Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 21638 ggr
Honestyisdead
8/21/07, 12:57 AM

LCHF - Gick du ner i vikt?

Detta vänder sig till er som ätit LCHF länge eller som gjort det ett tag.
HAr ni gått ner ngt i vikt? Hur mycket och hur snabbt isf?
Tränar ni?

Annons:
Margareta
8/21/07, 1:07 AM
#1

Jag och min familj har gått ner över 50kg tillsammans, ingen av oss har tränat ett enda dugg under tiden.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Honestyisdead
8/21/07, 1:12 AM
#2

Häftigt att den sådan kost som alla trodde gör en tjock kan få en att gå ner :)

då får vi hoppas att maten och träningen även får mig att tappa kilon :)

catlin
8/21/07, 8:30 AM
#3

Sexton pannor på ett halvår utan minsta motion. Har ont i fötterna så det blir inte ens några promenader att tala om.

Lycka till! 

http://blogg.passagen.se/chakula

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

sockerfri
8/21/07, 10:42 AM
#4

-17 kg sen i februari i år Skrattande

zeretki
8/21/07, 10:43 AM
#5

Jag har inte tränat. Har gått ner från ca 82 till 69 och går fortfarande ner om jag håller mig på banan. :) Hur lång tid det tagit är svårt att säga. Tränat har jag inte gjort men jag ska nu när jag orkar mer. :)

NancyAlke
8/21/07, 10:43 AM
#6

Jag har ätit denna kost sedan i oktober i fjol. Fram till årsskiftet gick jag faktiskt upp en del, men det berodde mest på att jag var diabetiker och strulade med insulindoserna p g a kosten. Efter årsskiftet kunde jag sluta med insulin och har nu gått ner 16 kilo. För mig är det, trots viktnedgången, största vinsten att få slippa 4 sprutor om dagen.

Jag tränar inte mera än att jag promenerar till jobbet när lederna och magen tillåter.

Annons:
anki1
8/21/07, 10:51 AM
#7

Jag har ätit i 1 år nu,men först nu verkar det börja röra på sej. Men jag har ju "bantat" tidigare fettsnålt osv. Dessutom har jag fibro, och tar medicinerbla för högt Blodtryck. Och jag har lagt om min medicinering ett par gånger under resans gång. Jag promenerar, och sen 2 veckor har jag en hund med mig på promenaden (inte min). 2 kg har jag gått ned. hoppas att det inte går up igen. jag har 15 kg att gå ner

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

maxiq
8/21/07, 11:15 AM
#8

Jag har gått ner mer än 10% på lite mer än ett halvår med LCHF


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Sara40
8/21/07, 12:20 PM
#9

Jag har ätit LCHF i snart 6 månader och jag gick ner den övervikt jag hade på 12kg på de första ca 4 månaderna med ganska strikt LCHF. I dag äter jag inte lika strikt men ris /pasta /potais /bulgur /bröd / redda såser /mm kommer jag (nog) aldrig äta igen. Framför allt äter jag mer kolhydrater i dag i form av mer grönsaker och feta mejeriprodukter.

ragnhildar
8/21/07, 12:34 PM
#10

Jag tillhör den grupp som INTE går ner på lchf. Har varit enormt frustrerad över detta. Tvivlet på metoden har ibland smugit sig fram…. men samtidigt är jag en stor entusiast för lchf … tror verkligen på att högt kh-intag och fettskrämsel är orsak till övervägande  del av västvärldens fetmaepidemi och andra allvarliga välfärdssjukdomar. Jag har också mått bra av kosten, men det gjorde jag förut också. Är inte sockerberoende, men kände ett stort hungersug kort tid efter "vanlig" frukost bestående av kaffe och två mackor på nybakat rel ljust bröd. Har ej stor vikt att gå ner, men vantrivs med de ganska nytillkomna( 4 år) 5-7 kilona och har varit mkt stressad för att jag trots strikt lchf ej uppnått NÅGOT resultat beträffande vikten. Nästan tvärtom.

Nu har jag sedan några dagar gått in för att kaloribanta, vilket jag tidigare varit livrädd för att göra med tanke på jojoeffekt. Nu vågar jag försöket genom att jag provar med lchf SAMT LÅGKALORI. Ca 1000 kal. Blir inte särskilt mkt mat av detta, men jag inbillar mig att kroppen inte kopplar in svältförbränning om den får så pass mkt fett. Tycker att det börjat röra på sig nu.  Saknar Cal-counter online  som var till stor hjälp, Använder den gamla versionen.    Har tillämpat lchf sedan 1 feb 06.    Mina redan skeptiska vänner har inte övertygats eftersom dom ser att jag inte gått ner i vikt.  vh Ragnhild

zeretki
8/21/07, 12:38 PM
#11

#10 Äter du bröd nu? Det kan vara orsaken till att du ej går ner i vikt.

Sen kanske du ska ändra på mängd fett eller protein. Kanske mer protein?

ragnhildar
8/21/07, 12:38 PM
#12

Tillägg.

Styrketränat Nautilus ( måttlig) i 6 månader, men inte sedan början av juli. Promenader samt blygsam jogging. 10 min före promenad. Sammanlagt 30 minuter. Märker ingen skillnad  på vikten om jag tränar eller ej

VeraP
8/21/07, 1:39 PM
#13

Jag började med lchf i februari -07, gick ner 6,5 kilo ganska snabbt och hamnade därmed under min målvikt.

Annons:
Rutbitta
8/21/07, 3:13 PM
#14

Vera P hur åt du då? Ungefär hur mycket fett , protein ? tränade du? Tacksam för svar..

NancyAlke
8/21/07, 3:51 PM
#15

Något som är viktigt att tänka på med den här kosten är att man inte kan "kopiera" någons sätt att äta och på så sätt gå ner lika snabbt eller mycket. Allt handlar om att lära känna sin kropp och vad den vill ha… då går man ner i vikt. Däremot kan man självklart ta till sig vad andra äter och använda det när man testar sig fram.

VeraP
8/21/07, 4:33 PM
#16

#21 Jag måste ärligen erkänna att jag inte haft så bra koll på mängderna, mer ätit på "känn". Jag har läst mycket här och inser att jag nog är lyckligt lottad för allt har gått väldigt enkelt för mig. Jag har bara fått de positiva effekterna. Kanske beror det på att jag aldrig varit överviktig och aldrig tidigare bantat på något sätt, men det är ren spekulation från min sida :)

VeraP
8/21/07, 4:33 PM
#17

Ledsen, #14 skulle det vara inte #21

VeraP
8/21/07, 4:42 PM
#18

Och så missade jag att svara ang träningen :) Nej, jag har inte tränat, men jag har de senaste två veckorna börjat ta långa promenader. Jag får en enorm energi av att äta så här och måste göra av med den någonstans.

sussie
8/21/07, 5:16 PM
#19

Jag har ätit LCHF sedan sept -05 gick förra hösten -06 ner ca 3 kg skulle gärna gå ner lika många till eller så men för mig är hälsan och att slippa vara hungrig de STORA vinsterna. Tränade förut på gym vavade kondition med styrka men nöjer mig nu med promenader går i snitt 13500 steg / dag (allt mellan 4500 en lat dag till 30000 som turist).

Skogiz
8/21/07, 5:20 PM
#20

Jag har till dags dato gått ner 21 kilo sedan mars i år. Viktminskningen kommer stötvis men har aldrig avstannat mer än någon vecka. Ingen träning förutom vedhögen.

Annons:
Lillianna
8/21/07, 6:15 PM
#21

Jag ätit så här sen april 2005 och gått ner 27 kg, utan träning. Sista året har jag dansat bugg 1 gång i veckan. Skulle gärna vilja klippa 15kg till men nu är det seeegt! Kanske kroppen är nöjd men inte jag. Troligtvis är jag så väldigt kolhydratskänslig att det hänger på några få gram och det är dessa som gör att jag stoppat.

/Lillianna

~ Lillianna ~

DaMum
8/21/07, 6:59 PM
#22

Cirka 7-8 kg sedan januari. Sedan tvärstopp. Tränar inte då jag är funktionshindrad.

kitabu
8/21/07, 7:27 PM
#23

Minus 16 kg på 6 månader.

Slopat insulin och fått sänkt HbA1c.

Effie
8/21/07, 10:03 PM
#24

Minus 5 kg sedan nyår, fast nu verkar det vända uppåt igen. Började cykla till och från jobbet för ett par veckor sedan. Ska lyssna till alla goda råd här på sidan och testa dem, ett i taget för att se vad som händer. Har drygt 30 kg kvar till målvikt och många cm att göra mig av med


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

korseett
8/21/07, 10:20 PM
#25

-14 sedan juli ifjol men de första kilona klarade jag av innan jag började med kosten i november

HelenBergstrom
8/22/07, 12:24 PM
#26

#5 Hur strikt har du ätit? Har du undvikit nå speciellt som tex, grädde, turkisk yoghurt? Jag började på 83, nu efter två veckor nere på 80. Troligen är det mesta vatten.

zeretki
8/22/07, 12:40 PM
#27

#26 Nej, jag äter nästan aldrig yogurt. Creme fraiche har jag ätit istället för yogurt men väldigt sällan. Grädde har inte varit något problem för mig men vissa kan reagera på det.

I början åt jag bara fläskkarre och smör. Enbart. För att bli av med sockersug fort som attan och att chocka kroppen. Det funkar inte för alla men det funkade för mig.

Sen äter jag blandat hela tiden. Har försökt att inte fixera mig vid vikten eftersom jag tror att stress påverkar kroppen negativt.

För mig har allt funkat rätt bra med vikten. Jag verkar ha lätt för att släppa ifrån utom när jag fuskat. Men så har jag aldrig varit fettskrämd heller utan alltid ätit smör. Kanske därför som min kropp har lättare än andra för att släppa ifrån när jag minskar socker och kolhydrater?

Jag har också ätit Atkins innan jag läste om sockerberoende och det funkade bra på mig.

Annons:
ragnhildar
8/22/07, 1:01 PM
#28

Jag har till frukost ätit en halv skiva bröd av Polar extrem som inehåller 27g kh/100g. Blir ca 3 g kh på denna bit. Sammanlagt ligger jag på 8-10 % kh /dygn. Kan verkligen denna lilla mängd bröd förstöra viktminskningseffeten?

zeretki
8/22/07, 1:02 PM
#29

#38 Ett enkelt svar: JA. Det kan förstöra din viktnedgång. PÅ samma sätt som en liten sockerbit är sämre än ett kilo blomkål. :)

Trollcina
8/22/07, 2:16 PM
#30

Jag tillhör dem som inte går ner med strikt LCHF.

Men det har egentligen ingenting med kosten som sådan att göra utan mer med mitt eget beteende att göra. Förr el senare kan jag inte hålla striktheten utan faller dit på tex "frukt" ena dan, "potatis/ris/pasta/rotsaker" andra dan, "bakverk tredje dan" osv. Även om det är små mängder varje gång och sker inte varje dag i veckan så är det tillräckligt för att sätta käppar i hjulet för min viktnedgång.

Så länge jag håller mig till en mer blandad kost där kolh.intaget är lågt där jag framför allt hela tiden tänker på hur jag mixar ihop kolh, proteiner … vissa kolhydrater tillsammans med fett och protein är värre än andra för min kropp tex stärkelserika kolhydrater med för mkt fett …

Så länge jag tänker till så främjar det min viktminskning men jag är ju inte mer än människa och en mkt glömsk sådan så det blir lite stillestånd, lite viktuppgång innan det åter blir viktnedgång igen en period till nästa gång jag råkar ut för minnesförlust.

Skulle kanske behöva äta lite mer fisk? Fundersam

Anterrabae
8/22/07, 5:17 PM
#31

Åt LCHF i ett halvår, ganska moderat. Hög fetthalt (ca 80% eller lite över) men med mjölkprodukter och dyl. Kände att kroppen behövde allt detta under sin massiva läkning. (sitter med ett tiotal diagnoser i vanl. vård varav 3-4 är primära) När kroppen kommit så långt den ville och behövde sa den till mig på ett ganska markant sätt att lägga om kosten.

Nu sen två veckor äter jag fakir, eller iaf vad jag kallar fakir. Med 0-3g kolhydrater per dag. Inte så hög fetthalt (ca70%) men med ganska hög proteinhalt (mycket som ska lagas fortfarande) och på två veckor har jag gått ner 5kg på vågen och minskat sammanlagt 27 cm! (dessutom har vattenbalansen börjat korrigera sig och jag har byggt endel muskler så jag har gått ner dryga 6kg i fett)

Det tog tid, men nu går det neråt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

lilldanne
6/29/09, 5:18 AM
#32

går man inte upp i skyhögfart när man börjar äta kolhydrater igen?

//maria - lilldanne

lilldanne
6/29/09, 5:18 AM
#33

går man inte upp i skyhögfart när man börjar äta kolhydrater igen?

//maria - lilldanne

andreas0
6/29/09, 5:41 AM
#34

#32, Varför skulle man börja äta kolhydrater igen? LCHF-kost är en långsiktig kost för livet, ingen bantningskur man äter en kort tid. Om det är en kortsiktig bantnignskur du är ute efter så är LCHF inte för dig.

Här är något att fundera på:

Behöver man gå ner i vikt så har man blivit överviktig av någon anledning. Vilken kost blev man överviktig på? Antagligen en rik på kolhydrater, eftersom det är vad dom flesta som inte äter LCHF äter.

Så om man äter kolhydrater och blir överviktig, testar LCHF och går ner i vikt, och sedan går tillbaka till kosten som gjorde en överviktig, så kan man självklart inte förvänta sig att man inte blir överviktig igen. Hur den tidigare kosten påverkade en vet man redan, det har man redan sett resultatet av.

Det är ungefär som att fråga: Om jag tar gift och blir sjuk, och sedan ett motgift för att bli frisk, blir jag sjuk igen om jag tar giftet igen?

Om de som inte går upp i vikt på högkolhydratskost och inte är överviktiga, och därmed inte är insulinresistenta, testar LCHF ett tag och sedan går tillbaka till högkolhydratskost så går de inte upp i vikt för att de slutar med LCHF. Det blir som innan man testade LCHF. Kolhydrater + insulinresistans är vad som ger övervikt. I början på LCHF så tappar man 1-2 kilo vattenvikt eftersom kolhydrater binder vatten i kroppen, dom får man tillbaka dom första dagarna när man börjar med kolhydrater igen. Men det är bara vatten, så det kan man inte räkna.

Men även om man inte går upp på högkolhydratskost nu så är risken stor för att man kommer att gå upp på det senare i livet, eftersom högkolhydratskost långsamt men säkert gör en insulinrestent, även om det kan ta rätt många år innan det blir så allvarligt att man märker av det. Men om man är i den situationen bör man fråga sig om man vill vänta tills man har blivit insulinresistent innan man tar tag i sin hälsa, eller om det är bättre att göra det redan nu innan hälsan har blivit sämre, så man slipper uppleva det.

Annons:
pillivipp
9/29/10, 9:06 PM
#35

Hej!

Jag är helt ny på det här med LCHF, jag är inne på min 4v och jag har inte gått ner någonting. Till saken är att jag har hållt på med Naturdiet innan och även alla andra bantningsmetoder som du kan tänka dig. Skulle vara tacksam om någon som har varit med om något liknande eller vet om någon som har hållt på med något liknande kunde dela med sig av erfarenheten. Har inte gått upp heller men börjar misströsta.

egensinnig
9/29/10, 9:45 PM
#36

Har ätit LCHF i några månader, gick ganska snabbt ner 7 kg , sedan har det stått still i en månad. Nu äter jag 2% kolhydrater, 84% fett och 14% protein per dag på ett ungefär + att jag inte äter över 1800 kcal och jag tror att det rör sig neråt igen nu. Har ställt undan vågen men cm verkar minska i alla fall.

Kcal-nivån är något jag bara hamnat på ser jag efter att försöka äta när jag är hungrig och sluta när jag är ohungrig.

Thithi
9/29/10, 11:44 PM
#37

Jag har bara levt efter LCHF i drygt 2 månader men har gått ner ganska precis 10kg för tillfället och går fortfarande neråt.
Får hoppas på att det inte vänder.

Jag har aldrig hållt på med svältmetoder eller jojobantat utan har ätit konstant tills jag stannade på vikten som fick mig att välja LCHF.

Jag tränar inte, går 20-60 min promenadet på kvällarna.

Wtn3
9/30/10, 7:26 AM
#38

35 kilo på under ett år, sen har jag stått still, men det är helt pga för stora och för många avsteg, inte för att kosten slutat funka. Det har helt enkelt blivit så att jag tacklat av och tänkt att "äh, jag vet ju hur jag ska göra för att gå ner i vikt, så jag gör de här avstegen och sen sätter jag snart igång igen", och det är ju lugnt om man gör det varannan månad eller så, men när det blir var och varannan vecka är det lite värre =) Men nu har jag gett mig fan på att köra hårt tills jag är normalviktig. Har köpt ett par receptböcker så att jag kan prova nya grejer, jag gillar ju att laga mat, men har lite dålig fantasi. Träning är väldigt begränsad, lyfter lite hantlar ibland, annars är det bara dagliga promenader i skogen som är min motion.

pillivipp
10/2/10, 12:20 AM
#39

Men jag tycker att det är lite konstigt att jag inte har gått ner ett gram, jag har inte gott upp heller, men man är ju rädd att man gör fel.

opssk
10/2/10, 1:18 AM
#40

Idag är det exakt 2 år sedan jag började med LCHF. Har gått ner 10kg totalt, minskat från storlek 46 till 42. Äter periodvis strikt, och ibland mer liberalt, ex semestern…ja ni kanske känner igen det där med semesterfusk..Men, jag har bestämt mig för att äta så här resten av mitt liv,  deppar inte ihop om jag fuskat, utan får betala med svullen kropp, +2kg i 2-3 veckor..men ibland är det värt det. Mitt mål är att gå ner till storlek 38, sisådär 10kg till. Har aldrig gått ner mycket oavsett diet, ex nutrilett eller annan svältkur, det har alltid slutat med -5kg och sen har det varit stopp. Det kanske låter lite med -10kg, men jag är jättenöjd. Jag är mätt, har blivit av med min pms och psoriasis-YES! Jag motionerar lite, tar promenader, sköter om min trädgård och gör en massa hushållsarbete..men inget gym, blev så less den sortens träning för några år sedan. Jag vill passa på att peppa er andra som detockså tar lite längre tid att komma ner till trivsel/normalvikt-ge inte upp, utan låt det ta den tid som din kropp behöver-under tiden passa på och njut av god matFlört

pillivipp
10/2/10, 6:49 PM
#41

Ja det är ju fördelen med denna diet, man behöver inte gå hungrig.

Annons:
Mooniq
10/2/10, 7:15 PM
#42

Har ätit LCHF i snart 2 år. Tappade 5 kg sen var det tvärstopp. har 7-8 önskekilon till att tappa men bryr mig inte så mycket längre.

Jag blev av med 6 års sömnproblem och IBS'en försvann på 3 dygn - det är värt mycket mer för mig.

Jag går gärna promenader 4-5 timmar/vecka.

Har även förstått att jag tillhör den lilla grupp som måste strypa mejeriavdelningen för att inte öka i vikt - tyvärr, men unnar mig gräddsås 1 gång i veckan och lite mjölk i kaffet ibland.

Jag trivs med LCHF - det håller mig frisk. Inte en förkylning, ingen feber, ingen influensa eller magsjuka har bitit på mig fastän kollegor och vänner varit sjuka.

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

jejjja
10/2/10, 9:29 PM
#43

jag har varit med i två år och jag har gått ner 15 kilo. Men för en månad sedan blev jag arbetslös och har gått upp 5 kilo så nu blir det att köra hårt igen. Och jag ska ner dom 5 kilona denna månaden hade jag tänkt. så nu kör vi hårt =)

Nyfiken66
10/2/10, 11:07 PM
#44

Snart gått ner 30kg på lite drygt 1 år. Ingen som helst träning förutom vanlig vardagsmotion förstås! Har dock mer muskler idag än någonsin tidigare. Äter noll kolhydrater sedan 5 månader och tänker fortsätta så för som fd diabetiker mår jag då allra bäst. Alla andra hälsovinster uppväger dock viktminskningen som jag ser som en ren bonus, var inte alls därför jag började med eller fortsatte med LCHF utan för att jag mår så otroligt bra av det!

unoblom
10/2/10, 11:24 PM
#45

På ett år har jag nu lyckats gå ner 25 kilo. Jag har inte tränat  bara gått mina hundpromenader.

Häromdagen halverades min blodtrycksmedicinering.

Jag är 53 år och har aldrig mått bättre i hela mitt liv, har samma strl på kläder som jag hade i tonåren.

Jag är bara så förfärligt stolt över mej själv att jag lyckats på egen hand.

Pv544
10/2/10, 11:45 PM
#46

#45, bra jobbat! Kul att det gått så bra! Glad

#39, Har du kollat igenom vad du äter? Låter ju märkligt att du inte gått ner nått alls. Men det är väl kanske så att kroppen tagit lite stryk av alla möjliga bantingskurer.

Själv har jag återstartat med lchf idag, lagt på mig rejält under senaste året pga riktig blandkost. Körde pulver i 6 dagar innan nu, tänkte köra en vecka till. Men var in här och skrev och läste en del. Och vips så var jag så matsugen så det blev lchf redan idag.

pillivipp
10/3/10, 7:58 PM
#47

Till #46.

Ja jag tycker att det är konstigt också att jag inte har gått ner, men det är nog så att jag får vara ihärdig och inte ge upp. Vägde mig idag hade gått ner ett½ kg, men det kan bero på så mycket, så jag vågar inte hoppas på att jag har gått ner i fett så att säga. Skall inte väga mig förrän nästa vecka igen och då får jag se om jag har minskat i vikt, då kan jag ju börja hoppas. Eller?

Fiana
10/3/10, 8:15 PM
#48

#47 Om du precis gått på pulverdiet så får du troligen inte den inledande vattenvikt minskningen som man vanligen får (på de flesta dieter men ännu mer utpräglat på lchf). Sedan kan den svältkuren gjort kroppen ännu lite otryggare att inte vilja släppa på fettlagren i onödan vilket kan göra att det tar lång tid att komma igång. Och till sist så beror det också helt på om du faktiskt är reellt överviktig. LCHF är framförallt viktnormaliserande. Tycker kroppen att du faktiskt har normalvikt är det inte säkert du går ner alls utan att tvinga den (vilket sällan funkar bra i längden).

Annons:
somethingnice
10/3/10, 10:25 PM
#49

Jag har hållt på med lchf i 3 veckor nu och har gått ner ca 10 kilo.

Det tycker jag att helt enormt mycket.

Har dock ca 22 kilo till att gå ner.

Kan även tillägga att jag INTE tränat ett dugg.

pillivipp
10/4/10, 6:38 PM
#50

Svar till 48#.

Jag väger 99,4 så nog har jag att ta av. Men det är nog som du säger att vattnet har jag nog gått ner när jag höll på med soppor precis innan och gick  direkt över till lchf och att kroppen är misstänksam om den skall få mat eller inte.

evion
10/4/10, 8:32 PM
#51

Gick från 70+ till 54 kg till mina 165 cm. Det tog ca ett halvår och jag åt relativt mycket kolhydrater i form av grönsaker och mejerier. Har stått still i ett par månader nu och vill inte gå ned mer.

Sambon har gått ned 8 kg och vill ned lite till under vintern.

Pv544
10/4/10, 9:03 PM
#52

#50, Hur strikt äter du? Tror att jag har läst i nån tråd här inne att vissa lär vara rätt strikta för att få fart på fettförbränningen.

Pv544
10/5/10, 2:04 PM
#53

#50 igen, Glad

Hur mkt äter du? Eftersom du kört naturdiet innan så lär ju din mage bli mätt av ganska lite, kanske du äter för lite för att kroppen ska våga släppa på sina reserver?

pillivipp
10/6/10, 6:24 AM
#54

#50

Jag äter ex 2st kokta ägg och 5 skivor ost till frukost.

Sedan så är jag inte hungrig förrän till middag och då kan jag äta en broccoligratäng med ostsås och bacon.

På kvällen om jag är lite hungrig så kan jag ta lite ost igen.

Ps älskar ost

Pv544
10/6/10, 2:08 PM
#55

#54

Jag tror du behöver äta mer, 2 kokta ägg och ost är ju inte mkt att börja dagen med. Överlåter åt någon annan att ge bra tips på mängder mat, men sök på forumet annars och kolla trådar. Borde finnas en del lämpliga exempel.

Själv så är jag rätt mätt på morgonen, tex de senaste dagarna så har jag ätit först vid 11.30 snåret. Har då ätit riktig mat och så ätit riktig mat igen middagen vid 18-19 tiden(har blivit lite sena middagar…).

Annons:
sepersl
10/6/10, 2:30 PM
#56

Jag har ätit lchf i 1,5 år. Periodvis väldigt strikt och periodvis lite slappare (max 40kh/dag). Jag tränar 3ggr/vecka. Har inte gått ner något alls, vare sig kilon eller centimetrar. Är 175cm och väger 85kg.

pillivipp
10/7/10, 11:15 AM
#57

När jag äter så äter jag mig mätt, och jag äter när jag är hungrig. Men vi får se om jag går ner, försöker att inte väga mig mer än en gång i veckan. Denna livsstil är lite kruxigt när man måste känna sig för, för vad som är bra för en själv, om man vill gå ner i vikt alltså, för upp går jag inte.

nilekatt
10/13/10, 12:09 PM
#58

#44 Nyfiken66: Grattis! Vad härligt att höra :-) Jag blev väldigt intresserad när jag läste att du ätit noll kolhydrater under 5 månader, och undrar om du skulle kunna skriva ungefär vad du äter på en dag? Ungefärliga mängder, tid på dagen, och vad du undviker?

Nyfiken66
10/16/10, 1:49 AM
#59

#58

Jag äter enbart kött, fisk ägg, smör och ost med en fördelning på ca 80 fett/20 protein. Lite kolhydrater blir det från både smör och ägg men under 1g/dag. Jag äter oftast 2ggr/dag brukar bli lunch och sen middag. Annars så undviker jag i princip allt som innehåller kolhydrater alltså inga mejeriprodukter förutom ost med 0kh. Kalorimässigt så ligger jag på ca 2500-3000kcal/dag.

Jag mår jättebra på den här kosten och har inga planer på att utöka kolhydraterna för jag saknar verkligen ingenting.

aattaa
10/16/10, 2:55 PM
#60

Har ätit LCHF i 7veckor ,är diabetiker 2 och mitt bs är nu stabilt har slutat med min medecin har dessutom gått ner 14kg.Har ej tränat ett dugg.

OneManArmy
10/20/10, 6:19 PM
#61

Ätit lchf i snart en månad och gått upp från 80 till 84 :P

charmkvark
10/20/10, 7:34 PM
#62

Har ätit i 6-7 veckor. Gått ner 18 kg. Har börjat gå ut och gå mer samt simmar. Men det är på motionsnivå.

Annons:
OneManArmy
10/20/10, 10:34 PM
#63

18kg på 6-7 veckor??!

Daaamn det var inte fy skam charm

englund
10/20/10, 10:52 PM
#64

kört snart ett år och gått ner 15 kg med ganska lite motion, jag var dock inte så väldigt överviktig från början utan är ganska nöjd snart…

Upp till toppen
Annons: