 06:56
#14

All anmälan sker via campingen om man skall bo.

Den som inte skall bo får ringa till Ann-Sofi

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Anmaja
2011-04-22 08:34
#15

Funderar, vänder och vrider och kanske, kanske kan jag komma, fast det blir långt.

Jag undrar om det finns en 'sista anmälningsdag' då jag hörde glunkas om att det var rätt trångt förra året och att alla kanske inte får plats? Är det större i Säffle än i Trosa?

Det vore sååå kul att kunna komma iväg. Längtar efter att träffa er igen och träffa nya.

MVH

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Margareta
2011-04-22 15:07
#16

Det är betydligt större i Säffle och vi behöver inte ha någon sista dag. Det som kan hända är att stugor tar slut. Tältplats finns alltid och troligen husvagnsplats.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Anmaja
2011-04-22 16:25
#17

Tack då vet jag. Kan bestämma mig bara någon dag innan och tält finns.

MVH

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

korseett
2011-04-22 20:25
#18

#17 finns plats i huset hos mig också. Kyss

Anmaja
2011-04-23 09:55
#19

# 18 - tack då vet jag. Tungan ute

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

penny
2011-04-27 15:35
#20

Jag funderar på att komma och undrar om jag kan få hyra in mig hos någon i en campingstuga?

Guje

Annons:
Monnis
2011-04-29 10:11
#21

Jag kommer och ser fram emot att träffa alla och lyssna på föreläsningarna!

Fast har inte löst sängplats än, bor i Karlstad så skulle förstås gå att köra fram och tillbaka, finns säkert några att åka med också om det råkar bli ett glas rött till maten Skrattande

Får troligen med mig en väninna eller två också.

penny
2011-05-02 08:55
#22

Jag vill gärna dela stuga med någon. Finns det plats hyr jag gärna in mig.

Jag funderar på att hyra en stuga själv, någon som vill hyra in sig?

Guje

toru
2011-05-02 18:21
#23

Vet man när schema för föreläsningar och sånt är klart. Funderar på att åka över dagen någon av dagarna men vill gärna se vad som "erbjuds".

yvonnel
2011-05-02 23:05
#24

Göteborgare!

Jag vill gärna ha samåkning och stugdelning. Är det någon mer?

Jag har bil som kan ta 3+mig.

Effie
2011-05-03 12:29
#25

#24 Yvonne, jag vill följa med, det vet du. Kanske kan vi dela stuga med Penny(Guje) - dela bil kanske blir krångligt? 

Säkert finns det fler som vill dela med oss; kom igen nu!


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Seglarina
2011-05-06 19:36
#26

Hej på er

Jag delar gärna stuga med någon/några. Kommer i bil (från Stockholm antagligen) kan i så fall ta med några i bilen.

Monika

Seglarina
2011-05-06 19:36
#27

Hej på er

Jag delar gärna stuga med någon/några. Kommer i bil (från Stockholm antagligen) kan i så fall ta med några i bilen.

Monika

Annons:
penny
2011-05-07 13:49
#28

Nu har jag bokat stuga för 4 personer. Jag har plats för 3 personer i min stuga. Meddela mig så reserverar jag en säng till dig. Jag har inte bokat lakan, så det får ni ta med.

Kostnad per person blir  375 kr.

yvonnel
2011-05-08 02:15
#29

Det verkar som stugan blir full. Effie + Penny + Monika + Yvonne. Har ni kopplat upp er på SKYPE så kan vi ju "ses". Hoppas vädret blir bra.

mcbitchen
2011-05-11 13:25
#30

Hej.

Jag vill också dit, kan komma först fre em.

Någon som har en plats över i en stuga?Glad

Effie
2011-05-15 11:50
#31

#28 penny; jag skickade ett meddelande till dig om att jag vill vara med, vet inte om du läst det.

Hur sköter vi alla anmälningar? Hyra av stuga är ju bara en del. Vi ska ju delta i lchf-delen också.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Margareta
2011-05-15 12:27
#32

Den som anmäler sig till campingen (oavsett boendeform) anmäler sig samtidigt till LCHF-konferensen som också betalas via campingen.

Övriga - ickeboende - anmäler LCHF-delen enligt info ovan: 

Bokning av endast LCHF träffen sker genom AnnSofi Bengtsson 0727 -326170 och kostar 350 kr/pp (föreläsningar alla dagar)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Effie
2011-05-15 12:33
#33

#32 Jag bara tänkte att eftersom penny har bokat stuga, och vi andra bara försöker hänga på, så behöver vi reda ut byråkratin litegrann, vem som gör vad. Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

penny
2011-05-15 13:03
#34

Effie vad föreslår du?

En fråga så här till er 3 som delar min stuga. Vill ni lägga till lite pengar och istället dela en lite större stuga?

Jag vet inte om det finns en ledig, men det skulle bli 624 kr för hela helgen istf 374 kr.

Jag har också skrivit mail och anmält mig till lchf, jag antar att ni också behöver anmäla er dit.

Penny

Annons:
yvonnel
2011-05-16 18:34
#35

Det fanns 3 olika stugor ang. storleken. Vilken har du bokat?

När man tittar på den karta som finns så undrar jag vad man ska tänka om vad som är vad, det finns ju flera områden, men vad är vad? en massa rutor med nummer i?

Hur är det tänkt att vi ska sammanhållas i LCHF gruppen?           

Jag vill gärna försöka föreställa mig var man hamnar och kanske hur många vi blir efterhand om nu någon håller reda på oss.

Margareta
2011-05-16 18:44
#36

Stugorna på bilder och kartor stämmer inte med verkligheten. De har byggt ut flera stugor under vintern och inte hunnit rätta hemsidan.
Vi på LCHF-magasinet kommer att bo i stuga nr 40. Den är numer utbyggd till 3 sovrum + allrum/kök. Den har minst 8 bäddar (2+2+4) men jag tror det var möjligt att sova i allrummet också.

Bäst är att ringa och prata med campingvärden - han är både LCHF:are och trevlig och mån om att vi skall komma tillsammans och trivas på hans campingplats.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Effie
2011-05-17 06:59
#37

#34 Jag har ingen åsikt om stuga; jag bara hänger med. Större är ok för min del. Fast jag kikade lite på hur stugorna ser ut, och det är våningssängar vad jag kunde se; kan vara bra att veta. Jag har inte problem att ligga i överslaf.

Och jag ska se till att anmäla mig som LCHF-are.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

penny
2011-05-17 17:41
#38

Det är lite att pyssla med dethär! Nu har jag ringt till Duse Udde och de mellanstora stugorna är slut.

Storlek 3 fanns i alla fall för en stund sedan. Den kostar 3 445 för helgen. Det finns plats för 4 st i våningssängar och 2 st på bäddsoffor. Det skulle kosta 575 kr/person.

Vi är Yvonne, Effie, Penny och Monika(?). 2st till får plats.

Skriv till mig om ni vill dela! Jag måste nog tyvärr be er om förskottsbetalning. Det är mycket pengar att lägga ut själv.

Hör av er snarast! Stugorna går åt snabbt.

Penny

Cajsavarg
2011-05-24 10:59
#39

Hejsan på Er alla!

Jag har bokat en stuga och har via både mail och telefon påpekat att det gäller LCHF träffen. Men jag har trots det bara fått faktura för själva stugan.

Enligt flickan jag pratade med så satt "chefen" och klurade ut ett sätt att betala för konferensdagarna.

Har ni andra fått ngn faktura gällande dessa?

I annat fall så får jag/vi väl kanske betala på ngt sätt på plats!

//Fat makes Me fit//

Margareta
2011-05-24 18:09
#40

Ni kan annars göra som de som inte bor och betala till LCHF-magasinet.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cajsavarg
2011-05-24 21:34
#41

Ja, det kan vi göra. Men bara det inte helt plötsligt kommer en faktura från campingen!

Vilket kontonr ska det betalas in på?

//Fat makes Me fit//

Annons:
penny
2011-05-25 14:41
#42

Jag har också kommunikationsproblem med campingen. Jag har skrivit flera mail och frågat om anmälan till LCHF och att jag vill kolla att vår stuga ligger bland LCHF-stugorna. Jag får inget svar alls.

Cajsavarg
2011-05-25 17:21
#43

Nej, jag påpekade att det verkar som om dom inte läser mailen särskilt ofta, och flickan jag pratade med höll med om det.

Vad har du för nr på din stuga? Vi har nr 12. Du kan se nr på deras campingkarta.

//Fat makes Me fit//

Margareta
2011-05-25 22:07
#44

Ring säger jag - de svarar direkt och är väldigt trevliga

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cajsavarg
2011-05-26 08:12
#45

Ja, dom är jättetrevliga! Jag har pratat med dom flera gånger!

Margareta; om man ska betala in till LCHF Magasinet i stället för till campingen (för föreläsningarna), vad för konto ska det då betalas in på?

//Fat makes Me fit//

penny
2011-05-26 08:54
#46

Jag har ringt. Flickan jag pratade med sa att vår stuga (nr 2) ligger mitt i LCHF-gruppen, men enligt kartan ligger den längst bort från konferens-byggnaden. Jag får inget svar när jag frågar hur det ligger till.

OK, jag får väl ringa igen, eftersom de är dåliga på att läsa mail. Mailadressenborde de plocka bort om de inte läser eller svarar på mail!

Ja tack, jag vill också veta kontot för föreläsningarna eftersom campingen in kan ge svar på detta.

Margareta
2011-05-26 14:09
#47

Om jag minns rätt har LCHF-magasinet stuga 40. Monique är också nära oss.
Jag tror inte det spelar någon roll eftersom området med stugor är litet och vi lär samlas vid någon grillplats ändå. Det lär vara flera som inte har stuga och de kommer också långt bort.

Förra året hade vi föreläsningarna gemensamt och allt annat var fritt eftersom man sköter sin mat fel. Det blev spontant så att många samlades för att grilla men inte alla (alla bodde inte på campingen).

Vi som var med om hela Trosa upplevde den fria gemenskapen kring grillarna som minst lika värdefull som föreläsningarna. Det är då man umgås och lär känna varandra. Eller som Monique skrev på sin blogg (fritt citerat) "Det är inte varje dag man grillar med Annika Dahlqvist och Sten Sture Skaldeman".  Man har chansen att verkligen dela tips och idéer med varandra. Alla vågar inte komma till tals på frågestunderna.

Vi kände oss ibland stressade av att hinna till föreläsningarna och tyckte generellt att schemat var för tight. Det var lagt för att tillfredsställa dem som inte bodde utan bara kom och gästade för att lyssna på föreläsningarna och det kändes fel för oss som satsade 4 dagar på en "Campingsemester med innehåll", precis som det var tänkt.

Jag hade inte det minsta semesterkänsla och hann inte ens till stranden förrän sista dagen när föreläsningarna var slut. Jag och maken hade fullt upp med att fixa mat, diska och göra annat som är nödvändigt när man campar med husvagn (bära vatten och slask mm) och sen försöka andas innan det var nästa föreläsning.

De som kom över dagen för att lyssna på föreläsningar satt kvar vid lokalen och öppnade en kylväska när det var rast. Det är stor skillnad.

Mitt förslag för i år är därför ett friare program med gott om tid mellan föreläsningarna för att gynna de som verkligen vill göra det här till en "Campingsemester med innehåll" oavsett man sover eller inte. Dvs man avsätter hela dagen och inte bara exakta timmar för föredrag.

Vi har inte pratat ihop oss i gruppen ännu om detta och därför är det inget fastslagit. Ni får gärna vara med och tycka här i tråden.

Någon har kontaktat oss och undrat vad pengarna går till och varför det är så dyrt.

Det beror vad man menar med dyrt. Vi har inte lovat arvoden men tycker det är rimligt åtminstone med bidrag till resa och logi för dem som ställer upp. På LCHF-kryssningarna bjuder Silja alla talare mot att vi kommer med så stor grupp så det är skillnaden. De får inga arvoden där heller. Visst är talarna fantastiska som ställer upp gång efter gång ändå? Vi vet ännu inte hur många som kommer och om arrangemanget går med förlust.

Plusgirot är 53 33 41-4 uppge Säffle när du betalar.

Lyckas det inte på annat sätt går det att betala kontant, men jag är glad om så många som möjligt kommer in på kontot.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cajsavarg
2011-05-26 14:53
#48

Tack Margareta!

Jag tycker att det låter utmärkt att schemat inte blir allt för tajt. Förhoppningsvis är det varmt och soligt (som vi hade i Trosa) så man kan få lite färg på sin bleka lekamen. Och även hinna stå i kö för att få duscha efter att ha varit på Zumban utan att känna stress.

Jag var bara med på en grillkväll i Trosa och det var verkligen mysigt även om det inte blev så mkt prat med andra än dom som jag satt vid (Vilket var jättemysigt. Rosa om du läser detta, hoppas att du och familjen kommer till Säffle också)

Hur många är det som hittills anmält sig till Säffle?

Tack för pgnr! Syns snart;)

//Fat makes Me fit//

Annons:
Cajsavarg
2011-05-27 13:13
#49

Nu är 700 riksdaler inlagda för betalning för konferensdeltagande för mig och min man!

Hoppas nu bara att inte även campingen skickar faktura på samma sak.

Ha det bra allesammans!

//Fat makes Me fit//

Seglarina
2011-05-29 16:41
#50

Hej på er

Kostar det 350 kr för att delta i träffen?

Hälsningar Monika

Cajsavarg
2011-05-29 17:54
#51

Ja, per person. Och detta är betalning för föreläsningar i alla dagar! GladCamping/mat- och övriga kostnader får man betala utöver detta.

//Fat makes Me fit//

toru
2011-08-20 22:26
#52

Jag har glömt att tacka för en supertrevlig helg! Väl värt resan "inträdet"!

[baronbacon]
2011-08-21 10:53
#53

OK, vars hittar jag info om campingen 2012!? :D

yvonnel
2011-08-21 11:32
#54

#53

Den infon kan du fixa helt på egen hand!

Alltså, fältet är helt fritt, har du tillgång/kännedom om en bit bra naturmed hyfsad campingplats och gärna en badsjö och eller en blåbärs/svamp/skog i närheten, som inte ligger omöjligt långt ifrån allmän väg och helst inte är alltför dyrt, så är det bara att formulera ett förslag med datum.

OBS! Det är inte alls nödvändigt med s.k. etablerade föredragshållare, det finns så mycket kunskap ibland oss och som man ser här på Kif så är det ungefär lika många som är villiga att gratis dela med sig. 

Det är alltså  bara att dra igång och låta det växa i tiden tills nästa sommar.

Margareta
2011-08-21 12:49
#55

#54 Den varianten blir helt klart billigast. Det är svårt att kalla talare som själva skall betala både resa och uppehälle.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
yvonnel
2011-08-21 14:40
#56

No hard feelings but………………..

Den varianten kanske också blir lättare att hantera tidsmässigt om man slipper styra efter "celebriteternas" tidsschema.

Om det dessutom blir billigare så kanske fler kan vara med, typ studenter och andra som inte har så stort kassaflöde.

[baronbacon]
2011-08-21 16:25
#57

Tack för svar, om än jag blev lite besviken, jag hade nämligen hoppats på att detta var en återkommande grej. Dåligt påläst.

Ngn energi finns inte för att knåpa ihop ngt i denna magnitud, så jag får hålla ögonen öppna efter annat.

yvonnel
2011-08-21 17:07
#58

Jomen det är väl inte uteslutet att LCHF-tidningen fortsätter. Jag menar ju bara att det finns plats för fler initiativ, gärna lite spridning över landet.

LCHF - begreppet börjar ju bli stort och detta landet är ju avlångt. Egentligen gäller det ju bara att finna på en lämplig mötesplats.

Cajsavarg
2011-08-21 17:41
#59

Jag föreslog i en ny tråd" Ett förslag på ny plats för nästa år"

http://www.billingensstugby.se/default.htm

i Skövde.

//Fat makes Me fit//

yvonnel
2011-08-23 01:41
#60

#59

Det har jag helt missat. Ett trevligt initiativ tycker jag.

Fler sådana i det långa landet vi har!!!!

Trevlig samvaro med likasinnade är ju aldrig fel.

Upp till toppen
Annons: