Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Länkar - Föredrag

Föredrag om Codex Alimentarius Gbg 30/11

2008-11-16 12:32 #0 av: Josp

Hej!

För alla er som värnar om maten vill jag tipsa om att Ian R. Crane kommer till Sverige för att tala om Codex Alimentarius. För oss som tycker om naturlig mat är de regler som Codez Alimentarius vill ha igenom verkligen skrämmande. Följande info kommer från arrangörens hemsida, www.anarchos.se. Ian kommer även till Stockholm och Örebro.

"FN och EU planerar att förstöra det ekologiska jordbruket och utplåna naturläkemedelsbranschen." Detta säger den oberoende engelske förkämpen och föredragshållaren Ian R. Crane som nu för första gången gästar Sverige och Göteborg den 30 november 2008.

Ian R. Crane är ett välkänt namn i Storbritannien bland dem som är intresserade av att ta del av information och kunskap som inte presenteras i konventionella medier. Sedan 2007 har Crane fokuserat sina ansträngningar på att informera människor om de skadliga angrepp som genomförs på den globala befolkningen i "globaliseringens" och "harmoniseringens" namn av de transnationella bolagen i ohelig allians med överstatliga och globala organ som EU och FN och deras underordnade kommissioner och organisationer.

Speciellt har Crane riktat in sig på överdrifterna inom det globala FN-regelverket Codex Alimentarius ("regelboken om livsmedel") och vad dessa kan komma att få för konsekvenser för oss konsumenter. Inom den FN-kommission som fastställer Codex Alimentarius finns det, enligt Crane, starka krafter som verkar för att få igenom följande förändringar:

• Endast kosttillskott och naturläkemedel med verkningslösa doser ska få säljas fritt, innehåller de verkningsfulla doser ska de förbjudas, alternativt vara receptbelagda.
  • Bekämpningsmedel ska få tillåtas inom ekologisk odling.
  • Huvuddelen av vår mat ska vara genmanipulerad.
  • Hormonbehandlat kött ska få säljas fritt.
  • Kravet på utförliga innehållsdeklarationer ska tas bort.

Bakom denna kommission, menar Crane, finns också inflytelserika transnationella företag inom livsmedels- och bioteknik­branschen som vill få kontroll över världens matproduktion, från utsäde till färdigpaketerad produkt, genom att använda Codex Alimentarius-kommissionen (CAC), FN:s livsmedels- och jordbruksorganisation (FAO), Världshälsoorganisationen (WHO) och EU som verktyg för detta, och den alltmer framväxande nya världsordningen (NWO).

Ian R. Crane kommer under sitt besök i Sverige att hålla föredrag i Stockholm den 27 november, Örebro den 29 november och Göteborg den 30 november.

Anmäl
2008-11-16 12:42 #1 av: Josp

Glömde detta:

Plats: Samlingssal A, Axelhuset, Axel Dahlströms torg, Göteborg
Datum: Söndagen den 30 november 2008
Tid: 13:00-16:30 (insläpp från kl 12:40)
Entréavgift: 120 kr

Anmäl
2008-11-16 13:05 #2 av: MimLan

Och för Sthlm:

Föredraget hålls i Bagarmossens Folkets Hus Torsdagen den 27
november kl 18:00-21:00 Pris: 80kr, betalas i dörren.

Anmäl
2008-11-16 13:08 #3 av: MimLan

För Örebro:

Plats: Studion i Conventum, Olof Palmes torg
Datum: Lördagen den 29 november
Tid: 17:00 - 21:00 (Insläpp 16:30)
Pris: 120 kr
Bokning: WWW.BACKTOBEING.SE

Anmäl
2008-11-16 13:08 #4 av: mikaelj

Intressant. Vad kan Svensson göra för att hjälpa till?

Anmäl
2008-11-16 14:33 #5 av: Josp

Tja, det är väl som med allt annat som bestäms över ens huvud - starta en folkopinion och påverka politiker...

Jag ställer mig gärna på barrikaderna!!Glad

Anmäl
2008-11-16 14:34 #6 av: mikaelj

Kan jag ärva dina Puck när du blir nedskjuten av militanta EU-politiker?

Anmäl
2008-11-16 14:47 #7 av: Josp

Hehe...nice try... men mina Puck tar jag med mig i graven!!!! Alternativ användning är att använda dem som vapen i striden...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.