Annons:
Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 11229 ggr
Loria
10/23/07, 8:06 PM

E202 allergi

Jag har länge misstänkt att jag varit allergisk mot E202, idag fick jag ont i magen efter att ha ätit och det end asom jag kan ha reagerat på var tillsatt E202. Är det någon annan som inte tål den tillsatsen?

Jag läste också att den finns naturligt i frukt och jag har kännt av vissa frukter när jag ätit att magen blir lite extra sväld. Har någon hittat enlista med vilka frukter som är rika på E202, så jag vet vilka jag ska passa mig för?

Annons:
venuseva
10/23/07, 8:24 PM
#1

I vilken produkt fanns detta E202 som du tror du fick ont i magen av?

Loria
10/23/07, 8:31 PM
#2

Amerikansk Hamburgerdressing… vet att den inehåller lite socker. men jag brukar inte få ont i magen på detta vis av produkter som inehller samma maängd socker men ingeet E202

venuseva
10/23/07, 9:03 PM
#3

ok. du får hålla koll då på detta och hoppas du slipper få ont i magen framöver. den hemlige kocken verkar vara en bok för dig.

Margareta
10/23/07, 9:32 PM
#4

Här finns en bra lista på E-nummer.

E202 är Kaliumsorbat och används för konservering

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Da Vinci
3/20/15, 12:12 AM
#5

Hm, tänkvärt. Jag åt ganska mycket sambal oelek vid ett tillfälle och dagen efter hade jag magsmärtor som gjorde mig kallsvettig. Det enda jag ätit som var "annorlunda" var just sambal oelek och så kyckling som jag inte ofta brukar välja. Sambal oelek-burken innehöll e202. Trodde ett tag att det var kycklingen, men fattade inte varför jag inte skulle tåla den. Ska hålla särskilt utkik efter detta e-nummer fr.o.m. nu.

Upp till toppen
Annons: