Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Off topic - (OT) - Om sajten - Frågelåda - MinMat Hälsa Hälsovinster LCHF för nybörjare Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på osträtter och fett Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Övrigt
Mat - Recept på efterrätter och sötsaker

Frukt (bär)tiramisu

2008-04-27 16:23 #0 av: Gusan

Hittade ett efterrättsrecept på gräddpaketet som lät gott. Har doch inte hunnit prova det.

4 port

2dl vispgrädde

100g mascarponeost

1 msk florsocker (byt ut mot stevia)

1 tsk vaniljsocker (byt ut mot ekologiskt vaniljpulver)

Det ska även vara olika frukter men de kan man ju byta ut mot hallon.

Varva bär och mascarponekrämen. Dekorera ev. med citronmeliss.

Anmäl
2008-04-27 16:49 #1 av: Maia

Mumsigt recept! Vispgrädde + mascarpone är helt och hållet tillräckligt i sig, tycker jag, så här skulle man nog kunna utesluta sötningen helt och köra lite vaniljstång bara. Eller vad tror ni?

Anmäl
2008-04-27 17:01 #2 av: Gusan

Ja det kanske blir för mycket när man inte är van det söta. Vi får prova.

Anmäl
2008-04-27 17:08 #3 av: Wenn

Hej Gusan !!

Vad är Maskarponeost ?? // Wenn

Anmäl
2008-04-27 17:09 #4 av: greensis

#3 Mascarpone är en mjuk italiensk ost med ca 40% fett som köps i välsorterade ostdiskar och stormarknader. Jag hittar min på Coop Forum.

Anmäl
2008-05-10 16:00 #5 av: Besika

vispar man grädden?

Anmäl
2008-05-10 18:22 #6 av: MimLan

#5 Nej, det behöver man inte göra. mascarponen är ganska fast i sin konsistens så det handlar mer om att röra ut det.

Och idag köpte jag en ask. Skönt att bli serverad ett tips så här rakt av. :-) 

Anmäl
2008-05-11 18:01 #7 av: Raring

#0 jag gjorde en variant av denna i helgen. Gudomligt gott. Kommer m länk och bild på bloggen så småningom.

Anmäl
2008-05-11 19:20 #8 av: Gusan

#7 Det låter spännande! Jag har fortfarande inte prova det men så fort det blir tillfälle ska jag prova det.

Anmäl
2008-05-11 22:59 #9 av: Raring

Sådär, då var inlägget färdigt. Det var nog bland det godaste jag lyckats på den här kosten. Får tacka så mycket för inspirationen!

Björnbärs- och hallontiramisu 

Anmäl
2008-05-12 00:13 #10 av: Gusan

Den såg jätte god ut och så fin!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.