Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 11074 ggr
Facklan
2008-07-26 11:24

Facklan i Lund

 jag är en tjej som har skitit i mig rätt länge mamma till 2 underbara killar o det viktiga för mig har varit dom (då ja nu tänker jag större ! )

Jag har gjort allt för att dom ska må bra få vettiga matvanor har en kass mat bakrund med ständigt jojo bantande människor som jag inte fattat poängen med -… själv har jag med motion mest reglerat min vikt o nu är det precis som att min kropp inte vill ner från mina 100+kg … jag känner att jag tänker rätt men jag tänker inte långvarig ..detta känner jag inte alls av när sockret är borta o snabbt känner man inte att maten är så maniskt nödvändigt!! klart njuter jag av god mat o dricka men jag kan lixom nöja mig … inte som förr att man kunde äta sig mätt o se'n forsätta lite till o gärna kaka till kaffet efteråt !

Jag har dyslexi så ibland kan mina innlägg vara lite svåra att tolka men snälla !!!! fråga hur jag menade o berätta vad du inte förstog ..då kan jag bättra mig samtidigt som jag kan jobba på en bättre förklaring !!

Annons:
nobban7
2008-07-26 11:28
#1

Välkommen hit!

Det du skrivit är läsbart utan problem så bekymra dig inte om det.

Axol
2008-07-26 11:31
#2

Vad roligt att du också hittat hit. Hjärtligt välkommen!

Hoppas att du kommer att trivas med kosten och med LCHF. Jag har ocskså varit väldigt överviktig. Synd att jag inte hade denna kunskapen för några år sedan. Det hade besparat mig mycket möda. Men, men, nu är vi här och här tänker jag stanna.

Axol

Facklan
2008-07-26 12:36
#3

# Tackar !  Jjag har faktiskt blivit så mycket bättre på att skriva just för att jag hängt på bra forum där jag kunnat jobba på mina innlägg o folk gett mig konstruktiv kritik !

#2 Tackar ! Jag har en kännsla att det är ett bra sätt att äta en omställning men jag har många gånger tänkt att dessa förbannade Skogaholms mackorna har vatt döööden .. o ändå har man ätit dom ..så det är bara inställning ! hoppas jag !

Maia
2008-07-26 13:22
#4

Hej och välkommen, här i din egna tråd, Facklan! Lycka till!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

bluesea
2008-07-26 13:34
#5

Lycka till!! Ha en trevlig lördag till och börja med :)

Adur
2008-07-26 14:09
#6

Välkommen hit!

Just den där upplevelsen av att vara nöjd - den är nästan det bästa med alltihop!

Annons:
Mervi
2008-07-26 18:19
#7

Välkommen hit och lycka till!

molana
2008-07-27 01:31
#8

Välkommen hit!  Skrattande

Facklan
2008-07-27 16:25
#9

Dagens Lunch blev så lyckad jag har ju fam som inte Lchf:ar så jag får laga lite både och …

Fläskfile med lindad bacon

potatis

Béarnaisesås med smör o lite grädde

Röd sallad morot, paprika, rödlök, tomat o vinägrett

Jag åt ingen Potatis o bara 2-3 msk sallad

jag är klart mätt nöjd !

vikingmormor
2008-07-27 16:46
#10

Gratulerar till en bra söndag. Vi kan byta recept och råd om Du vill - hälsar Champis matte.

Facklan
2008-07-27 17:48
#11

# 10 Tackar tackar !

Roligt att Det är Champis matte … Ja jag har ju bara Timjan nu ..

o alla recept byte är välkommna !

vikingmormor
2008-07-27 19:16
#12

Jag har ju bara Champis dotter kvar, men recept och mångårig  LCHf-erfarenhet det har jag. Så kul att Du också är med. Ska ta med nåt till nästa gång vi går till Mobilia.

Facklan
2008-07-28 15:27
#13

Dagens godaset fika !!

tänk på sta'n med två gnälliga barn  3 o 5 år  bussen går om 13 min *blä .. jag går in på fiket köper Tekakor tillbarnen o 3dl  standarmjölk Kall o SUPER gott !!!!!

Annons:
Facklan
2008-07-29 10:16
#14

Det är morron o ska till jobbet är kär i Te med kokosmjölk .. jag behöver inget annat …

min son såg mig på vågen idag o sa mamma det är samma som på motorvägen … 110 *s jag har inte legat på under 113 på 2 år typ ! yea !!!

nobban7
2008-07-29 10:26
#15

Grattis!

Magica1970
2008-07-29 11:09
#16

Välkommen hit och grattis till viktnedgången!

Kia
2008-07-29 11:20
#17

Välkommen Hit :)

basta-ya
2008-07-29 11:43
#18

Hej och välkommen!

Det finns en bra sida som heter Minmat.com ,där kan du skriva in allt du äter och sen se hur mcket protein,fett och kolhydrater m.m. du ätit eller tänker äta. Såg att du i en annan tråd frågade om detta. 

Ha en bra dag!

Maia
2008-07-29 21:05
#19

"Samma som på motorvägen"… :-D

Hur mycket vill du gå ner till? "Samma som på landsvägen"?

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Facklan
2008-07-30 01:40
#20

# 19 .. ja jag vill det .. samtidigt är det att må bra jag vill mest !

Tipset är att blanda Kesella o frysta hallon o rör o mosa lite !!! det var jätte gott  krämigt o super gott i denna värmen !!

Annons:
Facklan
2008-07-31 10:05
#21

Nu börjar jag känna omgivningens motgångar ..

Gud va dom lägger sig i !! blir knäpp.. men jag kommer säkert bli impregnerad Skrattande Som mamma , hundägare, o kassörska måste man kunna låta saker rinna av annars går man under, jag kallar det för "impregnerad"Coolmed tanke på alla fetterna man äter kommer det gå snabbt ;-)

Jag har så skönt med min matlust .. jag har alltid lidit mellan målen då folk ska trycka i en "lite fika" eller "lite frukt " detta har bara gjort mig jätte hungrig o inte alls hjälpt mig att stå mig som alla påstår! men nu är det ok .. jag behöver inte denna mellis o om jag äter den typ en ostbit eller lite skinka nått litet, så är det kanon helt ok o jag står mig bra på't.

Är det nånn som känner igen sig ? jag har jämt känt mig som UFO.

ska se till att blir impregnerad snarast för omgivningen är tröttsam o jag tror inte dom behöver veta allt heller !!! *viskar (bara ni i min tråd !)

Maia
2008-07-31 10:15
#22

Godmorgon, Facklan! Här ser du en som känner igen sig i det du skriver om. Så har det varit. Jag hade nästan glömt det. Och nu, när jag hänger med på café för det där lilla fikat så tar jag en dubbel espresso och blir inte hungrig. Jag äter inte, och därför blir jag inte hungrig. Hungern väcks inte liksom. Uppochnervända världen.

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

vikingmormor
2008-07-31 10:17
#23

Jodå, visst känner jag igen mig. Heldags-Föreläsningar har alltid vidhängande fika, på morgon franskbröd med ost, två frallor och efter 30-60 minuter - hungrigare än före bröden.     

Förmiddagskaffet hade gärna frukt, när det väl var dags för lunch sprang vi ner varandra för att komma först ut och snabbt kunna äta.

Eftermiddagsfikat var bulle och eller frukt, så när det var dags för frågestund var alla vrålhungriga, koncentrationen låg och ganska många gick för de stod inte ut med hungern. Raka vägen till kiosken gick de, köpte sig choklad  för att kunna ta sig hem. Tror många känner igen sig.

Facklan
2008-08-01 01:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Dagens 3 mål med 3 kaffe koppar mellan målen !

Frukost: 3 smörstekta ägg, 1 paket bacon, te, mjölk

Lunch: 2st karrekotletter med Spenat rödlök stekt i smör med lite grädde i.

Kvällsmat: tonfisk, räksallad, ost, cachenötter

 måste sova .. är så nöjd idag.. ska väga mig innan jag far i säng !

Annviol
2008-08-01 02:48
#25

Jo, jag känner också igen mig. Det var så jobbigt förr med kort mättnad, sjunkande blodsocker som resulterade i energilös "klubba i skallen"-känsla, dåligt humör, godissug-hungrig-måste äta igen. Väskan var alltid förberedd med russin, banan, riskakor och coco och dajm-ifall ajg skulle bli sugen-hungrig.

Och omgivningens kommentarer när man berättar att man äter mycket fett och lite kolhydrater. Drygt, tjatigt! I början när jag var ny på detta var jag så glad att berätta för folk runt omkring (första veckan gick jag ner 3 kilo så gissa om jag blev helfrälst-sedan stod jag stilla i viktnedgången i 3 månader trots mycket litet kolhydratintag men så länge jag inte gick upp ännu mer tyckte jag det var positivt och så märkte jag av den ena hälsovinsten efter den andra så jag blev bara friskare och friskare-därför fortsatte jag. Efter 3 månader kom viktnedgången igång igen) men fick mest märkliga kommentarer tillbaka som : Det fattar du väl att du blir fet av fett, hur många kilon har du gått ner nu då (frågade vännerna varje vecka) oj, du läste väl i tidningen att man får cancer av Gi-metoden (fast LCHF är ju inte GI metod, men många tror det), din hjärna kommer skrumpna, du kommer få hjärtinfarkt osv osv. Det är ruskigt vad man kan få höra. Men låt dig inte skrämmas.

Det var verkligen bra det där med att det får rinna av en-impregnering- nu med allt fett man äter haha.

Just nu är jag inne i en ostperiod. Det blir en bit getbrie (gillar man getost är detta en höjdare!) eller morbierost (den med en grå linje av aska från brända vinstockar mitt i osten-den skiljer morgonmjölken från kvällsmjölken tror jag visst), några svarta oliver, ett par skinkrullar som jag brett smör på innan jag rullade ihop dem, några basilikablad. Supergott-mätt länge!

Förresten, nu börjar det dyka upp skinksorter UTAN GLUTAMAT (smakförstärkare) E 621. Såg att JAcobdals hade satt ut klistermärken med texten Utan glutamat E621 på några av sina påläggspaket. Bra, jag blir kass i magen och kan få migrän av glutamat.

Facklan
2008-08-02 13:05
#26

Dagen Är det Trumpen tjut !! 109.6  ligger jag på nu ..

igår var en prövning jag har jobbar ett långt pass dvs 9 timmar med raster varje 2 timmar .. det är en riktigt mat fälla.

mina barn väcker ju en vid 6-7 tiden o då äter man ju frukost

Jag börja kl 10 till kl 19.00 dvs en rast vid 12 tiden på en kvart

 Lunchen på 30 min kl 14.30 typ o då är man riktigt hungrig det gör att man lätt kan äta massa skräp o att i fikarummet finns det en stor back med olika sorters bröd o ett skåp med knäcke ,kex, kakor mm (så är det när man jobbar i mat butik ! )

Det bästa är att man kan köpa vettig mat på plats !!

köpte kokosmjölk, lösvikts sallad, smör, redan skivad ost o 6 färdig grillade kykling klubbor, cintron o en påse mandlar,

På första rasten drack jag kaffe med kokosmjölk  två skivor ost med smör på, det var lagom för jag vart SÅÅÅ hungrig.

Till lunch blev det Kykling kubbor som jag värmde i mickron o då åkte det in 3 ost skivor som lite gott (jag vågade inte se mig om för mina jobbarkompisar har åsikter alltid …bäst att inte kolla ) hade rucula, spenat .sallad med citron saft. Gott

nästa rast kom rätt tät på ..tur det efterom jag inpå så jag fick drucket lite kaffe med koks mjölk .

jag stog mig o vart jätte jätte nöjd det gick bra

på kvällen blev det kykling lever o musslor med citron o majo …

+ massa massa vatten !

vägde mig i natt o låg på denna 109.6 Fatta under motorvägen Cool

Maia
2008-08-02 13:23
#27

Bara att tuta och köra då! Grattis och heja på!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Annons:
Facklan
2008-08-02 13:24
#28

#25 Det är trist att folk har så otrolig åsiksdiaeé jämt om detta är nått som dom inte själv gör eller kan något om .. jag hoppsa jag inte är sånn …

Detta med Glukomaten .. har sett dessa skinkor o hoppat på dom direkt !!!

Facklan
2008-08-04 10:09
#29

Det är måndag o maken har börjat jobba !

I halgen var vi på en brölopps fest mega trevligt o SÅ mycket god mat jag kunde äta !!!!

Jag åt o drack så Lcf jag kunde o eftersom det var Buffe gick det hur bra som helst !!!

jag väger mig var 3dje dag efterom jag anseer att gå ner mer som en bonus än nått annat !!!

sallad tips:

1bit Kål,knippe rädisor, 1morot,  4-5cm purjolök,1 äpple  turkiskYoghurt, creme f , olija,vinäger,salt o peppar  mmm den är i kylen till lunchen ;-)

MEME22
2008-08-04 10:29
#30

Visst är det konstigt att folk blir så oerhört provocerade när man berättar om sina kostvanor? Jag känner igen det du skriver om att inte riktigt vilja visa upp sin matlåda för kollegornaFlört Det inte alls konstigt eller upprörande om man svälter sig med nutrilett eller äter bara äpplen eller något annat mysko. Men när man berättar att man äter fett så blir folk röda i ansiktet och börjar spruta antifettpropaganda på dig. Varför är det så??

Facklan
2008-08-05 12:54
#31

# 30 detta med själv svält fattar jag inte heller .. jag har ju det kanon nu !!!

Jag har gått ner till 108.6 nu .. jag håller på att städar o det känns lättare på dagarna att gå upp .. mina värkade fötter känns inte så illa nu … det känns i ryggen att jag gått ner men så är det alltid.

jag är så glad bakade kanelbullar till en kompis som behövde hjälp passade på att baka till barnen o maken men jag smakade inte en ända bulle .. jag ville inte .. njöt av doften men var inte alls sugen på att äta dom … är glatt förvånad ..

sonen börjar annamma min mat . idag ville han ha ost o ägg med grädde till frukost ! det är lite roligt !

Måste handla i dag min kokos mjölk o ost är slut …*panik !! det finns smör i alla fall !

Facklan
2008-08-08 00:17
#32

Dagen har funkat super !

jag är så nöjd o så jämn i humöret jag blir så mycket bättre människa o klart bättre mamma *ler

Det var en varm dag på lekplatsen o det var massa saker som jag inte stoppa i munnen som jag annars gjort o jag mådde så mycket bättre .. jag klarade fika med mina kompisar o det gick oxå vägen utan några alls problem

det är töstigt o så törstigt … o jag är makalöst förvånad över hur lite man äter … det är ju inget om man jämför med tidigare måltider !

frukost 3 ägg med smör klick och te med cocos mjölk

lunch lite i skiva melon , fläskkarre med ost o fläska svålar *ler vi var ju på lekplats

fika Billinge färdig ost med fetmjölk kaffe med mjölk

middag räkmacka från fik utan bröd med en stor latte

kvällen lite köttpålägg med mögelost

ska säga att det inte är mycket o jag har inte gått hungrig eller så är så förundrad .

jo Avocado är bra men hur mycket ? finns det bättre o sämre sätt ??

Maia
2008-08-08 00:28
#33

Vad härligt att läsa det du skriver, Facklan!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Facklan
2008-08-11 01:35
#34

Dagen var en jobb jobbig dag !!

Men jag klarade det fint .. jag är as trött o har ätit massa gott

igår testade jag "ostkex " det var klart gott men dom skulle vatt i ugnen lite längre.

Ostkex med valnötter

150 g prästost
70g valnötter

Riv osten och lägg i högar på bakplåtspappersklädd plåt. Hacka nötterna, strö över oc htryck till. Grädda i 200 grader i ca 10 minuter eller tills kexen fått lite färg. Låt svalna och lägg på hushållspapper. Servera som snacks eller tilltugg.

Kokade kalkonvingar, kykling hjärta i buljong o en lök så gott o jag älskar.. är mer sugen på nötter jag vet inte varför ?

imorron är det dax att väga mig mest för att se hur det går.

Jag har vatt en våg hatare men nu kommer jag försöka väga mig var 3dje dag detta mest för att pappa mig att gå ner + att även se'n kunna hålla lite koll på om vikten far iväg .. tror att det är ända sättet att kolla .. med kläder är det ju omöjligt jag blir så svullen om jag har mens o jag vill inte gå åt fel håll !

ha en skön dag / Facklan

Annons:
Facklan
2008-08-12 10:46
#35

Hu !

Idag är en hemsk dag jag är på ett j-ävla humör o måste vända det snart …

maten får bli fet o god så jag kan vända trenden …

Jag hoppas min mage tar bättre på mitt humör än jag.

hur är detta med olika nivåer av vad som händer i kroppen efter 3 veckor typ.

Facklan
2008-08-12 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Jag har jobbat på att vända dagens hemska humör *ler

Det ha gått sådär gjorde god fika till mig små Chévre bitar  med valnötter till.

till lunch blev det fläskkarre i ugnen, jag är så glad över vår grillfunktion på ugnen där kan man på 15 min steka 6-7 karrekottletter utan massa stekos o man kan tro det vart stekt i stekpanna *ler 

Kör på 250grader o grill har bläcket högt o vänder lite på dom 1gång ev. 2 ggr dom ligger i lite olja o soja o Aivar ..gott !Med en snäll kål/feta sallad till

8 rädisor

1 morot

1/6 dels vitkål

4cm purjo

5-7 socker ärtor

olja vinäger

cf o feta (detta blandas väl så det blir en tjock sås ) massa så den blir krämig o klart mättande denna kommer vara 3-4 ggr kan jag tro

Facklan
2008-08-15 09:11
#37

Ligger still på vågen .. det är skumt ..vår våg är kass det visste jag men det står still på riktigt …

jag har inte fuskat men jag tror min kropp är lite i chock .. det är ju några veckor se'n jag började.

jag hoppas jag inte missat nått just nu för det är trist men det är ingen fara blir bara lite besviken !

Vicks
2008-08-18 11:10
#38

Hej!

Kan ju bli såna där platåer.

Jobba på så här bra som du gjort så "löser det sig"!Glad

Facklan
2008-08-18 22:46
#39

*Såhär ser min dag ut … kan jag rätta till den nu på kvälls kvisten ?? tänker äta lite Cevre´´e men nu vet jag inte ?

160Gram Ägg kokt
40Gram Smör 80% fett
5Gram Tepulver
15Gram Kakaopulver 20-22% fett
150Gram Mjölk 3% fett
150Gram Kaffe bryggt
150Gram Bacon gris
80Gram Wokgrönsaker Asiatiska wokade i rapsolja
80Gram Sparris grön el vit
80Gram Smör 80% fett
20Gram Oxfilé nöt

Maia
2008-08-19 13:43
#40

Lite sent att svara på detta nu, men jag tycker att din dag såg helt toppen ut. Lycka till med nästa dag!

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Facklan
2008-08-19 22:22
#41

#40 Tack .. jag kan ju bara säga att Chevréen får bli idag eller en annan dag efterom jag somnade med barnen o bara drack vatten när jag väl stoppa i mig nått *ler

det är dock jobbigare att jag gärna kör själv för om jag fyller i "min mat " blir jag lite fixerad … detta samma som vågen .. jag ställer mig på vågen var tredje dag  annars blir jag nästan som besatt ..

måste smälta calsonen jag tryckte i mig idag eller ja innanmätet Skrattande

Det var gott men inte alls det bästa jag kan tänka mig !!!

jag älskar ju smält ost o sånnt o det kan jag ju stoppa i mig .. idag beställde jag Stevia den flytande varianten den väntar jag med spänning …

Så alla tips med det är jag tacksam över ..

klurar på kokostoppar på nått sätt *?

Annons:
Facklan
2008-08-20 17:16
#42

Måste bara berätta att krossade linfrön är klart bra !! igår blev det krossade linfrön med kokosflingor o lite smör mest för att bå det till bollar *ler

o idag mår jag som en prinssesa i magen det var ju skönt eftersom jag inte dricker lika mycket kokosmjölk nu har hittat rätt i maten o känner inte hungern alls på samma sätt detta gjorde oxå att magen var ovanligt hård o det är ju super att kunna få rätt på det med lite "kokoskulor "

nästa gång ska jag göra det med kakao !!

ha en bra dag nu drar jag till jobbet !

Facklan
2008-08-28 02:32
#43

Har en massa pyssel på " g " så jag har varit lite slö på att skriva men det är bra … *viskar det bästa är att maken mer o mer börjar lyssna o fråga hur , varför , jag äter som jag gör ! detta känns jätte bra jag hoppas han börjar tänka åt detta hållet !

Jag tipsade om att äta lite innan säng gång jag vet att han svälter sig vid sänggång vilket jag inte kan o skulle jag göra det kan jag vakna vid 2-3tiden på natten o jag måste äta nått annars kan jag inte somna om …ingen mat men en ost bit eller nått litet !

jag ska linfröa o äta en babybel det är rätt lagom !

sov gott !

basta-ya
2008-09-03 15:01
#44

Hej kul att läsa din tråd !

Min man har nu de senaste 5 dagarna tagit bort nästan alla kolhydrater, jag har tjatat på honom under flera år utan reaktion. Och så plötsligt börjar han av sej själv!!!

Miraklernas tid är ej förbi!!!!

Hoppas maken din snabbt känner det possitiva så han fortsätter.

Dina kokosbollar låter härliga, och hjälper de mot hårdmage ? då måste jag prova.Glad

Ha en bra dag!

Facklan
2008-09-04 13:25
#45

#44  Tackar .. maken är seg men skam den som ger sig ! jag försöker stoppa i mig ca 2 msk krossade linfrön om dagen det blir bra för min mage !!! o jag gillade "kokosbollarna lite mer tuggmotstånd än vanliga o inte lika söta *s

Det händer nått skumt …

det känns som jag slutat äta .. inte riktigt sant men jag har ätit stadig frukost o stadig lunch o stått mig på detta o lite fett fika (ostbitar eller hyvlat smör på finn crisp ) jag har dock varit jättee trött jag har jobbat klart mycket, det skumma är att jag inte är så hungrig .. jag känner en jätte hunger för lunchen men se'n är det bra … undra om detta är normalt … min kropp har ju en hel del fett att jobba på efterom jag gärna äter rätt fetluch o äter lite fett på kvällarna .. men jag kan inte riktigt få ihop det … jag som tidigare jämt gick o små åt !!

igår kvääll gjorde jag en liten skål med cf o färska hallon detta var nog dom mest syrliga hallon jag ätit på länge .. jag droppade i Stevia o det känns sött i munnen än .. så sött det var o skummt söt … ja jag ska börja förbereda min lunch

Ostronskivling med bacon kål o lite annat …

i eftermiddag ska jag baka bullar så det gäller att inte vara allt för hungrig !

ha en skön dag !

basta-ya
2008-09-04 18:59
#46

Visst är det skönt att inte känna hunger så ofta !

Sen njuter jag att vara mätt länge men utan att känna mej äckligt  proppmättTungan ute

Makar…… det får gå sakta, men när de ser vad som sker med oss så hoppar de säkert på tåget ordentligt.

Ostronskivling ,mums!!

En fråga; Stevian du använder, vilken tillverkare/märke har den ?

Jag bor inte i Sverige och här finns det inte Stevia sötningsmedel. Har fått tag på hela torkad blad och vet inte hur jag ska Koka/dra ut eller mala den för att praktiskt kunna använda den.  Så om jag kunde tala om för hälsokost affären namnet på en tillverkare så skulle jag kunna köpa färdig produkt (mer praktiskt).

Du är stark du!!!  baka bullar…. jag vågar inte, älskar deg och bullar.

Skrattande

Facklan
2008-09-04 22:16
#47

# 46  Det är makalöst vad gott man kan ha det !!!

Jag har stevia.se den flytande lilla pytte flaskan .. den var inte billeg men jag fattar den är ju jätte jätte söt !

Ang. maken jag låter honom hållas.

Bull baket gick hur bra som det blev 60 snäckor o 20 släta ! .. jag stoppade nånn pärlsocker smula i munnen men jag fick nästan spotta ut den efterom det vart äkligt sött. Jag var smart o tog mig en liten bit smör då o då så jag inte blev sugen av hunger !!

Det blev inga Ostronskivningar idag ..jag hade 3 avocados som var hur mogna som helst .. jag gjorde en Avocado cf guck … o doppade fläsk svålar .. god fest lunch som jag unnade mig eftersom jag var duktig o bakade *ler

Gjorde den oda choklad tårtan o den gick en ju att verkligen vilja festa loss !!! den var god o klart mättande !

ha en bra dag !

Facklan
2008-09-08 00:17
#48

I helgen har det vatt kalas !!

jag gjorde ju den goda mäcktiga chokladtårtan mm…ums

det var annars lättare o lättare att bara utesluta kollisarna o smyga in lite fett … vad gäller vissa tilbehör är klart svårt, att inte slicka av ketchupen eller nått liknande !

Det ska bli vågande även om jag ärligt inte alls bryr mig så om vikten på vågen det jag gillar är hur kroppen ändrar sig ,.. det är mycket jag märker med kläderna o skor .. än på vågen dom senaste dagarna !!

Annons:
Doni
2008-09-08 01:28
#49

Hej Facklan! Vi får stötta varandra! Jag är på G igen.. snart hoppas jag. Väntar lite på föreläsningen på tisdag och hoppas få en kick av det.

Jag åt LCHF tidigare och har inte gjort det på ett tag nu. Jag märker klart skillnaden när det gäller att vara sugen. Jättestor skillnad för mig.

Jag tar dig gärna i handen så får vi dra varandra när det känns motigt.

Jag vill gärna köra bredvid dig på " landvägen".. just nu rensar jag motorn på motorvägen tror jag visst.. ska ner och bli laglig först. ;O)

Kram på dig vännen!

basta-ya
2008-09-08 13:00
#50

Va härligt att kunna njuta av ett kalas!

Skäms I början var jag lite rädd för att aldrig mer få njuta av godis, men det var en onödig rädsla, jag  lär mej hela tiden nya recept och "rätt" sätt att tänka på för att kunna njuta av en massa god mat och godis.

Igår åt jag bearnaise sås (och kött), SÅÅÅ GOTTT!    Till efterrätt lite mascarpone med kaffe,cacao,och lite sötningsmedel, i en annan bunke vispad grädde med hallon, sedan hälten av varje i två dessert skålar, makens ägon strålade!! Vi åt och njöt!

I vilken tråd kan jag hitta den underbara choklad tårtan? Kanske något för nästa helg….

Min våg visar inga större förändringar, men som du så märker jag det mycket tydligare på kläderna.

Jag har kontaktat Stevia.se tyvär så säljer de inte direkt till utlandet, men via en kompis så fixar jag det, Tack för infon!

Ha en bra dag! Glad

Facklan
2008-09-08 18:13
#51

Det ska bli jätte spännande med föreläsningen imorron !

Jag kan bara säga att jag är både nöjd o glad att jag fått klämm på maten så bra !

jag åt en jätte jätte god kyklinglevergryta idag som jag älskar !!

Kyklinglever,bacon, lök, kål, champinjoner,cf stekt o med 1-2dl vatten som jag reduserade bort …mmmm det var så gott

jag gillar ju innälsvmat !

Facklan
2008-09-14 18:41
#52

Nu är det helg o jag har haft det bra !

Det är mycket kalas o långa jobbe dagar … i slutet på veckan gjorde jag Äggmuffinsen  med lite lök o bakpulver *kanon goda, kommer vara klockrena fika "bullar på joobbet "

Jag är så möjd med denna kost o kommer klart jobba på att vända dom hemma en del om inte helt det är en seg historia ..tyvärr.

Det är gott att ha nånn mumsigt som man kan stoppa i sig lätt

jag försöker göra en recept samling med olika rätter , fika  o efterrätter som jag hittar här bland trådarna det slår aldrig fel att när man ska testa ett recept så är vårt när nere *grrrr

Facklan
2008-09-20 16:19
#53

jag har sedan jag börjat äta Lchf mat hållt lite bättre reda på min på min hälsa.. jag har gjort små antekningar om hur / vad som hänt .. igår läsate jag lite o blev rasande över att min make än en sånn j-vla gnällis han mår jämt dåligt … är det inte huvudet som gör ont så är det ett öga eller så är han trött eller så känner han att han börja bli förkyld… jag vet att detta är mot mig han ventilerar eller hur man nu ska säga men jag fick nog idag …

Jag sa ifrån med buller o brak o vart inte så snäll har nu lite dåligt samvete samtidigt som att jag tror att man kan göra sig sjukare bara man jobbar på det … nånn gång kanske han kunde må bra o vara lite possitiv !!

Jag känner att jag efter börjat äta denna mat mår jag bättre o mår mer uppåt än vanligt ,, o är mer medveten över min egna bättre hälsa . Visst kan jag då o då vara trött o må halv kasst men jag försöker vara uppåt o försöker peppa upp mig …

jag tror att jag har blivit starkare av hela "hitta en bra mat variant "

det är riv som jag inte är säker på alltid omgivningen gillar Oskyldig

UBCL
2008-09-20 16:34
#54

Stå på dig FacklanGlad

Du är inne på rätt väg och din omgivning kommer att ge med sig så småningom, speciellt om du själv får framgång!

Kolla på Anna J.D. Jacobsson's blogg om du vill ha mer inspiration Skrattande

UBCL

basta-ya
2008-09-20 16:42
#55

#53 Hej!

Du får väl ignorera hans gnäll och jubla när han säjer något som är lite possitivt…och kanske med tiden…Flört

Jag tror att många mäniskor talar om för sej själva att allt är så jobbigt och fel, detta så många gånger om dagen att det till slut blir verklighet, farligt. Man kan nog fastna i den vanan om ingen ifrågasätter detta.

När min man gnäller eller oroar sej för framtiden, brukar jag tala om vilken tur han har nu och här, kärlek,familj,hälsa,mat,vin,bostad och våra härliga hundar mm. Och det är minsan inga dåliga grejjer det!!!

Härligt att du själv har valt att mår så braGlad

Annons:
Sagajo
2008-09-20 16:46
#56

En grej som jag märker nu när jag är så pigg och fokuserad är hur trötta alla andra är. Det är fantastikst skönt att veta att man presterar så bra man kan och kan lita på sig själv och inte duka under på grund av konstig trötthet och seghet. Jag skulle ordinera LCHF till de flesta!

Facklan
2008-09-20 23:35
#57

Måste säga att efter jag skrev detta innlägg har jag mått ännu bättre !!

 det känns jätte bra att kunna säga ifrån o inte bryta ihop (vilket jag klart tidigare gjort .. jag har varit rätt blöt o snyftig … våga ville inte säga ifrån….)

# 54 ja jag kommer stå på mig o stå lättare som är underbart !

# 55 Givet vis kommer jag ignorera eller bara finnsa o stötta men jag känner att efterom det alltid är nått måste jag oxå få be om en attitydförändring det är bara att hoppas på det bästa.

# 56 detta med att vara en pigg o glad människa är inte alltid poppis o jag är en sånn störig glad en Oskyldig o det verkar sticka folk i ögonen att man är välmående !!

Det känns super skönt att inte det är nått kasst här Kyss det är underbart att kunna få må bra  !!!

vikingmormor
2008-09-21 01:35
#58

Facklan, Du är så klok!

Facklan
2008-09-28 09:28
#59

Nu är det magsjukt hemma .. jag har inte kunnat annat än jobba på att behålla maten .. igår kväll gav jag upp jag körde samma som yngsta sonen, det är coca cola för hela slanten det är ju det ända jag vet som dödar allt i magen … jag har ingen aptit o jag vet ingen Lchf bra mat för magsjuka … jag får väl ta det då jag börja kunna äta igen … jag vill ha tips på snäll mat ! kommer skriva under problem oxå o hoppas på hjälp !

Facklan
2008-10-02 11:39
#60

Ja nu är magsjukan över *suck det vart jobbigt

nu är det nya tag som känns jätte skönt magen är lite trött o jag känner att vattenbrist är det.. jag vill inte bälja vatten för då får jag en obehaglig illamående känsla.

jag ska jobba på att gå ner lite mer o jag tror att jag har haft för höga protein intag.. ska börja tänka mer fett mer fett !!

jag sparade baconfettet o har använt den till att steka kål o lök det blev jätte jätte gott !!!

basta-ya
2008-10-02 13:06
#61

Va skönt att du mår bättre, magsjuka är "skit" Flört

Jag steker också ofta i bacon fett, mums!

De senaste dagarna kör jag lite fakir (tråden LCHF-FAKIR det här äter jag) det är lite jobbigt så jag får se hur länge jag fortsätter.

Hoppas du repar dej snabbt!

Facklan
2008-10-10 16:27
#62

Dagen började tidigt … med en trevlig överaskningen ligger på 106,1 idag Yes !

Det börja kännas trevligt att vikten går neråt i lagom takt för jag är lite rätt för om man rasar ..

jag vet inte om det bara är jag som känner så men om min kropp ändrar sig för snabbt lider jag av lite kaos…

det känns inde märkbart nu men jag märker det på små saker !

Det blir goda hemma gjorda hamburgare med massa ost o goda såser till mig o vanliga till barnen *s

ha en skön helg !!!

Annons:
glitterfisk
2008-10-11 14:56
#63

Hej Facklan!

Vad inspirerande det är att läsa i din tråd!

Grattis till att du mår så bra och till att vågen gör som du vill!

Jag tror också att det är bra att ta det lite lugnt och långsamt. Ibland när jag gått ned har jag blivit "rädd" och inte känt igen mig själv. Då är det lätt att "glömma" bort alltihopa och äta upp sig igen, så att man känner igen sig själv. Lugnt och fint är nog bättre så att både kropp, självbild och psyke hänger med.

Simma lugnt!

Facklan
2008-10-13 00:27
#64

Det har varit en bra dag idag !!

Jobbade hela dagen o lagade en massa bra mat att ta med !

Det är ju super gott med XL-köttbullar (blandfärs grädde ägg o kryddor ) som man gör i ugnen eftersom jag gjorde en massa annat samtidigt !

efteråt värmer man dom i stekpannan o då får dom fin färg o smör smak mmm

Jag har även gjort en snabbkålpudding variant, klurar på lingonsylten , det är så gott o höjer smakerna ..

stekte upp blandfärs, rödlök, vitkål, kryddade med en het sås smör o slatten grädde jag hade hemma ! det blev jätte gott , men jag måste säga att jag saknar lingonen eller en brytning jag körde med en lime majo men det vart lite tråktigt för smaklökarna nu blev den stark så jag är glad att det blev nått snällt som bröt *ler

Känner mig stark, jag vet inte hur mycket det är inbillning eller om det var detta jag behövde men att fått rätt på maten har gjort mig stark, jag blir inte lika bergodalbane emotionell , jag kan stå på mig i alla väder eftesom jag inte blir så "låg eller hög"

Godis sug kommer nu men det går att göra egna kreationer o det är ok ..o på sta'n är det bara att köpa riktigt mörk choklad som tur är finns det nästan överallt att köpa .. o det är tur det annars skulle jag tryckt i mig vad för skit som jag kommit åt !

glitterfisk# jag kan säga att jag är innerst inne rätt att gå ner i vikt jag har en självbild som troligen är skev o jag kan inte riktigt med själva vikt nedgången jag vet inte varför men jag är rädd att JAG o mitt jag försvinner med kilona, detta vet jag inte är sant men jag tror att jag på något sätt kommer bli klen o svag .. det är skönt att höra att det inte bara är jag som känner så !

ha en bra kväll en glad Fackla

MEME22
2008-10-14 09:32
#65

Visst kan det vara läskigt att gå ner i vikt. Man tittar sig i spegeln varje dag men man SER ju inte riktigt. Och så vips en dag så känner man inte igen personen… Man tror att man är sitt vanliga jag, men plötsligt är man mycket mindre. Därför kan det vara svårt att handla kläder också, för de kläder man får med sig till provhytten är alldeles för stora. Det tar ett tag att "växa i" sitt nya jag, därför är det väl bra att det går långsamt. Men tänk på att personen inuti fortfarande är samma oavsett hur mycket du går ner i vikt;-)

MimLan
2008-10-14 09:48
#66

#64 Köp frysta lingonbär och värm lite till en lingonröra. Funkar för mig.

Facklan
2008-10-17 09:12
#67

Det är en segt nu …

jag är lite nere o magen är kass jag fattar inte jag har ingen direkt aptit o är super törstig … äter men känner inte för nått …

Jag kan tänka mig att magen fött en förkylning men jag är annars bra.

Min mamma åkte tillbaka till Chile igår o kommer till nästa sommar det är klart tungt men jag hoppas inte det är det som tar på mig så …detta händer varje år typ.

jag ska snart dra till jobbet o har inte alls planerat var jag ska ta med .. ska leta i kylen Ost är alltid bra … men vad mer ?

ha en bra dag alla det är ju Fredag!

Vicks
2008-10-17 12:05
#68

Hejja Facklan!

Segt för mig också nu på nåt sätt.. Ont i halsen så aptiten är kanske inte som den ska. Tanken på kött får det nästan att vända sig i magen just nu. Ostrullar med paprika går dock i!

Ha en trevlig helg!

glitterfisk
2008-10-17 18:06
#69

#64 …jag är rädd att JAG o mitt jag försvinner med kilona, detta vet jag inte är sant men jag tror att jag på något sätt kommer bli klen o svag…

Vad bra du uttryckte känslan. Precis så är det ör mig också, men jag har inte hittat så bra ord för den.

Jag säger som du, "kul" att någon mer känner så, även om man önskar att det inte var så.

Mitt lunchtips idag är mozzarellaost. Jag hade med en 125 grammare i väskan och skivade upp vid lunchtid. Enkelt, gott och mättande. Kollegorna gör stora ögon, men vad gör väl det?Tungan ute

trevlig helg!

Annons:
Facklan
2008-10-20 19:27
#70

# 69  Så lättad jag blir !!! det ska vara så underbart o fantastiskt att gå ner o det känns klart så på sätt o vis men jag är kluven det ska jag säga !

Idag o igår var en nere dag .. jag har fått tjock hals o inget smakar nått vidare .. jag måste se det ljusa i dagen o det är att City Gross bytt till Arla ! Kefir *yes o Lång fil kan nu mer köpas hem o avnutas med grädde o linfrön som en klart god mellis !!

mina barn verkar inte blivit smittade * ta i trä ..för nu när jag skrivit det kommer det väl *s

Dagen har vatt Ostronskivling o bacon med cf … gott samtidigt som jag inte åt mer än asiette med mat eftersom jag inte kände för mer …

portionerna blir fetare o fetare o mindre o mindre

Dagen är se'g men jag blir på bättre humör bara jag kommer in här !! ska tvinga mig att komma in här för inspiration o peppning !

Facklan
2008-10-24 15:07
#71

Jag har Halsfluss !!!

mått skit var helt igenkorkad i halsen ..drog mig till läkaren o går nu på antibiotika *blä .. det hjälper o jag känner mig helt klart bättre !

matmässigt har det gått sådär.. en del avikelser har skett eftersom jag vatt klubbad är det bara att ta det som finns ..o det är inte alltid jätte braigt .. men jag jobbar på't .. det är dock lite märkligt hur man vill ha mer fett när man är sjuk.. jag är smörtokig ..tyvärr blir jag farligt socker/söt sugen .. det är väl en gammal vana eller nått det gäller att motstå eller kompromissa …

Pylle
2008-10-25 00:36
#72

håll ut!

tänk på fettglädjen

Märkligt nog blir vi alla skiträdda när vi kräks eller får magsjuka, Vi bor inte i ngt Uöland, vi har inte dysenteri eller hakmask eller ngt annat läbbigt

Vi måste inte omedelbart kasta oss över avslagen Coca cola. drick vatten, ta ett keyddmått salt och socker i det och invänta lugnet.

Då kan man börja äta men det gäller inte att kasta i oss som om vis kulle tackla av omedelbart

du överlever

återta dina matvanor långsamt

glitterfisk
2008-10-25 22:58
#73

Om du blir sugen på sött, ät fett. Vispa en dl grädde, eller ät oststavar och glöm inte att dricka. Ibland blir jag sötsugen när jag druckit för lite.

Hoppas att du snart blir bättre igen!

Facklan
2008-10-26 10:06
#74

Det med drickandet är sant jag märker det själv att vatten är klart det som kroppen behöver !

Det är mycker tungt att gå på antibiotika min kropp gillar inte detta alls jag håller på att bli frisk o det är skönt !!!

Facklan
2008-10-28 23:20
#75

det går neråt … ligger på under 105,4 det blir lättare men jag har haft ont  i magen tror att jag har druckit för mycket kaffe .. eller nått.

har köpt 2 triumf kort pannbiffar o en räksallad som är super bra som sås med klart fetthalt o låg kolhydrats halt.

Barnen har höst lov o dom är lite ovana vid den maten jag äter på dagarna så det har varit tufft med gnäll o en massa åsikter ..då känns det motigt jag har hoppast dom knde se öppet på mina matblandningar men det sitter hårt inne ! 

det är ju så barn tar tid att vänja olika mönser det går men det tar tid o man ska inte ta det personligt detta är skiiitsvårt det är ju mina barn *suck .. dom är 4 o snart 6 år så detta är väl prao perioden innan deras pbertet eller ?

Hur gr ni mer era barn o nära o kära ?

Maken börja haka på o försöker det känns roligt samtidigt som jag hamnar i planera mera stadiet .

MEME22
2008-10-30 08:30
#76

Mina barn äter samma som jag, med vanliga tillbehör dvs pasta, ris, quinoa eller potatis. Om familjen äter pannkaka el dyl, lagar jag egen mat till mig själv.

Vad är det för pannbiffar du köpt och hur mycket kolhydrater i dem?

Annons:
glitterfisk
2008-10-30 17:59
#77

Oftast lagar jag mat och gör huvudrätt som jag äter ex stek med champinjonsås, lax i ugnen, fläskkotlett, stekt fläsk el dyl. Mannen och sonen äter som jag men tar utöver det ris, pasta, potatis bröd el dyl. Är mannen hemma när jag lagar mat fixar han potatisen etc.

Ibland lagar vi olika mat, ex en stressig vardagskväll när mannen jobbar. Sonen kanske får fiskbullar och jag har något kött till mig i kylen.

Nackdelen är att sonen (13 år)ofta får pommesfrites när vi är ensamma, jag kanske gör pannbiff, men har ingen lust att skala potatis till honom. Steker då ofta upp lite frysta pommisar i wokpannan till honom. Inte bra! Men han blir ändå smal, frisk från sin astma, stor, snygg och stark när han slipper margarin och får smör och riktig mat istället för light. Sonen är så van vid att jag äter annolunda och konstiga saker, det har jag gjort hela hans liv, typ. Han reagerar inte på om jag lägger räksallad på fläskkarre längre, när han får pannkakor.

Mannen är en smalis som är så glad för all god mat han får nu, på vvtiden var det bara grönsakswoker och vattenskadad cf. Han mår också bättre och är piggare när han får kött och smör än på fettskrämda tiden.

Lycka till, Facklan!

Facklan
2008-10-30 19:58
#78

# 76 jag sparade innehållf, lite för bra för nu hittar jag inte den för att berätta men jag kommer köpa igen o lovar berätta.

Jag har varit lite snäll efterom jag äter skumma röror men jag kommer troligt tröttna o dom kommer få äta det som lagas som på alla andra ställen på Förskolan får dom knäckebröd o ost o jag tror det är liknande på dagis. Ja jag har än inte fått rätt på höstens bästa än efterom jag klarade sommaren med goda geggiga sallader, det gäller att tänka soppa tror jag. Jag försökte mig på gratäng men det blev ingen hit..

jag känner att den motiga mörkret gör sitt o man vill bara sova .. inte laga god mat.

Igår blev jag dock glatt överaskad jag gjorde mig en sallad på expressfart som var både mättande o god

öppnade en tonfiskburk, som jag snabbt hälde över en hög med ruccula, en rejäl majonäs klick (hemma gjort ), finhackad röd lök o slingrade över citron detta åt vi med vars ett hårdkokt ägg o 2 cokteil tomater (hur nu det stavas ) det var kanon ! gott snabbt o klart mättande det ska sägas att detta var min mat efter jobb, vid 22.00 tiden då vill man inte äta för mycket …

Denna regniga dag har jag gått o frusit tror det börjar bli kyligare nu i milda skåne, det blev soppa med kyklingrester o kykling lever den är klart värmade. Det återstå att se om jag kommer äta detta ensam eller om nånn kommer äta av det … jag lite inte älskar lever bara jag får tillreda den ;)

Maken är på nu o han är inne på sig 3:dje dag jag kan inte fatta att han gått åt rät håll (Lchf ) bara så ! Jag vet att han märker min förändring på kroppen o skallen (jag mår klart bättre i huvudet mitt psyke är väl inte socker förgiftat mer!)

ha en skön dag o njut av det ni har !

lite salt o peppar

Annviol
2008-11-02 01:49
#79

JAg känner oxkså av det motiga mörkret. Plockade fram min ljusterapilampa idag, den piggar så småningom upp. Har också märkt att jag sover bättre sedan jag tar D vitamintillskott….. 

Kul att mannen börjat äta samma som du…..det blir roligare då tror jag. Min man är från medelhavet och det verkar omöjligt för honom att äta som jag….men han får självklart välja själv. Han kokar pasta eller ris till den feta kolhydratsnåla maten jag/vi lagar. Vår son är bara 2 och eftersom jag ätit lchf nästan hela hans liv har vi aldrig lagt några stora högar ris eller pasta på hans tallrik, får se hur han kommer äta som vuxen…..

Ha det gott!

Facklan
2008-11-03 13:36
#80

Dagen är bra jag fixade frukost till mig o maken o detta stog jag mig på tills maten blev klar vid 12 tiden

* ägg saltrulle tomat o finncrisp med smör o ost !

lunch Lax med rödbetor o pepparrots visp med extra grädde *ler gott

gör nu XXL köttbullar Blandfärs, 2 ägg , grädde o coop fond.

Hoppas dom går hem !!

helgen var bra o jag är glad att maken hänger på o han klarar det riktigt bra ! Barnen börja se o fatta läget brödet tog slut i helgen o dom körde knäckebröd utan protester !

Jag är glad o nöjd !!

Ljuset är inte problem för mig jag är fri en del på dagen så jag försöker vara ute ! o jag gillar att sitta inne o mysa o stickar o detta är ju min stora hobby !

ha en bra dag !

MEME22
2008-11-03 23:50
#81

Vad roligt att läsa att det går bra för dig och att familjen funnit sig till rätta i er nya kosthållning!

Facklan
2008-11-07 00:19
#82

Idag var en blåsig dag !!

Jag har frusit o mått halv bra jag tror att skåne vädret börja bli år mer vinter eller rå höst så kylan är inte rolig känns in i mären.

Jag var på stan o hungern slog mig som ett slag kl var runt 12 o magen ville ha lunch, jag fick lite panik o köpte Hemköps nöt mix som ska vara 5g/100g o trycket i mig några nävar … det funkade fin fint o jag fick magen lugn tills jag funerat ut min lunch det blev kykling kebabtallrick med massa vitlöks sås (typ hemmagjord majonäs tror jag )utan pommes med grekisk sallad till

Det var kanon o jag är förvånad hur bra jag stog mig se'n .

med kylan var det bara att komma hem o byta kläder varma sköna benvärmare i ull (ett par tovade armar till en tröja som vart för liten ) en yllekofta. Att jag bara kan få upp värmen med ull är ju märkligt jag kan inte tänka mig att det är psykologiskt !!

var hos tandhygienisten o fick beröm över hur min munn mådde, tror säkert kosten spelar in den hel del det är massa som ändrats i munnen vad som åker in o när det åker in !

morronagen blir en mys fredag har knappt träffat mina ungar så jag ska fixa en riktigt fet o god fredags mys !!

ha det gott !!

nobban7
2008-11-07 06:43
#83

Kul att få beröm hos käftis och kul att se alla fördelar kosten för med sig. Ha det gott själv!

Annons:
Facklan
2008-11-16 18:02
#84

oj det var länge sen jag skrev har ingen dator o sitter nu på handdator inte snabbt alls . Har får maken med helt nu *s så nöjd! Det var klart o tippat tror jag . Har mega sug efter allt ger kroppen fett, har mens det är troligen det :-(

Läser i Gi-noll boken där finns massa bra recept, ska prova en del nu

Ha en skön dag !

Facklan
2008-11-19 10:41
#85

Ja nu händer det skaer !! jag har äntligen hittat ett par stövlar jag både kan gå i o knäppa ! * trummvirvell detta har inte hänt på år o dagar både för att jag inte orkat leta o för att jag inte hittat !!! 

Jag mår kanon har faft mens o är finnig o gått upp 2-3 kg som droppat ner nu när det är över .*suck  det är tur att bara jag i familjen har det..krigszon hade vi haft hemma annars.*s

Har en massa energi o vill rensa o röja .. har lämnat 2 stora påsar med kläder till E hjälpen o ska rensa mer har lådor som ska väck.. men det får bli till helgen.

sönerna börja mer o mer ät som vi dock är dom pipiga med grönsaker o cf är vad sås dom gillar .. ja ja dom äter. Mycket poppis kvälls fika innan säng dax är Babybel o mjölk.

ha en bra dag !

MEME22
2008-11-19 22:30
#86

Vad skönt för dig att mannen verkar ha klivit ombord (med ena benet i alla fall?). Det är jätteroligt att läsa om hur mycket energi du har fått. Visst är det härligt?Skrattande

Facklan
2008-11-26 23:40
#87

Jag är i total chock !! 

det känns som att jag knappt äter nått nu 

dagen var 3 ägg 2 finn crisp med bregotte , kaffe med lite grädde 

lunch var stekta grönsaker med tzatsiki o en kött bit 

nu på kvällen en crisp med brie ost o kaffe med grädde 

Detta är allt o jag ska nu sova o känner mig helt nöjd ..(gapar av häpnad ) det är sant att det var en ordentligt smör mängd i mina stekta grönsaker jag har upptäckt att svamp o aubagine är riktiga smör svampar så det blir klart bra mat av det !

vågen är nere under 105 nu villket är super gott. 

Julen o dess olika mat frossa skrämmer mig men jag måste erkänna att med maken ätandes samma är det klart lättare ! 

Min äldsta har födelsedag imorrn o jag ska jobba på en Lchf efterätt så vi kan vara med o mat fira. Det är nog inte så svårt jag har en hel del att välja på. 

helgen blir det kalas o jag ska bunkra upp med ostbricka till mig o maken så vi kan äta obegränsat nått vi oxå !

ha en bra dag !

Annviol
2008-11-27 01:54
#88

Hej!

Vad roligt med födelsedag.

Vi har ganska nyligen provat ostkaka, fann den härnånstans på sajten. Den blev faktiskt god. Och Skaldemans superenkla panacotta är också omtyckt härhemma. Med äkta vanilj i och lite hallon på toppen. Har även provat att smaksätta den med 2-3 rutor mörk choklad till 3 dl grädde. 2-åringen är tokförtjust i chokladpanacottan….Ha det gott!

MEME22
2008-11-27 08:26
#89

Jag tycker inte att du ska oroa dig för julen. Om man tänker efter så är ju det mesta av julmaten utmärkt LCHF-mat. Tänk skinka, köttbullar, lax, revbensspjäll, ägg, även sill funkar ju i mindre mängder även om det inte är fakir direkt (massor av socker i spadet). Istället för Alladin (om det är det man brukar ha) kan du ju göra egen ischoklad med mörk choklad och kokosfett. Nötter är bra när de andra sitter och snaskar (om de nu gör det). Lycka till och bre lite smör på skinkskivan så kommer du inte sakna brödet;-)

Facklan
2008-11-29 22:24
#90

Det har varit barnkalas o det ända jag föll för var ju vaniljkrämen det är ju en sånn god goja o det är min grej …ska vara ärlig o säga att jag smakar o det är bara för att försäkra mig om att det är ok o att jag inte alls gillar det .. o tur är det att jag smakade för äggvitorna jag skulle göra maränger på var mögliga detta var inget som syntes o visst i ugnen hade möglet (eller hur det nu böjjs )dött men smaken hade ju vatt kvar *hu ..

Så svag för mandlar nu när dom är rellarivt färska o smakar ordentligt !!! 

Jag ska koola ner mig med julmaten eftersom jag kom på att man ofta får äta fritt vad man vill o detta är ju det bästa . Ål o det ska bli så gott jag kan äta det morron middag kväll .. ska genast se om jag kan börja få tag på ål nånn stans gott ! 

ha en bra dag

Annons:
nobban7
2008-11-29 23:04
#91

Japp! Ål är smaskens Tungan ute

Facklan
2008-11-30 19:15
#92

sista firandet med svärisarna idag o det gick super bra !!

Maten vart rostbiff's biffar(som jag stekte yta på o körde se'n in i ugnen ), ugnsrostade grönsaker, pumpa,kålrot,vit/gul/vanlig morot, blomkål,purjo

kokte ris till svärisarna o barnen

sås en Tzatsiki med pyttelite vitlök, köttsky o Cf

Det vart kanon o alla kunde äta det dom ville av o bli mätta !!

jag körde köpe tårta till dom o gjorde en pannakotta med vanilj (ekologiska utan socker),cirton skal o 1msk honung den blev smaskens.

Jag var inte alls sugen på det dom åt efterom jag kunde äta mitt !!

funderar på om man inte kan göra pepparkaks pannakotta med kryddorna ! vad tror ni ?

ha en bra da !

Facklan
2008-12-03 13:02
#93

Det är ingen idée att kolla vågen jag står stilla o känner att jag inte ens vill gå ner nu jag hatar detta väder blött, mörkt o känner mig super nere av detta jag har tyvärr ingen motivation med viktnergång .. jag njuter av den goda maten o äter massa goda olika rätter som är feta o håller mig mätt jag får se det så nu !

jag är super nöjd med att kroppen ändrar sig jag hade en fin tjol som jag fick trycka i mig i sommras o jag kunde ha den utan problen !! gott …

lite psykiskt klen just nu men det är bara att ta tag i sig själv.. det kommer tyvärr mycket jobbigt nu .. jag är inte över förtjust i Julen det är intemig grej… jag är glad att maken inte heller är det dock blir barnen extremt indoktrinerade över hur det ska vara, detta är dom inte se'na att poängtera…

ja ja dom är barn .. jag vill dock inte behöva känna press av ungarna .. det är väl en ovan känsla !

nobban7
2008-12-03 21:46
#94

Om en månad mår du bättre igenGlad

Jag undrar om det finns nån som verkligen gillar julen, det är enorma krav från alla håll och ingen normalt funtad människa kan leva upp till dessa och fortfarande må bra. Du är inte ensam om att inte riktigt orka, de som verkar göra det låtsas bara.

Facklan
2008-12-04 09:04
#95

#94 Skönt att höra !

jag är klart nöjd med att vara halv bålig på julen då blir det inte för mycket !

jag har köpt Ål o det är ju en av det braiga med julen !

Facklan
2008-12-06 19:58
#96

jag känner mig lagom nedstämd har en 6 åring som är sjuk o han är inte alls trevlig att ha o göra med (han är som maken när han är sjuk fast skrikigare o blir lätt hysterisk ) Det är fustrerande att inget kunna göra o jag har ju tröstätar tendenser … jag tröstäter cocosnöt ..det är gott o jag ska göra ost chips tror jag !

Ha det bra !

Facklan
2008-12-07 19:48
#97

Jag fattar att han skrek ..trummhinnan sprack.. jag har städat o fixat hemma med alla hemma det är sådär bra, jag städar alltid i ilska hatar att göra det men då går det undan o jag blir lugn efter !

vikten är där den är o jag äter oftast bara frukost o ett lagat mål tror detta är för lite så jag små äter eller "fikar" ..istället…

Jag har ingen ork att laga mer mat eller att hitta på nått så jag kör med ost o sån't o det verkar inte räcka eller då blir det lixom fel.

Jag ska fundera på hur jag ska lösa detta… just nu skyller jag allt på mörktret för gud vad jag är deppigt av detta mörka vinter … jag blir helt off, jag går lite i idee typ.

hitta en massa bra mat bloggar bla. http://veglchf.wordpress.com/

o jag blir lite julgodis sugen så jag har gjort ischoklad o en choklad/smör/cocosfett efterätt med gelatin, nötter uppe o nere  o lite honung(var ett måste eftersom jag hade normalsaltat smör o det kändes tyvärr )

ha en bra dag!

Annons:
nobban7
2008-12-07 20:51
#98

Vi har matdosa med till jobbet varje dag, rester från gårdagens middag. På det viset får vi två mål lagad mat om dagen men jag behöver bara fundera ut ett mål mat om dan.
Mycket tillagar jag i ugnen eller gör grytor och då blir det inte ens särskilt mycket mer ansträngande att göra dubbel sats heller.

Ät upp den ål du har, den är jättebra mot depression pga d-vitamininnehållet.

Facklan
2008-12-09 11:37
#99

Dagen segar sig .. är lack på att vara hemma (sonen är sjuk o jag börja tappa tålamodet ) det är tomt o kylen vilket är mycket jobbigt när man jobbar i mat affär är det ovant att inte har alla basvaror hemma !

Jag har fått improvisera o det har vatt ok men nu är t o m  smöret slut o då är det illa !

igår gjorde jag en kyklingfileér som blev jätte jätte goda !

receptet:

 frysta kyklingfileer, bacon, gullök.

till squach(hur det ny stavas ), aubaguin lätt stekt i mycket smör

sås Tzatsiki med 50% cf o 50% turkisk Yoghurt gurka

  • Skär löken i skivor  lägger detta som en bädd i en ugnsform.
  • lägger kyklingfileén över delat baconen o lägger 3-4 skivor på varje kyklingfilee
  • ugnen i 200grader i ca 45-60 min

Steker upp grönsakerna i bitar som är stora som penepasta typ *s

Löken o bacon var vad jag kryddade med det blev jätte bra …

fråga om jag glömt nått !

Facklan
2008-12-09 21:24
#100

Provade Ostmarängerna dom var Guda goda .. gjorde dom med Kvibylle cheddar o äggvita mmm super goda

Ska göra sånna igen så fort mina äggvitor tinat (jag sparade dom för ett bra tillfälle o detta är ett super braigt !)

Facklan
2008-12-19 09:54
#101

Det vart Jul middag igår o det är klart gott.

jag har två sjuka barn hemma o jag är klart trött o instängd..ska handla mat idag o hoppas jag kan hitta nått gott ..

Nu måste jag bara vad ska man äta mer av då man är deppig rent ljus mässigt .. tidigare hade jag gett mig på apelsiner o massa C-vitamin men jag är nu vet jag i sjutton vad jag ska göra !

Magica1970
2008-12-19 09:59
#102

Holistic D-vitamin. Jag började med 4 st/dag och mådde sanslöst bra och var pigg. Lite för pigg :) Nu tar jag 2-3 st/dag.

nobban7
2008-12-19 10:13
#103

Eller ål! Mycket godare än piller och fullt med d-vitamin.

Facklan
2008-12-19 10:13
#104

Holistic är det märket eller ?? finns dom på hälsokost eller vanlig butik ?

tack för tipsat ska genast kolla upp det !

Annons:
Facklan
2008-12-19 10:15
#105

Ål är det min klara favorit dock är det så att det är svårt att få tag på o tydligen är den rödlistad… så tråkigt nog finns det inte mycket att köpa ! ska äta Ål nu eftersom jag har en bit i kyln !

[Pennylane1]
2008-12-19 11:41
#106

ja och är den rödlistat så vill ju inte jag äta den, det är ju för att den ska kunna återhämta sig så man kan äta den i framtiden! Synd att så många krögare fortsätter med den ändå, läste en artikel om det nyligen!

Facklan
2008-12-22 09:08
#107

Nu är det nere på 104,4 o det känns skummt .. det är skönt samtidigt som jag mår skit detta har troligen inte med vartannat att göra men puckad som man är sätter man ihop det  !

Det blev planeringar för julmat o då blir jag uppgiven då maken känner att då då är jul kan man ätas lite hur som o jag känner att jag än mer måste hålla koll på maten efterom man kommer vara hemma hela familjen o jag inte vill vara Pms:ig 3-4ggr om dagen o jag vill inte hamna i en socker bergodalbana (det ska vara ett H nånn stans där eller ?) Ja jag ska köpa hem nötter o köra på dom o ha mycket fett att tillgå hoppas det redersig o jag hittar bra alternativ.. det är jag som handlar så bästa möjliga är ju klart!

* God jul på er alla !

Magica1970
2008-12-22 10:08
#108

#104 Det är dessa, men jag kommer inte ihåg var jag köte dem. Någon tipsade om ett ställe där man köpte 4 burkar till reducerat pris. Kanske någon annan kommer ihåg.

nobban7
2008-12-22 10:16
#109

God Jul på dig själv. Det kommer att gå bra.

MEME22
2008-12-23 07:37
#110

Jag är säker på att det kommer gå bra i jul!! SJälv kommer jag nog äta lite gott (har gjort egen ischoklad men hoppar över mandelmusslorna) men fokusera mer på det "tillåtna". Har inte bestämt om jag ska doppa i grytan (bröd, ju) men om jag är riktigt sugen så tar jag nog en liten bit. Det är ju ändå bara en gång om året. Onödigt att äta tre bitar dock, så tänker jag.

Facklan
2008-12-23 17:35
#111

Nu är det Jul !!

Jag har jobbat mitt sista o håller på att koka grisfötter ! det är första gången jag gö det själv det är spännande för sist jag köpte färdig kokta var SÅ SALATA att jag knappt kunde äta dom.

Jag är den ända som äter det men det är så gott att det är klart värt sina 3 timmar på spisen.

Jag har bunkrat upp med Crisp för detta är vad som serveras i bröd väg här hemma …

det blir ingen jansson men destu mer skinka med olika såser o lite roliga sill sorter jag ska ge mig på att göra !

Har köpt hen 3 öl burkar som jag o maken kommer dela på till julen det får räcka !!

Det kommer vara en rätt nykter jul o detta mycket efterom det är så många som har problem med just Alkohol .

Annons:
Facklan
2008-12-27 11:53
#112

Det har vatt bra !!

Jag har inte ställt mig på vågen men jag har medvetet ätit dom rätta sakerna har inte fuskat utan jag har då o då unnat mig sånna favo grejer jag tidigare älskat att äta det har vatt  ok eftersom jag helt slopat allt jag inte gillat som varit högkolhydrat mat o det är en helt annan mat jag stoppar i mig .. är det är ju roligt att kolla tallrikarna o se hur jag inte lastar upp massor men kan klaga över att det fattas fett på bordet !

ha en skön helg !

UBCL
2008-12-30 13:30
#113

Hej Facklan! Fantastiskt trevligt att följa din tråd, du bjuder verkligen på både dina vardagar och festdagar. Glad

Jag är här inne ibland och läser, kommenterade senast #54 och det tycks gå bra för dig. Har du gått ner ca 10 kg nu??? Det är smart att inte försöka snabb-minska, det är ju kul när det går neråt så varför skall det gå fort, bättre att glädjas länge!

Jag förstår att det måste vara ett trixande att tillfredsställa hela familjen när det är så olika behov och önskemål. Du har väl sett att det finns öl med lägre kolhydratinnehåll, den kallas "LITE" och lanseras felaktigt med hjälp av lågkaloripropaganda.

Angående D-vitamin skriver Kostdoktorn om detta på sin blogg. I länken har han även direktlänk till Örtagubben där jag köpt 2 ggr.

Gott Nytt År till dig och familjen!

och God Fortsättning På Nya Året! Skrattande

glitterfisk
2008-12-30 14:37
#114

Vad härligt, Facklan, att det gått bra för dig i jul, du verkar vara helt på banan.

Ville bara säga; god fortsättning!Skrattande

Facklan
2008-12-31 12:46
#115

Det är jätte kul att ni komenterar mina innlägg jag tycker det är super skoj jag får lite ågren efterom jag inte alltid komentera dom trådarna ni skriver eller överallt där jag läserSkäms det är så mycket som skrivs här o jag har inte alltid möjlighet eller ork att hänga på överallt.

Det är så skönt att kunna snabbt fixa mat nu tim min hungriga familj o det går alltid hem med cf eller grädde till ungarna o det är kul att maken äter det han får o är nöjd med att ha slopat pasta o riset (det har tagir slut o jag har helt slopat hyllan där den står så mina barn har krävt ris *ler inget som hänt innan ) det är lite svårt med vad ungarna ska äta för tyvärr är dom misstänksamma till geggor. jag får helgardera mig o dom får samma som tidigare o ingen klagar på det *s

Detta med vikten jag har stoppat på 104 det går inte ner just nu. jag har en teorier, att mörkret o kylan gör att jag inte under några omständigheter vill göra med än absolut nödvändigt o detta sätter sina spår.

Att maken se'n går ner utan att anstränga sig är så orättvist o detta blir jag klart lack på men män är ju lätta att reta sig på *hahhaha jag är jätte glad för hans skull det är bra att han köpte Lchf o äter så jag tror han kommer må så mycket bättre av det i längden för på kort sikt är det bara bra !

Det är nyår o vi kommer äta gott o jag spånar på en efterätt som ungarna oxå ska äta … vi får se vad jag får till.

Dagarna har jag rört ihop goda geggor som jag blivit förvånad över

lite vitkål lite gulök, färs, persilja, philadelfia eller en kopia till detta hade jag kokt  broccoli. Snabb o klart god lunch 

gjorde en gratäng/låda med färs, champinjoner, rödlök, rödkål, salt o pytte lite tomatpure denna åkte u ungnen med ost på under o mellan med en grädde som var kryddar med lite örtkryddor o lite starkare grejer (jag använder Glorias heta) det blev kanon gott !

Det är bara att steka lite o blanda o variera vitkålen är ju standard jag har börjat köpa den kravmärkta samma smak men klart mer spröd eller är det bara säsongen ??

nu ska jag plåga mig jag lovade barnen pannkakor jag ska ställa mig o steka nu o efter det får jag ducha *ler  är mätt från frukosten än så det blir nått annat till mig se'n efter deras frosseri !

ha det jätte bra Jag önskar er alla ETT GOTT NYTT ÅR !!!

nobban7
2008-12-31 15:06
#116

Gott Nytt År själv!

 Tror också på att man håller fast kilona under vintern trots att min make också fortsätter att gå ner men det är ju bra för dem i alla fall.Skrattande

Facklan
2009-01-08 11:27
#117

Idag höll jag på att sätta i halsen jag stälde mig på vågen efter en tråkig vecka med mens o  förkylning o den stog på 102, 2 - vad givit vis tvungen att väga mig om o om igen o då stog den på 104,4  som känns klart mer rätt. Dagarna är mörka o kalla jätte kalla eftersom jag varit förkyld är jag extremt frusen o jag får lixom inte upp värmen o när den väl kommer upp känns det som feber(som jag inte har ) ja jag klagar inte men gnäller lite.

Maten funkar bra jag kör stenhårt med ost, ost o ost som jag varierar med mjölk/grädde kaffe (värmer mjölken i micron o har i kaffepulver o en skvätt grädde i till mmm) gott, mättande o värmande.

Känner att apriten är ok jag vill äta o så men är inte så mat glad just nu mest sugen på en massa icke mat utan är tilltuggs sugen ..

Grundar med en bra frukost o håller mig till mina 2 mål efter det men nu i all ledighet har det blivit utsmetat så man sent på kvällen märker att man missat en mål mat helt o äter nått litet på natten .

Jag kan säga att jag har en filosofi nu som är följande jag vill ALDRIG mer behöva gå upp jag går gärna ner o sakta känns bäst även om det blir lite fustrerande men bara jag inte behöver gå upp igen jag vill inte väga som tidigare. 

Jag stickar o är pysslig det är typ det ända man kan göra i detta kalla väder … hunden vill gärna gå ordentliga rundom o hon är ju 15år så jag kommer ut även om jag helst gått i ide om jag fått.

Ha en bra dag !

nobban7
2009-01-08 13:39
#118

Du klarade julen och du har gått ner ungefär två kilo i månaden. Grattis!Skrattande

Annons:
Facklan
2009-01-11 10:28
#119

Jag är nöjd o jag känner mig stark  nog att diskutera min kost med folk på jobbet mycket för att nu efter julen är det WW-bantning, jojjobantning , banan diet o ja en massa andra dieter som flororat av olika anledningar vissa har värk vissa vill komma in i sina skinnställ andra ska resa o vill kunna komma i sin badräkt.

Själv håller jag mig på väg ner o dom ser mig så ofta att dom inte ser det mer än då jag visar hur byxorna sitter, dom sitter klart löst nu i kylan har jag haft långkalsonger o benvärmare o det syns inte.

jag har inte köpt nya efterom jag vill dra på det o hoppas kunna köpa stl 48 utan att behöva funera på't.

Denna tråd börjar bli lååång jag vet inte när man ska börja på en ny?

sat på en mac som jag inte hittade "End" knappen på o det vart ett evigt blädrande neråt, när börjar man på ny tråd o vad skriver man ?

Hade mat gäster igår o det var mycket poppis

ugnstekta karrekottletter med ugnsbakade palsternacka, morot, lök med Tsatsiki (hur detta nu stavas ) gjord på gräddfil … mumma o klart lagom fett för alla även dom som äter kollisar.

Det är festligt för jag har flera gånger hört att mina vänner är "FETT kännsliga " att dom blir dåliga när dom äter för mycket fett … dom blir aldrig dåliga av min feta mat o jag misstänker att det är fett o kollisar blandningen men jag bara nickar o säger inte så mycket om det.

Facklan
2009-01-14 12:37
#120

har en skit dag ..vecka . Är förkyld är trött har ingen ork, svullar inte med kollisar dock smyger fusket på en .. jag äter just nu jordnöts smör som tröst innan jag ger mig på en socker skål..

jag är rätt nere o tror att sockret tröstar, det är väl det den gjort i många år. Det är väl ok att få sånna här bakslag men kan inte låta bli att bli besviken på mig själv samtidigt som jag vill kommer över , förbi det.

ska lägga mig o vila ska jobba kväll o kluta på nått fettit o stabiliserande till lunch !

Facklan
2009-01-23 10:45
#121

Det är sjukt hemma !!

Sönerna är dåliga feber o förkylningar o växtverk inget som får sömnen att fungera .. maten ligger på is.. eller jag äter Lchf men jag ligger lite fel på .. känner mig hungrig men har ingen aptit. Nu har jag tjock hals o vill inte ens svälja .. givitvis jobbar jag i helgen *blä..

Det ska bli en del kött för detta är bra får alltid mig på gott humör !

ha det bra !

nobban7
2009-01-23 11:01
#122

Krya på er!

nobban7
2009-01-23 11:02
#123

Krya på er!

Facklan
2009-01-27 11:05
#124

Det är Sjukt än o jag har jobbat på att äta rätt hela helgen o början på veckan, det har varit svårt för jag har inte mycket aptit o tjock hals ja det är inte alls kul.

Tur att man kan göra pannakotta o leva på det .. ska göra äggmjölk snart för jag vet att jag är hungrig men har ingen lust ingen lust alls !!

Facklan
2009-02-08 13:24
#125

Nu är det inte helt friskt med klart bättre … det vart en omgång med öronfl. båda barnen.. med mer o mindre ont …

Jag längtar till våren bara man ska kunna ha natur ljus …

ja ja det kommer … o här i skåne snabbt oxå.

det är trögt på mat fronten jag har kört hårt o varit skit duktig var igår på kalas där det bjöds panpizza o kladdkaka .. av stog från båda o när alla svullar kaka så bad jag om resterande grädde i en mugg .. jag klarade mig bra o detta gjorde mig super stolt var så hungrig på väg hem o visste precis vad vi skulle ha till mat så efter en timme satt vi o åt en helt bra Lchf-middag .. på kvällarna äter jag o maken en liten pannakotta detta är lagom vid sen kvällen …

vikten går neråt men det är vissa dagar man inte ska ställa sig på vågen.. känner att vissa dagar äter jag lite för lite o detta rubbar saker o ting .

Annons:
nobban7
2009-02-08 13:35
#126

Du har verkligen rätt att känna dig stolt om du klarade kalaset så bra!

Tilda-T
2009-02-08 13:47
#127

Måste säga att du är verkligen duktig ,efter att jag läst  hela tråden, du kämpar på med sjuka ungar osv. bra jobbat och snart kommer värmen och ljuset tillbaka och då går allting lättare, ska du se!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

glitterfisk
2009-02-08 16:15
#128

Hej Facklan!

Vad roligt att höra ifrån dig igen, har tänkt på dig. Vad duktig du är som håller i med maten trots att det är mycket med ungar, jobb och annat!

Håller med dig om att det ska bli skönt med vår, idag har solen skinit här och det känns genast lättare.

Kram!

Facklan
2009-02-09 12:37
#129

Tackar för all respons !

jag har varit hos svärisarna o där blev det svårare att hålla i kollisarna .. det blev sådär dag .. samtidigt avslutades dagen med en pizza calsone som jag duktigt bara åt upp innanmätet i o detta gjorde att idag började klart bättre !!

Måste berätta på jobbet har det börjat fatta hur jag äter dom retas med mig (i all välmening ) jag äter en lunch som alla skrattar åt

På jobbet har jag smör,Finn crisp o grädde o köper 3pack makrill o detta klarar jag mig långt på.

Vi har korta lucher på 30 min så jag smälter smör o har i makrillburken detta äter jag med kaffe med mycket grädde i o har 1-2 finncrisp till .. detta är ingen dålig lunch o jag står mig bra till nästa nästa mål !

Det är roligt att höra hur arbetskamraterna reagerar när dom ser smöret till makrillen o frågar .. då är det oftast nånn annan som svarar "Den är inte fet nog !" det är roligt för dom har fattat att det är fettet jag vill åt *ler stort o är så glar att dom inte kan annat än lyssna jag har ju gått ner över 10 kg sen semestern o jag har fått nya uniformskläder för dom satt som tält !!!

jag åt sen brunch idag en stor entrecote med stekt ägg o en klick smör vatten mmmm jag är klart mätt o ska nog klara stan rundan som jag nu ska på innan  jag hämtar barnen SOM är friska !!! "peppar peppar "

nobban7
2009-02-09 17:25
#130

Jag läser med ett leendeGlad

UBCL
2009-02-10 18:38
#131

Du jobbar på bra Facklan! Guld i mun Det skönt när man börjar komma i normala gängor!

Själv har jag syndat lite idag med att äta en bit fira-tårta för första gången på snart ett år. Men skit samma, det är viktigare vad man äter under veckan än på helgen. Glad

Facklan
2009-02-12 00:10
#132

Det är hungrit o jag tror att månadens Pms är här jag är lite pippig o känner mig svag.mentalt .. dock har jag faktiskt ryckt i vår roddmaskin o detta kändes ok .. det vart ju snö här i säkert 40 timmar eller så, promender känns sådär kul Oskyldig..Jag kommer försöka rycka i den 20-30 min varnann dag detta känns inte helt omöjligt ( jag hatar att hoppa av eller skita i saker så jag är försiktig med mina krav på mig själv) detta kommer troligen få mig att få lite flås men jag kommer ju inte totalt trötta ut mig .. jag har en granne som powerwalkar o jag hänger på om hon drar ut på dagen eller kvällen .. annars är hon flitig vid 06.00 o då är jag i drömmarnas värld vi har inte samma tider helt enkelt.

det är skönt att det finns fler nära en som tänker på vikten då kan man få lite peppning !

ang. maten är det roligt hur det blir minder o mindre morstånd eller om jag är mer säker på min grej o är mer avspänd.. jag menar alla får ju äta vad dom vill t o m jag Cool. Det är väl så att till sommarvikten ser alla sig om bra möjligheter eller nått!

Ska krypa i säng nu ! Ni är så duktiga på detta forum att jag får dåligt samvete jag hänger inte med i svängarna nu när barnen kräver sitt jag stickar som en tok (har ett stort projekt som jag blir smått manisk med betoning på maniskTungan ute) så är det när man vill vara fin till våren det är en vår kofta jag stickar till mig så det kommer ju ta sin tid *hehe

ha en bra dag !

PS. det är ju en attans gott smör som Netto o Ica har jag tror det är Lindahls eller nått men inte Arla, skånemejeriets ..den är super god o lagom salt !

Annons:
Doni
2009-02-13 15:16
#133

Kul att se att det går bra för dig. Själv mår jag toppen, men viktmässigt står jag och stampar.. lite upp och lite ner… och ja, slår jag ut det blir det nog ett rakt streck just nu.

Det kommer, det kommer.. 15 kg minus sedan i september är inte helt illa, men det mesta tyckte jag försvann de 3 första månaderna.

Jag toppentrivs med maten och maken tjyvar min lunch ibland.. ;)

Facklan
2009-02-17 15:08
#134

Det är kallt o jag lider fryser o kan inte riktigt äta så jag känner mig mätt … ibland undrar jag om detta är psykiskt eller om det är så att kroppen tycker att jag stoppar i nog fel .. jag har troligen stoppat i mig lite fel saker .. men det blir så då o då .. jag har blivit lite gotte sugen av kylan .. det är väl lite som att kroppen vill eller om det är min hjärna !!

nobban7
2009-02-17 17:01
#135

Om du fryser ska du ta en kopp varm äggmjölk Glad

Facklan
2009-02-19 18:32
#136

Jag har ju blivit dunder kass det var trolign därför jag frös .. + att vi har haft snö i nästan EN VECKA !! detta är man ju inte van vid *ler

jag har en jätte svacka vill bara äta skit o jag har ingen karaktär alls.. jag har ryckt i roddmaskinen o känner mig klart duktig i det avseendet samtigt som jag bara inte klarar av godis.. eller ja nått jag har köpt jordnötter o 70% choklad jag hoppas det är det jag kan ge mig på på kvällen då suget kommer …

maken hade en teori att pannakottan gjorde honom mer sugen .. o jag kan fatta detta för hans del men för min del hittade jag nått jag kunde äta med gott samvete o jag vart nöjd med en lite portion .. jag tror jag ska göra en ransakan o se om jag kan hitta orsaken till detta sug……

Facklan
2009-02-24 16:31
#137

Detta är ju makalöst denna veckan har jag inte kunnat hålla mig på rätt mat sköl(stavas det så ?) jag har varit EXTREMT söt sugen haft världens problem med att inte bara äta allt som finns i min närhet … har fått mensvärk från HELL o inte fattat nått !

nu vet jag min hormon spiral har tagit slut !!!! jag visste inte ens att detta hände jag vet ärligt inte vad jag tänkte alls .. men mensvärken o rygg ondan mattheten i alla andra mens symtom är ju ett minne blott  det är ju ca 4 år se'n + 4år se'n eftersom jag har två barn som hjälp mig att slippa dessa krämpor …

jag säger bara blä.. det är ju inte roligt alls ingen själv disiplin att inte fatta vad som händer … ja jag ska till min läkare o vi får väl diskutera vad som ska göras nu … för dessa hormonella känningar jag haf nu vart hemska …

Det är helt omöjligt att äta rätt o detta känns inte alls kul Foten i munnen

Facklan
2009-03-03 10:15
#138

Nä den är inte slut ! jag var hos läkaren o den ända rimliga förklaringen är att jag hade en kraftig mens o att hormonerna hängde inte med detta kan ju vara eftersom jag gått ner en del i vikt o kroppen börja fungera bättre … jag hoppas jag kan hitta tillbax i bättre diciplin o jag ska anstränga mig för att inte slarva eller små fuska … det är svårt efterom jag inte ens märker det förrän jag gjort det .. men jag har en känsla att fettet börja stå mig upp i halsen nått jag inte trodde var möjligt.

att känna hunger känns helt ok att känna sug är klart svårare att bemästra … jag är på att köra mycket kött o detta går när jag är hemma. nötter tror jag triggar eller nått för jag kan inte känna mättnad av dom … vilka nötter är bäst ??

nobban7
2009-03-04 09:11
#139

Jag försöker undvika småätandet. Är jag sugen tar jag en kopp kaffe med äggmjölk, det brukar hjälpa. Hoppas du får ordning på dig snart så du slipper kämpaGlad

Annons:
Facklan
2009-03-10 09:08
#140

Det är roligt eftersom jag har klart o tydligt berättat på jobb hur jag äter o har rätt bra mat på jobbet gör att nu till helgen har jag kommit på bättre spår … jag har dock ätigt ostkaka den är på gränsen den ligger på 16kollisar typ … men jag tycket detta är ett bra fika kompromiss som alla kan äta !

Jag kör gärna pannakotta på kvällen  men varit dålig på att göra nu ska köpa vanilj o kommer snart in i gängorna … det är märkligt att jag har stått stilla i vikt men Oj vad måtten ändrat sig .. jag har inte mätt så noga men jag har kläder o underkläder som sitter helt annorlunda ! det är skoj o jag känner att jag mår bra

nobban: jag ska klart byta detta småätande .. eller ändra det för jag behöver pytte mål o då finns det braiga alternativ ska bara komma på dom !!

Facklan
2009-03-17 09:05
#141

Det händer inget … jag står o stampar på samma vikt +-1-2kg håller på att tappa motivationen ..samtidigt är det såhär jag kommer äta även i framtiden eftersom jag mår så mycket bättre när jag inte åker socker bergo dalbana…

maken går ner o han behöver ju inte mer nergång .. jag blir lite lack men så är det …

Våren kommer hjälpa mig jag har lite gått i ide nu i vinter det är lätt att vara mer aktiv nu när ljuset kommer . (hoppas jag ! )

nobban7
2009-03-17 09:19
#142

Så är det - män verkar ha lättare att tappa vikt.
Strunta i vikten ett tag, fortsätt med kosten för hälsans skull så ska du se att det släpper så småningom.Flört

Facklan
2009-03-26 11:42
#143

ja jag har varit låg eller jag vet inte vad jag har varit jag tror att min kropp o hormoner är lite i ny balans.

vågen säger 103.4 igen o jag har provat ett par byxor som jag inte kunde knäppa med 10-15 cm när jag köpte dom jag kunde knäppa dom igår !!! dom satt som en smäck ja men jag KUNDE KNÄPPA DEM!! jag har minskat i midjan o jag har på många sätt minskat omfång jag har inte gett upp jag kämpar på samtidigt som jag har unnat mig att äta lite av saker jag saknat …detta har gjort att jag inte hoppat av utan bara väljer att då o då avsticka, detta håller mig på banan o jag verkar gå ner i vikt sakta super sakta men säkert … det är ju vår o då börjar kroppen att leva igen.

Det är troligen så att min kropp börja må bättre nu så jag har mer homoner som kör rundor det är mer mens o mer mensvärk detta är väl det sura äpplet som kommer med nedviktgång !

jag har gott mod ha en bra dag !

nobban7
2009-03-26 12:26
#144

Skönt att du mår bra. Och du krymper ju. Grattis till framgången och ha en bra dag själv!

Facklan
2009-04-10 12:50
#145

Det är Påsk o jag har kört med Lchf som vanligt dock har jag nallat lite godis här o där o ätit lite annat då o då detta är ett val o då är det en två godisar inte en hel påse per kväll … o jag har lite vår kännslor då försvinner aptiten o jag har mer energi som tur är !

Det jag märkt håller mig på mattan är att vi har pannacotta i kylen eller keso för jag blir sugen o då gäller det att ha rätt saker hemma annars stoppar jag i mig vad för nått skit som helst …. detta är oxå då jag slarvat med att inte ätigt bra mat på jobbet eller bara kört med smör kaffe …

det är för meckigt att fixa ägg mjölk så jag äter äggen hemma o på jobb kör jag smält smör i min kaffe med mjölk det går oxå bra mättande o jag behöver stoppa i mig varmt jag har 15 min raster o det är inte mycket man hinner på den tiden !

nobban7
2009-04-10 18:09
#146

Glad att det går bra för dig. Glad

Jag brukar göra en sats äggmjölk på kvällen som jag tar med mig till jobbet i en burk.

Annons:
Facklan
2009-04-18 21:32
#147

hejsan det var ett tag se'n jag har en svacka eftersom jag har opererat tungan o vill inte ens tänka på mat .. det blev 3 stygn o det är inte så illa det känns klart o syns men träningsvärken jag har efter att en syrra höll min tunga ut o åt vänster när läkaren skar bort på höger sida är värre än stygnen …

Det är inte ens att tänka på varm mat eller finnkrisp ! det är bara att bita ihop o vänta ut det påsken har gått bra o lite godis har man fått i sig men det har varigt väldigt lite nu när man har perspektiv o håller koll !!

Jag gjorde en ostkaka som vi kalasade på o den blev så mäcktig att jag inte ens vill göra om en nu en vecka efter *ler

Det är mycket grädde, pannakotta o frysta hallon …

Köpte turkiskY som jag har massa linfrön, o pumpakärnor …gott !!

ha en bra dag cina/ trollmamma / Facklan

Facklan
2009-05-09 08:51
#148

Jag lever o mår bra .. jag har nånn mag sjuka som gör mig helt matt.

Jag har frossat i frärskvitkål hoppas det inte är det *s

har ett hemskt socker begär o det gäller att fetta till det för att få rätt på't .. samtidigt är det så skönt att har blivit bra på att tukta det om jag har socker behov o låter mig äta lite sött är det klart restektivt som en frukt till efter maten inte mer o inte mindre inget dåligt samvete utan bara mer disiplin om det kommer igen !!!

mörk choklad är jag inte alls sugen på samma med ost jag har ju innan gärna basat med ost !

ha en skön helg en annan jobbar !

nobban7
2009-05-10 13:14
#149

Bra att du mår braGlad

Rå vitkål brukar min mage protestera emot men mer som värk och gaser än magsjuka.

Själv har jag inget sockerbegär och är så glad för det, tycker du är jätteduktig som orkar kämpa emot.

Facklan
2009-06-03 22:59
#150

det går bra men det är svårt just nu… jag läser just nu

" Evolutionen har anpassat oss till en viss föda maten vi borde äta som håller oss normalviktiga och vid god hälsa i hela långa livet."

som ska finnas ute på nätet

av Jenny Reimers

Facklan
2009-09-23 09:43
#151

hejsan …

Det är mycket valp just nu så det blir lite jag hänger här ..

har fått Lchf kokboken o denna ska jag låna ut till en av mina barns klass kamrat eftersom hon fick diabetes i somras.

Det är nu helt normalt att utesluta kollisarna o då jag äter dom av en eller annan anledning märks det att jag trivs med regleringen mer o mer …

Vågen står stilla men kroppen ändrar sig o detta mycket eftersom man blir mer aktiv med liten valp klart !!

det är roligt o jag hinner inte tänka mat som innan ..det är bra

ha en skön dag cina

[pappe]
2009-09-23 10:34
#152

Vad kul att du är still going strong!

nobban7
2009-09-23 11:22
#153

Är också glad att se att du hänger med och har det bra! Glad

Annons:
Facklan
2015-08-08 17:33
#154

Jag e på igen o hänger här lite… På t igen

Zepp
2015-08-08 18:05
#155

Du har lite erfarenhet att falla tillbaka på!

Påt igen bara!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Facklan
2018-01-01 22:06
#156

hejsan alla nu är det Lchf  

Dagen har varit en bra dag utan problem vart det bara socket i teet i morrse men inget annars !! 

tanken är att kolhydrats reglera o bli mer rörlig jag skäms eftersom jag har kört med allt för mycket Alvedon o ipren jag har jobbat som vanligt men har haft Hälsporre i båda fötterna men nu vågar jag säga att det vänt o att jag kommer kunna börja gå mer o nu ska rörligheten sakt men säkert komma …

det är en ny era eller 2018 med alla sina möjliheter

Facklan
2018-01-17 07:07
#157

Ja nu  är det ingen konst att köra på … jaghar dragit ner på kaffe eftersom jag har så svårt att slopa suketter till kaffet …  

Idag är det hett vatten med ingefära o lite citron det är trevligt o river gott !!! 

sen jag börja har det gått neråt men mest känner jag mig bättre !

Facklan
2018-02-20 07:02
#158

ja jag börja på 120 kg o det var i dec nu är jag på 112. nått o vi en inne i vecka 7 -.. det går bra 

jag har ju att ta av .

Det mest förvånansvärda är att jag inte haft ont o kroppen på samma sätt o inte behövt ta värktabletter.  just nu måste jag eftersom min mensvärk vintertid är sååå tråkig …. annars klara jag det bra  hitta en app matdagboken bra att skriva på ..

det roligaste är att en kopis har börjat på viktväktarna o vi äter typ samma jag  har lite mer sås o kan forsätta att äta tillsammans o det är skönt att inte vara ensam i det o lite roligt att vi kan köra ihop !

Upp till toppen
Annons: