Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 6817 ggr
Shawy
2007-10-05 17:50

Shawys egen tråd

Känner att jag vill nog starta en egen tråd jag också nu som många av er andra gjort. Tycker det känns lägligt nu när vågen börjat röra sig nedåt också. Tänker rapportera här hur det går och så.

Startade 28 mars med Lchf efter jag läst på Annika Dahlkvists sida, blev sedan medlem här veckan efter den 5 April- 07. Min startvikt låg på 76,3 kg. Efter första veckan gick jag ner 1,7 kg till 74,6 kg. Sen efter det har jag gått upp och ibland gått ner lite för att några dagar senare gått upp. Försökt med allt, lagt till och dragit ifrån…inget funkade.

27/7 vägde jag 77,8 kg. +1,5 kg mer än vad jag hade i startvikt. Som jag skrev tidigare i en annan tråd var att jag led av illamående och kräkningar, det höll i sig i 2 veckor. Jag hade under lång tid ätit fett +protein och sällan någon grönsak. Jag slutade med att äta fetare mat det sista målet och valde t ex tonfisk el kyckling och broccoli. La till grönsaker till varje måltid och mitt illamående gick över. Jag äter fett till frukost och lunch men magert till middagen och jag slipper må illa och kräkas. Det som är jättekul också är att jag börjat gå ner i vikt.

I morse vägde jag 74,8 kg. Det är 3 kg, om jag räknar från vikten på 77,8 kg.

Jag fortsätter så här nu och ser vad som händer i fortsättningen. Kul igentligen…jag började äta så här nu för att få bort illamående och så fick jag viktnedgång som bonus också.

Kramiz Shawy

Annons:
Shawy
2007-10-05 17:51
#1

Jo just ja….jag hade ett midjemått på 83 cm också Glad

Det har minskat med nästan 5 cm också!

[Saiva]
2007-10-05 18:07
#2

Bra jobbat Shawy! :oD

folke
2007-10-05 18:32
#3

Lysande !! 

Grattis ++

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Mervi
2007-10-05 18:43
#4

Vad skönt att du hittat en modell som funkar för dig. Grattis till minuset.

magma
2007-10-05 19:20
#5

Grattis, skönt att det börjat lossna nu!

Shawy
2007-10-05 19:21
#6

Tack så mycket för alla grattis! Det är så kul.

Annons:
Shawy
2007-10-26 14:02
#7

 I dag stod vågen på 74,4 kg. 4 hekto ner sen sist. Midjemåttet är nu på 80 cm, 3 cm mindre sen sist. 8 cm totalt mindre i midjan,,,det känns inte dåligt kan jag säga. Jag har sett trådarna med antal kg ner och midjemått, men avvaktar att fylla i där eftersom det känns som jag är på gång. Jag skulle tro att det här är resultatet av att jag bygger muskler nu också, dvs midjemåttet minskar snabbare är vikten.

Trevlig helg!

Shawy
2008-01-04 10:23
#8

Vikten i dag är 72,6 kg. Midjemåttet 76-77 cm. Det var länge sen jag var och nosade på den vikten. Det går sakta men säkert neråt. Det ser ut som att jag går ner ca 1 kg i månaden. Det blir ju trots allt några kilon på ett år. Jag har inte ökat något i vikt under jul och nyår, däremot så hade jag gått ner 1 kg nu sista veckan…..

Lycklig Shawy

Margareta
2008-01-04 11:44
#9

Grattis - 2008 ser ut att bli ett bra år för Dig - med den takten!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Shawy
2008-01-04 12:25
#10

Tack Margareta!

Jag tycker det går sakta, men det mår nog kroppen bättre av också skulle jag tro. Fortsätter det med 1 kg i månaden så är jag helnöjd. Då borde jag vara under 70 kg strecket om kanske 3 1/2 månad….i mitten av maj kanske. Glad

Ska bli spännande att se om det stämmer.

venuseva
2008-01-04 12:25
#11

Härligt. Grattis.

Mervi
2008-01-04 19:21
#12

Grattis! 1 kg i månader blir 12  på ett år, inte dåligt, tycker jag.

[Karro]
2008-01-05 15:56
#13

Shawy du kommer ju lyckas med beach 2008 i den här takten :)

Annons:
Shawy
2008-01-05 16:38
#14

Tack o tack! Åhh, vad kul det skulle vara att få känna sig smal och fin i sommar….(ser drömmande ut) och känna sig frisk och stark dessutom.

Men är på väg i småsteg i alla fall Glad 

Kanske att för första gången i mitt liv kunna se fräsch och frisk ut fast jag blivit smal…..det skulle vara en ny erfarenhet.

ullna
2008-01-05 17:03
#15

Jag tror att ett kilo i månaden är exakt lagom takt. Om man tar ett mjölkpaket i handen så inser man hur mycket ett kilo faktiskt är.

Visst blir du frisk och stark och vacker tills i sommar!

Jennix
2008-01-05 18:46
#16

Härligt att höra, Shawy! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Shawy
2008-02-14 12:53
#17

SHIT --VILKET BAKSLAG!!

Jag har ju lidit av stress och utmattningstillstånd i 4 år. Hela min vardag har jag fått planera in allt för att kunna orka. Kunde inte både ha tvättstugan och handla samma dag. Jag blev i så fall helt utmattad och fick ökad värk i kroppen och det var bara vila som gällde då,,,jättejobbigt att vila när man då har hemsk vilovärk.

Överansträngde jag mej blev jag helt darrig och fick lov att släppa allt och bara vila.

Det som jag tycker är jobbigast är att t ex träffa läkare, f kassan, biobesök eller andra möten med okända folk eller nya ställen. Det räcker med en timme, sen har jag drabbats av utmattning och värk när jag kommit hem och inte kunnat göra något annat än att vila. Det beror ju på att jag inte klarar av nya intryck,,,det blir helt enkelt för mycket för mej.

Sen när jag började äta LCHF i slutet av mars-07 så har jag börjat känna mej starkare och darrigheten har kommit alltmer sällan. Jag har fått ett sånt stort hopp att jag kommer faktiskt att bli helt frisk och kanske starkare än vad jag varit någonsin…det är inte dåligt! Mina sömnproblem och nattvärken finns ju kvar, men känner mej stark på dagen och det har ju fått mej att börja stryrketräna. Det har funkat bra och det känns i kroppen att både kosten och träningen får mej att må bättre hela tiden. Jag klarar av att träna tung styrketräning!! Förrut klarade jag inte att diska utan att bli darrig.

Allt det här har ju lett till att jag verkligen vill ut och arbetsträna nu, men eftersom jag fortfarande har sömnproblem så får jag lägga arbetstider på eftermiddagar. Händer ofta att jag inte somnar förrän på morgonen först och skulle jag upp och jobba tidigt och inte får sova är jag rädd att jag får ett bakslag.

I tisdags var jag på arbetsförmedlingen och träffade en som skulle hjälpa mej till en arbetsplats. Jag var där i en timme. Jag var inte ens nervös och orolig när jag skulle tid, som jag alltid är annars när det är något. Jag kände mej helt lugn och trygg i mej själv och kände mej stark. Därför är jag så chockad över det som hände mej sen efter den här timmen gått.

Totalt utmattad satt jag mej i bilen och bara ville hem(helst ville jag bara sova). Jag som hade planerat att jag skulle träna efteråt t om. Det var ju bara att glömma. Kom hem och vilade på soffan och då kom den hemska värken i mina ben och armar/fingrar. Jag blev så ledsen och besviken, jag som trodde att jag började bli helt återställd. Jag kan träna men jag kan inte sitta i ett möte i en timme??? Helt sjukt.

För att leta något positivt med det här är att när jag fick den hemska värken så minns jag att det var just den smärtan som jag ständigt kännt av hela tiden förr och då insåg jag att jag faktiskt fått lite mindre värk med den här kosten. Som tur var så återhämtade jag mej snabbare än förrut. Jag kände mej som vanligt dagen efter.

Nu ska jag ut på en arbetsplats, ett nytt ställe och nya intryck. Jag vet att jag måste börja lugnt och inte ha för bråttomt. Jag har ett helt år på mej så det finns ingen anledning att stressa heller. Bara jag får komma in mej på den nya platsen så kan jag börja öka tiden eftersom. 

Jag blev faktiskt lite rädd nu när jag blev så slut efter en timme, för jag trodde att jag var starkare än så. Jag ser ändå fram emot min arbetsträning, men har lovat mej själv att säga stopp om jag känner att det läggs på för mycket timmar som jag inte klarar av.

Oj, vad långt det blev! Helt ok om ingen orkar läsa, jag fick skriva av mej lite i alla fall.

Kram

blodtopp
2008-02-14 15:06
#18

Oh vad jag känner igen mig i mycket av vad du skriver här.
  Arbetsträningen jag började med i höstas gick åt skogen; jag har inte fått nån hjälp av FK alls och nu är jag sjukskriven igen.

Men jag är vid gott mod efter dagens läkarbesök. Och får jag bara hjälp från FK kanske det löser sig. Så jag hoppas så att det kommer fungera bra för Dig nu när du känner att du i alla fall vill arbetsträna *håller alla tummar jag kan*

Shawy
2008-02-14 15:27
#19

Åhh tack gulledej!

Ja, jag hoppas verkligen att allt går vägen nu. 

Hoppas att allt löser sig för dej också.

anki1
2008-02-14 17:55
#20

Jag håller oxå på med sk arbetsträning, jag går på ett projekt som arbetsförmedlingen, försäkringskassan och soc här i Nacka (i Stockholmsområdet) där jag bor håller i tillsammans. i höstas var jag med på arbetsprovning en kurs på 8 veckor (det var steg 1) Jag satt i syateljé och sydde bland annat för kommunen. Nu är jag i steg 2 där jag fått skriva min cw och personliga brev och fått litte annat kött på benen, här ska jag även ut på arbetsplatser och praktisera . Och till sist ska det resultera i en anställning nånstans. jag vet redan nu att jag inte kommer att arbeta heltid. utan jag kommer att ha sjukersättning på halvtid, ch sedan får vi se. De sägs ha goda resultat i att hjälpa folk som stått utanför arbetslivet att komma tillbaka.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Mervi
2008-02-14 18:23
#21

Hoppas att det går bra för dig. Men glömt inte att ta det lite lugnare i början.

MaMaMade
2008-02-14 20:11
#22

Lycka till! Håller tummarna o kniper m resten! Skrattande

Shawy
2008-02-14 23:05
#23

Tack alla!

Jag ska försöka ta det lugnt, för min egen skull…..fast ibland är det svårt.

Margareta
2008-02-17 18:59
#24

En sakt i taget - timme för timme om det behövs. Man klarar mer än man tror om man inte ser HELA bördan på en gång.

Lycka till och försök ta det lugnt…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

fru-kryss
2008-02-17 19:57
#25

Hoppas det löser sig för dig.

Jag som är frisk och orkar ha många järn i elden kan inte fatta hur du har det. Men som alla säjer - ta en dag i taget så ska du se att det ordnar sig. Glad

Kram

Shawy
2008-03-28 11:13
#26

Firar 1 år i dag!!

I dag har jag ätit LCHF i ett år precis. Känns helt naturligt, inga konstigheter alls att äta så här. Har inte ens smakat gnutta av bröd, ris, pasta el potatis och saknar det inte heller.

I bland unnar jag mej nötter, mörk choklad och alkohol när jag känner för det. Min viktminskning stannar naturligtvis upp då och kan även gå upp om det blir för mycket.

Förra veckan var jag ner till 71,6 kg, men gått upp nu sista dagarna till 72,9 kg(vatten), åt lite nötter och mörk choklad på onsdagkväll. Så det är ju inte många kilo ner på ett helt år inte,,,,men midjemåttet har minskat med 13 cm och vilka hälsoförbättringar jag fått då!

Jag är så helnöjd med min lugna mage jag fått. Mjukare hud, ändrad kroppsform, ökad styrka, gladare och lugnare, stundvis mindre värk och sover bättre vissa nätter(förr var alla nätter lika). Är säkert fler förbättringar som jag inte ens tänker på längre.

Jag har efter 4 års sjukskrivning börjat arbetsträna 3 dgr i veckan till att börja med. Så visst har det hänt massor av saker detta år. 

Vill även tacka för att detta härliga forum finns och som varit ett stort stöd under detta år.

Kram på er alla!

kickelina66
2008-03-28 11:45
#27

Grattis på ettårsdagen. vilka fantasitska vinster du gjort under året.

Annons:
Mervi
2008-03-28 19:11
#28

Grattis från mig med. Tiden går fort.

Det verkar varit ett jättebra år.

Shawy
2008-03-28 19:38
#29

Tack!

Jag är jättenöjd med mina hälsovinster. Hade ju ingen aning när jag började att det skulle ge hälsovinster utan jag gjorde ju det för att gå ner i vikt.

Visst skulle det var roligt att gå ner mer i vikt, men det bästa som hänt mej är att jag fått en mage som knappt märks. Jag har lidit i hela mitt liv av gaser, förstoppning och ONT. En enorm befrielse. Det visste jag ju inte ens om när jag började med LCHF, att man kunde bli bra i magen. Nu vet jag att de flesta rapporterar om det.

Ett år har gått….tiden går verkligen fort.

clajo
2008-03-28 20:05
#30

Grattis till alla dina hälsovinster och lycka till med din arbetsträning!

Shawy
2008-06-18 09:33
#31

Ett delmål är uppnått. ÄNTLIGEN UNDER 70 STRECKET.

JIPPIE!!!!!!!!!

I dag vägde jag 69,9 kg, vilken känsla att få se nya siffror och få komma under 70 kg. Det var länge sen jag såg dessa siffror.

Nu blir mitt nästa mål 63 kg och där kommer jag känna mej helt nöjd med och där vill jag stanna, till mina 163 cm. Det tar tid och jag kommer säkert skutta upp över 70 igen, speciellt efter midsommar.

Jag känner ingen brådska, lchf är ju det jag ska äta resten av mitt liv och så småningom kommer jag till mitt mål. Jag njuter av resan dit och mår bra.

Arbetsträningen går bra, har precis ökat på tiden. Ska snart cykla iväg dit.

Styrketräningen går också fint. Ökar i styrka där också. Är ju sån härlig känsla att upptäcka att dem tidigare matkassarna var så svintunga har blivit så lätta Glad Det underlättar för mej i vardagslivet att få vara stark. Gjutjärnspannan (30cm), den svingar jag hur lätt som helst, som jag inte alls orkade lyfta förr.

Önskar er alla en trevlig och fettrik midsommar!

Tilda-T
2008-06-18 09:41
#32

Vilken härlig läsning Shawy. Ha en trevlig sommar du också!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Shawy
2008-06-18 15:13
#33

Tack å tack.

Ska precis hämta ut ett par Jeans shorts "only" som jag provade i stl 31 Förvånad  Jag menar, Only brukar ju ha så små storlekar jämt, men dessa kunde jag ha…..har ju annars 32 tum på jeansen.

Dem var ju t om nästan lite för stor i midjan.

Johannika
2008-06-18 18:10
#34

Stort Grattis till dig! Bra kämpat! Jag tror att hemligheten ligger i att göra precis som du gjort, låta det ta sin tid, inte hänga upp sig på att vikten går litet upp och ner av och till utan se det hela på längre sikt! Du har varit superduktig!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Annons:
Shawy
2008-06-19 12:05
#35

Men nu ni !! I morse vägde jag 69,5 kg Fot i munnnen

Ibland förstår man ingenting. Sista 2 veckorna har jag skuttat ner 2,1 kg sammanlagt. Jag tackar och tar emot, jättekul.

I julas fick jag också ett nerskutt på vågen. Kanske är något speciellt med storhelger Skrattande

Wenn
2008-06-19 16:27
#36

Grattis från mig med !Skrattande

MiaKia
2008-06-19 16:31
#37

Wow!! Stort grattis! Du är en jätteinspiration för mig! JAg läste din tråd igår, men jag blev så berörd av din erfarenhet och situation, att jag inte fick ner några vettiga ord.

Heja dig!!!

Shawy
2008-06-20 14:15
#38

#36 Tack

#37 Åhh, vad fint skrivet av dej. Du gjorde mej verkligen rörd nu. Tack snälla du och vad roligt att jag kan ge inspiration till någon.

Nu ska det firas midsommarafton.

Ha det härligt allihop nu!

Margareta
2008-06-20 23:50
#39

Wow Shawy - jag har legat efter med läsningen och är nu på väg i kapp - vilken fantastisk resa du har gjort! Även om det är en bit kvar till 63 som kan bli jobbig så har du ju ändå vunnit så enormt myket!

GRATTIS!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Shawy
2008-06-21 12:56
#40

Tack Margaretha och jag håller helt med dej, med alla mina hälsovinster jag fått så skulle jag vara helt nöjd med det även om jag inte gick ner något mer i vikt.

Mervi
2008-06-22 11:30
#41

Vad roligt att det ta ett skutt neråt.Skrattande Grattis!

Hoppas din midsommar varit kanon bra.

Annons:
Shawy
2008-07-07 03:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag har ätit lchf 1 år och 3 månader och har styrketränat i 10 mån.

Jag tänkte bifoga bilder på min utveckling, men vill varna känsliga tittare! 

Jag visar mycket hud, just för att kunna visa mina framsteg på min styrketräning.

Ni som inte gillar styrketräning eller muskler behöver alltså inte titta då.

Första bilden hade jag ätit lchf i 7 månader och styrketränat 2 eller 3 månader. Sista bilden är i dag efter 10 månaders träning.

Shawy
2008-07-07 03:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Det här är i dagens form, efter 10 mån träning.

Shawy
2008-07-07 03:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Så här såg jag ut när jag började äta lchf, fast med kläderna på då Skrattande

bullmagen
2008-07-07 10:16
#45

OJojojojojoj!!!!!!!!!!!

Vilken skillnad, du ser stark och välmående ut! Nu blir jag sporrad att ta tag i träningen - tack!

bluegoose
2008-07-07 10:31
#46

Verkligen stor skillnad! - Grattis! Och jag håller med bullmagen, riktigt inspirerad blir man.Skrattande

Mervi
2008-07-07 11:06
#47

Snygg jobbat. Grattis!

Wenn
2008-07-07 11:40
#48

Grattis till ditt resultat !

Annons:
Shawy
2008-07-07 12:42
#49

Tack alla!

Jag la ut dessa bilder för att kanske någon som är tveksam till  lchf och styrketräning, speciellt för kvinnor. Vill visa att det funkar.

Är jätteglad om jag kan peppa någon, det är ju det som är vitsen.

Jag har läst runt på internet på "träningsidor" och läser alltid att det är helt omöjligt att tappa fett och bygga muskler samtidigt eller att "ja, du kan ju försöka träna, men du läre inte orka!". Dem som har just den inställningen kan ju aldrig ha provat och väntat ut alla omställningsbesvär.

Det krävdes mycket mod av mej att lägga ut dessa bilder kan jag säga, men jag gjorde det ändå för att syftet är "gott".

Kändes väl inte helt kvinnligt att spänna sig heller…hahahaha…men det är ju lite lättare att visa resultatet då.

ButterflyEffect
2008-07-07 12:52
#50

Tittade just på dina bilder, wow, vilken förändring. Bra jobbat! Helt klart inspiration till mig!

Leifemil
2008-07-07 12:59
#51

Hejja Shawy, du är ett föredöme.

Jag har i alla fall hittat minst en som tycker man kan minska fett samtidigt som man bygger muskler. Det finns fler.

Shawy
2008-07-07 13:13
#52

Tack Leifemil.

Den länken hade jag missat, tack för den!

Jag har väl läst och sett några andra jag också, men det verkar helt omöjligt att hitta några svenska sidor. Borde ju finnas svenskar som håller på också tycker jag.

Jennix
2008-07-07 14:41
#53

Kul att se dina framsteg, Shawy! :D Stort Grattis!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Johannika
2008-07-07 16:52
#54

Way to go Shawy!!!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Shawy
2008-07-07 20:34
#55

Tack, jag blir glad av era kommentarer.

Ärligt talat så var jag lite nervös av vilken reaktion det skulle bli…typ: Fy, vad äckligt!…Men jag har väl överlevt det å.

Största vinsten är ändå att vardagen har ju blivit så mycket enklare nu. Innan lchf orkade jag ingenting, orkade inte diska en hel disk, städa eller bära matkassar. Jag känner mej stark! Jag tycker även jag har fått en helt annan kroppshållning, stabilitet i hela bålen.

Annons:
greensis
2008-07-07 21:15
#56

Heja heja Shawy!!Skrattande

Och glöm inte att "muckler" väger mer än fett, så om vågen trilskas är det ju bara att fortsätta att knäppa kort.

Fabricati diem, pvnc!

Magica1970
2008-07-07 21:19
#57

Supersnyggt resultat! Bra jobbat :D

Margareta
2008-07-07 22:33
#58

Wow Shawy - vilken skillnad. Du har ju berättat innan - men det är skillnad att få se också - tack för att Du vågade!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

magma
2008-07-07 22:50
#59

Oj vilka bilder, tack för att du delar med dig! Grattis, du är ursnygg!

DaMum
2008-07-07 23:30
#60

Jädrar i min lilla låda, det var inte illa! Vilken skillnad, vilket jobb!

Grattis snygging!

Kram!

Shawy
2008-07-08 01:45
#61

Åhh….Generadtack!

dahlith
2008-07-08 03:15
#62

Du är verkligen jättetjusig nu!

Fast sen å andra sidan tycker jag nog att du var ganska tjusig utan muskler och med fler kilon också.

Min första tanke var att:

men, hon behöver ju inte gå ner i vikt.

(då jämför jag ju med mig naturligtvis) och jag kan säga att jag gärna hade tagit din före bild framför min nu bild.

Stort grattis till dina framsteg! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: