Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 4680 ggr
Anettis
7/6/08, 8:42 PM

Anette's tråd

Jag måste ju också ha en egen tråd såklart! Räcka ut tungan

Jag började med LCHF den 2 januari i år, så jag har kört ganska exakt ett halvår. Jag började efter att ha läst SSS böcker och mitt främsta mål var att gå ner i vikt (gärna snabbt, då jag har ca 50 kg att gå ner). Hur har det gått då?

* Mitt primära mål viktminskningen går det sådär med. Har gått ner 5,5 kg hittills. MEN jag har inte varit hungrig en endaste gång, jag har inte lidit och jag tycker inte att det är svårt att avstå från det vi inte "får" äta. Så jag har tålamod och för första gången i mitt liv känner jag att det får ta den tid det tar! Och detta på grund av dessa enorma förbättringar i min hälsa:

* Gasmagen var borta efter 3 dagar - jag visste inte att man KUNDE må så här bra i magen.

* Mina enormt svullna vrister och leder vid värme är inte det minsta svullna längre, helt otroligt skönt!

* Min psoriasis är betydligt bättre helt utan behandling eller kräm.

* Hela min hy är bebismjuk, alla småfinnar och blemmor är HELT borta.

* Mitt Blodtryck har gått ner

* Mina värkande leder efter att ha suttit stilla länge är ett minne blott.

* Den berömda "efter-lunchen-tröttheten" är HELT borta

* Sötsuget har i stort sett helt försvunnit, min matfixering likaså.

Vad som än händer, jag kommer ALDRIG äta "normalt" igen - det här är det bästa jag någonsin har gjort! Det enda som gör mig lite nedstämd är att inte fler människor har kommit på det här, samt all felaktig information som florerar ute från "experter".

Och TACK för ett dunderforum med mycket goda råd, recept och synpunkter!

/Anette

Annons:
Mervi
7/6/08, 8:48 PM
#1

Grattis till massa hälsoförbättringar.Skrattande Kul att läsa.

Magica1970
7/7/08, 12:20 AM
#2

Grattis till hälsovinsterna! Jag tänkte på potatis idag och kan bara komma ihåg att det är inte så gott trots allt. Bara ett verktyg för att få upp såsen, men det finns ju sked :) Jag kommer också att hålla mig till lchf.

bullmagen
7/7/08, 12:32 AM
#3

Precis sånt här man behöver läsa ibland! Vad skönt att slippa matsug och fixering (vill också!) och att slippa värk, svullnader och magont. Hellre gå ner lite långsamt i vikt så både huden och huvudet hänger med!

Anettis
7/7/08, 10:04 AM
#4

Tack!

Ja, potatis är klart överskattat, det går lika bra med blomkål (eller blomkålsmos, min nya drog) Glad

Och jag kan bara hålla med #3, fast liiiiiite mer fart får det gärna ta i viktminskningen. Men som sagt, jag har tålamod!

Måste säga igen att jag är fascinerad av all good-will på det här forumet - så många som delar med sig, har lärt mig en massa bara av att läsa här - tack!

/Anette

bullmagen
7/7/08, 10:14 AM
#5

Tack själv! Du förgyllde min kväll igår med din positiva tråd!

Wenn
7/7/08, 11:43 AM
#6

Grattis till dina vinster !Glad

Annons:
greensis
7/7/08, 9:36 PM
#7

Grattis till dina hälsovinster.

Det är när man mår så bra som man börjar fundera över vad man har tyckt varit "normaltillstånd" i alla år. (För min del var det astma som spökade…)

Fabricati diem, pvnc!

Margareta
7/7/08, 10:25 PM
#8

Grattis - väldigt trevlig läsning!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: