Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2496 ggr
marie123
2008-12-14 18:58

Vilket är värst?

När jag blir trött vill jag äta eller snarare kan jag inte låta bli att äta. När jag ska låta bli frukt, så hyvlar jag i mig ost när jag kommer hem från jobbet. Finns det jordnötter stoppar jag i mig det också fast jag egentligen inte vill.

För att komma bort från den vanan la jag till en apelsin och ett äpple som mellanmål under dagen. Då kan jag hålla mig borta från osten och jordnötterna.

Vilket är värst? Frukten eller jordnötterna?

Annons:
MimLan
2008-12-14 19:03
#1

Frukten så klart?

Hur tänker du nu? Du vill undvika att äta ost och nötter, men frukt går bra? Är det inte bättre att äta mer till frukost och lunch så att du står dig på maten, eller ha ost och nötter som just mellanmål?

marie123
2008-12-14 19:14
#2

Det är det jag har så himla svårt att fatta. Jag har försökt äta LCHF-kost hela hösten, men jag står tvärstill i vikt. Men okej, nu släpper jag allt och prövar fullt ut. Det känns så konstigt bara.

magma
2008-12-15 01:06
#3

Men halloj, hugg in på osten förstås! Och kasta ut frukten och jordnötterna.Skrattande 

Varför inte ha lite paprika och brie eller annan god ost hemma (eller med dig) och äta paprikastavar (eller gurka) och ost till mellanmål? Rökt skinka är också gott att ha till osten.

cherra
2013-09-06 07:08
#4

Jag känner igen mig 😉. Magmas förslag är utmärkta. Annars rulla in en ostskiva och  en klick smör i en skinkskiva.

För lite fett skulle jag gissa på när du är hungrig när du kommer hem men innan du hunnit laga middag. Så är det för mig. För lite fett till lunchen och jag är hungrig när jag kommer från jobbet. Mer fett vid lunchen och jag är mätt till middagen står på bordet och längre än så …

En kopp kaffe med ett par teskedar kokosfett brukar rädda mig om inget annat finns till hands 🙂

nyborjare08
2013-09-06 07:49
#5

#4 Tråden är nästan 5 år gammal 😉 Men tipsen är förstås bra!

 

 

Upp till toppen
Annons: