Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Medlemmar - var bor ni?

Lchf ätande i Östergötland, helst Norrköping

2011-03-26 18:39 #0 av: Lizabethan

Hej! Jag letar efter nya bekantskaper. Någon av er som försöker gå ner i vikt, äter lchf och bor i Östergötland, helst Norrköping. Vi kan stödja och inspirera varandra. Tipsa varandra. Detta med datorn hjälp och kanske en dag träffas.

Anmäl
2011-03-31 12:49 #1 av: Excentrica

Hej Lizabethan! Bor i Mjölby och försöker gå ner 20-30 kg med hjälp av LCHF. Det går sådär just nu. Skulle va jättekul att ha nån likasinnad i närheten. Skriv till mig om du vill. Glad

Anmäl
2011-03-31 21:06 #2 av: Gullfia

Halloj!

Bor i Norrköping. Lchf:at i snart 2 år. //Gullfia

Anmäl
2011-04-09 17:43 #3 av: MarieEriksson

Hej.

Jag bor i Norrköping.

/Marie

Anmäl
2011-04-09 18:02 #4 av: labbe52

jag bodde i norrköping!!!!

Anmäl
2011-04-09 23:23 #5 av: nyborjare08

Jobbar i Norrköping! Glad Bor i Boxholm.

Anmäl
2011-04-10 10:38 #6 av: toru

Jag bor och jobbar i Norrköping. Har mest lurkat på denna sida är mer aktiv på www.lchf-forum.se och lchf.se där jag skriver "dagböcker" (Tommy tappar på lchf-forum).

Har kört lchf sedan september 2009 och har halverat min vikt om några kg.

-83kg till dags dato.

/Tommy

/Tommy

www.tommytappar.se

Anmäl
2011-04-12 13:14 #7 av: MarieEriksson

Tommy: Jag va inne på lchf-forum och läste lite här och där i din dagbok.

-83 kilo. Snudd på galet! Och väldigt inspirerande. Hejja dig, bra gjort och allt det där!

Jag började äta lchf i mitten av januari. Har alltid vägt för mkt, men droppen blev valkar på ställen som irriterade mig och att det blev valkar som va ivägen när jag skulle somna.

Dom slapp jag tämligen omgående. Men va då lååångt från mitt mål. Har en bra bit kvar fortafarande. Hamnade på en platå, eller stog still två veckor och veckan efter hade jag gått upp 1 kg. Kanske inte räknas som en platå men upplevde det som katastrof.

Läste på mer och funderade...

Drog ner ännu mer på kolhydraterna och började återigen le åt vågen. Har dom senaste dagarna ätit UFO, låter dummt men alltså Under Fem (kolhydrater) Om dagen. Mer eller mindre rasar i vikt.

Det håller motivationen uppe.

Anmäl
2011-05-01 17:17 #8 av: dei8431

Hejsan!

Bor två mil norr om Norrköping men arbetar i Norrköping. Ny här på ifokus men gått ner 12 kg med hjälp av lchf.

Anmäl
2011-05-12 19:48 #9 av: Dillen

Jag bor i Kimstad utanför Norrköping men är i stan dagligen mån-to Glad.

Är 24 år och har ca 20 kilo att gå ner totalt. Ätit lchf i en månad nu.

Anmäl
2011-09-18 23:06 #10 av: Keeks

Bor just nu i norra Skåne men är född och uppvuxen i Norpan, planerar dessutom att flytta tillbaka nästa år :D

Har hitintills gått ner 7kg med LCHF, vill ner ytterligare 15-16kg. Ska väl inte bli några problem, kan Tommy gå ner 89(!) kg så kan väl jag! Heja Tommy btw, du inspirerar verkligen :D

Anmäl
2011-09-20 06:49 #11 av: toru

:-)

Säkert inga problem bara att köra på och våga vägra kolhydrater!

/Tommy

/Tommy

www.tommytappar.se

Anmäl
2011-09-20 07:34 #12 av: Keeks

Jag satsar 100%!

Har tappat 7 kg och sammanlagt 15cm sen jag började, märker redan skillnad i kläderna så känner mig jättepeppad :D Har dessutom färre humörsvängningar, ingen huvudvärk och mera ork, hurrahurra för LCHF!

Anmäl
2012-01-02 10:32 #13 av: Yrsel

Jag hittade tråden om Linköpingsbor och eftersom jag är nästan Norrköpingsbo (Skärblacka och jobbar i Norrköping) så undrade jag om det fanns några LCHF:are i Norrköping och där var ni.

Har ni några träffar?

Har hållt på med LCHF i flera år och före det Atkins, men inte fått det att fungera förrän nu. Hade tappat 13 kg och 12cm i midja före jul. Lite bakslag nu men de är medvetna. Nu är jag på spåret igen för att ta minst 5 kg till. Är 54 och kvinna så de sista kilona har varit svåra, några tips?

Skulle vara kul med några likasinnade i närheten.

Anmäl
2012-01-02 11:15 #14 av: nyborjare08

Vi var några som träffades några gånger för ett par år sen i Norrköping. Men det rann dessvärre ut i sanden. Det var i alla fall himla trevligt medan det varade!

Anmäl
2012-01-02 12:00 #15 av: Yrsel

Synd men vi kanske kan stötta varandra ändå Glad

Anmäl
2012-01-02 12:12 #16 av: nyborjare08

Absolut! Glad Själv är jag verkligen inget föredöme nu. Äter väl HCHF kan man väl säga, med majoriteten av kolhydraterna från godis. Och det märks på vikten och måendet. Gråter (har hållt på i snart 3,5 år med ett långt bakslag nu det senaste halvåret, typ).

Anmäl
2012-01-05 00:57 #17 av: Yrsel

Jag känner igen det.

Jag är socker och kolhydratberoende och är lite rädd för att jag ska falla tillbaka till gamla ätbeteendet nu efter jul och nyårsfirandet.Tungan ute

Det var visserligen måttligt men ändå mer än okej efter lchf även om det var medvetet. Jag försöker att få bort ångesten och deppandet när man inte klarar av att hålla sig på banan så att säga och intalar mig själv att "bra då börjar jag om i morgon".Flört Jag har ändå bara gått upp 2 kg vilket borde vara mest vatten får man hoppas. Så nu drar jag åt svångremmen och tar nya tag.Glad

Anmäl
2012-01-05 11:15 #18 av: nyborjare08

Ja jag håller med, det är aldrig bra att "slå sig själv" för vad som har varit - bättre att se framåt istället Glad

Hoppas att det går bra för dig! Jag ska ordna födelsedagsfirande på lördag och söndag och då blir det dessvärre en del kolhydrater... Och i nästa vecka blir det en del resor med luncher som jag inte kan kontrollera. Men jag ska göra mitt bästa! Frukost och middag borde i alla fall vara ok! Glad

Lycka till!

Anmäl
2012-07-17 14:06 #19 av: PysselFia

Längst ner i Östergötland: Österbymo, Ydre kommun :)

Ursprungligen norrlänning, men bor nu i Österbymo och arbetar i Tranås.

LCHF:are sedan 2 veckor tillbaka och mår toppen! -2,3 kg efter 10 dagar är inte fy skam det heller ;)

Anmäl
2012-07-17 19:40 #20 av: nyborjare08

Välkommen! Cool Och grattis till det lyckade resultatet hittills! Glad Jag menar inte att dämpa din glädje men vill ändå säga att det kan hända att det inte går lika snabbt med vikttappet framöver. I början är det mesta vatten. Men det är ju också mest hållbart i längden om det går lite lagom långsamt sen.

Lycka till!

Själv har jag förresten flyttat till Mjölby. Jobbar fortfarande i Norrköping.

Anmäl
2012-07-22 20:16 #21 av: eugenialamata

HEJ, Glad JAG BOR i Norrköping, och min man och jag har börjat med LCHF för 2 månader sedan, så jag är mycket nybörjare, och skulle vilja ha kontakt med er som bor här. En månads har min vikt varit det samma, efter att ha tappat 6 kilo första månaden, men tänker inte ge upp. Det finns så otroligt mycket att läsa men saknar i alla fall mera input..........gratulerar att alla som har hållit på länge, men LCHF har jag upptäckt bara för ett par månader sedan.

Hoppas att det blir någon ny grupp????????????

Anmäl
2012-07-22 20:32 #22 av: russin

Bor i Norrköping och är väldigt grön nybörjare - endast en vecka gammal LCHF:areTungan ute

Anmäl
2012-07-22 22:12 #23 av: toru

Kul med lite fler LCHF:are här i stan. Jag försöker sprida intresset genom att bla knalla runt med lite egna T-shirts och naturligtvis min röda väska full med (nåja) Matrevolutionenpocketböcker...

Kanske går att få till någon träff framöver?

/Tommy

www.tommytappar.se

Anmäl
2013-03-03 08:42 #24 av: LouiseL

Hej allihopa! Jag tänkte bara se om det finns något intresse av att beställa nybakade frallor, bagels och hamburgarebröd i Norrköping. Med stort hjärta för LCHF och mat av kvalitet så provar jag nu i mars månad att baka bröd åt andra. 

Jag var själv trött på att alternativen för oss lchf:are var så begränsade när det kommer till bröd, så jag började baka. Jag bakade, experimenterade och försökte med nya recept. Och nu har jag hittat favoriter som dels gillas av familjemedlemmarna som inte är lchf:are, min svägerska som är glutenallergiker samt att jag nu kan njuta av ett gott bröd till hamburgaren, helgfrukosten med mera. Utan att det smakar äggigt och kompakt, för då får det lika gärna vara.

Jag har bott i USA en längre tid och saknade bagels när jag nu bor i Sverige igen, först tänkte jag att bagels nu var ett avslutat kapitel med min nya kost. Men så tänkte jag att jag borde försöka baka mina egna. Mums för en bagel med creeme cheese på!

Då mitt bakande har blivit en succé i familjen och bekantskapskretsen (många äter inte ens lchf) så tänkte jag, med egen erfarenhet av hur tråkigt det är att vara begränsad, att det vore roligt att baka åt andra. Att ge andra chansen att hämta upp nybakat lchf/glutenfritt bröd på lördag/söndagmorgonen precis som man kanske skulle ha gjort annars. Det är en mysig känsla!

Ingredienserna jag använder mig av är ekologiskt mandelmjöl, ekologiska ägg, fet yoghurt, fiberhusk, pofiber, smör, salt och bakpulver. Allt mitt bröd är av kvalitativa ingredienser!

Prova-på-pris är nu 10 kr/styck och vid beställning så krävs minst 2 stycken bröd. Jag möter upp och levererar det nybakta brödet centralt i Norrköping. 

Vill ni beställa eller har ni frågor så är ni välkomna att kontakta mig på emailadressen loppansgodsaker@live.se och gilla mig gärna på facebook där jag finns under Loppans LCHF & Gluten Godsaker för att e vad som sker :) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.