Annons:
Etiketthälsa
Läst 75856 ggr
Venus
2006-08-24 18:03

Lymfareningsdryck

Fick råd  av lymfadränageexperten Aino Junnila, 2005 om hur man själv kan förbättra sitt lymfsystem med följande recept

1 liter vatten

3 lagerblad

5 kryddnejlikor

Koka i 5 minuter. Sila bort kryddorna och drick varmt eller ljummet eller kallt.

Denna dryck kan drickas i 21 dagar som en kur för att rensa lymfsystemet.

 
Vad händer: lymfsystemet töms, cirkulationen ökar i underlivet, med ökad sexualdrift som följd, gamla urinvägsinfektioner kan aktiveras och rinna ut, utsöndringen i alla lymföppningar ökar, ökad stolavgång, bättre matsmältning vrister och armar smalnar. c:a 3-4 kg kan man minska i vikt på ganska kort tid, allt beroende på hur svullet lymfsystemet är.

Ev kan blodtrycket sjunka. Vid frusenhet som håller i sig, avbryt kuren.

Annons:
Sussili
2006-08-24 18:32
#1

Hur ofta ska man dricka detta?

varje dag förstår jag, men hur många gånger/dag och är det någon speciell tid man ska göra det? Tex. på morgonen före frukost.

Hur mycket ska man dricka? 1 glas/tillfälle… ?

Venus
2006-08-24 20:13
#2

En liter per dag. Helst efter frukost, men man gör som man vill. Du delar upp det som passar dig. Men en liter per dag. I max 3 veckor. Sen behöver man göra ett väldigt långt uppehåll.

Några som gjorde detta på viktklubb.se förra året, har fortsatt och tagit en liter någon dag i veckan.

Perfekt om man är trög i magen.

Fibblan
2006-08-24 20:27
#3

Kul med bra tips, jag har svårt att dränera vid massage tex så det ska jag prova.

Tackar och bugarSkrattande

[Saiva]
2006-08-24 20:44
#4

Tack för tipset, det ska jag testa. Jag gillar nejlikor Flört

Venus
2006-08-25 00:47
#5

Lova att berätta hur det går om du kokar en liter imorgon?
Flört

[Saiva]
2006-08-25 00:50
#6

Det ska jag! Flört Om du menade mej förstås *haha*Cool

Annons:
Venus
2006-08-25 00:53
#7

Nej, jag menade Fibblan, men du får ta åt dig du med så klartRäcka ut tungan

Fibblan
2006-08-25 00:56
#8

Jag ska koka, men jag väntar till Måndag. Vi ska till Nora i helgen och vem vet vad som händer:))   Skönt att vara på hemmaplan då*S*  Men jag lovar berätta hur det avlöper

Venus
2006-08-25 01:11
#9

Förra året i augusti tog helt plötsligt alla lagerblad och kryddnejlikor slut i affärerna pga att det kokades på många spisar då. hihihi

Tugga en kryddnejlika är väldigt stimulerande, framförallt för män.

copia
2006-08-25 08:23
#10

Nu fick du igång mej igen, Venus!!  Ska köpa en ny fräch påse idag. Jag tyckte ju att det var bra sist jag drack, men vet du vad jag mest minns??Det var att det luktade korv! Och det fick jag inte äta på den tiden, nu bhöver jag inte vara rädd att bli sugen, jag får!!

Kram

Tilda-T
2006-08-25 08:57
#11

Man kanske kan doppa i några varmkorvar till lunch och sedan dricka upp spadet!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Sussili
2006-08-25 10:31
#12

Jag har kokat idag och druckit 1 glas än så länge. Måste man dricka den där litern på en gång eller kan man ta ett gals då och då under dagen?

Amiechan
2006-08-25 10:34
#13

#12:

Venus skrev i #2: "Du delar upp det som passar dig."

Annons:
sarag
2006-08-26 20:30
#14

En dum fråga bara; Kryddnejlikor är det samma som nejlikor

Venus
2006-08-26 20:56
#15

#14 finns inga dumma frågor. Det är samma sak. Hela skall dom helst vara.

Vi brukade skoja om att vi kokade korv utan korv. Så helt rätt, Tilda.T, lägg i korv, så får du både mat och dryck.  

Och som någon hjälpte till att svara. När som helst under dagen. Själv blev jag så pigg och sprang på toa så mycket, så jag föredrog att dricka allt på förmiddagen. Så jag kunde duscha sedan, för jag svettades ut massor. Luktade skunk i början. Mitt lymfsystem är inte att leka med. Hade så många halsflusser och halsbölder att man till slut opererade bort båda. Sen var det fritt fram för det mesta. Fel mat, fel rökning, fel sprit, ja, ni vet, levde hela linan ut.  

Det ska va gott å leva, annars kan det kvitta. Cool

AnnK
2006-08-26 21:27
#16

#15: Venus, det låter så spännande med den här lymfareningen! Ska prova drycken. Har du gått någon form av behandling hos Aino Junnila, såg på nätet att hon jobbar på (eller har själv) något som kallas Lymfainstitutet. Är sådan behandling något du kan rekommendera?

Senast jag var på bindvävsmassage kommenterade massören att jag tycktes ha dålig lymfarening (eller hur man nu uttrycker det). Det vore spännande att testa något nytt. Kollade här i Uppsala men hittade bara någon "lymfödemterapeut" på Akademiska och det lät ju lite väl allvarligt kanske? Glad Det vore schysst om du ville dela med dig lite av dina erfarenheter!

Venus
2006-08-26 22:29
#17

Lymfödem är eller har varit vanligt när man opererar bort lymfkörtlar och bröst. Armen svullnar av minsta ansträngning.

Aino Junnila är fantastisk med sin lymfamassage. Är inte säker på om hon f n har sin praktik igång. Har försökt ringa och telefonen är avstängd. Men man kan ju alltid sms:a mobilnumren.  Sist vi sågs förra sommaren hade hon anda planer på gång, men man vet aldrig. Rätt som det kan hon vara tillbaka i sin verksamhet. Aino spelar piano på kroppen (vi tror på tidigare liv, båda två).

Om du läser på om kryddorna kommer du att se att båda är antibakteriella, påverkar matsmältningen gynnsamt, vidgar kärlen och ja resten får du komma underfund med själv.

AnnK
2006-08-27 16:14
#18

Tack Venus för lite inblick!

Venus
2006-08-27 16:44
#19

AnnK, det skulle säkert vara intressant för dig att prova Lymfareningsdryck. Kanske värt ett försök. Koka en liter och känn om du gillar det? Om du gör det, så är väl det ett säkert tecken på att det kan hjälpa dig att rensa lymfsystemet.

Märker att fett-kosten hjälper till också. För mig med blodgrupp O, som skall undvika alla sädesslag är hälsoeffekten väldigt märkbar. Har ju i omgångar helt uteslutit sädesslag och blivit så ren så jag verkligen känt det. Likadant när jag drack Lymfadrycken i 3 veckor förra året.  

Ville efter en dags uppehåll fortsätta, men då sa kroppen NEJ. Sen har jag kokat någon liter lite då och då, men nu med ny kostsammansättning, behövs det inte, för det sker en utrensning iallafall.

AnnK
2006-08-27 16:47
#20

Jag kokade en liter igår och drack imorses. Smakade gott, har inte märkt någon effekt ännu, men tänkte köra på i några veckor, ihop med torrborstning och kalla duschar (om jag fixar det).

Märker också att utrensningen funkar så mycket bättre med låga kollisar och mycket fett, men vill gärna ha lite hjälp på traven.

Annons:
Venus
2006-08-27 20:35
#21

Bastubad apropå kalla duschar är också utrensande. Och allra bäst om man kan piska sig med björklöv!!

catlin
2006-08-27 20:40
#22

#20 AnnK, hur märker du att utrensningen funkar bättre? Jag är inte så van vid terminologin… Hur känns det?

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

AnnK
2006-08-27 20:51
#23

#22: jag märker det framförallt på mindre/ingen huvudvärk, inte så trött, en speciell känsla och "dimma" i och kring ögonen som är svår att förklara (som att jag inte kan öppna ögonen ordentligt) men som försvinner, jag får mindre mörka ringar under ögonen. Även en viss tyngd och diffus värk i kroppen kopplar jag till utrensningen, alltså njurar och lever och lymfa (hur de nu hänger ihop kan jag inte riktigt förklara Generad). Allt hänger ihop och jag tänker att jämna blodsockernivåer spelar en stor holistisk roll här.

Jag kom detta först på spåren när en näringsterapeut föreslog att jag skulle försöka äta animaliskt protein (jag var vegan) för att få igång utrensningen. Då var under flera år van vid att vakna vid 4-5 tiden på morgonen med blixtrande huvudvärk, vilket gjorde mig till TREO-missbrukare också… Som jag förstår det spelar proteinet en viktig roll i metabolismen och utrensningen.

Proteinet kvarstår som min största problempunkt i LCHF-kosten, är fortfarande delvis köttfobiker. Men jag jobbar på det och ganska så framgångsrikt. För min egen del har jag alltmer kommit att betrakta min veganism/vegetariarism som en ätstörning kopplat till trauma. Men det är en annan tråd.  I alla fall, så tror jag verkligen på vikten av att få kroppens utrensningsfunktioner att fungera.

catlin
2006-08-27 20:55
#24

#23 Aha, tack! Det låter ju som rejäla vinster. Man kanske skulle prova…

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Venus
2006-08-27 21:00
#25

Klistrar in lite info om lymfsystemet och lymfadrycken: 

Du renar ditt lymfsystem och kan öka sexlusten på köpet. Vrister och armar kan smalna. Besök på toan ökar för den som har lätt för förstoppning. Sockersuget försvinner för många. Du känner dig lättare och renare. Tugga en nejlika per dag ökar potensen, säger kryddböckerna. Omkring 15% av vätskorna i kroppen är blod, lymfsystemet utgör 70%. Lymfa (latin, klart vatten) är vätskan mellan cellmellanrummet som förmedlar ämnesutbytet mellan blodet och cellerna. Lymfkörtlarna transporterar och filtrerar lymfan när den cirkulerar runt kroppen på grund av våra muskelrörelser. Lymfan befrias från skadliga ämnen i lymfkörtlarna. Bägge systemen är fundamentala för vår hälsa. Om vätskeflödet blir begränsat påverkar det drastiskt kroppens alla funktioner. Näringstillförseln och utrensningen stoppas. Känner du dig nedstämd men i övrigt ok under kuren, kan det vara separationsångest som gör sig påmind - saknaden av det som rensas ut!!

AnnK
2006-08-27 21:03
#26

Tack Venus!

vimzet
2006-08-31 16:59
#27

Är inne på min femte dag nu med drycken.

Luktar skunk och svettas i mängder.

Det är andra gången jag kör detta, gjorde det första gången förra  hösten. Då mådde jag jättebra efteråt som höll i sig länge!

Benen svullnade inte efter promenader som dom annars gjorde.

Det jag märker den här gången är att röksuget minskar, kanske är kosten också vad vet jag.

Jag dricker min dryck på förmiddagen och jag behöver inte gå nämnvärt mer på toan vare sig med det ena eller andraFlört men å andra sidan dricker jag ca 2,5 liter vatten varje dag så jag går ju dit rätt ofta ändå!

Annons:
Sussili
2006-08-31 21:14
#28

Hej!

Jag har nu hållit på med denna dryck i 6 dagar och inte luktar jag något annorlunda.

Jag märker inget särskilt förutom att jag har blivit snuvig -det kanske är en del i utrensningen eller så beror det på att jag har blivit kall :-)

Men jag ska fortsätta i 2 veckor till för det gör nog bara gott. jag kokar min dryck på morgonen, häller den i en termos och dricker sedan under hela dagen - eller är detta fel???

Margareta
2006-08-31 22:15
#29

Vimzet: dEnna kost gör Dig mindre röksugen. Du förändrar belöningssystemet i hjärnan när Du tillför fett.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Venus
2006-09-01 00:37
#30

Skrev ett svar som försvann och hade inte kopierat, Trist. Är för trött att skriva igen. Men roligt att höra era reaktioner. Bara fortsätt.

sarag
2006-09-01 10:33
#31

Jag har druckigt i 7 dagar nu. Märker ingenting alls. Gott vatten visserligen, men jag stuntar nog i det nu.

Pasi
2006-09-01 10:40
#32

Finns det någon forskning på detta som jag kan läsa?

Vilka ämnen i kryddorna som ger den renande effekten och hur reningen går till?

Venus
2006-09-01 12:35
#33

Pasi, det finns massor av krydd- och örtböcker där du hittar all information.  Det är superintressant när man ser sambanden mellan vad som finns i naturen mitt framför näsan och förstår dess positiva effekt på hälsan.

T ex inlagd sill, när man börjar titta på vad man lägger i silinläggningen, så förstår man kryddornas roll, med hållbarthet, matsmältningsförstärkande, antibakteriell, osv. Mycket lärorikt. Man fattar att allt hör samman.

sarag: ja, gör det. Strunta i det. Men eftersom du gillar smaken, kanske fortsätta i alla fall. Skulle du inte gillat smaken, skulle jag def be dig sluta.

Befa
2006-09-02 19:32
#34

Är det någon mer än jag som blir illamående av denna dryck? Och vad kan det bero på? Tycker inte det smakar illa, men får kväljningar när jag skall dricka.

Annons:
AnnK
2006-09-02 19:44
#35

#34 jag fick "bubblig mage" och blev illamående och drack den därför bara typ två dagar. Kryddorna blir för starka tror jag. Inte märkte jag någon utrensningseffekt heller.

Venus
2006-09-02 20:26
#36

Hm, intressant # 34 och 35, med era iakttagelser. Kan det vara så att dennna dryck inte passar när man inte äter kolhydrater? blir fundesam. Bubblig kan man bli av kryddor som driver ut gaser, för de skall ut.

Skall koka mig en liter imorgon och känna in på vad som händer nu, när jag s a s inte äter kolhydrater alls, iallafall inget bröd. Bara lite broccoli.

Befa
2006-09-02 20:44
#37

Jag kände av illamåendet redan första dagen, men andra dagen blev det bara för mycket. Så jag la av. Kanske dumt, det är kanske då man behöver det mest???

Venus
2006-09-02 20:54
#38

Använder du lagerblad om du skulle koka korv? Använder du nejlika i något annat sammanhang?  Illamåendet är nog kroppens sätt att säga att du behöver inte det här. Enkelt.

Vargalyster
2007-01-09 14:17
#39

Kryddnejlijka ingår i alla örtbaserade parasitreningskurer tillsammans med malört och skal från svart valnöt. Så det kan säkert inte skada att dricka det där i några veckor. Jag ska testa.

Margareta
2007-01-09 20:43
#40

Jag skall absolut testa nu när jag förstått att jag kan lida av lymfproblem…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

susanne.s
2007-01-16 12:54
#41

Jag testar just nu reningsdrycken och dricker man den kall som attan så är det närapå gott! Jag känner inget speciellt men kissar mycket och urinvägsinfektionen som var på väg försvann utan hjälp av tranbärsjuice. Jag tror tvärtemot Venus att mår man illa av drycken så drick mindre i en början för att trappa upp sedan. Det kanske är "bakfylla" när gifter lämnar kroppen man känner? Fast vad vet jag. Jag bara tänkte.

Annons:
korseett
2007-01-16 14:20
#42

drick av den flera gånger under dagen istället för allt på en kort peroid. Det gör större nytta

susanne.s
2007-01-16 14:58
#43

jag delar litern över dagen annars får jag tillbringa dagen på toa.

Jag tror på det här! Känns bra i kroppen av "häxbrygden"

susanne.s
2007-01-16 15:05
#44

Läste just inlägg 25 av Venus här om att kryddnejlika ökar potensen. Hur gör jag för att lura i gubben dom!!!CoolKan man blanda dom i Wiskey tro? Ska prova tror jag.

Gugge
2007-01-16 23:35
#45

hej, det här var intressant. svullna fötter och fotleder har jag haft ett antal år tillbaka. jag ska absolut testa, kan jag bli av med litet av min svullnad - och kanske något kilo - blir jag jätteglad. Jag har  ätit Venastat i säkert två år och jag inbillar mig att det håller nere svullnaden litet, men nu ska jag dricka istället.

susanne.s, du kan väl rapportera hur det framöver

susanne.s
2007-01-17 11:36
#46

Ska prova i helgen Gugge så jag återkommer efter : )

Känner faktiskt själv av drycken på ett "sådant" sätt Generad

Amiechan
2007-01-17 11:45
#47

Vad kul susanne! Hade jag läst det våren 2006 hade jag börjat dricka det direkt. Mina anitdepressiva tog bort all lust… Men jag slutade med minipillren och då dök lusten upp igen :) Så jag kan äta antingen minipiller eller antidepressiva utan att förlora lusten, men inte båda samtidigt.

susanne.s
2007-01-17 12:24
#48

Amichen

Depressionspiller tar bort lusten har jag hört. Provat Johannesört i stället? Funkar om man tar överdos 900 mg/dag + 2 rosenrot, enligt naturläkare. Vet inte om det funkar med minipiller? Det som händer då är att du blir gravid men det är väl en trevlig biverkning. : )

Annons:
Amiechan
2007-01-17 12:31
#49

Eftersom jag inte har några som helst biverkningar av mina antidepressiva sen mer än ett halvår tillbaka känner jag inte för att börja experimentera med det :) Och kondom funkar ju bra att använda så det går bra att strunta i minipillren. Nu, på lc/hf, har jag ingen pms heller, så jag behöver inte minipillren för att minska det problemet heller :D

Att bli gravid hade varit trevligt… men är antagligen inte så bra varken på johannesört eller på Zoloft (även om zoloft räknas som "säkert"). Det är större risk att få en förlossningsdepression om man redan är deprimerad, och bättre start på livet kan nog både en bäbis och en nybliven mamma få :)

mezza
2007-02-03 10:37
#50

Kloka Amiechan försök ta dig ur din deppig het först1

Så gjorde inte jag…

Det blev väl bra ändå tillslut men min flicka var värd en bättre start hon har dock en pappa som kompenserade.

Nu till lymf kuren.

Alltså jag mår illa nu när jag inte druckit den!

Kommer genast att gå och koka mig en liter tycker det smakar toppen!

shintaida
2007-02-08 22:49
#51

Hejsan!

Jag blir inte mindre röksugen av kosten. Jag puffar på som vanligt.

Ca en ask på 3 dagar.

Provar nu lymfrensingen - ska se vad som sker.

Kan ju inte vara farligt eftersom det är vanliga kryddor.

// Shintaida

navarro
2007-02-09 18:47
#52

Har bara en dag kvar pa enbarskuren och borjar omedelbart med lymfareningen, har antligen kopt kryddnejlikor. Laste om leverening ocksa men det skippar jag direkt eftersom man maste utesluta fett. Ar det nagot man maste tanka pa med lymfareningsdrycken?

Denna kommentar har tagits bort.
Barbamamman
2007-03-29 01:15
#54

Bra tips.

Ska prova efter semestern

vildkatta
2007-03-29 01:18
#55

..jag som tänkte testa detta men om de ökar sexualdriften så ligger nog alla män risigt till, med tanke på min vanliga lusta…. Grr, watch out guys and girls! :P ;)

Annons:
NancyAlke
2007-03-29 21:46
#56

Hmmm…. undrar om man vågar.. är ju singel ju!!! Tänk om man börjar gå i sömnen… i jakt på lite kärlek… Generad

vildkatta
2007-03-30 23:54
#57

Jag är oxå singel, men män fins det gott om som gärna vill leka av sej ruset, så dom blir nog bara glada om dom blir påhoppade av dej NancyAlkeFlört Annars är gurka ett hett tipps Oskyldig

zeretki
2007-03-31 00:32
#58

#57 Du gjorde det igen, fick mig att asgarva! Ja, det där med singel och hormoner…det är svårt. Fattar inte hur killar klarar av det… Fast det kanske är en annan tråd? ;)

NancyAlke
2007-03-31 02:07
#59

Köpte två gurkor nu Vildkatta… förmodar att man inte ska äta dom om man ska följa ditt recept Generad

 Män undviker jag så gott som det går, försöker faktiskt klara mig utan på alla vis… för jag har fått nog av dem, förmodligen tillfälligtvis…

vildkatta
2007-03-31 15:00
#60

Jag öppnar en ny tråd… "blommor och bin" så slipper jag ta över alla andras trådar med snusk.. Eller det kanske är dumt förresten??? Aja, får väll ta bort den om folk tar illa upp…

Margareta
2007-03-31 23:03
#61

Vi har barn på sajten så vi får ta det lite lugnt tycker jag.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Margareta
2007-03-31 23:03
#62

SMÅ barn och jag vill gärna ha dem här…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
vildkatta
2007-04-01 00:50
#63

Felåt Generad

*skärper till mej!!*

Oskyldig

NancyAlke
2007-04-03 15:57
#64

Sorry… hade ingen aning om att vi hade småbarn på siten…

 Började dricka lymfareningsdrycken i dag… är nämligen ledig till efter påsk och tänkte att mina arbetskamrater fått nog av mysko dofter från mitt rum

först magsjukdom med sanslöst dålig mage Generad
sedan lchf och hur det kan lukta från början Generad
åsså nu, lymfarening…  Generad

Drycken är i alla fall väldigt god, nu gäller det bara att komma ihåg att dricka den också…  och hoppas att man inte börjar gå i sömnen…

NancyAlke
2007-04-04 16:35
#65

Ett tips… lägg kryddorna i tekula vid kokning, så slipper man sila…  Det känns som om drycken är beroendeframkallande, kan man verkligen sluta med den efter 21 dagar???

NancyAlke
2007-04-08 13:48
#66

Jag började med lymfareningsdrycken den 3:e, det var jättegott men  jag märkte ingen större skillnad på mitt mående. Den 4:e fick jag utskrivet metformin för mitt blodsocker. Metforminet kan ge diarréer och risken för det var större med det då jag har en magsjukdom.

På kvällen den 4:e tog jag min första tablett och fick också jättediarré… Tabletterna tas två gånger om dagen och jag har haft diarré hela tiden…  

I förrgår kväll kom jag på att lymfareningsdrycken kunde göra att man blev kass i magen… ooops tänkte jag, och hoppade över den i går… och magen blev tvärt bra!!!

Antingen har jag väldigt mycket elände som behöver ur kroppen, eller så tål jag inte kryddorna helt enkelt… men jag tyckte att det var väldigt gott i alla fall. Jag kommer att testa igen… vid nån långledighet… men just nu får jag nog låta det vara, för det är viktigare att blodsockret ligger bra…

Här är tåten om mitt mående på sista tiden. http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=cdd0ce70-68ee-49d8-bd2b-ba5d91dd68ee

DaMum
2007-04-22 14:41
#67

Nu har jag kört lymfrening i 3 veckor.

Vad är det jag ska känna?

Jag känner mig som vanligt…

Tyckte dock att det var gott, och kommer nog att ta en kur igen om några månader för att testa.

Kram!

Effie
2007-04-22 14:57
#68

Har också prövat den här drycken i ett par veckor. Det var väl iofs ok som te-ersättning, men någon effekt har jag inte märkt.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

mumsan
2007-04-22 17:13
#69

Tänkte fråga om lymfateets verkningar idag och så fanns denna tråden där jag fick en massa svar på mina frågar, jättebra. Har druckit teet nu i snart en vecka och har gått ner 1 kg och mår bra. Lite sömnig har jag varit, varför? Kan ha olika orsaker, vet ej?Fundersam    Smaken är o.k., bryr mig inte så mycket hur det smakar om det är nyttigt och bra för min kropp. Däremot så har jag haft sockersug den senaste veckan, blivit frestad av omgivningen! Tog en liten chokladbit igårGenerad.

Annons:
korseett
2007-04-23 10:00
#70

även om inte det märks något i vikt så gör lagerbladen och nejlikorna verkan i kroppen. De stärker lymfan så att den kan fungera bättre

hemul
2007-04-23 10:08
#71

Kan man inte lika bra äta kalops? Eller inlagd sill kanske. Kyss

korseett
2007-04-23 15:27
#72

det är så att ämnena i de torra örterna dras bäst ut och kommer bäst till sin rätt när de få dras ur i rent, hett vatten. Sillinlag och kalopssås finns det andra ämnen som kan motverka effekten. Men visst- kanske om du inte åt sillen och köttet utan lagen och såsen så kanske du får ut nåt av den. Man klunkar helst den här drycken mellan måltiderna och jag tror att den funkar bäst på så tom mage som möjligt. Då kommer den fortast in i omloppet.

mammam
2007-04-23 15:54
#73

Efter att ha testat detta i några dagar tror jag att den största vinsten är att man får i sig mer vätska än vad man normalt skulle få.

Langhol
2007-04-23 16:53
#74

Jag är nu inne på min 3:e dag och dricker detta. Är väldigt dålig på att dricka i vanliga fall.

Det jag var mest rädd för var att få springa på toa titt som tätt men det har jag inte gjort mer än vanligtGlad

Så, vart tar vätskan vägen?

korseett
2007-04-23 21:43
#75

i små hål i din kropp Skrattande

mumsan
2007-04-27 00:06
#76

Har nu gått ner 2,5kg. Om det är teets verkningar vet jag ej eller om kropen gillar maten och går ner i vikt? Dricker mera nu och kissar massor. Det känns verkligen renande för det är väl oxå meningen?  Är det viktigt att hålla sig till 3 veckor? Behöver lymfan vila sedan?

Annons:
korseett
2007-04-27 00:13
#77

att man har tre veckor hör väl ihop med att en cell tar ca 28 dagar på sig från det den föds till den dör och att man då har fått i sig nyttig vätska nån gång under cellernas faser eftersom de inte alla dör eller föds samtidigt. Men om du tycker att du behöver en längre period så skulle jag nog ta minst en veckas vila innan nästa omgång

Mervi
2007-04-27 20:36
#78

I morgon skall jag koka drycken och prova. Hoppas jag får någon effekt, mina ben är lite svullna på kvällarna. Och det skadar inte om de kan blir lite smalare ocksåFlört.

mumsan
2007-04-27 23:44
#79

Ska nog ta paus först och se hur jag mår. De senaste dagarna under viktminskningen så kändes det som om musten sögs ur mig. Tänkte att det kanske beror på drycken. Hoppas jag inte sväller upp igen när kuren är över.

mumsan
2007-04-27 23:59
#80

Jag kom på en sak till som jag tror är bra att lymfadrycken har nog påverkat mig så att jag slipper vadkramper och magnesiumtabletterna.

Mervi
2007-04-28 09:52
#81

I morse efter frukosten drack jag första  koppen av drycken, jag bjöd även min man  och han drack också. Nu skall vi se hur vi reagerar eller om vi reagerar.

Smaken var det inget fel på, jag gillar kryddorna som är i så det gick ner lätt.

Jag kommer att fortsätta med vattendrickandet också, har kommit igång med det jättebra och sedan onsdag denna vecka har jag tappat några hekton varje dag. Hoppas jag orkar hålla mig från grädde och yoghurt nu i helgen. Det är dessa två saker jag tagit bort från kosten.

korseett
2007-04-28 11:54
#82

lycka till ni som börjar!

bejbe
2007-04-28 12:31
#83

är det torra lagerblad man använder? och en dum dum fråga: hur ser kryddnejlika ut och var någonstans köper man det Generad

Annons:
Mervi
2007-04-28 15:39
#84

Har du sett en apelsin med dekorerad med kryddnejlika till julen? Svårt att berätta hur den ser ut. Här är någonlunda bild på den.

Torkade lagerblad hade jag i. De man använder till kalops.

Aelsklinn
2007-04-28 15:42
#85

Det här lät jätteintressant! Jag gillar sånt här utrensning-mumbojumbo :) Ska nog gå och handla kryddor idag. Funderar på att försöka fasta i sommar också. Men då ska jag nog låna en bok och friska upp mina kunskaper lite. Jag har för mig att det var rätt krångligt och kräver en hel del planering.

korseett
2007-04-28 21:20
#86

den är superenkelRäcka ut tungan

kajsa56
2007-05-01 15:36
#87

nu har jag druckit kryddvattnet i tre dagar, har druckit ett par glas på tom mage på morron och resten senare på dan. i morse blev jag riktigt dålig på det.. tänkte äta frukost men fick tillbringa tiden på toa med diarre…. och sen va de bara att lägga sig igen…vaknade inte till förrns efter 12!!! så jag får nog dricka efter maten ist om jag ska orka fortsätta. så får vi se om det blir några vinster annat än tom mage..

korseett
2007-05-01 15:44
#88

drack du tre glas snabbt? du ska dricka litern under hela dagen och gärna i små klunkar

kajsa56
2007-05-01 15:52
#89

ja jag drack upp 2 glas på raken, blev väl för häftigt för magen då förstås.. får ta de lite lugnare framöver..

problembarn
2007-05-01 16:01
#90

Wow, det här var en kanontråd… jag har stOOOra problem med min lymfa och har haft länge. Har gått på lymfmassage i omgångar men har inte råd i den utsträckning jag skulle behöva. Jag samlar vätska i enorma mängder, mitt rekord var när jag gick upp 7 kilo på sex dagar!

Vissa dagar kan jag inte dra upp dragkedjorna i mina stövlar och nästa går de hela vägen upp utan problem!

Alltså, detta måste testas Skrattande

Annons:
korseett
2007-05-01 16:09
#91

Jag kan rekommendera en produkt som man ska ha i badet eller smörja in sig med några minuter innan man går in i duschen. Chestnut Toning Bath Soak från Weleda är lymfstärkande och den använder jag nu varje gång jag duschar. Den finns på hälsokost och de affärer som saluför Weleda och kostar ca 200 kr för en flaska på 200 ml. Finns den inte så be dem att beställa hem- det  fick jag göra.

Mervi
2007-05-01 16:11
#92

Jag har nu druckit  denna dryck i några dagar. Jag springer och kissar massor, något annat har jag inte märkt ännu.

korseett
2007-05-01 16:12
#93

Glömde berätta att man kan stärka lymfan när man torrborstar kroppen. En regel som är lätt att komma ihåg om vilken riktning man ska borsta åt är att alltid borsta mot hjärtat

korseett
2007-05-01 16:14
#94

jodå mervi- ut ska skiten! men det är inte säkert att du minskar i vikt men däremot får dina celler och din lymfa en bättre miljö

Mervi
2007-05-01 16:14
#95

#93 läste om det faktiskt på nätet en gång, med mjuk borste och mot hjärtat. Det kanske jag skulle prova, måste vara bra  för blodcirkulationen också.

problembarn
2007-05-04 16:07
#96

Har druckit drycken sedan i tisdags och jag tror att jag fått lite stockning i lymfan :-) det stasar och spänner, värker över njurarna och så har jag huvudvärk… men då kommer det sannolikt ut med tiden om jag fortsätter. Det kanske släpper en propp rätt vad det är Skrattande

Är ju som ni kanske förstått en bakvänd person… reagerar oftast tväremot på alla behandlingar, dieter och mediciner… så ska man rensa med den här så samlar jag istället Skrattande

(fast jag tror på nyttan ändå…)

korseett
2007-05-04 16:26
#97

det som händer är nog att när det kommer bra mat även i lymfan så ska väl den sätta igång och luckra upp innan det släpps vidare- som en damm som brister för vårfloden kanske?

Du borde prova att hjälpa till med torrborstning också

Annons:
mumsan
2007-05-04 16:54
#98

Köpte en ny påse lagerblad och då var bladen jättestora säkert 4 cm långa och de tidigare bara 1-2cm. så idag blev det en stark dryck! Är snart klar med reningen och det har kännts skönt. Testade med en kopp på morgonen innan fruosten idag men jag kände inte så stor skillnad i magen vad gäller toabesöket. Skulle inte ha emot någon sådan effekt!

Anterrabae
2007-05-06 20:47
#99

Det är min tredje dag med lymfrensningsdrycken… Jag känner att kroppen vill ha den. Har även muskeltestat det. Ingen tvekan..

Men igår började jag få lite molvärk i njurarna.. och idag gör det riktigt ont. Jag mår illa, har lätt huvudvärk och är supertrött.. Jag tycker det låter som typiska utrensningssymptom. Min undran är om jag har rätt… och sen om det finns något som jag kan ta som hjälper njurarna??

Konstaterade även med muskeltestning att jag behöver mina medicinska fotbad under denna kuren.. men inte mer än var tredje dag.

Kommentarer tack! *känner mig vilsen*

Man kanske ska satsa på att ladda energi.. Köra lite magnetterapi, både allmänt och över njurarna.. Vad tros om detta?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

korseett
2007-05-06 22:42
#100

Kroppen bör inte ha för mycket att jobba med så jag råder dig till att ta det lugnt tills värken släpper. Var bara nog med att du inte vid något tillfälle bälgar i dig dryck för då stressas njurarna och du får ont. Klunka är ledordet. Dricker du mycket vanligt vatten så att kuren blir grädden på moset så kan du dra ner på vattnet.

Men hjälp kroppen istället med att komma till ro först innan du går in på energiladdning. Balansera dina chakran så får kuren göra verkan iallafall första veckan.

Nån annan som har kommentarer? intressant att se hur man kan lösa problem på olika sätt med olika tänkande.

(kan inte låta bli att skratta- det är reklam för viktväktarna på den här sajten! som om de skulle få nåt napp här… haha)

Anterrabae
2007-05-06 23:03
#101

Ok..

Jag tar det lugnt.. och dricker inte fort alls, tar större delen av dagen på mig för att få i mig litern.. kompletterar med vatten efter behov. Märker direkt om jag dricker för lite för då gör det ännu ondare.. =P Tror dock inte att jag dricker  för lite heller.

Avvaktar och ser. Blir det värre får jag fråga igen.. *ler*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mona-Stina
2007-05-07 00:15
#102

Jag har handlat hem ingredienserna och tänkte börja i dag. Så kom jag på att jag ska på läger i "Flygarhelgen" och då går det inte, därför börjar jag när lägret är slut. Ska bli spännande att prova.

Denna kommentar har tagits bort.
korseett
2007-05-07 15:33
#104

du kan koka drycken i förväg och ha i termos- det har jag gjort. Men om det är många lägerdagar kanske det är bättre att vänta

Annons:
mumsan
2007-05-07 17:38
#105

Nu har jag druckit teet i 3 veckor och det kändes bra att bli av med svullnaden i benen och kroppen förövrigt.

Blev oxå trött en längre tid, kanske är det så att det tar på kroppen att bli rensad! Nu är jag pigg igen. Viktigt är att drick klunkar hela tiden och inte halsa ner teet. Sen att dricka mycket vatten mellanåt känns viktigt. Vattendrickande tror jag påverkar viktminskningen, inte teet. Dessutom har jag märkt att jag äter ganska mycket fett i form av smör, mera än som rekomenderas, eller kan det bli för mycket? Då behövs det nog mycket vatten. Har även gått ner i vikt men det står stilla på minus 2,5kg, förutom plus ett idag då lingonveckan satte igång!

Har inte haft några negativa symptom av teet och kan verkligen rekommendera drycken.

Mervi
2007-05-07 19:34
#106

Jag fick ett uppehåll i helgen och har inte kommit i gång igen. Jag får ta tag i det efter min semestervecka. Jag mådde bra av drycken men hade huvudvärk vissa dagar.

Tisdag morgon: Plötsligt rasar vikten, likadant med min man. Kan det vara effekten av drycken att vattnet lämnar kroppen. Hans svullna ben har blivit lättare, han känner riktigt hur bra hans ben känns. Han har jättebesvär med värk och nu känns det bra. Ville bara tala om detta. Efter min semester skall jag börja med en ny omgång. Kanon.

Anterrabae
2007-05-09 00:35
#107

Nu är jag inne på dag kanske fem…

Uppstartningsproblem hade jag. Jätteont i njurarna, helt slut och så småningom övergick det till molvärk i de större lymfknutarna.. speciellt på baksidan av armhålan till. Idag har det vänt.. Nu är det bara lite ont i njurarna kvar. Trött är jag fortsättningsvis. Öm över lymfknutarna om man tar på dom..

Misstänker att jag har massor som ska ut. Luktar illa gör jag oxå.. =P Men svullnaden i benen verkar gått ner.. *skönt* Hoppas det håller i sig när "kuren" är över.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mumsan
2007-05-10 19:30
#108

Anterrabae, vad bra att du berättar. Jag vet inte vart alla lymfknutar sitter. Har oxå kännt i armhålorna, fast det kan ju oxå vara mensen. Trött var jag med ett tag.

Anterrabae
2007-05-11 00:38
#109

Idag är det en vecka! Idag har jag nästan inte ont alls i njurarna. Lymfan gör ont bara om man petar på den.. (sitter lymfknutar i halsen, armhålan och jumsken som de största områdena) Ondast i armhålorna på mig.

En lite kul grej är att jag har en lymfkörtel i halsen som alltid är lite svullen. Jag känner den tydligt. Normalt är den som en kikärta eller kansek en kidneyböna. Vid förkylning sväller den och kan bli ett par cm.. Idag när jag kände efter den hittade jag den inte!! Den har gått ner helt. (normalt ska man inte känna dom om de inte är svullna)

Är även mycket piggare, mer motiverad att göra saker..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

problembarn
2007-05-11 10:20
#110

För mig är det precis som med allt annat, alltså tvärtemot. Efter en vecka med drycken slog kroppen på tvärstopp och nu sväller jag allt mer för varje dag. Har uppskattningsvis ökat 2-3 kilo på de senaste 3-4 dagarna. Känner mig istället för trött, pigg, fryser och har huvudvärk (vilket är mina klassiska tecken på att det stasar) jag känner även hur det stasar i benen och har extra mycket värk. Samtidigt som lymfan helt lagt ner alla verksamhet och jag kissar bara vatten (det syns liksom… ). Helt enligt min kropps sätt att reagera!! Gråter

mumsan
2007-05-11 13:56
#111

Stackars dig problembarn. Vill ine kalla dig med detta namnet, det känns liksom inte uppmuntrande.

Et tips jag kan ge dig är att få alternativvård. Jag har varit på Friskhuset här i Hudiksvall ohos en prson som använder sig av bla. kinesiologi, en undersökningsmetod som verkligen fungerar och där kan man se alla sjukdomar och problem och även kolla vad man ska inta för medicin som exakt passar för din kropp och vad du bör avstå ifrån. Om detta känns nytt och konstigt för dig så ska du veta att jag var väldigt skeptisk första gången, men det fungerar bra. Har varit hos 2 olika, den ena flkyttade och de hade samma diagnos.

Kram mumsan

Annons:
problembarn
2007-05-11 14:54
#112

Har lagt 3600:- på kinesologiska behandlingar under förra året och enligt den sista behandlingen i höstas är jag nu fullt frisk… bortsett från de 1500:-/månad jag spenderade på candidamediciner plus uppbyggande och renande mediciner för tarm och inre organ, detta bara de sista året! Innan dess har jag sannolikt lagt ut åtminstone 20-30.000:- de sista 15 åren på diverse alternativbehandlingar för att få kroppen att fungera och för att gå ner i vikt!

Du kanske förstår mitt användarnamn bättre nu…

mumsan
2007-05-11 18:20
#113

Jag känner mig verkligen rådlös med ett svar. Förstår att du känner dig som ett hopplöst fall. Men jag kan inte tänka mig att det inte ska finnas något alternativ för dig. Det hjälper inte att jag tycker synd om dig, du behöver konkret hjälp, absolut!

Anterrabae
2007-05-11 19:48
#114

#112: Du som testat det mesta, har de kollat saltbalansen på dig? Om Natrium-Kaliumbalansen är sne så samlar man vatten.. Annars kan jag tänka att lymfan din inte har tillräckligt med energi för att orka släppa på skräpet.

Tycker mig komma ihåg att du nämnt att du haft strora problem med lymfan.

En annan orsak till att det inte fungerar är om det är stopp längre ner lixom. Att inte lever och njurar orkar ta emot det som lymfan försöker lasta av. då får lymfan snällt behålla sitt skräp..

Lite teorier som jag vet har stämt på mig. Det har tagit lång tid att komma igenom dessa.. men det börjar lossna.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

problembarn
2007-05-13 13:01
#115

Oj, jag skrev ett långt svar här igår som tydligen försvann ut i cyberspace…

Jodå, saltbalansen är kollad. Allt på mig har ju alltid varit toppvärden (utom njurvärdena som tydligen var dåliga efter det akuta kejsarsnittet… detta brydde de sig dock inte om att upplysa mig om!) och det enda som påtagligt bråkat har varit vikt och Blodtryck.

Men jag har ju haft candida sedan barnsben och det ger förstås levern en rejäl match, dessutom har jag ju levt i extrem svält i åtminstone 15 år. Jag åt inte fett överhuvudtaget, vare sig till mat eller i livsmedel och då mår inte levern bra heller har jag lärt mig nu. Förutom detta har jag ju haft extrema stressnivåer i kroppen. Är ju f.d. utbränd och det orsakas ju av stress, jag var mycket sjuk så nog har lever och njurar haft sitt…

Hur lång tid har det tagit för dig att få sådant att funka? Och hur har du gjort Anterrabae? Jag är ganska säker på att det finns sådana orsaker eftersom min övervikt kommit (även en gång försvunnit) helt utan att jag ätit extra eller så. Man går ju inte plötsligt upp 20 kilo i vikt på några månader om det inte händer konstiga saker i kroppen.

Tinis71
2007-05-13 22:14
#116

#114 _En lite kul grej är att jag har en lymfkörtel i halsen som alltid är lite svullen. Jag känner den tydligt. Normalt är den som en kikärta eller kansek en kidneyböna. Vid förkylning sväller den och kan bli ett par cm.. Idag när jag kände efter den hittade jag den inte!! Den har gått ner helt. (normalt ska man inte känna dom om de inte är svullna)

_Nu när jag läste vad Anterrabae skrivit så kände jag efter på min hals, på högra sidan där jag för tid och evigt har haft en tydligt förstorad lymfknöl som beter sig precis som ovan beskrivet. Den är nu nästan borta!!! Jag måste verkligen leta för att hitta ojämnheter istället för den mycket tydliga "ärta" som alltid suttit där. Mina andra, och inte lika stora lymfknölar, har också gått ner. Kul!Skrattande

Anterrabae
2007-05-18 17:04
#117

Problembarn: Det som gett mig möjlighet att börja läka är främst medicinska fotbad typ Aqua Detox eller det som jag har heter Mary Staggs Detox. Dessa stimulerar levern och njurarna att tömma så att dessa kan ta emot mer skräp från lymfan. Utan dessa hade jag inte kunnat bli av med så mycket inflammationer.

Dessutom hade jag inte klarat denna lymfrening utan fotbaden eftersom kroppen inte lärt sig detta själv än. Det är för mycket så den stänger av utan hjälp

Mary Staggs Detox Detta märke har jag fast en enklare och äldre modell.. samma princip som aqua detox. Det finns även så att man kan gå och få gjort fotbaden, så kostar dom 300 ca per gång och man brukar behöva 5-10 bad ganska tätt till att börja med. Det är mycket skit som dras ur kroppen. Är man mycket sjuk så är det helt klart värt investeringen att köpa ett eget..

Tinis71: Visst är det kul!! Grattis, då vet man att de gör nytta.. Mina har tillfälligt svällt lite igen.. har förkylda människor hemma nu så det beror väl på det. Men annars kör jag på som vanligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

korseett
2007-05-22 16:35
#118

problembarn- du kan börja torrborsta kroppen för att hjälpa den

Annons:
susanne.s
2007-05-22 17:18
#119

Nej men….jag har ju haft en lymfkörtel på halsen som har varit svullen sedan barnsben. Den är inte det längre! Har inte tänkt på det förrän någon skrev om det. BRA!!!

Mervi
2007-05-22 17:41
#120

Har nu börjat en ny omgång, skall köra i 3 veckor. Vi får se vad som händer. Jag springer på toan ofta i alla fall.

bejbe
2007-05-28 11:24
#121

jag börjar med drycken idag. kan man ha någonting i, typ citron eller kokosfett, det smakar inte bra såhär Ledsen

90kgaldrigmer med vad ska man torrborsta kroppen? kan man använda en sådan massager med trä-kulor eller måste det vara en borste?

korseett
2007-05-28 11:31
#122

bejbe

En mjuk naturborste är vad du ska använda som du borstar i långa drag mot hjärtat. Börja längst ut på lemmarna och gå inåt. På magen kan man borsta i cirkel uppåtvänster, neråt höger

Jag ska också ta en lymfkur nu även om jag inte är så svullen längre behöver den stärkas eftersom den varit så dålig på mig

bejbe
2007-05-28 12:07
#123

du menar tvärtom, massera magen vänster neråt och höger uppåt eller hur?

problembarn
2007-05-28 12:29
#124

#118 jag har testat att torrborsta mig förut men eftersom min lymfa inte fungerar så mår jag jättedåligt av det. Lymfan måste komma igång innan annars är det som att slå på vattenslangen på fullt ös samtidigt som man håller för öppningen! Kroppen nästan sprängs och det pumpas upp i alla lymfbanor, mycket otrevligt :-(

Jag vet ju hur det känns när lymfan fungerar eftersom den gjort det i perioder och den gör inte det nu. Är ofta jättesvullen på morgonen och vissa dagar ser jag faktiskt ut som om jag fått stryk så svullna är mina ögonlock! Men vare sig drycken eller borstandet hjälper… inte heller lymfmassage när kroppen gått in  i totalt stillestånd! Den blir bara provocerad av behandlingen känns det som. Jag blir mer och mer övertygad om att det är något annat problem bakom mina symptom!

Men tack ändå!

mumsan
2007-05-28 15:39
#125

problembarn förstår att det är kämpigt att inte veta orsaken till svullnaden och stopp i systemet!

Nu har jag inte läst alla dina inlägg men läkarna har de inte hittat något svar på dina problem vad gäller svullnaden?

Annons:
korseett
2007-05-28 15:47
#126

öh ja fast jag skrev det annorlunda- fsaen nu blir jag tvungen att tänka också*skratt* Som en klocka skulle gå om den satt fast på magen alltså Uppåt på höger sidan och nedåt på vänster sidan

korseett
2007-05-28 15:50
#127

problembarn- du kanske tar i för mycket? Om du skulle göra samma sak fast med händerna och stryka kroppen varsamt? det kanske fungerar bättre för då blir den ju inte igång så himla kraftigt.

problembarn
2007-05-28 15:51
#128

Läkarna Skrattande vilket skämt!! De säger: Du är inte svullen, punkt! De tror helt enkelt inte på mig, enligt deras mätningar har jag inga problem med vätskebalans och de kan inte med ögat se att jag är svullen (de ser ju inte mig de dagar det är som värst och de betraktar mina dagliga svullnader med halvcentimeter djupa spår efter strumporna som normala). Sen är det inte mer med de, de anser att jag är en hysterisk, hypokondrisk människa som sitter hemma och tröstäter kakor, aldrig rör på mig och därför får skylla mig själv!

problembarn
2007-05-28 17:59
#129

#127 av erfarenhet av den här typen av stopp jag har i kroppen nu (har ju som sagt varit med om detta vid några tillfällen titidgare) så vet jag att det inte går att tvinga igång systemet. Problemet ligger innan lyman s.a.s. (egen slutsats) och det är grundproblemet som måste bort så löser det andra sig alldeles av sig självt! Så att börja pusha lymfan till något som inte resten av kroppen svara mot skapar bara stress och ytterligare stopp och därmed änu större inlagringar i vävnaden.

Jag använder den "tekniken" efter dusch när jag smörjer in mig och till och med det kan stressa systemet så mycket så att jag får svettningar och det stasar mera! Det verkar som jag måste hitta startknappen och inte börja i "fel" ände… därav leverrening idag ;-) zonterapi och örtmedicin för sköldkörteln som jag väntar på nu.

korseett
2007-05-28 18:17
#130

lycka till problembarn med leverreningen men jag kan lova dig ajaj i rumpan *asg*

problembarn
2007-05-28 18:26
#131

Jo jag gjorde den för några veckor sedan så jag vet vad som väntar…. :-o  Personligen tyckte jag nattens illamående (som jag hade) var värst! Men chocken var desto större när jag insåg vad jag kånkat runt på… detta kan förstås även det vara en delorsak till icke fungerande lymfa! Stackars stackars lever… så stora stenar plus candida plus svält (inget fett) plus stress i alla möjliga former… nu plockar jag bort sak efter sak och hoppas att levern snart ska läka och orka börja göra det den är tänkt att göra :-)

bejbe
2007-05-28 20:44
#132

vad menar du 90kgaldrigmer med "ajaj i rumpan" och vad menar du problembarn med "nattens illamående"? jag vill göra leverrening så jag undrar… om jag ska överleva Fundersam

Annons:
problembarn
2007-05-28 21:44
#133

bejbe det är absolut ingen fara Glad Jag trodde att det skulle vara jättehemskt men det gick himla bra! Vaknade dock vid 3-tiden på natten av att jag mådde väldigt illa av grape/olivoljan jag druckit och trodde nästan att jag skulle kräkas… jag gick således en trappa ner och lade mig nära toan med huvudet högt och slumrade mellan illamående-rycken men efter ungefär en timme var det över och jag kunde lugnt sova vidare.

Jag gissar att 90kg…osv. menar att pga att man dricker en ansenlig mängd laxermedel får man använda den delen av kroppen ganska flitigt… plus att det kommer ut stenar med ungefär samma hastighet som en kulspruta ur samma del av kroppen Förvånad och en del av dem är ganska stora….typ riktigt stora biggaråer eller så…

Mona-Stina
2007-05-28 23:15
#134

Jag har i dag startat med lymfareningsdrycken, tycker att den smarkar gott, har inga problem alls att dricka den. Problemet är nog att jag inte är hemma så mycket på dagarna och liter får jag hälla i mig på eftermiddag/kväll. Förväntar mig en hel del spring på toa i natt men det kan jag ta i tre veckor.

Hoppas jag kommer känna mig renad efter kuren.

korseett
2007-05-29 00:12
#135

precis så är det problembarn, den bakre regionen används flitigt. Ingen fara Bejbe du överlever- du vet ont krut förgås inte så lätt. haha

korseett
2007-05-29 00:14
#136

Mona-Stina- gör i ordning drycken på kvällen och häll den kall på flaska så tar du med dig den och dricker under dagen. Eftersom jag aldrig kommer ihåg att skaffa en sån sportflaska så brukar jag köpa en Imsdal vatten som fungerar på samma sätt.

bejbe
2007-05-29 20:38
#137

90kg… hur var det med leverrening, man ska inte samtidigt ta något kosttillskott eller hur? lymfareningsdryck då? eller ska jag vänta att jag är färdig med denna kur först?

mona-stina nu smakar drycken okej även för mig. och jag tar den i en flaska med mig, resten dricker på kvällen.

ska jag få smala armar av den?Flört

korseett
2007-05-29 21:10
#138

när det gäller lymfakuren spelar det ingen roll om du tar kosttillskott. Vid leverreningen töms tarmen helt så det är väl därför man inte ska ta något tillskott för det blir liksom i onödan och att jag antar att det retar tarmen lite också.

Om du får smala armar eller inte beror helt på om dina armar är svullna pga ett icke fungerande lymfsystem. Är det rent fett så finns ju det kvar. Men man kan se skillnad vid lederna först och främst.

mumsan
2007-05-30 12:26
#139

Det är tråkigt med sjukvården att inte bli betrodd.  Jag får oxå peppa mig ibland innan läkarbesök/operation för att förbereda mig mentalt….

Leverrensningen hur går den till och när ska man använda den?

Kanske ska göra en ny tråd, jo det gör jag.

Annons:
Mona-Stina
2007-06-09 10:45
#140

I snart två veckor har jag kokat drycken samtidigt frukostäggen kokat, druckit drycken ljummen. Gott!

Känner mig som vanligt, vad är det som ska hända med kroppen?

korseett
2007-06-09 14:00
#141

det som häner är att om du är svullen kan den se till att jobba med lymfkörtlarna och lymfådrorna så att systemet kan tömmas. Annars så stärks bara lymfsystemet så att det kan fungera bättre

Mona-Stina
2007-06-09 18:13
#142

Okay. Tack.

Bir47
2007-06-13 15:50
#143

På mitt gym där jag tränar får jag behandling av en tjej som håller på att utbilda sig till behandlare inom en behandlingsform som inte är så vanlig med ett konstigt namn som jag inte kommer på just nu, någonting med sakral.

Det går till så att hon med händerna känner och rättar till fel på flöden i kroppen.

När jag drukit lymfreningen knappt en vecka var jag hos henne, har fått 3 behandlingar innan. Utan att säga någonting om lymfdrycken frågade hon mig vad jag hade gjort, det var alldeles stopp i alla utrensningskanaler. Jag ska dit igen i morgon ska höra om det blivit någon skillnad, hon sa att hon hjälpte till att öppna kanalerna.

Spännande.

Hälsningar Birgitta

problembarn
2007-06-13 16:34
#144

Kan det vara kraniosakral terapi? Det sysslar min kinesolog med i kombination med andra behandlingar. Jag har för övrigt samma erfarenhet som du… om man inte är "öppen" i kanalerna så får reningskurerna motsatt effekt. Det är knepigt det där med att rena kroppen… man måste liksom börja i rätt "lager" för att få det att fungera. Jag tror att vi är många som har lagt lager på lager av problem och då är det olika var man kan börja för att få skjuts på kroppen! Börjar man fel så stressar det systemet eftersom kroppen inte kan tillgodogöra sig behandlingen då… just med lymfbehandling har jag råkat ut för det vid upprepade tillfällen.

Lycka till Birgitta, skriv och berätta hur det hade gått sedan sist…

Anterrabae
2007-06-15 17:20
#145

Det finns inget (som jag träffat på) som är så effektivt på att rensa upp och plocka bort lager av blockeringar som lasertreapi.. men det är dyyyrt.. Har gjort en omgång.. och det behövdes verkligen men 5 ggr kostade 6000 kronor… (1200/gång)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

problembarn
2007-06-15 18:32
#146

Intressant, undrar om det skulle kunna hjälpa min sönderskurna lymfa i ljumskarna (de lyckades förstöra den vid det akuta kejsarsnittet…)? Kan lymfa läka i efterhand? Hur menar du med rensa upp och ta bort blockeringar Anterrabae?

Annons:
Anterrabae
2007-06-15 21:17
#147

Klart att lymfan kan läka! Men som med resten av kroppen måste det finnas tillräckligt med energi och näring för att den ska klara av det. Det är sådana skador mm och andra störningar som jag tror gör att man inte går ner i vikt på denna kosten. Den lilla näringen du tar upp går till att hålla dig vaken och uppe samt försöka läka det mest akuta… När allt sånt är läkt och det finns energi i körtelsystemet så kommer du gå ner. Det är jag helt övertygad om. Men som alltid är det ett steg bak och två steg fram. Kroppen funkar så.

För det första så hjälper Laserbehandlingen jag gjorde upp fysiskt genom att öka cirkulationen i området. Både blod och andra vätskor som skulle kunna tänka sig att behöva cirkulera.

Sen lägger sig problem och blockeringar, både fysiska men framför allt emotionella som lager i kroppen och stoppar upp flödena. Ett typexempel är hur kortison stoppar upp meridianflöden. (normalt när man äter kortison tar det ungefär två år innan kroppen kan få igång meridianflödet igen, under förutsättnig att man slutat med kortison. Jag hade tur. Mitt flöde i meridianerna har inte stannat av) Hur som helst. Ju fler lager du har desto mer blockerad är man. Det är inte många som kan komma igenom dessa lager och blockeringar. QX-maskinen kommer igeom dom men det tar jättelång tid.. Sitter man då med 15-20 lager så får man väldigt lite resultat för pengarna.

Jag tror jag hade en 10-15 lager iaf. Hur som helst så fick jag jobbat med mig själv både emotionellt och för att skydda mig samtidigt som jag fick den här laserbehandlingen. Blockeringarna syns i speciella filterglas när man lyser med laserljuset och så aktiverar han lasern och bränner upp dom typ. Det gör inte ont, man kan känna lite typ som att det klias när cirkulationen ökar. Och om man är riktigt känslig så kan man känna även var i kroppen som påverkan sker. Han jobbar nämligen primärt med ryggen och efter ryggradens nervbanor.

Det var jättehäftigt. Jag låg på mage och slappnade av och terapeuten lasrade och jag kände i kroppen vart han jobbade. Tex när han var uppe i nacken kände jag hur ögon, näsa, öron mm blev påverkat och lixom kom igång. Jag kände definitivt av sköldkörteln. Normalt gör man inte detta, men det visade sig att jag var extra känslig.

Fick även kundalinenergin att flöda, det känns som att det rinner kallt vatten i ryggraden och nervsystemet från ryggen. Detta är även det mycket ovanligt. Man kan endast uppnå detta genom laser och djup meditation. Terapeuten berättade att han har träffat två eller nåt som det hänt så för. Biopaten berättade för mig att hon försökt massor men aldrig lyckats… Vet inte riktigt vad det är men det är ett tecken på att kroppen är extremt mottaglig för att läkas mm. både fysiskt och andligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

korseett
2007-06-15 22:42
#148

Det här var intressant läsning #147!

Anterrabae
2007-06-16 03:00
#149

Jo laser är häftigt.. ruggigt spännande. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

problembarn
2007-06-16 13:22
#150

Fantastiskt!! Himla trist bara att det är så dyrt… jag som är 3-barns mamma och student har tyvärr inte ens chans att använda på pass mycket pengar på mig! Vi har fullt schå med att få allt att snurra med kläder, mat, skor och annat som nästan vuxna söner behöver…

Hur hittade du honom förresten Anterrabae?

Bir47
2007-06-16 13:28
#151

Hej

Behandlingen som jag får heter kranium sakral, och denna gången var det inte lika mycket stopp utan mycket bättre och hon sa att hon även hjälpte till att öppna ytterligare.

Jag har tur för hon utför sina behandlingar gratis då hon arbetstränar på mitt gym och precis blivit klar med sin utbildning och ännu inte hittat någon lokal för sin röresle.

Tyvärr har jag inte gått ner mer i vikt, utan står fortfarande still.

Ser fram emot Skaldemans nya bok för kvinnor som släpps snart.

Hälsningar Birgitta

Anterrabae
2007-06-17 00:52
#152

Härligt Birgitta! Det är skönt att höra att det öppnar sig.. Utan detta kan inte kroppen läka och kanske tom inte klarar viktnedgång.

Problembarn: Jag "fick tag på" honom via min biopat. De är nära vänner och han kommer till Sverige och hjälper henne med hennes svåraste fall. Annars bor han i Libanon. Han forskar och är hur duktig som helst. Men jag tror att han kommit till Sverige nu i år och jobbar här… *har för mig*

Jag förstår inte hur han kan jobba nån annan stans.. Han har visst sina barn i Sverige. Men det är hans buissiness..

Jag håller med om att det är oförskämt dyrt.. Jag skulle inte ha råd med det nu. Då gick det för att vi hade inte flyttat till vårat hus som har renoveringsbehov (nytt avlopp, nytt tak etc.) Jag hade dessutom fått försäkringspengar från en barnförsäkring som visst var tecknad på mig.. *massa tur mao* Skulle dom komma och säga att jag skulle behöva det nu igen skulle jag bli tvungen att tacka nej…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Koylie
2007-07-13 00:02
#153

Jahapp, nu har jag druckit lymfareningsdrycken i 21 dagar. Jag har inte märkt att jag luktat något, har inte haft ont nånstans, kanske lite huvvevärk och har inte tyckt att det har varit gräsligt, varken varmt eller kallt. Jag märker att fingrarna blivit smalare och att anklarna inte får märken av strumpresåren (köper alltid med extra lös) längre, och det är skönt! Jag kommer nog att göra om det här om sisådär ett halvår eller så.

Annons:
venuseva
2007-08-30 19:37
#154

Lyfter upp tråden så slipper det stå ett frågetecken, efter rubriken.

Läs vad andra skrivit, vet ja!Glad

Karin20
2007-08-30 20:18
#155

Tack snälla !

//Karin

Karin20
2007-08-30 23:05
#156

Vilken fantastisk tråd. Nu har jag läst allt och ska absolut prova!

//Karin

venuseva
2007-08-31 00:23
#157

Oj, vad mycket som har skrivits om ditt och datt.

Och om vad alla erfarit.  Om man håller upp armarna och samtidigt tänker: "nu tömmer jag lymfsystemet", så hjälper det också.

Om fotbad kan jag rekommendera 1 dl äppelcidervineger i fotbadet. Om du tar ett bad, häll i 0,5 liter. Huden blir len och fin. Fotbad varje kväll är toppen. Du blir lugn, du renar dig och sover bättre.

Om kryddnejlikan har jag hittat info på flera ställen att det stärker potensen att äta en varje dag. Mannen blir som nykär, enl Öjvind Swahn.  Även kvinnor påverkas positivt av att äta nejlika.

Glad att så många testat. Mitt lymfsystem är mer känsligt idag. Nu räcker det med att äta socker eller dricka vin så luktar jag pest, annars ingen armsvett eller lukt alls.  Tycker det är kroppens sätt att säga att jag inte skall ha det som framkallar en sådan odör.

venuseva
2007-09-10 14:00
#158

Har avstått helt från socker i alla former för att bli fri från Candida, även vinäger.  Även majonnäs. När jag åt majonnäs i fredags till räkorna ökade vikten nästa dag.

Både lymfsystem och immunförsvar påverkas av sockerintaget.

Karin20
2007-09-10 15:27
#159

Nu har jag kört denna dryck sedan den 31 augusti. Men i fredags glömde jag alldeles bort det. Betyder det att jag måste börja om eller?

//Karin

venuseva
2007-09-10 15:36
#160

Nej,det betyder att du kanske har druckit klart??? Eller så tar du en ny liter idag. Flört

Annons:
linsen
2007-11-30 14:11
#161

Har en fråga ang lymfarensningen…. Kan man koka på morgonen och sen ha det kylen om man inte dricker upp det på en gång?

venuseva
2007-11-30 14:19
#162

Visst kan du förvara drycken i kylen, men jag kan tänka mig att det är bra att ha rumstempererad dryck för att man skall slippa dricka för kallt.

Drick dock din liter under dygnet.  Du känner själv vad som är bäst för dig.

korseett
2007-11-30 14:22
#163

min kan stå och dra hela dagen i kastrullen och jag häller upp allteftersom om jag är hemma annars tar jag med den på termos

linsen
2007-11-30 14:23
#164

Har du testat den?

Det fins inte nån man kan köpa på hälokost som är bra???

korseett
2007-11-30 14:26
#165

ska du ha det billigt och utan tillsatser så är den här super. effektiv är den med tycker jag. Även mina klienter brukar få receptet för att köra en kur.

linsen
2007-11-30 14:29
#166

okej ska jag testa den då… kan man äta som vanligt? nu är det ju lite helger som vi e bortbjudna… funkar det att göra den om man dricker några glas vin? kaffe?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
korseett
2007-11-30 14:32
#168

ja den funkar även om du dricker lite vin. eftersom du håller på så länge med den så är ingen skada skedd för någon dag hit och dit med alkohol men alkohol binder vätska tvärtom vad man kan tro när man pinkar som besatt en festkväll.

linsen
2007-11-30 14:39
#169

hahahaha…

tack så mycket för alla tips… ska börja på söndag tänkte jag.. skriver om hyur det går sen…

venuseva
2007-11-30 14:41
#170

Fnissar lite linsen åt din fråga om att köpa vatten med lagerblad och nejlika på hälsokosten.  Det enkla är det bästa nog.

Se det som ett gott alternativ till vattnet du dricker, och ta det lätt.

linsen
2007-12-10 11:07
#171

det blev inte att jag starta förra söndagen.. ska börja idag.. det står och kokar på spisen nu.. lovar att höra av mej om hur det går…

jag går ju verkligen inte ner… kankse detta blir liten hjälp på traven:) håll tummarna…

kram

solros_666
2007-12-30 17:02
#172

Linse: Hur gick det för dig?

grona-marie
2007-12-30 17:51
#173

Jag provade 2 dagar runt den 10:e. Märkte ingen direkt skillnad, men har inte några besvär med svullnad. Jag tycker det var godast varmt, ska köra en riktig kur efter nyår så får vi se om det har effekt nu efter alla avsteg under helgerna.

solros_666
2007-12-30 18:09
#174

Är det någon skillnad mellan kryddnejlika o nejlika?

Annons:
Wildrat
2007-12-30 19:38
#175

Kryddnejlika hittar du i kryddhyllan, nejlika på blomsteraffären!

venuseva
2007-12-30 21:42
#176

Det är samma sak, kryddnejlika eller nejlika. Det gamla ordet är kryddnejlika och det nya nejlika.

Skall nog också ta mig en kur igen, jag med. Flört

solros_666
2007-12-31 09:25
#177

Ok tack då ska jag gå o göra ordning första litern ;) Få se vad som händer i min kropp …

solros_666
2007-12-31 11:06
#178

Nu har jag druckit nästan ett glas och fick springa på toa nästan direkt…. inge kul men det kanske behövdes…

venuseva
2007-12-31 12:03
#179

Kände du dig nervös inför drickandet?  Var det länge sedan du gick på toa?

Mimsivimsi
2008-01-02 00:04
#180

sitter med min andra kopp lymfarening i handen, sprang på toa direkt efter första..
Undrar bara, är det någon som upplevt en extrem torr känsla i gommen/halsen direkt när ni dricker? Jag upplever detta just nu, man liksom känner hur den renar ur hela allting… eller?

solros_666
2008-01-05 21:48
#181

#179 Jag var inte nervös.. och ja jag går typ på toa o gör nummer två kanske 3 gånger i veckan…

Jag mådde bra av det och det smakade bra, men det blev helt enkelt inte av att jag fortsatte… får prova igen senare.. Första dan drack jag väl halvlitern ungefär o andra dan två glas 3 dan glömde jag bort det :(

 Men men får ta nya tag i det snart igen..

Annons:
MillisB
2008-01-06 22:26
#182

Har tänkt på den här kuren och nu tror jag att jag ska göra mig den i tre veckor. Det kan ju inte skada, även om jag inte känner min kropp så väl att jag "vet" att jag har lymfproblem.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

venuseva
2008-01-07 00:24
#183

#181 då var det väl inte meningen att du skulle dricka det nu.

#182 du märker om det känns bra för dig, eller ej.

korseett
2008-01-07 02:20
#184

så snabbt ger det inte effekt men däremot kan tron ha gjort att de blev så med kisseriet direkt efter första glaset.

Tips är att hälla det i termos.

grona-marie
2008-01-07 20:40
#185

Provade två dagar i december, godast varmt tycker jag så termos är ett bra förslag. Jag märkte ingen effekt av det jag drack men det kan ju vara som med LCHF att det är olika hur snabbt man märker av något. Att prova en treveckors kur skadar ju inte och märker jag ingen förbättring så behöver jag ju inte göra det fler gånger.

venuseva
2008-01-08 19:01
#186

#185 denna gång med lymfadrycken har jag klart mindre effekt än tidigare. Men beror på att lymfsystemet är så mycket bättre nu utan socker och kolhydrater. Candidan är uppe vid ytan i armhålorna och har tidigare påverkat lymfsystemet otroligt mycket. Så jag tror att jag fortsätter några dagar till bara för att det är ett bra sätt för mig att få i mig 1 liter vatten. Någon effekt på vikt och kroppsform har det inte visat sig denna gång. Men jämfört med livet före LCHF då var det väldig stor skillnad. Och första gången skall vi inte tala om, när gamla urinvägsinfektioner och annat skulle ut. Fy vilken odör!

venuseva
2008-01-09 21:48
#187

Ok, en dag till med lymfareningsdrycken och det som tidigare varit väldigt gott att dricka smakade idag i stort sett ingenting eller lite beskt. Förstår att jag är klar med drycken. Behöver den inte mer. Tacksam för det så klart.

Mervi
2008-01-09 22:09
#188

Här läst genom hela tråden och fick lite förklaringar till min huvudvärk och lös mage. Jag har haft sprängvärk i huvudet och det kommer och går. Och magen är lite orolig. Men det verkar höra till utrensningen.

Jag har nu borstat mig också sedan måndags och det är faktiskt riktigt skönt. Kanske får man bättre solbränna efter en sådan behandling. 

Min man har fått en fantastisk effekt på sina svullna ben. De är nästan helt normala igen.

Annons:
venuseva
2008-01-09 22:16
#189

#188 Vad härligt att läsa. Självklart kommer huden att bli renad.  Såsom inom så ock utom.  Bastubad är också renande.

Besika
2008-01-14 13:35
#190

En fråga, tänkte testa det här.

Om man är två personer och gör dubbel dos, måste man dubbla nejlikorna och lagerbladen? Eller kan man ta 2 liter vatten till receptet här ovan? Går ju åt en himla massa blad… ;)

venuseva
2008-01-14 13:42
#191

Det är självklart att du måste dubblera lagerblad och kryddnejlikor om du dubblerar vattnet. SJÄLVKLART.  Lycka till Besika.

Besika
2008-01-17 12:44
#192

OJJJ!!! Jag glömde bort att jag hade det på spisen!!!

Vågar man dricka om det kokat i 30 min?

Gronstedt
2008-01-17 12:47
#193

Det blir nog inte farligt, men de flesta flyktiga, aromatiska ämnen har sannolikt försvunnit upp i köksfläkten och bitterämnen lösts ut i stället. Så verkan kan bli en annan än du tänkt.

Mimsivimsi
2009-01-07 15:50
#194

Rev ner lite ingefära i vattnet, tror ni det funkar lika bra ändå? Tänkte det är ju nyttigt så river i lite sånt också. Kanske fler örter man kan hälla i för att få bra effekt/smak?

Melindrea
2009-01-08 16:28
#195

Tack för att du puttade upp tråden, Mimsivimsi, så att jag också hittade den!

Börjar idag med lymfareningen, eftersom huvudvärk och förkylningar inte har blivit bättre på LCHF, så kanske det är lymfan problemet sitter i?

Annons:
Sigrid1970
2009-02-25 15:09
#196

Gammal tråd, men…

Är det någon mer än jag som får extrem halsbränna av denna dryck. Inte varje dag, men typ varannan? Har druckit den i 5 dagar nu och har inga problem att dricka den, men efter nån/ett par timmar så får jag nästan som värk i matstrupen. Kan inte böja mig framåt för då mår jag illa…

Undrar också om det kan dröja innan man börjar rensa ur kroppen med hjälp av drycken. Det syns inget på vågen direkt, men jag vet/ser ju att jag är svullen precis som vanligt. Kan man bli det av annat än lymf-problem?

Sigrid1970
2009-02-26 12:08
#197

*putt*

Ingen som vet?

Hoppfull
2009-02-26 15:59
#198

Hej Sigrid, jag är inte medlem här men har varit och har druckit drycken flera gånger. Jag får precis som du halsbränna av den, uppstötningar och som du beskriver kan jag inte böja mig framåt.

För min del är jag rätt övertygad om att det handlar om saltsyrebalansen. Kryddnejlikan och lagerbladen minskar mängden saltsyra, så för de som har lite överproduktion är det bra MEN jag lider av underproduktion (vilket jag upptäckt av en slump) som ger ungefär samma symptom som överproduktion. Men när jag då ger kroppen något som sänker saltsyremängden (halten) så får jag besvär.

Men det här är helt och hållet mina egna slutsatser utifrån mina erfarenheter.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sigrid1970
2009-02-26 16:22
#199

#198

Tack för svar!

Vet du om det innebär att jag borde avsluta kuren? Kan det vara farligt att laka ur kroppen på saltsyra (om nu din teori stämmer)?

Hoppfull
2009-02-26 19:36
#200

Det lakar nog inte ur kroppen på det sättet, saltsyrna producerar i magsäcken. Utan i så fall förändrar det halten av saltsyra i magsäcken. Eftersom det är saltsyran som bryter ner maten blir matsmältningen lite sämre. Det är inget farligt så känn efter själv om du tycker att fungerar eller inte. Annars kan du ju pröva att dricka den varannan dag istället, prova dig fram till det som fungerar för just dig. Själv har jag slutat med den för min lymfa struntar i den och så blir som sagt magen koko.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

shamani
2009-02-27 00:10
#201

Nu har jag läst alla inlägg och tycker det hela verkar intressant. Jag har dock ett litet problem…mitt minne är uselt och det skulle ta mig en halv evighet att hitta rätt inlägg. Hur reagerar mage/tarmar? Jag är skräckslagen för att få sårig ända igen. Har haft problem med det sen jag startade (snart 7 veckor sen) och har äntligen fått en liten paus och håller på att läka. Om det här ger diarré vill jag verkligen inte prova! Så ont vill jag inte mig själv! Att gå på toa är inga problem så länge det inte rinner…

Hur är magen under kuren? lös eller fast? Varierar från person till person?

Sigrid1970
2009-02-27 11:19
#202

Vet inte om det allmänt är så, men i mitt fall sköter sig magen exemplariskt, faktiskt bättre än vanligt när jag tänker efter… Det är bara halsbrännan som ibland är problemet.

Annons:
sunface
2009-03-01 18:47
#203

Ang drycken stod det att om man blir frusen och det inte går över skall man sluta. Varför?

Om man mår illa skall man också sluta då eller är det ett tecken på att kroppens lymfsystem börjar röra på sig och gifter kommer ut i kroppen?

Blow
2009-03-01 19:19
#204

Jag tänkte prova detta. Hittade några lagerblad som plockats i somras (alltså numer torkade) och mald nejlika i skafferiet. Funkar det fint med mald eller måste jag ta hel kryddnejlika?

Gunn kirstin
2013-08-25 18:30
#205

Jag har en fråga?  Varför skall man inte dricka det mer än 21 dagar

Gunn kirstin
2013-08-25 19:12
#206

varför  skall man bara dricka  det  i 21 dagar ?

RobinEH
2013-08-25 21:12
#207

Någon som har en förklaring till hur denna specifika dryck fungerar?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Lchfman
2013-08-26 06:45
#208

#207 :)

fellfrosch
2013-08-26 07:40
#209

Placeboeffekt skulle jag gissa.. 🙂

Annons:
Lchfman
2013-08-26 08:24
#210

#209

Nej, men dom har glömt den verksamma ingrediensen/aktiviteten, gå runt en brunn baklänges efter 17:30.

Gör man inte det funkar det inte…

(och folk undrar varför LCHF-anhängare räknas som kokko ibland.. )

:)

fellfrosch
2013-08-26 08:41
#211

Haha, jag hade typ tänkt skriva att springa runt huset och skrika finska svordomar säkert vore lika effektivt, men jag vågade inte 😞

Det var knappt så jag vågade klicka på publicera kommentar på det senaste jag skrev 😃

Orakletidelfi
2013-08-26 09:02
#212

Tja med tanke på att tråden är ganska precis sju år gammal och att TS inte varit aktiv på två år drygt är det nog ingen direkt risk 😉

korseett
2013-08-26 09:11
#213

Allting har ju sin tid. Ifrågasätter ni även antibiotikakurens längd? Alla aromatiska växter har sina effekter på kroppen och det är inget humbug. Lite mer respekt tack. Det finns mycket att läsa om olika växters påverkan ute på nätet. Bara att googla ;)

MimLan
2013-08-26 09:24
#214

#213 Jo, som om folk inte begriper var alla mediciner kommer ifrån från början, från växtvärlden. Bara för att en del omständigheter verkar fåniga, betyder det inte att det finns en kärna som är essentiell och ger effekter.

Gunn kirstin
2013-08-29 14:20
#215

Hur länge  skall man hålla  upp..

Anterrabae
2013-08-29 18:20
#216

Det är precis sådana hånfulla kommentarer som de ovan som gör att många, inkl jag själv i stort sätt slutat skirva.. inte kul.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RobinEH
2013-08-29 18:26
#217

Istället för att ta illa upp för att vissa uppfattar detta som pseudo så kan väl någon ta och förklara hur denna cocktail fungerar som renande för lymfan eller referera till en pålitlig källa.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Anterrabae
2013-08-29 18:41
#218

Kombinationen Lagerblad och kryddnejligka innehåller eteriska oljo och andra verksamma ämnen, som dels hjälper kroppen att städa ur lymfan och till viss del få den att cirkulera. På så sätt får den lättare att tömma sig och får på så sätt större möjligheter att ta hand om och föra ut nya gifter ur kroppen. Lymfan tar hand om det som är för giftigt för både lever och njurar att hantera.

Typ så. Men just nu kan jag inte vara mer vetenskapligt korrekt eller kemiskt förklarande, för det har jag inte hjärna till. Har alldeles för ont i ryggen och övriga kroppen för det.

Lite samma princip som att Persiljerot är urindrivande och camomill är rogivande etc.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Lchfman
2013-08-30 08:27
#219

#217
Precis.

#218

Bara anekdotiska kostateranden fortfarande. 
Du hänvisar bara till mer Pseudovetenskap?!

Seglarina
2013-08-30 11:13
#220

Oj vilken lång tråd dett har blivit. Jag såg denna tidigt och bestämde mig för att prova. Jag har beställt kryddor från en firma på nätet, hoppas de har bra kvalitet: Zmaka heter den. Nu hoppas jag att de kommer snart. Ska bli spännande att se hur det funkar på mig.

korseett
2013-08-30 11:15
#221

beställt kryddor? det duger gott de som finns att köpa på affären. Bara vanliga torkade lagerblad och hela nejlikor

Seglarina
2013-08-30 11:27
#222

Tja jag hade inte lagerblad hemma och då jag bor lite avsides så letade jag på nätet och beställde även några spännande teer och lakritspulver som ju ska vara bra som sockerersättning. Fast jag tycker det tar lite tid.

RobinEH
2013-08-30 11:28
#223

#218

Jag ser fram emot en mer djupgående förklaring, och lite källor att läsa vidare på när du mår bättre. 🙂

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
korseett
2013-08-30 11:29
#224

#222 aha!

Gronstedt
2013-08-30 11:39
#225

#219: Det är faktiskt inte de pålästas plikt att undervisa dig om det du inte vet. Om du är intresserad kan du ju ta reda på fakta, om du inte är intresserad kan du låta bli att kräva svar.

Gronstedt
2013-08-30 11:51
#226

Kryddpeppar innehåller bland annat eugenol, metyleugenol, cineol, fellandren och karyofyllen, allt väl kända kemikalier med väl beskrivna användningsområden inom olika branscher. Det går lätt att studera.

RobinEH
2013-08-30 11:52
#227

#225

Måhända, men det är upp till den som gör det initiala påståendet att kunna visa stöd för påståendet.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Orakletidelfi
2013-08-30 11:55
#228

#225 men annars är det väl kutym att man inte kastar ur sig diverse saker utan att ha lite källor på det? Det är ju inte så lyckat att bara ta det ur luften? Jag säger inte att detta är taget ur luften men ge råd som sägs ha så potent inverkan på kroppen utan att ge några som helst vetenskapliga belägg kan ju vara direkt farligt?

Seglarina
2013-08-30 11:55
#229

Kul att denna tråd har sovit i 7 år sen blir den väckt av några som är kritiska till innehållet. Tack alla ni som tror att ni inte tror och tror att ni har rätt att göra er lustiga för att ni inte tror. Utan er hade denna tråd inte vaknat :-)

Sen tycker jag att det är lite sorgligt att man tillåter sig att göra sig lustig på detta sätt. Att man väljer att inte lita på naturen. Jag antar att ni hällre äter smör än margarin, varför det? Smör är en enkel naturprodukt, margarin är en finfin industriprodukt jämförd med medicin av bästa kvalitet.

Gronstedt
2013-08-30 11:56
#230

#227: Nix, det är det inte, om de inte är intresserade av att övertyga.

Annons:
Orakletidelfi
2013-08-30 11:59
#231

Seglarina den väcktes inte av någon som är kritisk, den väcktes av Gunn kirstin som ställde en helt neutral fråga. Men hon har nog inte fått något svar.

Seglarina
2013-08-30 12:17
#232

#231 skrivet av Orakletidelfi  Må så vara, fast svaret finns längre upp, nämligen att cellerna i kroppen byts ut på 28 dagar, därav 21 dagar för att alla celler, nya och gamla, som ju inte byts ut på samma gång ska få ta del av denna dryck. 

och

#219 skrivet av Lchfman  och ni andra som uttalat er förklenade om detta. Om ni förväntar er annat än vad som kan likans vid anekdoter så kan det bli svårt.  Att förvänta sig ingående forskning och dubbelblinda vetenskapliga försök på verkan av lagerblad och kryddnejlika kan bli svårt innan läkemedelsbolagen hittar på en metod att patentera nämnda örter.

korseett
2013-08-30 12:24
#233

Jo hon har fått svaret att allt är satt till sin tid. Hur de kommit fram till det liksom antibiotikakurers rekommenderade längd vet inte jag. Min gissning är att det på 21 veckor hinner att omsättas celler i kroppen, cellförnyelsen ligger ju som bekant på ca 28 dgr.

Andra frågan du har Gunn är hur länge man ska hålla upp. Ja det är väl antingen för evigt eller påbörja ny kur när helst du önskar. 

Jag behöver inte det exakta vetenskapliga beviset för något utan jag testar, om det så är vanliga mediciner eller något från växtriket- har det effekt så har det. Har det inte - ja då vet jag ju det. Lite som när man prövar ut rätt medicin eller dos hos den sjuka vården

Orakletidelfi
2013-08-30 12:33
#234

Ok, svaret finns men jag ser i allafall inte att tråden väckts upp av en kritisk person, så Gunn Krirstin ta inte illa upp snälla!

Gunn kirstin
2013-08-30 12:36
#235

hur ser jag svaret?

Anterrabae
2013-08-30 12:37
#236

Om jagvtestat saker, upptäcker att de funkar på mig kan jag beskriva det, och ev rekommendera andra att själva testa, utan att behöva ange adekvat forskning för det? Eller är detta ett forum där man inte får yttra sig inom vissa ämnen utan "forskning"? Var tog intresse vägen? Varför måste vissa saker beläggas med studier och forskning men i andra fall räcker det med beprövad erfarenhet? Jag vet inte om jag kommer orka leta reda på studier och sånt, är för utbränd, sjuk och synskadad för att orka det. Men berätta det jag vet och kan i huvudet är en annan sak.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

korseett
2013-08-30 12:42
#237

Gunn se # 233

Annons:
Effie
2013-08-30 13:14
#238

Jag googlade på lagerblad kryddnejlika och uppehåll, och hittade en tråd om detta på Tasteline (av samma person som TS här, misstänker jag). Där stod det att uppehållet skulle vara minst två månader.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anterrabae
2013-08-31 15:43
#239

Det är klart det är bra att göra uppehåll, för att bila systemet. Men det är inte nödvändigt, i alla fall inte efter tre veckor. Samma ingredienser plus ingefära och stjärnanis ingår nämligen i parasitsödande te, och dessa ska drickas längre än 3v.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: